Премини към съдържание

Зимна приказка..или как да помогнем на Мицуто


Препоръчано мнение

Здравейте, отварям една такава тема в която да се изкоментират методите с които да помогнем на двигателите да се борят с ненормалните зимни температури.

По същество :

 

Съществуват няколко метода за подгрев касаещи горивото в частност дизела.

- in-line heaters- свързани към горивоподаващата система.

- fuel filter heaters подгряващи горивният филтър ,самото тяло на филтъра,

- fuel tank heater подграващи наличното гориво в резервоара

 

Другият метод е подгряване на маслото в картера с външен нагревател за контакт ,например от гаража.

 

Webasto ( печка) метода не го споменавам като излишно скъп метод ако устройството е фабрично ново.

 

Интересно е да спомена температурата на входящия въздух .Понеже гледам през Scangauge-a 4 параметъра . Входящият въздух достига до -6 градуса.. :) егати и горенето . Като загрее условно казано двигателя при тези ниски температури ако се кара спокойно без натоварване 6- 7- 10 градуса е въздуха, водата пада до 88 ,онзи ден покачи до 18 при външна -5 това е когато е под товар после бързо пада до 6-8 градуса.

 

Лично моята идея е да избера кое да греем, горивото.. или маслото.. или и двете.

Едно е ясно в едно и също време няма как да стане ако системата е електрическа. Акумулатора ще изкрейзи и няма да има смисъл от греенето ако не успеем да запалим.

 

Устройства има доста на пазара и доста качествени.

Поставяйки приоритет на запазването на двигателя клоним към топло масло.. това което не ми допадна е високата мощност на предлаганите системи .. 150 , 250 и 500 W.. което е сериозен разход на енергиа и ненужно дсотигане на висока температура за кратко време.

Преди години в САЩ мярках нагреватеки с голям магнит и нагревател от порядъка на 80 и по-малко вата, който си работи цяла нощ.Сутринта дръпваме кабелчето и палим..

Остава допълнението за дизела, и ми се струва ,че поточно подгряване от охладителната система е удачен вариант. Той си има негатив..трябва да се изключва в топлото време.. Тоз проблем го има фикс-нат в електрически нагревател на реномирана фирма..със собствен контрол по температура.Сработва при температура под +5 градуса и надолу до -20 ,което решава проблема с топлото време.

Редактирано от Hristo
Редактиране на заглавие
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само не разбрах къде и кога искаш да погряваш???? У вас в гаража ,или навън на улицата/полето/гората......??Двете места са коренно различни......ако е в гаража, има ел. нагреватели за резервоара,има и за картера, има и за водната система без акумулатора да черпи ток, контакта черпи ток и то с каквато си поискаш консумация.......просто системата се вкл. към контакта и тя си знае какво да прави до следващата сутрин.........виждал съм такива на оффроад джипки......

Но ако става ? за нагряване на полето или гората, т.е. акумулатора да е источника на ток, тогава най компромисно решение е горивен филтър с нагревател,следващия е на резервоара......

Има и трето решение - печка, но е скъпо удоволствие както каза ти.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Ми колега не зная ще ти дам пример един познат ауди а6 2010 година фабрична печка настроена сутрин да пали в 7 часа че човека тръгва на работа в 7:15h в 7:30h от колата не остана нищо.Така че не зная мен ме изкушава идеята за печка но нещо ме е страх.Преди години бях на екскурзия с автобус ,чисто нов мерцедес изгоря пред очите по същите причини.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...