w_r_10 Публикувано 7 ноември 2014 Сподели Публикувано 7 ноември 2014 Здравейте всички любители на марката! Съвсем нов съм в този форум и смятам, че тук е мястото, където мога да получа ценни съвети за автомобила си. Карам Outlander III 2.0 MIVEC, купен преди точно 1 година чисто нов. Моментът за първата техническа поддръжка настъпи и бих искал с тази тема да отида малко по-подготвен във връзка с "проблема", който ще ви опиша.В градски условия и като цяло до 100 км/ч всичко е отлично - пъргавина при ускорение, адекватна смяна на предавки от автоматика и т.н. Извън града (Варна) съм излизал няколко пъти, но все е случвало така, че колата е пълна с хора и е нормално да не очаквам чудеса. Последния път до София и обратно като пътувах сам обаче забелязах нещо притеснително. Ако на магистрала надвиша 120 км/ч следва лично за мен необичайно бавно ускорение (Eco mode е изкл.!), форсиране на двигателя, доста високи обороти (3500+), а колата не върви. Да не говорим, че от 140 да стигна до 160 на равно е постижимо при близо 5000 оборота, а от 160 стрелката може да мръдне надолу само ако се спускам по баир :icon_blush: Съответно и разходът става доста сериозен. "Слизането" в мощността при мен е от бензинов автомобил без турбо, с едва 20 к.с., но разликата е очевидна. Далеч съм от мисълта, че този SUV е за състезания, но като цяло смятам, че представянето му не отговаря на характеристиките и нормално постигнати 150 км/ч на магистрала не са мираж. Накратко въпросите ми са следните:- Умишлено ли е "спънат" двигателят, за да отговаря на всички еко норми? Ако е така, може ли проблемът да бъде отстранен с компютър?- Възможно ли е проблемът да е в скоростната кутия? При високите обороти, за които писах по-горе, след ръчно качване на 6-а от перата на волана оборотите се нормализират, но скоростта рязко пада.Моля за всякакви съвети и предложения, така че като отида в БС да им дам насоки къде евентуално да търсят проблем, а не да чувам остроумия от типа "Ами да си си купил дизел". Благодаря! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 8 ноември 2014 Сподели Публикувано 8 ноември 2014 Здрасти и добре дошъл. Така както описваш нещата на мен лично ми звучи нормално поведение, типично за CVT трансмисия. Това им е голям минус на тези кутии, идеални са за града, и не много добри за пътуване по магистрала с висока скорост, и особено при изкачване и натоварена кола. Виж колко е максималната скорост по каталог и може да прецениш дали се доближаваш до нея, ако си близо няма място за притеснения, ако си много далече е добре да посетиш дилъра. Аз съм забелязал подобно поведение при моите коли, които са със CVT и ми се струва нормално. Поздрави. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Holmes Публикувано 10 ноември 2014 Сподели Публикувано 10 ноември 2014 Здравейте всички любители на марката! Съвсем нов съм в този форум и смятам, че тук е мястото, където мога да получа ценни съвети за автомобила си. Карам Outlander III 2.0 MIVEC, купен преди точно 1 година чисто нов. Моментът за първата техническа поддръжка настъпи и бих искал с тази тема да отида малко по-подготвен във връзка с "проблема", който ще ви опиша.В градски условия и като цяло до 100 км/ч всичко е отлично - пъргавина при ускорение, адекватна смяна на предавки от автоматика и т.н. Извън града (Варна) съм излизал няколко пъти, но все е случвало така, че колата е пълна с хора и е нормално да не очаквам чудеса. Последния път до София и обратно като пътувах сам обаче забелязах нещо притеснително. Ако на магистрала надвиша 120 км/ч следва лично за мен необичайно бавно ускорение (Eco mode е изкл.!), форсиране на двигателя, доста високи обороти (3500+), а колата не върви. Да не говорим, че от 140 да стигна до 160 на равно е постижимо при близо 5000 оборота, а от 160 стрелката може да мръдне надолу само ако се спускам по баир :icon_blush: Съответно и разходът става доста сериозен. "Слизането" в мощността при мен е от бензинов автомобил без турбо, с едва 20 к.с., но разликата е очевидна. Далеч съм от мисълта, че този SUV е за състезания, но като цяло смятам, че представянето му не отговаря на характеристиките и нормално постигнати 150 км/ч на магистрала не са мираж. Накратко въпросите ми са следните:- Умишлено ли е "спънат" двигателят, за да отговаря на всички еко норми? Ако е така, може ли проблемът да бъде отстранен с компютър?- Възможно ли е проблемът да е в скоростната кутия? При високите обороти, за които писах по-горе, след ръчно качване на 6-а от перата на волана оборотите се нормализират, но скоростта рязко пада.Моля за всякакви съвети и предложения, така че като отида в БС да им дам насоки къде евентуално да търсят проблем, а не да чувам остроумия от типа "Ами да си си купил дизел". Благодаря! Според мен проблема не в скоростната кутия (CVT), а в новия двигател (обем 2.0 150 к.с. и 195 N/m въртящ момент). За сравнение по-стария модел от 2008 г. двигателя е 2.4, мощност 170 к.с. и обърни внимание 230 N/m въртящ момент. А като се има предвид, че новия дизайн на купето е малко по-различен от стария, което според мен води и по-голям коеф. на въздушно съпротивление (поне визуално така ми изглежда), това всичко води до ефектите за които пишеш.Аз карам стария модел от 2008 г. и по магистрала карам съвсем спокойно със 140 км/ч и обороти около 2800. Естествено, че ако се настъпи газта до края, оборотите ще се повишат доста (кик даун ефекта), но това е само докато се достигне желаната скорост, а после при отпускане на газта те отново ще спаднат до минимално необходимите за поддържане на тази скорост.А дали може да се направи нещо по новия двигател за повишаване на мощността това не знам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
w_r_10 Публикувано 13 ноември 2014 Автор Сподели Публикувано 13 ноември 2014 Благодаря на Holmes и tonino за споделените мнения. Идвам с update по въпроса след първото техническо обслужване След като не бяха открити никакви грешки предположението на човека от БС беше, че мицутата били изключително чувствителни и претенциозни по отношение на горивото, с което се пълнят. В резултат на некачествен бензин се натрупват нагаряния по дроселната клапа, което води до форсиране на двигателя, а реално липсва ускорение. Оказа се, че не съм единственият (и не само за Аутлендър) потребител, който отива при тях с това оплакване. Буквалните му думи бяха, че след направеното съответно почистване би трябвало да има известно подобрение. Факт - колата работи доста по-адекватно. 120-130 се достигат без проблем и след настъпване се усеща ускорение. За момента съм спокоен, че поне докато горивото не направи достатъчно мизерии след 10-15 хил. км ще мога да карам нормално на извънградско. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.