Премини към съдържание

Colt 1.3 2010 ; Смяна на масло и филтри


Препоръчано мнение

Здравейте,

Нов съм във форума. Имам колт от 2011г. - взех го нов от Балканстар. Сега ми изтича гаранцията като цяло и исках да попитам дали някой има или знае от къде мога да си намеря някакъв "Technical Guide" или нещо от сорта. Имам голямото желание, както и възможност да си сменям сам маслото и филтрите, но не мога да намеря 3те филтъра. Ако някой има препоръки ще бъда много благодарен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти и добре дошъл в отбора.

Имаше някъде една тема в която има линк със repair manual , но не я виждам сега, ако някой знае къде е ще е супер да помогне.

Относно филтрите е много лесно, отиваш във всеки магазин за части и си вземаш маслен, въздушен и за купето. Чистачки на Bosch , а филтрите по твой избор, аз ползвам предимно Knecht/Machle. Масленият е отпред под всмукателния колектор, въздушният е до акумулатора, а за купето е под жабката, сваля се една кора и след това един черен правоъгълен капак и филтъра излиза надолу.

Лесно и приятно за занимавка. Успех

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Colt_Mirage_Lancer/Manuals/

 

https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_all/einbau/HBOdGDUk.PDF Филтър купе.

 

https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=1&ktlg_lang=1&ktlg_01_fzart=1&ktlg_01_fzkat=0&ktlg_01_mrksl=28&ktlg_01_mdrsl=30&ktlg_01_modsl=2&ktlg_subpage=02

 

Линковете ги давам заради каталога, никога не съм ползвал конкретната марка...

Филтъра за маслото се сменя лесно, ама самото масло да се смени си е мацаница... за 10-15 лв. смяна според мен не си заслужава :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

МММм а така и така съм тук се сетих да питам и още нещо. Можете ли да ми кажете дали мога да си сложа хроматично огледало за задно виждане - затъмняващо се вечер да не ми светят. Имам датчик за дъжд за автоматични чистачки, който е под огледалото, което значи че трябва да има ток до там. Питам защото от Балканстар ми казаха че за този модел нямало такова.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Автоматично да се затъмнява, няма да. Но има палец който като го натиснеш и застава под ъгъл, където пак виждаш назад и е силно затъмнено и не ти светят. :icon_hmm:

Редактирано от me4o
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Линковете ги давам заради каталога, никога не съм ползвал конкретната марка...

 

Пробвай ги. След няколко смени на различни маслени филтри бях най-доволен от техния и твърдо реших този път да си купя точно такъв. На Фиестата преди време ползвах MANN, после други от които не бях доволен и сега за Галанта пак си купих MANN. Сега ще ви опиша подробно впечатленията си от различни марки и пак ще се получи оффтопик (който иска да не го чете), но има нещо поучително в цялата история, та така..:

 

Първо беше MOTORCRAFT (оригиналдъ) - естествено никакви забележки.

 

После взех Champion (от EVRO-07). Champion-a го препоръчват в книжката Haynes (само дето техния Champion дали е като нашия..?) С Champion-a изкарах малко - до преди това с MOTORCRAFT независимо от престоя на колата маслото не се стичаше от него и когато запаля лампата угасваше почти моментално. С Champion-a на всяко палене след малко по-дълъг престой лампата угасваше чак след 4-5 сек.

Много се издразних и го смених след няма и 300 км. с MANN-FILTER, към който нямах никакви забележки. Отново всичко си беше точно както си бях свикнал с MOTORKRAFT-a.

 

На другата година си взех Kneht-Mahle - същата работа като с Champion-a. Ядосах се, четох из форуми.. Май повечето хора не намирали проблем в това. И май повечето филтри са така (не им държи обратната клапа) и не било уж проблем дето се стичало маслото и след запалване отнемало известно време докато се напълни.

Примирих се, реших да не го сменям този път преждевременно и си карах с Kneht-а (купен от В&Д АУТО).

 

Миналата седмица в петък отидох в кварталния магазин, в който преди 2 год. за пръв път ми бяха продали MANN-FILTER (иначе нямаше да попадна на тази марка изобщо) и им казах такъв и такъв, но задължително да е MANN-FILTER.

 

- Нямало, скъпи били и не поръчвали.. (може би всеки филтър над 6 лв. е скъп?)

- Питаха ме дали не искам UNICO. Ако толкова съм искал MANN можели да ми доставят за понеделник..

 

Но аз бях решил да сменям маслото в събота. И влязох в сайта на производителя да гледам дистрибутори за България - няколко фирми. Търсих по сайтовете им, но се оказа, че никой от тях няма публично достъпен списък с артикули и цени.

 

Обадих се в Косер (един от големите вносители за България) и ги питах за два вида маслени филтри - имаха ги и двата, като този за Фиестата беше 9.90 лв, а за Галанта (Е52А) - 11.10 лв. Също имаха и въздушен за около 26 лв.

Нямаха бензиновия за Е52А, и освен това ми казаха че е 75 лв. - мисля че може да се намери и по-евтино (под 60 лв.)

 

Е, оказа се, че изобщо не са скъпи. И вече монтирах този на Галанта - не мога да си спомня с каква марка беше преди това (някакъв син), но лампата за маслото изгасваше 5-6 секунди след запалването. (- след "Check-Engine", която при мен угасва на 5-тата секунда)

 

Повечето хора явно не намират проблем, а на мен ми призлява всеки път докато гледам как двигателят след стартиране работи на сухо при 1500 об. поне 5 сек. докато се вдигне налягането на маслото.

 

Как е при вас - какви филтри ползвате и след колко време угасва лампата за маслото?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Автоматично да се затъмнява, няма да. Но има палец който като го натиснеш и застава под ъгъл, където пак виждаш назад и е силно затъмнено и не ти светят. :icon_hmm:

.......моето е автоматично и затъмнява по два начина, единия е с фотоклетка май и следи "мрачността" навън........другия е когато проблясква отзад ,става по тъмно,почти черно.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай ги. След няколко смени на различни маслени филтри бях най-доволен от техния и твърдо реших този път да си купя точно такъв. На Фиестата преди време ползвах MANN, после други от които не бях доволен и сега за Галанта пак си купих MANN. Сега ще ви опиша подробно впечатленията си от различни марки и пак ще се получи оффтопик (който иска да не го чете), но има нещо поучително в цялата история, та така..:

 

Първо беше MOTORCRAFT (оригиналдъ) - естествено никакви забележки.

 

После взех Champion (от EVRO-07). Champion-a го препоръчват в книжката Haynes (само дето техния Champion дали е като нашия..?) С Champion-a изкарах малко - до преди това с MOTORCRAFT независимо от престоя на колата маслото не се стичаше от него и когато запаля лампата угасваше почти моментално. С Champion-a на всяко палене след малко по-дълъг престой лампата угасваше чак след 4-5 сек.

Много се издразних и го смених след няма и 300 км. с MANN-FILTER, към който нямах никакви забележки. Отново всичко си беше точно както си бях свикнал с MOTORKRAFT-a.

 

На другата година си взех Kneht-Mahle - същата работа като с Champion-a. Ядосах се, четох из форуми.. Май повечето хора не намирали проблем в това. И май повечето филтри са така (не им държи обратната клапа) и не било уж проблем дето се стичало маслото и след запалване отнемало известно време докато се напълни.

Примирих се, реших да не го сменям този път преждевременно и си карах с Kneht-а (купен от В&Д АУТО).

 

Миналата седмица в петък отидох в кварталния магазин, в който преди 2 год. за пръв път ми бяха продали MANN-FILTER (иначе нямаше да попадна на тази марка изобщо) и им казах такъв и такъв, но задължително да е MANN-FILTER.

 

- Нямало, скъпи били и не поръчвали.. (може би всеки филтър над 6 лв. е скъп?)

- Питаха ме дали не искам UNICO. Ако толкова съм искал MANN можели да ми доставят за понеделник..

 

Но аз бях решил да сменям маслото в събота. И влязох в сайта на производителя да гледам дистрибутори за България - няколко фирми. Търсих по сайтовете им, но се оказа, че никой от тях няма публично достъпен списък с артикули и цени.

 

Обадих се в Косер (един от големите вносители за България) и ги питах за два вида маслени филтри - имаха ги и двата, като този за Фиестата беше 9.90 лв, а за Галанта (Е52А) - 11.10 лв. Също имаха и въздушен за около 26 лв.

Нямаха бензиновия за Е52А, и освен това ми казаха че е 75 лв. - мисля че може да се намери и по-евтино (под 60 лв.)

 

Е, оказа се, че изобщо не са скъпи. И вече монтирах този на Галанта - не мога да си спомня с каква марка беше преди това (някакъв син), но лампата за маслото изгасваше 5-6 секунди след запалването. (- след "Check-Engine", която при мен угасва на 5-тата секунда)

 

Повечето хора явно не намират проблем, а на мен ми призлява всеки път докато гледам как двигателят след стартиране работи на сухо при 1500 об. поне 5 сек. докато се вдигне налягането на маслото.

 

Как е при вас - какви филтри ползвате и след колко време угасва лампата за маслото?

 

Според мен проблемът с филтрите не е в марката, а по-скоро в каталожните номера и търговците заедно с техните приравнявания, като си помисля само, половината от хората дето правят тези приравнявания си нямат и представа от части,..... Специално при Knecht има поне 3-4 различни номера филтри дето може да се монтират, и там е и голямата разлика, но за търговеца това не е важно. Аз лично ползвам тази марка и съм много доволен. Друга добра марка са също и Henghst. При нас има и едни японски Mykaio също съм доволен, а ако от някъде намерите Blue Print това е най-доброто за японски коли, вътре частите са оригинални или на марките които са за първоначално вграждане, да кажем купуваш си накладките в кутия Blue print и вътре са Akebono например.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.......моето е автоматично и затъмнява по два начина, единия е с фотоклетка май и следи "мрачността" навън........другия е когато проблясква отзад ,става по тъмно,почти черно.......

 

Предполагам на Паджерото ? Имах предвид , че за Колт няма, иначе съм въждал такова на Q7 :-)

Редактирано от me4o
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

- Нямало, скъпи били и не поръчвали.. (може би всеки филтър над 6 лв. е скъп?)

....

 

Как е при вас - какви филтри ползвате и след колко време угасва лампата за маслото?

 

Аз лично си слагам оригинални на Мицубиши и нямам забележки относно качеството, може би някой ден ще ги пробвам MANN.

 

Относно филтрите за по 6 лв. мога да дам пример за хора дето слагат въздушен филтър за под 10 лв и в един момент давайки рязко газ, филтъра буквално се къса в средата... какво е отишло в двигателя не е ясно...

 

Но явно не всички си обичат колите. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам на Паджерото ? Имах предвид , че за Колт няма, иначе съм въждал такова на Q7 :-)

Да ,точно...........но понеже на колт едва ли ще има фабрично,за това от Паджеро4 втора ръка може да се приспособи по лесно.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви много за отговорите. Много ми помогнахте специално за филтрите. Мисля сега по празниците да се позанимавам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...