Премини към съдържание

Плафон с плавно включване и изключване на Space Star


mitaka_1

Препоръчано мнение

Когато си купих Спейса преди време бях малко разочарован от ,,простия" плафон, който бяха монтирали Японците на сравнително нова година кола (има къде по стари автомобили на които плафоните в купето им са с контролери и изгасват и включват плавно с отваряне и затваряне на вратите. В интернет има много схеми на плафони с плавно включване и изключване но при всички които открих трябваше да се прекарват допълнителни кабели, което е малко не удобно. Затова си направих един тестов ,,умен'' плафон , който го монтирах на моята кола и се указа, че работи много добре и не изисква допълнително прекарване на кабели. ,,Умния" плафон има следните функции:

• При отваряне на някоя от вратите на автомобила, крушката на плафона се задейства с плавен старт.

• При затваряне на вратата крушката изгасва плавно при не запален двигател, като това време на изгасване може да се настройва с помощта на бутон от 5сек. до 60сек.

• При затваряне на вратата и при запален двигател плафона изгасва плавно на момента ( следи напрежението на алтернатора, като това напрежение на изгасване може да се настройва от 12.5V до 14.5V.

• При отворена врата и светещ плафон с продължителност повече от 10 минути автоматично изключва захранването към крушката.

Със снимков материал нагледно ще се опитам да покажа цялата процедура за монтажа на модула.

http://s2.ipicture.ru/uploads/20130930/bw2YOiWo.jpg

Сваляме с пръти или малка отвертка двете капачета след това сваляме двата болта с които е закрепен плафона за тавана.

http://s2.ipicture.ru/uploads/20130930/l1hqV0JR.jpg

Кабелите поне при мен са така червен/черна лента е постоянен +12V, червен/зелена лента е маса от бутоните на вратите

http://s2.ipicture.ru/uploads/20130930/F6wJeuYG.jpg

С малка отвертка натискаме пластмасовия зъб, който държи кабелните обувки в буксата и ги изваждаме от бялата букса.

http://s2.ipicture.ru/uploads/20130930/onjcfHUj.jpg

След това с кабелни обувки се правят връзки ( единствено се запоява един кабел +12V от плафона със +12V на модула )

http://s2.ipicture.ru/uploads/20130930/zMNvTG2k.jpg

Масата на модула се закрепва за единия болт на който има минус от където се захранва плафона.

http://s2.ipicture.ru/uploads/20130930/aN2a61yP.jpg

Модула се побира между тавана и кората той е с размери 5см Х 3см. След това по обратния ред си събираме всичко и резултата е следният:

Video

Ако някои се интересува от такъв модул има два броя налични. Цена им е 20лв. за модул.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато си купих Спейса преди време бях малко разочарован от ,,простия" плафон, който бяха монтирали Японците на сравнително нова година кола (има къде по стари автомобили на които плафоните в купето им са с контролери и изгасват и включват плавно с отваряне и затваряне на вратите. В интернет има много схеми на плафони с плавно включване и изключване но при всички които открих трябваше да се прекарват допълнителни кабели, което е малко не удобно. Затова си направих един тестов ,,умен'' плафон , който го монтирах на моята кола и се указа, че работи много добре и не изисква допълнително прекарване на кабели. ,,Умния" плафон има следните функции:

• При отваряне на някоя от вратите на автомобила, крушката на плафона се задейства с плавен старт.

• При затваряне на вратата крушката изгасва плавно при не запален двигател, като това време на изгасване може да се настройва с помощта на бутон от 5сек. до 60сек.

• При затваряне на вратата и при запален двигател плафона изгасва плавно на момента ( следи напрежението на алтернатора, като това напрежение на изгасване може да се настройва от 12.5V до 14.5V.

• При отворена врата и светещ плафон с продължителност повече от 10 минути автоматично изключва захранването към крушката.

Със снимков материал нагледно ще се опитам да покажа цялата процедура за монтажа на модула.

http://s2.ipicture.ru/uploads/20130930/bw2YOiWo.jpg

Сваляме с пръти или малка отвертка двете капачета след това сваляме двата болта с които е закрепен плафона за тавана.

http://s2.ipicture.ru/uploads/20130930/l1hqV0JR.jpg

Кабелите поне при мен са така червен/черна лента е постоянен +12V, червен/зелена лента е маса от бутоните на вратите

http://s2.ipicture.ru/uploads/20130930/F6wJeuYG.jpg

С малка отвертка натискаме пластмасовия зъб, който държи кабелните обувки в буксата и ги изваждаме от бялата букса.

http://s2.ipicture.ru/uploads/20130930/onjcfHUj.jpg

След това с кабелни обувки се правят връзки ( единствено се запоява един кабел +12V от плафона със +12V на модула )

http://s2.ipicture.ru/uploads/20130930/zMNvTG2k.jpg

Масата на модула се закрепва за единия болт на който има минус от където се захранва плафона.

http://s2.ipicture.ru/uploads/20130930/aN2a61yP.jpg

Модула се побира между тавана и кората той е с размери 5см Х 3см. След това по обратния ред си събираме всичко и резултата е следният:

Video

Ако някои се интересува от такъв модул има два броя налични. Цена им е 20лв. за модул.

Супер си колега,но да беше направил и една снимчица на самия модул!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да наистина в бързината се оказа, че нямам снимка на самия модул. Ето какво представлява. На снимка се вижда бутона за програмиране.

http://s1.ipicture.ru/uploads/20131003/57fgZW6P.jpg

1.И малко инфо за самия модул как работи и как се програмира.

• При отваряне на някоя от вратите на автомобила, крушката на плафона се задейства с плавен старт.

• При затваряне на вратата крушката изгасва плавно при не запален двигател, като това време на изгасване може да се настройва с помощта на бутона от 5сек. до 60сек.

• При затваряне на вратата и при запален двигател плафона изгасва плавно на момента.

• При отворена врата и светещ плафон с продължителност повече от 10 минути автоматично изключва захранването към крушката.

2. Програмиране на модула.

• За да изберем желалото време на изгасване на крушката след затваряне на вратата е нужно да натисне програмния бутон на модула (при отворена врата и светещ плафон ) за кратко, като през това време крушката ще премигне и по миганията и можем да се ориентираме за времето на загасване. А то е както следва:

- 1 мигане изгасва на момента при затваряне на вратата

- 2 мигания след 5 секунди

- 3 мигания след 10 секунди

- ……………………………….

- 13 мигания 60 секунди

• По същият начин с програмния бутон се настройва и праговото напрежение при което модулът следи дали е запален двигателя(следи напрежението от генератора на автомобила). Програмирането става при затворена врата и изгасен плафон. А то е както следва:

- 1 мигане при 12.5V

- 2 мигания при 12.8V

- 3 мигания при 13.1V (по подразбиране )

- …………………………………….

- 7 мигания при 14.5V

3. Монтаж.

При монтажа не се налага допълнително прекарване на нови кабели !!!

Схема на монтаж:

http://s2.ipicture.ru/uploads/20131003/7ejkgoeK.gif

Това е общо взето. В момента правя комфорт модул и за мигачите + включване на аварийните светли при включване на задна скорост, но като съм готов ще пусна снимков материал за монтажа в друга тема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Един въпрос,

 

Докато свети плафона, какво става с индикацията за отворена врата? Питам защото преди време пробвах на един автомобил такова забавено изгасване на светлините и резултата беше, че когато затвориш вратата плафона продължаваше да свети, като модула лъжеше, че вратата е все още отворена. Това означава, че докато не изгасне плафона (съотвено да се "затвори" вратата от модула), колата не можеше да се заключи. Доста неудобно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Индикацията за отворена врата си загасва на момента при затваряне на вратата (тя няма нищо общо с плафона) Крушката на таблото само следи дали бутона е натиснат дето е на врата, а тук вече контролера в модула ,,казва'' на крушката в плафона кога за загасне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно този модул е по-интелигентен, защото плафона разбира кога да светне, когато се отвори вратата, съовтетно бутона на вратата затвори веригата.

 

Как може да се сдобием с такъв модул?

Редактирано от S.Iliev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи при моя модул минуса когато свети плафона се взима от черния кабел който е хванат за болта на самия плафон, а не от бутоните. Бутоните само за кратко му подават сигнал по синия кабел и започва от там да тече времето за което е програмиран да свети. При теб явно се получило така защото когато ти е светил модула е връщал минус към бутона на вратите. Това може да оправи с помощта на един диод но пак зависи как е направен самия модул. С Еконт мога да го пратя. На лично съобщение може да ми се оставят данните за доставка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този модул, който слагахме, не беше толкова умен. Пак на същото място се монтира и от там си взимаше сигналите, но нямаше възможност за програмиране.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Прочетох темата - видя ми се интересна, но този модул е една скрита в черна кутия електронна схема. Мисля, че тук не е мястото да се правят реклами на фирми и майстори, но или дайте колко струва схемата и от къде се поръчва, или направо публикувайте подробно самата схема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...