Премини към съдържание

Проблем с А/Т на Outlander 2008


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

От една година съм горд собственик на дълго мечтания Outlander, 2.4 Автоматик, 2008. В момента е на почти 70 000 км.

Предварително се извинявам ако засягам вече коментирана тема, но прекарах 3 дена в търсене из форума и не намерих нищо подобно.

Миналата седмица на магистралата, при скорорст 140 - 150 км/ч ми светна предупредителен сигнал и съобщение "Slow Down", който според книжката означава - висока температура на CVT маслото. Отбих и изчаках с работещ двигател, докато сигнала изчезне (според препоръката на книжката), след което продължих със 120 км/ч без други проблеми. След няколко дена на връщане реших да го пробвам пак и на чисто новия участък на Хемус я подкарах със 180 (само за малко :) ). И пак светна същото предупреждение. Този път само намалих на 130 и така карах доста дълго, но малко след Девня колата сама започна да намаля. Натиснах педала, оборотите се качиха, но повече от 50 не вдигнах. Отбих и пак изчаках докато изстине. После се прибрах до Варна без проблем.

От други теми във форума разбрах, че се препоръчва смяна на маслото и филтрите на около 60-70 хил. (а не на 100,както го дават), но дали проблема е само в маслото.

Ще съм много благодарен за компетентни мнения и препоръки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

От една година съм горд собственик на дълго мечтания Outlander, 2.4 Автоматик, 2008. В момента е на почти 70 000 км.

Предварително се извинявам ако засягам вече коментирана тема, но прекарах 3 дена в търсене из форума и не намерих нищо подобно.

Миналата седмица на магистралата, при скорорст 140 - 150 км/ч ми светна предупредителен сигнал и съобщение "Slow Down", който според книжката означава - висока температура на CVT маслото. Отбих и изчаках с работещ двигател, докато сигнала изчезне (според препоръката на книжката), след което продължих със 120 км/ч без други проблеми. След няколко дена на връщане реших да го пробвам пак и на чисто новия участък на Хемус я подкарах със 180 (само за малко :) ). И пак светна същото предупреждение. Този път само намалих на 130 и така карах доста дълго, но малко след Девня колата сама започна да намаля. Натиснах педала, оборотите се качиха, но повече от 50 не вдигнах. Отбих и пак изчаках докато изстине. После се прибрах до Варна без проблем.

От други теми във форума разбрах, че се препоръчва смяна на маслото и филтрите на около 60-70 хил. (а не на 100,както го дават), но дали проблема е само в маслото.

Ще съм много благодарен за компетентни мнения и препоръки.

Смени маслото и филтъра, маслото е специално за този тип ск. кутии......,ако не е късно, може би ще се наложи да отскочиш до София.........

Проблема е този:

Тук може да разберете за какво става въпрос........няма за сега да обяснявам какво, що и т.н.........

Гледайте първите 10-ина снимки........те са като от вашата кутия......

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за бързия отговор. Да сменя маслото е първото нещо което ще направя другата седмица. От Ратола Варна ми казаха че има 2 филтъра - единия към охладителя - ще сменя и двата.

За съжаление от снимките не разбирам нищо - все едно гледам снимки на Space Shuttle :)

Дали ще може да обясниш с две думи какъв евентуално може да е проблема ако не се оправи след смяната на маслото. Ако се наложи и до София ще отскоча.

 

Благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за бързия отговор. Да сменя маслото е първото нещо което ще направя другата седмица. От Ратола Варна ми казаха че има 2 филтъра - единия към охладителя - ще сменя и двата.

За съжаление от снимките не разбирам нищо - все едно гледам снимки на Space Shuttle :)

Дали ще може да обясниш с две думи какъв евентуално може да е проблема ако не се оправи след смяната на маслото. Ако се наложи и до София ще отскоча.

 

Благодаря.

За съжаление и да обяснявам или не, нищо няма да разберете, пък и в ония край не разбират от тези ск. кутии ......така че моли се да изчезне проблема след смяна на маслото.......сменя се само хартиения филтър, цилиндричния ,който е вътре в топлообменника на маслото на кутията......сменете и О-пръстена ,защото иначе ще протече масло.......другия филтър в картера на ск. кутия не се сменя при смяна на маслото,той не се пипа в този случай.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Километрите за смяна на маслото сигурно зависят от начина на използване на автомобила.. Някъде бях чел, че при често използване при интензивен режим (разбирай високи скорости и натоварване) маслото трябва да се смени по-рано от предписанието.. качествата му се променят по-бързо.

 

Шума от вариатора, които сме коментирали и преди, при мен се появи на около 70 хил и изчезна след като смених маслото на 90 хил. Сега обаче е към 127 хил и вече пак го чувам.. само 37 хил. след смяната.. и се замислям скоро да го сменям пак.. по добре 200 лв за масло по начесто, от колкото ремонт на ск. к.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, изчетох всичко около проблема с шума и затова се надявам, че и при мене ще се реши само със смяна на маслото. Моята кола е внос от Гръцко и нямам представа как е карана там, но по изминатите километри се предполага, че е била щадена. А и аз не карам много.

В понеделник ще се обадя да поръчам масло и се надявам във вторник да го сменя. Ще пиша за резултата.

Казваш 200 лв за маслото. На мене от Ратола Варна ми казаха 300 (150 за 4л туба).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

а, извинявай, говорех наизуст. Не си спомням очната сума, може и над 300 да е било :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

 

Вчера смених маслото и двата филтъра. Днес след обед ще направя по-дълъг тест по магистралата да видя дали ще се появи пак проблема.

Направих малко снимки: http://dragome.snimka.bg/automobiles/outlander-2008-cvt.774943.31515702 .

 

Малко ме притеснява наличието на стужки. Знам, че е нормално да има малко, но ми се стува, че бяха много. На снимките се виждат.

Имаше метални стружки по магнитите в картера и малко не-метални на дъното (виждат се на първата снимка). В съда, където беше източено маслото също имаше стружки. По филтъра на кутията също имаше стружки (виждат се на снимките). Филтърчето на охладителя беше черно и вътре, където ляга то, беше също пълно със стружки (виждат св пи пръста ми).

Това количество стружки дали е нормално за този тип А/Т ? И ако не е нормално, има ли лек за това?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

 

Вчера смених маслото и двата филтъра. Днес след обед ще направя по-дълъг тест по магистралата да видя дали ще се появи пак проблема.

Направих малко снимки: http://dragome.snimka.bg/automobiles/outlander-2008-cvt.774943.31515702 .

 

Малко ме притеснява наличието на стужки. Знам, че е нормално да има малко, но ми се стува, че бяха много. На снимките се виждат.

Имаше метални стружки по магнитите в картера и малко не-метални на дъното (виждат се на първата снимка). В съда, където беше източено маслото също имаше стружки. По филтъра на кутията също имаше стружки (виждат се на снимките). Филтърчето на охладителя беше черно и вътре, където ляга то, беше също пълно със стружки (виждат св пи пръста ми).

Това количество стружки дали е нормално за този тип А/Т ? И ако не е нормално, има ли лек за това?

Не е нормално толкова стружки.......до сега от поне 100-тина смени на масла на този тип ск. кутии само 3-4 съм виждал с толкова стружки, 2 от които впоследствие правих ремонт.......не искам да те плаша, за това карай я сега и не му мисли ........забележи сега как тръгва колата, дали ускорява по добре, дали прави онзи проблем и т.н........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази сутрин, като излязох от кварталната уличка и ускорих, ми направи впечатление едно леко .... как да го нарека ... замисляне или по-точно, получи се нещо като првключване на по-горна предавка от роботизиране А/Т - с леко забиване. Но беше моментно и се случи само веднъж за целия ден. По-късно следобед излязох на магистралата. Карах общо около 70 км със 160 - 180 без проблеми. Не ми светна нищо, което ме радва, но все пак трябва да отбележа, че условията не бяха същите. Днес беше по-хладно отколкото преди 3 седмици, и теста беше 70 км само. Когато проблема с високата температура се появи преди 3 седмици, бях вече карал 100 - 150 км с по нормални скорости преди да изляза на магистрала.

Благодаря не всички за съветите и да, друго не ми остава да направя, освен да си я карам така пък докато издържи. Ще сменям по-често масло и филтри и ще стискам палци.

Благодаря още веднъж.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...