SDC Публикувано 9 декември 2013 Сподели Публикувано 9 декември 2013 (редакция) Здравейте,Наскоро купих Колт 1.3, 95 к.с., 2006г.Всичко беше наред докато не падна температурата под нулата. Бях оставил колата на първа скорост и на сутринта с ужас намерих скоростния лост замръзнал. Наложи се да държа натиснат съединителя около 10 минути докато загрее хубаво и да освободи. На следващия ден реших да пробвам да я оставя на свободна но скоростния лост пак замръзна. Движеше се наляво надясно но скорост не може да се включи. Смених маслото на скоростната кутия с надеждата в маслото да е проблема, но и това не помогна. Моля помогнете!!! Редактирано 9 декември 2013 от SDC Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 13 декември 2013 Сподели Публикувано 13 декември 2013 (редакция) Колега проблемът най вероятно е в ръждясала 'кула' за смяна на предавките, това е най-често срещана болежка при този модел колт( смарт 44) и се получава особено когато колата не се кара редовно или е бил измит двигателя. Просто влиза вода в един нит който лагерува и блокира, следователно непозволява на лоста да се движи свободно на ляво и на дясно и или напред и назад. При мен тази част струва около 250 лири от Мицу дилър и 120 от Мерцедес. Щом казваш, че е замръзнал значи има надежда да се спасиш с почистване и смазване и да спестиш сериозна сума. За целта сваляш въздушния филтър заедно с кутията и въздуховодите, основата на кутията се сваля с отвиване на един болт и след това е на тампони като първо се откача отпред и след това се дърпа или на ляво или на дясно, провери на къде беше че съм забравил инче лесно се чупи захващането. Може да свалиш и акумулатора заедно с основата, 3 болта скрити с гумени тампони. Сега вече имаш достъп до тази кула( GEAR TOWER SELECTOR, откачи двете жила и опитай да смениш предавките на ръка директно от кулата, ако се сменят трудно значи това е проблема. Провери и дали лоста се мести лесно с откачени жила. Сега там където се закача дясното жило което мести лоста на страни има един голям нит-лагер9 на клипчето точно до play иконата, който най вероятно е ръждясъл, напръскай обилно с wd-40 и след това намажи с грес или масло всички движещи и триещи се повърхности, аз ползвам силиконова грес. Закачаш жилата и сглобяваш акумулатора и въздушния филтър в обратен ред. За маслото в кутията хубаво си го сменил, но ако не си сложил специално масло Castrol Burmah BOT 328 или друго масло със същата спецификация: API GL-3 SAE 75W80 е добре пак да го смениш, с точно такова: Виж тези клипчета за помощ. Успех и да пишеш дали има +++ резултат. Редактирано 13 декември 2013 от tonino_g3 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 13 декември 2013 Сподели Публикувано 13 декември 2013 Само да попитам как ти се струва съединителя, мек ли е педала или е много твърд , да не би от него да е проблема? Друго да провериш как е спирачната течност и ако е мътна я сменете и да се обезвъздуши системата, и последно преди да разглобяваш филтъра да провериш когато е замръзнал лоста опитай да отпуснеш съединителя колата да помръдне леко напред или назад и ако освободи от предавка значи имаш проблем с кутията или най малкото маслото . Успех Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SDC Публикувано 14 декември 2013 Автор Сподели Публикувано 14 декември 2013 (редакция) Само да попитам как ти се струва съединителя, мек ли е педала или е много твърд , да не би от него да е проблема? Друго да провериш как е спирачната течност и ако е мътна я сменете и да се обезвъздуши системата, и последно преди да разглобяваш филтъра да провериш когато е замръзнал лоста опитай да отпуснеш съединителя колата да помръдне леко напред или назад и ако освободи от предавка значи имаш проблем с кутията или най малкото маслото . Успех Здравей колега,Двигателя наистина е измит един ден преди да взема колата. Проблемът не е в скоростната кутия, защото една сутрин скоростния лост беше замръзнал на първа и се наложи да карам на първа бавно около 2 км докато загрее колата. След това лоста се освободи. За маслото: сложиха ми масло на мицубиши по спецификация. За съединителя: изглежда нормален.Ходих и в сервиз със същите оплаквания. Те казаха, че са смазали всичко (каквото и да означава това) но при -5 градуса скоростния лост пак замръзна. Движеше се само наляво, надясно но скорост не можеше да се включи докато не загрее колата. Редактирано 14 декември 2013 от SDC Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 14 декември 2013 Сподели Публикувано 14 декември 2013 В такъв случай провери си този детайл дето съм описал по-горе, дори да не е от него профилактично го почисти и смажи добре, това им е голяма болка на тези коли. Успех Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kuncata Публикувано 18 декември 2013 Сподели Публикувано 18 декември 2013 За да не пускам нова тема пиша тук. Дано автора не се сърди. Имам следния проблем със скоростния лост. Както си карах всичко беше нормално, след напълно спиране и тръгване усетих известен луфт в скоростния лост когато е на скорост. След това този луфт се превърна в много голям. Сега имам проблеми с 2-4-задна. 1-3-5 влизат напред без луфт,2-4-задна лоста ми опира в пластмасата чак. Колта е 93 година. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.