Премини към съдържание

Как да разбера на МП 2007г 4 ген.дали турбото е с променлива геометрия


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

Преди 2 дни купих паджеро 3.2 дид 2007г къса база с ръчна ск. Кутия и утре ще го обслужвам, но видях че в тази година се произвеждат модели с 2 та вида турбини.

Може ли някой да ми каже как да разбера моята с фиксирана или с променлива геометрия е?

 

Мерси

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Преди 2 дни купих паджеро 3.2 дид 2007г къса база с ръчна ск. Кутия и утре ще го обслужвам, но видях че в тази година се произвеждат модели с 2 та вида турбини.

Може ли някой да ми каже как да разбера моята с фиксирана или с променлива геометрия е?

 

Мерси

.....най добре е с ВИН-номера на колата,но предполагам че е с променлива геомерия.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....най добре е с ВИН-номера на колата,но предполагам че е с променлива геомерия.......

От вина не излиза това... пробвах с 10 различни декодери в нета - един беше много изчерпателен - показа завод производител с адрес в Япония :) изброи екстрите и номера на двигателя 4М41, което е очаквано... Понеже е нов внос видях на Италианския талон 118 кв, но те в Италия често пишат по талони по-ниски стойности когато има варианти, заради данъците... А и този двигател е 121 кв до колкото знам а не 118...

П.с

Със серийния номер на турбото дали ще стане?

Редактирано от D3NiS
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От вина не излиза това... пробвах с 10 различни декодери в нета - един беше много изчерпателен - показа завод производител с адрес в Япония :) изброи екстрите и номера на двигателя 4М41, което е очаквано... Понеже е нов внос видях на Италианския талон 118 кв, но те в Италия често пишат по талони по-ниски стойности когато има варианти, заради данъците... А и този двигател е 121 кв до колкото знам а не 118...

П.с

Със серийния номер на турбото дали ще стане?

...98% че е с ВГ турбина, по сер.номер на турбото става .......най добре е да се види кола надува,т.е. като караш колата и си на 2-3 предавка с под 1000 об./мин.......тогава, давайки газ ,ако е обикновенна ,то ще усетиш вкл. на турбината на 2200-2500 оборота по тягата,ако е ВГ ,тогава това става на 1600-1900 оборота.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесно се разбира по лостчето на клапана за управление на турбото... ако лостчетое успореднно на оста на турбото е нормално, ако е перпендикулярно на оста Значи е с променлива геометрия.На първата снимка е VG, на втората е нормално.

post-473-019150900 1425921416_thumb.jpeg

post-473-094103600 1425921442_thumb.jpeg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесно се разбира по лостчето на клапана за управление на турбото... ако лостчетое успореднно на оста на турбото е нормално, ако е перпендикулярно на оста Значи е с променлива геометрия.На първата снимка е VG, на втората е нормално.

post-473-019150900 1425921416_thumb.jpeg

post-473-094103600 1425921442_thumb.jpeg

 

:worthy: :worthy: :icon_clap:

 

Ще проверя и ще докладвам!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

колега, до 2003 г, май се води 165 кс. - 121кв, след това са 118кв-160кс. моята е купувана от балкан-стар 02,2006 година и по талон е 160кс./118кв.

ДиДжея не ти е написал, че до 2009г двигателите да такива, след това "по-убави" 200кс и оправен проблем с ГНП.

поздрави и безаварийни километри.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

колега, до 2003 г, май се води 165 кс. - 121кв, след това са 118кв-160кс. моята е купувана от балкан-стар 02,2006 година и по талон е 160кс./118кв.

ДиДжея не ти е написал, че до 2009г двигателите да такива, след това "по-убави" 200кс и оправен проблем с ГНП.

поздрави и безаварийни километри.

 

Това е така, но от 2007г слагат турбини с променлива геометрия - 1st gen variable geometry turbo charger, но слагат и от старите. През 2009 редом с ъпгрейда на двигателите слагат 2nd gen variable geometry turbo charger. В случая питането ми е за турбината - дали е старата или първа генерация от новите.

Но от поста ви разбирам, че дори и с "табела common rail" на кората на двигателя, проблема с ГНП стои... Това хич не е хубаво ако наистина е така ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

благодаря за уточненията колега, това ме успокоява до някъде, защото това конкретно митсу е доста запазено и мисля, че с правилна поддръжка и хубави консумативи и нафра ще живее дълго.

 

П.С. само за инфо намерих отговор на въпроса ми за турбината благодарение на снимките от Milen_Z - турбината е с нормална геометрия

 

Благодаря на всички, които взеха отношение по темата ми!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...