Премини към съдържание

Outlander III 2.0 MIVEC "проблем"?


Препоръчано мнение

Здравейте всички любители на марката!

Съвсем нов съм в този форум и смятам, че тук е мястото, където мога да получа ценни съвети за автомобила си. Карам Outlander III 2.0 MIVEC, купен преди точно 1 година чисто нов. Моментът за първата техническа поддръжка настъпи и бих искал с тази тема да отида малко по-подготвен във връзка с "проблема", който ще ви опиша.

В градски условия и като цяло до 100 км/ч всичко е отлично - пъргавина при ускорение, адекватна смяна на предавки от автоматика и т.н. Извън града (Варна) съм излизал няколко пъти, но все е случвало така, че колата е пълна с хора и е нормално да не очаквам чудеса. Последния път до София и обратно като пътувах сам обаче забелязах нещо притеснително. Ако на магистрала надвиша 120 км/ч следва лично за мен необичайно бавно ускорение (Eco mode е изкл.!), форсиране на двигателя, доста високи обороти (3500+), а колата не върви. Да не говорим, че от 140 да стигна до 160 на равно е постижимо при близо 5000 оборота, а от 160 стрелката може да мръдне надолу само ако се спускам по баир :icon_blush: Съответно и разходът става доста сериозен. "Слизането" в мощността при мен е от бензинов автомобил без турбо, с едва 20 к.с., но разликата е очевидна. Далеч съм от мисълта, че този SUV е за състезания, но като цяло смятам, че представянето му не отговаря на характеристиките и нормално постигнати 150 км/ч на магистрала не са мираж. Накратко въпросите ми са следните:

- Умишлено ли е "спънат" двигателят, за да отговаря на всички еко норми? Ако е така, може ли проблемът да бъде отстранен с компютър?

- Възможно ли е проблемът да е в скоростната кутия? При високите обороти, за които писах по-горе, след ръчно качване на 6-а от перата на волана оборотите се нормализират, но скоростта рязко пада.

Моля за всякакви съвети и предложения, така че като отида в БС да им дам насоки къде евентуално да търсят проблем, а не да чувам остроумия от типа "Ами да си си купил дизел". Благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти и добре дошъл. Така както описваш нещата на мен лично ми звучи нормално поведение, типично за CVT трансмисия. Това им е голям минус на тези кутии, идеални са за града, и не много добри за пътуване по магистрала с висока скорост, и особено при изкачване и натоварена кола. Виж колко е максималната скорост по каталог и може да прецениш дали се доближаваш до нея, ако си близо няма място за притеснения, ако си много далече е добре да посетиш дилъра. Аз съм забелязал подобно поведение при моите коли, които са със CVT и ми се струва нормално.

Поздрави. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте всички любители на марката!

Съвсем нов съм в този форум и смятам, че тук е мястото, където мога да получа ценни съвети за автомобила си. Карам Outlander III 2.0 MIVEC, купен преди точно 1 година чисто нов. Моментът за първата техническа поддръжка настъпи и бих искал с тази тема да отида малко по-подготвен във връзка с "проблема", който ще ви опиша.

В градски условия и като цяло до 100 км/ч всичко е отлично - пъргавина при ускорение, адекватна смяна на предавки от автоматика и т.н. Извън града (Варна) съм излизал няколко пъти, но все е случвало така, че колата е пълна с хора и е нормално да не очаквам чудеса. Последния път до София и обратно като пътувах сам обаче забелязах нещо притеснително. Ако на магистрала надвиша 120 км/ч следва лично за мен необичайно бавно ускорение (Eco mode е изкл.!), форсиране на двигателя, доста високи обороти (3500+), а колата не върви. Да не говорим, че от 140 да стигна до 160 на равно е постижимо при близо 5000 оборота, а от 160 стрелката може да мръдне надолу само ако се спускам по баир :icon_blush: Съответно и разходът става доста сериозен. "Слизането" в мощността при мен е от бензинов автомобил без турбо, с едва 20 к.с., но разликата е очевидна. Далеч съм от мисълта, че този SUV е за състезания, но като цяло смятам, че представянето му не отговаря на характеристиките и нормално постигнати 150 км/ч на магистрала не са мираж. Накратко въпросите ми са следните:

- Умишлено ли е "спънат" двигателят, за да отговаря на всички еко норми? Ако е така, може ли проблемът да бъде отстранен с компютър?

- Възможно ли е проблемът да е в скоростната кутия? При високите обороти, за които писах по-горе, след ръчно качване на 6-а от перата на волана оборотите се нормализират, но скоростта рязко пада.

Моля за всякакви съвети и предложения, така че като отида в БС да им дам насоки къде евентуално да търсят проблем, а не да чувам остроумия от типа "Ами да си си купил дизел". Благодаря!

 

Според мен проблема не в скоростната кутия (CVT), а в новия двигател (обем 2.0 150 к.с. и 195 N/m въртящ момент). За сравнение по-стария модел от 2008 г. двигателя е 2.4, мощност 170 к.с. и обърни внимание 230 N/m въртящ момент. А като се има предвид, че новия дизайн на купето е малко по-различен от стария, което според мен води и по-голям коеф. на въздушно съпротивление (поне визуално така ми изглежда), това всичко води до ефектите за които пишеш.

Аз карам стария модел от 2008 г. и по магистрала карам съвсем спокойно със 140 км/ч и обороти около 2800. Естествено, че ако се настъпи газта до края, оборотите ще се повишат доста (кик даун ефекта), но това е само докато се достигне желаната скорост, а после при отпускане на газта те отново ще спаднат до минимално необходимите за поддържане на тази скорост.

А дали може да се направи нещо по новия двигател за повишаване на мощността това не знам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на Holmes и tonino за споделените мнения.

Идвам с update по въпроса след първото техническо обслужване :) След като не бяха открити никакви грешки предположението на човека от БС беше, че мицутата били изключително чувствителни и претенциозни по отношение на горивото, с което се пълнят. В резултат на некачествен бензин се натрупват нагаряния по дроселната клапа, което води до форсиране на двигателя, а реално липсва ускорение. Оказа се, че не съм единственият (и не само за Аутлендър) потребител, който отива при тях с това оплакване. Буквалните му думи бяха, че след направеното съответно почистване би трябвало да има известно подобрение. Факт - колата работи доста по-адекватно. 120-130 се достигат без проблем и след настъпване се усеща ускорение. За момента съм спокоен, че поне докато горивото не направи достатъчно мизерии след 10-15 хил. км ще мога да карам нормално на извънградско. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...