Премини към съдържание

Постоянно ми гори бушона за Check-a


n1k3r

Препоръчано мнение

Извинявам се, че пускам нова тема, но другата тема беше за друго и там стана малко оплетена работа. За това тук ще опиша проблема. Проблема е, че след подпалване на кабелите в двигателния отсег колата не ще да пали. Като дам на контакт не светва лампичката за подгрев. Релето за подгрева е здрав и бушоните също без един. Постоянно ми гори бушон-а за check-a или по просто казано за ЕКУ-то. Извиках човек за диагностика и при свързване ми каза, че няма връзка с моят комп. Той провери релето за подгрева и каза, че работил здрав е. После ми каза, че самия комп не пращал импулс към релето. И според него компа ми е бил изгорял. Та ако е изгорял компа наистина защо ще ми гори здрав бушон на check-a ? Слагам нов бушон само да дам на контакт и изгаря моментално. И другото което е каква е връзката за лампата на подгрева ? Тоест щом релето си работи защо не светва на таблото подгрева ? И или всичко може би идва от компа ?

Редактирано от n1k3r
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже вече е не на 100 % а на 200% сигорно, че ЕКУ-то е изгоряло се налага и да го сменям. Средната букса на ЕКУ-то може ли да се отвори и да се подменят кабелите или направо и букса да търся ? Тъй като всичко е започнало от там и дефакто и ЕКУ-то е заминало. Другия ми въпрос е от какви марки и модели автомобили мога да взема ЕКУ-то ? Моя е марка БОШ код: 0 281 010 438 и MR507872.

 

И последния ми въпрос е след като поставя новото ЕКУ мога ли направо да запаля колата и да си я карам и или ще трябва като го поставя да извикам някой който да обучи имобилайзера с ЕКУ-то ? Тук с тези неща не съм наясно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тук явно никой не е правил тези неща и след като сам ще се оправя ще ви пиша как точно става за да знаят и други като мен в момента. (А да се надяваме и темата ми да я дигнат като "Важна Тема" )

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дано не си при стария майстор :)

Буксата и да се отваря е тегава работа да се сменят кабелите в нея, вземи си цяла инсталация от моргата. Не че е кой знае колко по лесна смяната ама поне ще знаеш че не е кърпена. Защото после може да тръгнат въпроси - върви ама чат-пат гасне, прекъсва...

Ако имаш имобилайзер ще се наложи да се обучи ЕКУ-то.

И как ти диагностираха ЕКУ-то че е за смяна или че не подлежи на ремонт?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За диагнозата "Изгоряло ЕКУ" извиках човек за диагностика на място при колата. Та като се опита да направи връзка с ЕКУ-то нямаше никой. Прегледа бушони, релета ... много неща прегледа. Накрая прегледа релето за подгрева който е и каза, че релето праща импулс към ЕКУ-то, но то не праща обратни импулси. А и самата лампичка за подгрева не свети на таблото нито и лампичката за ЕКУ=то. Е тогава ми каза, че е за ремонт и или ако реша да го сменя. Та извадих аз моето ЕКУ, но гледам средната букса към ЕКУ-то, че е заминала. Всички кабели там бяха ужас кой залепнал някъде си кой е оголен .... Накрая гледам средния вход на ЕКУ-то че е прегорял вътре където са крачетата и пластмасата чак е леееко стопена. Отворих го и гледам отзад спойките на нищо не приличат и ако не всичко то поне почти всички са разпоени и самата платка за нищо не става.

 

А за смяната на ЕКУ-то .... Закарах моето ЕКУ при 1 човек който е най добрия на дизелови двигатели във Варна и като огледа и колата и самото ЕКУ каза "Ремонта ще ти е доста скъп за това по евтения вариянт е смяна на 2-ра употреба ЕКУ"

 

Намерил съм ЕКУ със ключ за 150 лв + средната букса която ще я сменям. Смяната на тези неща ше бъде в петък и да се надяваме, че няма да има проблеми повече. Ако какво ще рече, че ЕКУ-то трябва да се обучава ?

 

Не знам и как да проверя дали имам имобилайзер. Освен чип в ключа друго не съм мяркал. И към дистанционното към централното нямам някой копче за друга цел. А и не съм виждал до сега да имам някъде лампичка нещо понеже на 1 голф гледах има лампичка за имобилайзера ....

Редактирано от n1k3r
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е ако си намерил комплект ЕКУ с ключ нищо няма да се обучава. Обучава се когато искаш да добавиш нов/друг ключ. Успех и дано запали автомобила, в преносния смисъл де :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е ако си намерил комплект ЕКУ с ключ нищо няма да се обучава. Обучава се когато искаш да добавиш нов/друг ключ. Успех и дано запали автомобила, в преносния смисъл де :)

 

 

Значи да разбирам, че ЕКУ + ключ нищо друго не ми трябва освен тези 2-те неща ? Дори и да имам или нямам имобилайзер ?

Само слагам паля с новия ключ и всичко трябва да е наред ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Такаа днес смених ЕКУ-то. Взех комплект ЕКУ, имобилайзер и ключа. Сложих новата антена на патрона за палене, подмених имо-кутийкита с новата и закачих ЕКУ-то. Като дадох на контакт освен всички лампи ми светна и chek-a за около 2 3 секунди и подгрева заработи. Проблема е, че не ще да запали. С моя ключ въртя,но новия го държа максимално близко до антенката.

 

Сега въпроса ми е възможно ли е заради 2-та чипа на 2-та ключа имото да се бърка нещо и заради това да не пали ? Утре ще оправя ключа да кажем, но ако не е това проблема ? Тоест чудя се какво може друго да е ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами да опитах около 3 4 пъти така да запаля, НО .. естествено за мой късмет не стана номера. Явно утре 1-во ще оправя ключа и без да паля да извикам някой за диагностика. Или диагностика и препрограмиране е различно ??

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес след като ми нарязаха нов ключ и сложиха чипа в него работите заспаха. Колата макар и 1 месец да не е карана без да подкача гориво и да кажем почти без да исках врътнах ключа и тя взе че запали от раз.

 

За хората които им предстоят смяна на ЕКУ имобилайзер и т.н мога да помогна. Защото вече минах през това непознатото нещо и самичък си смених антената към имото и самия имобилайзер, сам смених едната букса за ЕКУ-то .. всичко сам ... От тук благодарение на хората които ми казаха някой неща нещата се получиха. :))

Следващата стъпка е 1 яко изолиране на кабелите и поставяне на гофра за да не стане пак беля. И най вече самата кутия на екото може отвън между 2-та капака да мацна малко силикон като оставя долната страна без силикон (АКО влезна вода случайно от някъде да може да се оттече там) Това ще го направя с цел да не се намокри ЕКУ-то, че не ми се дават пак 300 350 лв за кабеляци, екота имобилайзери и т.н

 

А след тези неща следва и 1 хубаво пастиране на колата. Както и вътрешно интериора да си го направя по красив.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...