Премини към съдържание

От къде да си намеря такава мъцъцка?


dreadx

Препоръчано мнение

Става въпрос за бялата пластмасова шайбичка, която притиска О-пръстена за уплътнение на бензиновата помпа към фланеца на резервоара.

(в долната част на снимката)

 

Няма да се учудя ако в Балкан Стар струва 2 лв, но нито я знам как се казва, нито като какво да я търся.

Ако някой може да ми помогне с номера и наименованието на частта също ще ми е от полза.

 

http://www.partsgeek.com/assets/rep/full/1008686.jpg

 

Проблемът на колата и причината да разглобявам около помпата е, че при голямо натоварване започва да прекъсва като от недостиг на гориво.

От собственика разбрах, че и преди е имало подобно придърпване и затова е сменявана бензиновата помпа + горивен филтър и са почиствани дюзите.

При мен подобен ефект се усещаше много слабо и само когато резервоарът е почти празен и колата се изкачва по наклон.

 

До преди няколко дена, когато при изкачване на 3 метра по-голям наклон (колата се изкачи де), но усетих загуба на мощност. После продължих да я карам и при подаване на газ се получаваше сериозно прекъсване до момент в който се чудех дали ще успея да тръгна на 1-ва (или тръгвах много бавно и без никаква газ, за да не угасне).

Нали дефектът се прояви при изкачване по наклон - първо ми хрумна, че може да е шмръкнало нещо от утайката в резервоара. Затова сипах добавка за почистване + бензин от друга бензиностанция и т.н.

След това си правих още експерименти - като да изключа TPS-а (нямаше промяна), маркучето за вакуума към регулатора за налягането (не тече бензин от него - не е спукана мембраната). При стискане на маркучето за обратния бенизин се усеща, че връща нещо обратно към резервоара.

 

(между другото - някой има ли идея дали регулаторът е като на HYUNDAI? Един колега видя рейката и каза, че при него била същата. По горивната система на Е52А има ли взаимозаменяеми части от други марки коли?)

 

Другото интересно е, че след като минах 5 км. с ужасно прекъсване, колата най-накрая угасна. Запалих и проблемът беше изчезнал. После си вървеше много яко, докато пак подадох повече газ и при ускорението отново усетих придърпване. Оказа се, че след подаване на повече газ ефектът започва да се проявява. След като веднъж е започнал, дори и при плавно тръгване на 1-ва има опасност да угасне. Ако загася и запаля отново си тръгва нормално и си върви до следващото подаване на повече газ. Правих тест-драйв из баирите по квартала и винаги се получава едно и също - ефектът стартира в първия момент след запалването, когато се харчи повече гориво - при рязко ускорение или при изкачване по баир.

 

След всичко реших, че е от недостиг на гориво. Но нямам такъв преходник с манометър, за да измеря налягането в рейката.

 

Понеже горивният филтър е бил сменен се заслушах в помпата. Когато няма проблем свисти като турбина на реактивен самолет. Когато проблемът започне да се проявява, свистенето се редува с едно периодично ръмжене:

рррРРррРРррРРррРРр...зззззззззззз...рррРРррРРрррРРрррРР...зззззззззззззз

 

Реших да сложа старата помпа и тогава открих спукания пластмасов пръстен на уплътнението (през пукнатината ще връща част от бензина обратно в резервоара и ще пада налягането).

Също при престой бензинът ще се оттича обратно в резервоара. С това си обясних и защо от 2 дена, когато паля сутрин трябва да въртя по няколко пъти.

 

При всички положения ще вадя помпата втори път и дано да си намеря това пластмасово пръстенче, защото без него няма смисъл да търся други проблеми по налягането на горивото.

 

Ако някой има друга идея нека да сподели. Прочетох и още няколко теми, в които колеги говорят за подобен проблем, но никой накрая не е написал решението (а се съмнявам да си карат колите така по година-две откакто е написана темата).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Става въпрос за бялата пластмасова шайбичка, която притиска О-пръстена за уплътнение на бензиновата помпа към фланеца на резервоара.

(в долната част на снимката)

-Къде точно стои тази "шайбичка" че нещо не мога да се сетя ,... струва ми се че не е на "пътя" на високото налягане, тоест на изходното изпомпаното гориво??

-Имай в предвид че самата горивна помпа има вграден в себе си ,клапанче за свръх налягане!

То сработва при евентуално тотално запушване на изхода, с цел защита от претоварване и мисля беше на 8 или 10 бара! Да не би то да е проблемно, или помпата да няма дебит(ако е китайска) е напълно възможно. Най добре ще да е да се замери налягане на горивото по време на движение, ти вече си експириментирал с наклона. Направи го пак но с прибор(манометър) и пак повтарям ,-ПО време на движение! Има начини как да стане това!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз сменявах помпата миналата година и ако искаш ще погледна за тази джиджавка на старата/понеже не съм я изхвърлил/

Ько искаш звънни 0888 967 167 Иво

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много, много благодаря. Май го оправих проблема.

 

Уплътних с парче дълго около 2.5 см. горивен маркуч (малко по-дълго от дължината на тръбата на помпата). Не мога да ви кажа точния диаметър, но мисля че е най стандартен маркуч за бензин с някаква оплетка по средата. Маркучът влизаше леко хлабаво в тръбата към фланеца на резервоара, но когато го нахлузих на помпата се разшири и влезе точно колкото трябва стегнато, така че да не изпуска уплътнението. Видя ми се по-сериозно от фабричното решение - времето ще покаже. Може би конструкторите са имали предвид, че по моя начин ще се предават една идея повече вибрации от работата на помпата, но мисля, че не се чува увеличение на звука.

 

Отначало си мислех, че не може да вдигне налягане, защото оттам изтича бензин. После ми хрумна, че струята бензин увлича въздух и го засилва нагоре към рейката. Това води и до една пружинираща реакция на налягането в системата.

 

Мисля, че се получават и двете неща. Първоначално помпата вдига налягане и започва да захранва нормално системата, а през малкия процеп изтича бензин обратно в резервоара. При подаване на повече газ налягането започва да пада, а струята, която излиза от помпата през същия процеп увлича със себе си въздух. Това може би обяснява и ефектът, че само с рестарт се излизаше от тази ситуация. Пробвах например след проявяване на проблема да изчакам да поработи няколко минути на празен ход и т.н. - докато не загася и не запаля отново нямаше никаква промяна, щом веднъж е започнал да се проявява ефектът. А и откъм помпата се чуваше един странен звук - все едно, че мелеше камъни.

 

p.s. Обаждах се преди това на телефона за резервни части на Балкан Стар и ми казаха, че не продават такова нещо.

Ето я и въпросната шайбичка, заради която човек може да тръгне да си сменя бензиновата помпа.

 

http://s21.postimg.org/8xhxdtieb/IMG_5322.jpg

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...