Премини към съдържание

Съвет за покупка на Colt 1.3 98-a


Препоръчано мнение

Какви коли купувате...направо се чудя...Моя колт го карам 6 години и нямам ядове.Картера ми дори съм го удрял и не е мръднал! Единственото място което се наложи да от ремонтирам са задните греди в областта на носачите (язвата на тези коли). Като имате в предвид, че моя е 96-та година :)

Как какви коли бе Емо, много просто евтинки ... няма начин хем душата в рая хем .... до края .Минал съм по тоя път ама хубаво,че имам приятели а и сервиз под ръка та е трудно да се заблудя :)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да пооправя веждите и ще пусна.Днес сложих оборотомер но имам следния проблем - http://tinypic.com/player.php?v=29kw6ee%3E&s=8#.U2FLKc7Tkwo Стрелката така играе че не се разбира нищо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да попитам от какъв модел мога да сложа пружини ако се наложи?Честно казано колата не й личи видимо да е клекнала за да се налага подсилване.Амортисьорите са сменяни но нещо отпред вдяcно припуква като тампон се чува.Тия дни ще видя какво е.Относно "eвтините" коли искам да ви кажа че дори и 6000лв или 16000лв да дадете за конкретен автомобил не означава автоматично че е перфектен,вечен и неръждясващ.(опит)

Редактирано от venkov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това за оборотомера сега го виждам. Съжалявам, но не мога да помогна. Трябва тук да се изкажат по-запознатите. Иначе тръгва, не съм те подвел :). Може на самия оборотомер да му има нещо...

За пружини също не знам от кои други модели стават.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!Откакто купих колата имам няколко проблеми измежду които най-гадния е че ми вие оптяжната ролка на ангренажа(пренатегната е).Някой запознат има ли ако се поотхлаби малко дали ще може да се кара с нея докато дойде сменята на ремъка (а той е на 20000км близо).Другото е че не работи задната чистачка и първата степен на предните чистачки както и пръскачките.Мисля си че е от самия лост ако не дава добре контакт вътре.Има ли защита на клапаните този мотор 1.3 при евентуално късане на ремък?Благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо, не знам какъв майстор ти е сменял ангренажа, че да пре-натегне ролката :icon_hmm: Ролката, не се натяга на ръка! Тя се откопчава и се оставя пружината да се отвори, след което се стяга...т.е. силата на натягане е само приложената от пружината, не се натяга на ръка! И как прецени, че вие от самата ролка и че причината е в пренатягане?! И ролката сменена ли е когато е сменен ремъка?

Второ, задната чистачка най-вероятно не работи, защото оста е зверски ръждясала и е заклинила. Разглоби кората на задната врата, изкарай буксата на ел. моторчето. Дай контакт и пусни задната чистачка да работи. Замери с мултицед дали идват 12 волта на буксата на моторчето, ако идват както предполагам че ще се окаже, то проблема е там където ти казах. Разглбява се редуктора, оста се отблокирва, зачиства, смазва и те така.

Относно пръскалките на стъклата. Долу на дъното на казанчето има две помпички, вадиш им буксите и замерваш отново с мултицед, докато някой опъва лоста на чистачките. Възможно е помпичките да са прогнили и починали вече, като разбирам в какво състояние е колата.

Редактирано от Емил Димитров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....

*Имам някакви мераци да й сложа климатик(няма фабрично) но не знам колко ядове мога да си навлека с тази идея?!

Колега, намерих темичката за монтиране на климатик :)

ЦЪК

Виждам, че още не е закачена като 'важна' въпреки мераците на колегите :)

Чудя се и аз това лято да се потя ли, или да разхвърлям колата... но май пак ще се потя :lol:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така купих колата с лек вой който на първо време реших че е от ремъка на хидравликата.Впоследствие си спомних че на предишната ми кола-хонда по идентичен начин виеше оптяжната ролка на ангренажния ремък.Ще отида до специалист да я погледне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако действително вие ролката на ангренажа, по-добре я сменяй докато не е станала беля.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Утре отивам при майстора да преслуша коя ролка вие и да я оправим.Информативно пиша ако някой от форума кара колт (може и др муцибиши) на метан и няма аванспроцесор да знае че с една лека корекция на делкото нещата се оправят значително (вече не киха и поема от почти спряло положение на 2-ра) което за мен е достатъчно.Обаждах се на сервиз относно аванспроцесор,но цените за колт започват от 160-70лв и нагоре (ще съм благодарен ако някой знае по-приемливи цифри) само защото има датчил на коляновия вал вместо датчик на "хол" и т..н...Темата за климатика е много подробна и лесно смилаема,но няма да имам нервите да направя тази манипулация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хайде да драсна два реда за това, какво ми се случи наскоро, и без това нямам много работа :). Преди всичко да спомена, че карам още със свещите и кабелите, които си бяха на колата, когато я взех (преди 3 години). До момента не са показвали признаци за наложителна смяна. Преди 2 седмици обаче забелязах, че при студен старт (паля винаги на бензин) колата не държи обороти, двигателя трепери, ту ги качва, ту падат... така докато загрее, после няма проблем. На газ не гасне, но пак малко оборотите играят. Гледал съм кабелите на тъмно - искрят, за смяна са; свещите само съм чистил.

.....

И - наскоро пътувах малко надалеч, тръгнах по едни баири, бях с още трима човека (малко по-тежички от мен :)), колата се движеше осезаемо мудно, за пръв път толкова мудно на газ, откакто я имам. И на един баир буквално се предаде. От трета свалих на първа, на първа натиснах газта значително (да не кажа до долу) и мотора "запарпори", но колата не мръдна. Наложи се единия пасажер да слезе (малко смешна ситуация), аз да превключа на бензин, и едвам-едвам издрапах до горе; горе спрях. След което продължих на бензин - трудно, но стигнах до върха. На спускане се пуснах на газ, нямаше проблеми :). Иначе по магистралата, като я засиля отдалеч, поддържах постоянно 120км/ч на газ. И сега се чудя - кабели, свещи и филтри ще сменя, но дали ще се оправи??? Евентуално и газовата се нуждае от настройка... Ако не бъде, ще видим как ще бъде...

А аванспроцесор за метан има в Продавалник, освен ако трябва да е по-специален...

 

ПП: Ако някой знае за какво точно е врътката от снимката, по-точно как трябва да стои - в най-затворено/потънало или най-отворено/издадено положение? Тези състояния на какво количество газ съответстват? Знам че опъва мембраната, но това нищо не ми говори :)

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ПП: Ако някой знае за какво точно е врътката от снимката, по-точно как трябва да стои - в най-затворено/потънало или най-отворено/издадено положение? Тези състояния на какво количество газ съответстват? Знам че опъва мембраната, но това нищо не ми говори :)

По спомен въртиш този винт в едната или другата посока докато намериш максималните оборити на газ и след това връщаш четвърт,моторчето за празен ход после ще си ги свали до необходимите.Не трябва да е в крайна позиция.Между другото в газовия клапан от долу има филтърче,ако не си го сменял вземи го отвори и го смени.Няма да повярваш колко боклук ще падне,а и ще ти се отрази на разхода.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По спомен въртиш този винт в едната или другата посока докато намериш максималните оборити на газ и след това връщаш четвърт,моторчето за празен ход после ще си ги свали до необходимите.Не трябва да е в крайна позиция.Между другото в газовия клапан от долу има филтърче,ако не си го сменял вземи го отвори и го смени.Няма да повярваш колко боклук ще падне,а и ще ти се отрази на разхода.

Как така 'да намеря максималните обороти на газ'? - да въртя и през това време да форсирам и по слух да установя кога газта е достатъчна във високи обороти, т.е. когато се форсира добре мотора, значи спирам да въртя, т.е. тази врътка е за високите обороти? И друго - в коя посока "се връща" - ето това не ми е ясно - врътката като потъва, опъва ли мембраната и количеството газ става по-малко, или обратното? :D Тази врътка натиска една пружина, за която е закачен лоста, който изпъва мембраната. Но не мога да се сетя за практическата зависимост между посоката на въртене и количеството газ :)

И забравих да спомена - изпарителя и клапана са напълно ревизирани - със сменени мембрани с италиански, филтъра е сменен, само на клапана трябва да му направя още една дрънгулка и газ-системата мога да кажа, че е добре. Само трябва да се настрои.

Благодаря за насоката, Downlow!

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как така 'да намеря максималните обороти на газ'?

Извинявам се първо за неточното обяснение.Процедурата е следната на загрял двигател почваш да въртиш винта в едната посока и ако оборотите започнат дападат започваш да въртиш в другата докато намериш максималните ,като не форсираш двигателя ,а само слушаш оборотите на празен ход след това връщаш в обратната посока на тази ,която си въртял за да намериш максималните.За момент оборотите ще са високи,но след това моторчето ще ги коригира и свали до необходимите,по този начин ще коригираш неравномерната работа на празен ход.

 

п.п.От долу на изпарителя имаш една тапа,там се събират също боклуци и от време на време трябва да се отваря за да изтече каквото има ,защото с течение на времето се събират гадости.Като също се прави на топъл двигател,но след като си го угасил .

Редактирано от Downlow
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Карай още с тези кабели и свещи...ще ги смениш в комплект с бобината после :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На алтернативно гориво (и не само) като кабелите започнат да правят дискотека под капака аз лично и 1км не бих минал повече с тях..защо?Защото и на газ/метан е възможно мотора да кихне и тогава не знаеш дали няма да направи дупка в колектора или по-зле...Относно вървежа на газ на Арх.Пътко да кажа,че газовата ти има един тройник от който се наглася колко газ да пуска при форсиране на двигателя.Отиди на газ анализатор и хората за къси пари да ти я настроят на оптимално количество гориво/въздух.На стара ми кола (хонда на газ) след тази манипулация осезаемо по-добре започна да върви след 2500 оборота.И не забравяй свещите да смениш,въздушен и филтър на газовия клапан!!(струва къси пари и смяната му е лесна)

Още малко инфо за колт - цена на анг.комплект на Да..о (да не правя реклама) 1бр ролка + ремък - 60лв.

Редактирано от venkov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много интересно четиво.

Прочетох го всичко, разбрах доста :)

Разбрах горе-доле как да си настроя газовата. Разбира се, след като сменя кабеляците :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!Ще се радвам да ми помогнете по следния проблем - не ми работи интервала на чистачките(предните)В комплект с него - предни/задни пръскачки + задна чистачка (абе добре че работят предните)При натискане на лостчето не се чуват никакви шумове от моторчетата на пръскачките.Забелязах следното - понякога като я оставя пусната задната се мърда,но с мъка (примерно веднъж на 5 минути г/д) Въпроса ми е възможно ли е всичките тези проблеми да идват от лоста?Релето за интервала на предните къде се намира в моторчето ли?Благодаря!

Редактирано от venkov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тук съм снимал разглобено моторче, но реле вътре няма. Търси го другаде. Релета има отпред при мотора, в кутията, релето за задния стоп-халоген е там, примерно; а има и релета долу в краката, вляво. Търсенето на релетата е голямо приключение :). При мен проблема с чистачките беше кофти маса. Спираха изцяло да работят. Но при теб явно е друг. Разглобявал съм и лоста, но не помня там реле да има... Успех!
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много ти благодаря за отговора.Гледам по снимките това пътечки ли са на капачето (пластмасовото) защото ако са трябва и тях да видя да не е прекъсната пътечката,че тогава релетата няма да помогнат.Утре ще ги търся.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще пиша в тази тема докъде я докарах с обслужването на запалителната система. Днес смених кабели, свещи и въздушен филтър. Кабели - Тесла 28лв; свещи NGK за модела - 24лв; въздушен филтър Боши - 14лв. Освен това за турбо-изпарителя (който е чел линка от пост N43 знае за какво говоря) - направих го при мен. Резултатите са добри - колата тръгна на газ и вече не гасне на всеки светофар; на бензин също си работи добре. При намаляване и спиране, т.е. на свободна леко глъхне, но предполагам това вече е въпрос на настройка на газовата. Ще я настроя по-прецизно когато имам възможност. Скоро ще пусна снимки, ако не забравя.

 

Нещо интересно, което се случи при смяната на кабелите. Смених ги както си се сменят - един по един, т.е. няма начин да съм объркал реда. Да, ама паля и... колата пърпори като трактор. Загасих, размених трети с четвърти кабел (на позициите на делкото), запалих и мотора замърка. Но тази случка има предистория - преди 2-3 седмици реших да обвия старите си кабели с изолирбанд, свалих ги, като предварително номерирах кой кабел къде е, като ги обвивах забелязах че четвърти кабел е по-дълъг от трети, и реших като ги закачам, да сменя трети с четвърти - запалих, мотора пърпореше и загасна сам. Върнах кабелите както си бяха преди да ги сваля - мотора заработи добре (всъщност след този момент работата на бензин и газ се развали). Днес като ги сложих както старите - мотора пърпори, размених трети с четвърти - работи добре. И не мога да си обясня какво се случва и защо - дали преди не са били както трябва (но пък колата си работеше добре)... този ъгъл на запалване фиксиран ли е..? Не знам, но в момента колата е добре :)

 

Някой ако може да ми каже на позициите на делкото как трябва да са кабелите - 1-2-3-4, като едно е най-горе откъм купето, а посоката е към купето, т.е. навътре - втори е долу откъм купето, трети е долу откъм фара, четвърти горе откъм фара? 1-2-3-4 са съответно цилиндрите от ремъка към делкото. Но може и да греша, в момента не помня как точно ги вързах моите.

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

2 - 4 - 3 - 1 като 1 е най-късия кабел.

http://i58.tinypic.com/1zx1fl5.jpg

Премеждията ми с оборотомера нямат край.Всички пътечки са ми здрави.Работи но некоректно.Стрелката трепери постоянно.Някакви идеи откъде взима сигнал при положение че фабрично няма оборотомер...

Оправихме първата степен на чистачките (цялостно презапояване на ключето на волана).Тръгна ми и задната чистачка.Остана само да си залепя съда + смяна на моторчето и ще имам и пръскачки.

Редактирано от venkov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен са точно така кабелите, в предходните постове май съм се объркал с обяснението. Мерси, колега, за визуалното представяне! За оборотомера - нямам идея. Ако проследиш кабелите къде отиват дали няма да се ориентираш... можеби няма, защото аз наскоро монтирах халогени, които се пускат от оригиналното копче, което е до таблото; всъщност от копчето и от таблото тръгват един сноп кабели и отиват... на ма*ната си. Търсих някакво реле, нищо не намерих, в крайна сметка вързах халогените към задния стоп-мъгла. Та, не знам на какво се дължи некоректната работа на стрелката. В раздел 'спейс-стар' имаше тема, в която подобно на теб колега сменя табла и ... нищо не работело; оказа се, че ел. управлението било друго и няма и да тръгне - разказвам по памет :)

Но за таблото на Колт, от инфото, което имам от форума, бях останал с впечатлението, че са взаимозаменяеми без никакви проблеми!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...