tpenkovski Публикувано 15 октомври 2013 Сподели Публикувано 15 октомври 2013 Здравейте колеги,Взе да става студено и трябва да подготвим колите си за зимния сезон.Аз съм решил да си сменя антифриза.Взех една спринцовка и изтеглих малко антифриз от радиатора и сложих в камерата на хладилника.Не замръзна,но от както съм купил колата (2 години)не съм сменял антифриз.Не знам кога е сменян за последно нито какъв е налят.Поразрових се из нета за това какъв трябва да бъде антифриза за 4g93 GDI 1.8 мотор,но освен безмислени спорове и какви ли не глупости никои не казва конкретно какъв трябва да бъде.Та въпроса ми е: Какъв антифриз трябва да си купя за Mitsubishi Space Star 1.8 GDI?Благодаря предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tpenkovski Публикувано 15 октомври 2013 Автор Сподели Публикувано 15 октомври 2013 Именно заради тези други условия,на които трябва да одговаря антифриза освен да не замръзва искам да си сложа качествен антифриз.50лв. за 4 литра ми е доста соленичко.Демек ще ми трябват около 75 лева за цялата подмяна,но веднъж на 5 години пък е поносимоИмам и едно малко запитване още:Четох,че след време тоест след известно каране и намаляване на течноста се долива само с дестилирана вода,защото само тя се изпарявала.Тоест при налични 6 литра след време се изпарил 1 литър(примерно) и напрактика остават 5 литра в системата,но по концентриран антифриз и за това се долива само вода.Вярно ли е това мое заключение или съм далече от истината? П.С.Мисля,че има логика да е така?! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tpenkovski Публикувано 15 октомври 2013 Автор Сподели Публикувано 15 октомври 2013 (редакция) А от къде мога да си поръчам от този антифриз? Редактирано 16 октомври 2013 от Hristo Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CTAH Публикувано 16 октомври 2013 Сподели Публикувано 16 октомври 2013 Здравейте от мен! Решил съм да сменя антифриза на Спейс Стар 1.3 ,но не зная какъв точно да сложа.Не мога да си позволя/колкото и да ми се иска /да сложа с марката :mitsu-smiley:.В книжката за колата ми пише да сменям с марка Esso green verde,но техните продукти ми казаха,че вече не се произвеждат.На пазара срещам предимно червен и син антофриз .Разбрах,че за алуминиев блок на двигателя е добре да е органичен ,а за чугунен блок е по-добре да е син или зелен.Като последните споменати е желателно,вероятно и препоръчително да са на алкохолна основа.Органичния пази по-добре цялата система,двигателя и има по-дълъг живот.Но дали е подходящ за нашите автомобили или по-добре да не се експериментира?Ако някой знае ще съм много благодарен за съвет и информация. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 16 октомври 2013 Сподели Публикувано 16 октомври 2013 (редакция) Здравейте от мен! Решил съм да сменя антифриза на Спейс Стар 1.3 ,но не зная какъв точно да сложа.Не мога да си позволя/колкото и да ми се иска /да сложа с марката :mitsu-smiley:.В книжката за колата ми пише да сменям с марка Esso green verde,но техните продукти ми казаха,че вече не се произвеждат.На пазара срещам предимно червен и син антофриз .Разбрах,че за алуминиев блок на двигателя е добре да е органичен ,а за чугунен блок е по-добре да е син или зелен.Като последните споменати е желателно,вероятно и препоръчително да са на алкохолна основа.Органичния пази по-добре цялата система,двигателя и има по-дълъг живот.Но дали е подходящ за нашите автомобили или по-добре да не се експериментира?Ако някой знае ще съм много благодарен за съвет и информация. Здравей колега. Изискването за антифриз е от типа "какъв сложиш" стига да се съобразиш с ethylene glycol base)(50%). Можеш да видиш заводските изисквания на Mitsubishi за охладителната ни система: Cooling systemCapacity 6 liter Use: NormalCheck 30000 km/24 monthsChange 60000 km/48 months OEM recommendationyear-round Water with antifreeze (ethylene glycol base)(50%) - Поздрави Редактирано 16 октомври 2013 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CTAH Публикувано 16 октомври 2013 Сподели Публикувано 16 октомври 2013 Извинявай ,но от това нищо не разбрах.Почти съм сигурен ,че има голяма разлика от това какво ще сложа,а и всеки един ,който е решил да го прави.Може би въпросът ми ще е по-правилен дали може органичен в нашите коли или не може?извинявай,но наистина не те разбрах какво ми обясни с поста си. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 16 октомври 2013 Сподели Публикувано 16 октомври 2013 (редакция) Извинявай ,но от това нищо не разбрах.Почти съм сигурен ,че има голяма разлика от това какво ще сложа,а и всеки един ,който е решил да го прави.Може би въпросът ми ще е по-правилен дали може органичен в нашите коли или не може?извинявай,но наистина не те разбрах какво ми обясни с поста си. Може органичен антифриз (червен) да се сложи, аз например съм с такъв. Но не се изисква изрично да бъде органичен по технологията HOAT, т.е. може и класически син. Разбира се колкото по-качествен (органичен, или стандартен син) толкова по-добре, защото от антифриза се изисква не само да има точка на незамръзване, а и други свойства, по-важните от които за органиченият са:- удължен интервал на смяна --> запазващ експлоатационните си характеристики през целият интервал на смяна- Увеличена защита на новите материали от корозия....- Подобрява термичността --> осигурява "по-тънък" филм в сравнение с традиционно използваните добавки...- Предотватява формирането на депозити --> предпазва компонентите (радиатори и др.), подобрява охлаждане, осигурява по-малко течове- Оптимална защита на водната помпа и др. П.С. Производителите (според мен) оцветяват антифризите в различен цвят (а и хидравликите за волан например) именно, за да подскажат на потребителя, че това не е двигателно масло и изобщо да се внимава с тази течност! Дали е червен или зелен, си решава конкретният производител да го оцвети. Важното е стандартите на които отговаря антифриза, а при някои ОЕМ производители, те са задължителни да се спазват. Конкретно за Space Star изисквания за антифриз са либерални. На стр 244 от БГ ръководството потвърждава моите данни с изречението:Изисква се: висококачествена охладителна течност с етилен-гликол Редактирано 16 октомври 2013 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 16 октомври 2013 Сподели Публикувано 16 октомври 2013 (редакция) В книжката за колата ми пише да сменям с марка Esso green verde,но техните продукти ми казаха,че вече не се произвеждат. Ето каква хартишка ми се търкаля в джабката и същата в по-малък вариант е залепена в двигателният отсек Цък Опитах се да изровя документация за този Esso Sigil Green Verde да го видя какъв е, конвенционален или органичен и само в един сайт срещнах описанието му: Autotrazione SIGIL GREEN VERDE antigelo a base glicole propilenico, biodegradabile, prediluito in acqua, protezione -40°C По оскъдното инфо предполагам че не е органичен и е вграден в Мицку защото отговаря на изискваното за ethylene glycol база.Поздрави Редактирано 16 октомври 2013 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CTAH Публикувано 18 октомври 2013 Сподели Публикувано 18 октомври 2013 И моята :хартишка" е същата.Сестри италианки се оказаха нашите звезди. Имам още един въпрос и се извинявам на колегата,че му използвам темата за питания ,но мисля,че може да е плюс ако някой се интересува.Въпросът ми е Спейс Стар имат ли пробка около или на блока за цялостно източване на антифриз?Само от радиатора ще изтече около 1/3 според мен течност от цялата охлаждаща система.Предварително благодаря! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.