Премини към съдържание

Carisma GDI Oil sensor 1999 година


Препоръчано мнение

Здравейте,

Вчера доста се рових , но така и не открих къде се намира датчика за налягането на маслото.

При загрял двигател ми примигва лампата за маслото.Да попитам колко обороти трябва да държи GDI мотора загрял, че при мен падат под 500?

Възможно ли е тези обороти да се влияят от факта че малкото гърне/ точно преди крайното/ е спукано и проблем ли ще е ако го махна

Благодаря предварително.

XMCLNDA2AWF119180

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление не мога да ти кажа къде е датчика, но вземи прочети тази тема http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=697 и ще разбереш защо ти държи такива обороти. А масло имаш ли колата? Данеби да ти е паднало нивото?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стерлакта на оборотомера над първата чертичка ли е, когато колата е на свободен ход? Имай в предвид, е първата чертичка след "0" е 500 оборота.

Редактирано от S.Iliev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сподели как си го оправил проблема да знаем . :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Здравейте, имах същият проблем, в сервиза ми казаха че трябва да се смени маслото, въпреки че беше само на 2 хиляди 10в40 кастрол, нямало смазочност и прочея, доверих им се, все пак автомобила е на годинки,:) смениха го с 15в40.. И познайте!! Лампата за маслото въобще не спира да свети сега!! Чудно, ясно е че никой няма да признае грешката си и да ми замени пак маслото с такова, което изхвърлиха.. Но питането ми е трябва ли да го сменя с 5в40 от друга тема във форума разбрах че е най-подходящо или проблема е другаде.

 

Каризма 99а ГДИ, лампата на маслото премигваше и светеше само когато колата се караше на ниски предавки в градски условия, т.е. добре загрял двигател, за първи път се случи на сватба..

 

Моля колегата mdimitrovm да не бъде 205-я безразличен към проблемите на другите и да сподели къде е открил проблема в неговия случай..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Датчикът е едно като болт, от което стърчи кабелна обувка. Не знам с какъв двигател си - провери по VIN номера на колата. При мен датчикът е зад дистрибутора. Ако намериш нещо такова там, можеш да провериш дали е именно датчикът за маслото като дадеш на контакт, и после да извадиш кабелната обувка. Ако лампата на таблото изгасне - това е.

 

Друг е въпросът, че не мога да преценя какво точно трябва да се е случило, че след смяна на маслото да започне да свети постоянно. Има различни варианти - като добрият вариант е да е повреден самият датчик, или да е окъсила жицата някъде по шасито на колата (датчикът е контакт към маса, който задейства под определено налягане. Ако има оголена жица, която да опира в металните части по колата, пак ще светне лампата).

 

По-лошият, но и доста вероятен вариант е наистина да няма налягане в маслото. В общия случай маслото се засмуква от картера през някаква решетка, колкото в помпата да не влизат болтчета и гайки (но има и случаи на задръстена решетка - напр. в картера да са се образували някакви отложения от маслото - във всеки картер е така, заради саждите. И след промивка или смяна на маслото да са изпопадали във вид на големи люспи).

 

Маслото после минава през масления филтър. Предполагам са ти сложили нов - има и големи боклуци-филтри, има и случаи да се разпадат. Ама чак от веднага да не работи и да не пуска нищо - съмнявам се.

 

И после тръгва по маслените магистрали и под налягане смазва различни въртящи се части на двигателя.

Много важно е да има налягане, понеже лагерите не са някакви - с топчета, ами частите се въртят върху тънък филм от самото масло, което постоянно се нагнетява от помпата под налягане. Ако са много изтъркани, то и междината се увеличава и от това може помпата да не смогва да направи налягане. Ако е била започнала да светка лампата по тази причина - то още повече няма да има смазване и дефектът може би бързо ще прогресира до постоянно светеща лампа.

 

Затова е такъв датчикът - лампата свети под определено налягане.

 

Ако светне лампата за маслото е редно да преустановиш всякакво ползване на колата до изясняване на случая. Пропуснал си да споменеш от кога свети лампата и колко километра си изминал от тогава - ако са 2-3000 може би проблемът е от датчика /май доста по-малко изкарват двигателите на светнала лампа, но кой знае../

 

Най-лесно и евтино е първо да смениш датчика и да видиш какво ще стане. По-правилно е да се измери налягането с манометър какъвто ти и аз нямаме, но може би имат в някой сервиз за Mitsubishi, Hyundai и други коли с такъв датчик (освен ако и те не процедират със смяна на датчика, за да видят какво ще стане.)

 

Предполагам си проверил, че има ниво на маслото и т.н. Ако трябва долей го до горната граница. И не се връзвай на разпространеното мнение, че стар двигател, значи има луфтове, значи трябва да му се сложи "по-дебело" масло - 15w40. То нито е по-дебело, нито ще оправи евентуален проблем с луфтове. Но и не би трябвало да ти свети лампата за маслото от 15w40.

 

Аз на Галанта съм с такова - минерално, ама не съм го наливал аз. На Фиестата (1989-год.) си сипвам 10w40 полу-синтетика. Наистина по книжка препоръчват 15w40 - ами нямали са друго навремето.. ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, за щедро-изчерпателният отговор :):yes3:

 

Утре ще проверя датчика, и ще тръгна по веригата, дано да е датчика!

Най-вероятно докъдето мога сам ще се занимавам

 

Относно мотора-той е 1,8 ГДИ 125 к.с.

 

Малко пред-история, колата работеше много-добре, като я купих - нов внос, след няколко дни (500-600км) смених маслото и филтъра, малко след това докато обикаляхме града 1-2 скорост започна да премигва лампата за маслото когато е на тихи обороти сякаш е готова да изгасне, четох във форума че понякога се получава този проблем от филтъра, за падането на оборотите пък че трябва да се обучи мотора, ако е разскачан акумулатора.. Пробвах и тази магия, без промяна :) Но в Петрич няма кой да ми помогне, казвам си.. ще я занеса в София или Пловдив някой ден:) Една неделя отиваме на плажче в Гърция, тръгваме да си ходим и колата работи нормално но въобще няма тихи обороти, ако не подавам газ-гасне :mad: Майстор-втори и т.н. теории различни :) Открих накрая един шаман с лап-топ и програма за диагностика- закачи я - откачи маркуча от дроселовата клапа почисти клапана с един спрей и колата заработи срещу 20лв :D От тогава на 2-3 месеца повтарям процедурата защото губи оборотите. така 10000км. лампата светва на тихи понякога - оборотите падат

 

По темата - със старото масло светеше пак само на тихи обороти, с това и на 2000-3000 оборота а трябваше да се оправи проблема!! Иначе, момчето което сменя маслото беше свалил картера да провери и каза че е чист, имало удар и изправил ламарината но не е била запушила помпата щото си имала три зъбчета които са я предпазили.. каза ми че предният филтър въобще не бил за тази кола- то диаметъра е различен, новия е с по-малък диаметър.

 

С новото масло не съм минал повече от 200-300 км. но преди това над 10000, със светваща на тихи обороти лампа за маслото.

 

Този ремонт на лагерите ми звучи тежък, те и самите лагери сигурно няма да са никак евтини, и пак! дано да е датчика! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...