Премини към съдържание

Смяна на антифриза на GDI


tpenkovski

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

Взе да става студено и трябва да подготвим колите си за зимния сезон.

Аз съм решил да си сменя антифриза.Взех една спринцовка и изтеглих малко антифриз от радиатора и сложих в камерата на хладилника.Не замръзна,но от както съм купил колата (2 години)не съм сменял антифриз.Не знам кога е сменян за последно нито какъв е налят.

Поразрових се из нета за това какъв трябва да бъде антифриза за 4g93 GDI 1.8 мотор,но освен безмислени спорове и какви ли не глупости никои не казва конкретно какъв трябва да бъде.

Та въпроса ми е: Какъв антифриз трябва да си купя за Mitsubishi Space Star 1.8 GDI?

Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Именно заради тези други условия,на които трябва да одговаря антифриза освен да не замръзва искам да си сложа качествен антифриз.

50лв. за 4 литра ми е доста соленичко.Демек ще ми трябват около 75 лева за цялата подмяна,но веднъж на 5 години пък е поносимо:)

Имам и едно малко запитване още:Четох,че след време тоест след известно каране и намаляване на течноста се долива само с дестилирана вода,защото само тя се изпарявала.

Тоест при налични 6 литра след време се изпарил 1 литър(примерно) и напрактика остават 5 литра в системата,но по концентриран антифриз и за това се долива само вода.

Вярно ли е това мое заключение или съм далече от истината?

 

П.С.

Мисля,че има логика да е така?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А от къде мога да си поръчам от този антифриз?

Редактирано от Hristo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте от мен! Решил съм да сменя антифриза на Спейс Стар 1.3 ,но не зная какъв точно да сложа.Не мога да си позволя/колкото и да ми се иска /да сложа с марката :mitsu-smiley:.В книжката за колата ми пише да сменям с марка Esso green verde,но техните продукти ми казаха,че вече не се произвеждат.На пазара срещам предимно червен и син антофриз .Разбрах,че за алуминиев блок на двигателя е добре да е органичен ,а за чугунен блок е по-добре да е син или зелен.Като последните споменати е желателно,вероятно и препоръчително да са на алкохолна основа.Органичния пази по-добре цялата система,двигателя и има по-дълъг живот.Но дали е подходящ за нашите автомобили или по-добре да не се експериментира?Ако някой знае ще съм много благодарен за съвет и информация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте от мен! Решил съм да сменя антифриза на Спейс Стар 1.3 ,но не зная какъв точно да сложа.Не мога да си позволя/колкото и да ми се иска /да сложа с марката :mitsu-smiley:.В книжката за колата ми пише да сменям с марка Esso green verde,но техните продукти ми казаха,че вече не се произвеждат.На пазара срещам предимно червен и син антофриз .Разбрах,че за алуминиев блок на двигателя е добре да е органичен ,а за чугунен блок е по-добре да е син или зелен.Като последните споменати е желателно,вероятно и препоръчително да са на алкохолна основа.Органичния пази по-добре цялата система,двигателя и има по-дълъг живот.Но дали е подходящ за нашите автомобили или по-добре да не се експериментира?Ако някой знае ще съм много благодарен за съвет и информация.

 

Здравей колега. Изискването за антифриз е от типа "какъв сложиш" стига да се съобразиш с ethylene glycol base)(50%). Можеш да видиш заводските изисквания на Mitsubishi за охладителната ни система:

 

Cooling system

Capacity 6 liter

 

Use: Normal

Check 30000 km/24 months

Change 60000 km/48 months

 

OEM recommendation

year-round Water with antifreeze (ethylene glycol base)(50%) -

 

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай ,но от това нищо не разбрах.Почти съм сигурен ,че има голяма разлика от това какво ще сложа,а и всеки един ,който е решил да го прави.Може би въпросът ми ще е по-правилен дали може органичен в нашите коли или не може?извинявай,но наистина не те разбрах какво ми обясни с поста си.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай ,но от това нищо не разбрах.Почти съм сигурен ,че има голяма разлика от това какво ще сложа,а и всеки един ,който е решил да го прави.Може би въпросът ми ще е по-правилен дали може органичен в нашите коли или не може?извинявай,но наистина не те разбрах какво ми обясни с поста си.

 

Може органичен антифриз (червен) да се сложи, аз например съм с такъв. Но не се изисква изрично да бъде органичен по технологията HOAT, т.е. може и класически син. Разбира се колкото по-качествен (органичен, или стандартен син) толкова по-добре, защото от антифриза се изисква не само да има точка на незамръзване, а и други свойства, по-важните от които за органиченият са:

- удължен интервал на смяна --> запазващ експлоатационните си характеристики през целият интервал на смяна

- Увеличена защита на новите материали от корозия....

- Подобрява термичността --> осигурява "по-тънък" филм в сравнение с традиционно използваните добавки...

- Предотватява формирането на депозити --> предпазва компонентите (радиатори и др.), подобрява охлаждане, осигурява по-малко течове

- Оптимална защита на водната помпа

и др.

 

П.С. Производителите (според мен) оцветяват антифризите в различен цвят (а и хидравликите за волан например) именно, за да подскажат на потребителя, че това не е двигателно масло и изобщо да се внимава с тази течност! Дали е червен или зелен, си решава конкретният производител да го оцвети. Важното е стандартите на които отговаря антифриза, а при някои ОЕМ производители, те са задължителни да се спазват. Конкретно за Space Star изисквания за антифриз са либерални. На стр 244 от БГ ръководството потвърждава моите данни с изречението:

Изисква се: висококачествена охладителна течност с етилен-гликол

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В книжката за колата ми пише да сменям с марка Esso green verde,но техните продукти ми казаха,че вече не се произвеждат.

 

 

Ето каква хартишка ми се търкаля в джабката и същата в по-малък вариант е залепена в двигателният отсек Цък

 

Опитах се да изровя документация за този Esso Sigil Green Verde да го видя какъв е, конвенционален или органичен и само в един сайт срещнах описанието му:

Autotrazione SIGIL GREEN VERDE antigelo a base glicole propilenico, biodegradabile, prediluito in acqua, protezione -40°C

 

По оскъдното инфо предполагам че не е органичен и е вграден в Мицку защото отговаря на изискваното за ethylene glycol база.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И моята :хартишка" е същата.Сестри италианки се оказаха нашите звезди. Имам още един въпрос и се извинявам на колегата,че му използвам темата за питания ,но мисля,че може да е плюс ако някой се интересува.Въпросът ми е Спейс Стар имат ли пробка около или на блока за цялостно източване на антифриз?Само от радиатора ще изтече около 1/3 според мен течност от цялата охлаждаща система.Предварително благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...