Премини към съдържание

Неизвестен проблем.


nitrox

Препоръчано мнение

Здравейте, няколко дена след като се здобих с МИТСУБИШИ КАРИЗМА 1.6 / 1999 / 99кс ми светна лампата за ENGINE CHECK.

След четене из форума, намерих как си направя авто диагностика с окъсяване на пинове 1 и 4 от куплунга за компютърна диагностика.

Резултата беше грешка 11, която е свързана с ламбда сондата.

Въпреки това реших да отида и да си платя за "кадърна" компютърна диагностика.

Поразпитах наоколо по сервизите из Габрово, оказа се че само АВТОСЕРВИЗ ЕКСПРЕС ООД - Габрово могат да ми направят такава.

При тях след една камара туткане и закачане на какви ли не джаджи на BOSCH,казаха, че ми е дефектирала ламбда сондата.

До тук добре, подтвърди се първоначалните опасения от проведената авто диагностика.

Звъннах няколко телефона по фирмите за авто части, спрях се на универсална ламбда сонда BOSCH LS-07.

Свалих старата, монтирах новата, до тук добре, откачих "+" на акомулатора, за да се изтрият грешките.

До тук добре, обаче след няколко дена лампата светна пак, авто диагностика показва същата грешка.

Не мисля да "дарявам" отново пари на АВТОСЕРВИЗ ЕКСПРЕС ООД - Габрово за повторна диагностика.

След ровене из нета се ориентирах как да бих могъл с мултицет да замеря дали работи сондата.

При замерване на сивия ( маса ) и черния ( сигнал ) на сондата стойностите варират от 0.10V до 0.21V при подаване на газ, се покачва стойноста.

Колата е с монтиран газов инжекцион TAMONA GazPRO, след като закачих компютър към газовия компютър, така да го нарека, в софтуера към инжекциона показва напрежение на ламбда сондата от 0.20V до 0.21V.

Това ми се стори странно, откачих кабелите на новата сонда и закачих старата, без да я монтирам на мястото и.

Отново стойностите на лабда сондата бяха същите от 0.20V до 0.21V.

Няколко пъти направих процедурата с откачането на акомулатора, но след около 50км светва отново ENGINE CHECK.

Единственото което не съм направил е да скъся кабела на новата сонда че така ми е по-удобно за работа.

Като разход няма никаква разлика преди и след смяната на сондата.

Дали проблема може да е от така оставения по-дълък кабел ?

Не съм наясно със цялата материя, имам някакви технически познания, но не съм никак наясно кое как трябва да стане.

Какъв би могъл да ми е проблема ми?

Давайте с идеите, дано пък някак си успеем с общи сили да преборим прблема.

Успехи на всички и без проблемно шофиране.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, аз съм с каризма 1.6 90 кс, на колата сложих газов инж. още с взимането. Чека светваше, но като мина на бензин 1-2 минути гасне и може да не свети дълго време. Така беше около месец. Но веднъж след дълго каране светна и не укасна повече. Като откача акумулатора известно време не свети, но после пак светва. Спрях да си играя с откачване на акумолатора, после отнема време и нерви докато влезе в настройките си. От година и нещо свети. Разхода ми е нормален от 6,5 до 8,5 газ извънградско с климатик и натоварена. Интересното е, че като ходих миналата година на море при по-продължително каране на газ угасна на отиване, и светна като се върнах и започнах да я карам градско на къси разстояния. Зимата я карах почти само на бензин и не угасна. Автодиагностика не съм правил. Но колкото повече ровя и търся и се съмнявам и обикалям "майстори", толкова съвети и акъли - "смени това, ако не е ще видим онова", все ще има нещо дето да не е наред на 15-годишна кола. Ако някой има обяснения и опит, и сподели ще съм му благодарен.

Редактирано от sviliv
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами при теб светването е вероятно от грешка заради прекъснати инжектори, направи си диагностика за да се види точно.

На колегата пуснал темата - ламбда сондата трудно ще може да се премери с мултицет. Тези стойности от 0.2 показват бедна смес, при нормална работа ЕКУ-то трябва да коригира постоянно сместа и показанията на ламбда сондата да се променят между 0 и 1В. Та както е казал Мирослав виж как е на бензин, особенно като смачкаш педала дали се променят стойностите.

В нета има и клипчета как се пробва долу-горе свалена сонда - нагряваш с горелката и гледаш показанията на волтмера, най добре на стрелкови уред ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...