Symptom Публикувано 14 декември 2012 Сподели Публикувано 14 декември 2012 (редакция) Здравейте, отварям една такава тема в която да се изкоментират методите с които да помогнем на двигателите да се борят с ненормалните зимни температури.По същество : Съществуват няколко метода за подгрев касаещи горивото в частност дизела. - in-line heaters- свързани към горивоподаващата система.- fuel filter heaters подгряващи горивният филтър ,самото тяло на филтъра, - fuel tank heater подграващи наличното гориво в резервоара Другият метод е подгряване на маслото в картера с външен нагревател за контакт ,например от гаража. Webasto ( печка) метода не го споменавам като излишно скъп метод ако устройството е фабрично ново. Интересно е да спомена температурата на входящия въздух .Понеже гледам през Scangauge-a 4 параметъра . Входящият въздух достига до -6 градуса.. егати и горенето . Като загрее условно казано двигателя при тези ниски температури ако се кара спокойно без натоварване 6- 7- 10 градуса е въздуха, водата пада до 88 ,онзи ден покачи до 18 при външна -5 това е когато е под товар после бързо пада до 6-8 градуса. Лично моята идея е да избера кое да греем, горивото.. или маслото.. или и двете.Едно е ясно в едно и също време няма как да стане ако системата е електрическа. Акумулатора ще изкрейзи и няма да има смисъл от греенето ако не успеем да запалим. Устройства има доста на пазара и доста качествени. Поставяйки приоритет на запазването на двигателя клоним към топло масло.. това което не ми допадна е високата мощност на предлаганите системи .. 150 , 250 и 500 W.. което е сериозен разход на енергиа и ненужно дсотигане на висока температура за кратко време. Преди години в САЩ мярках нагреватеки с голям магнит и нагревател от порядъка на 80 и по-малко вата, който си работи цяла нощ.Сутринта дръпваме кабелчето и палим..Остава допълнението за дизела, и ми се струва ,че поточно подгряване от охладителната система е удачен вариант. Той си има негатив..трябва да се изключва в топлото време.. Тоз проблем го има фикс-нат в електрически нагревател на реномирана фирма..със собствен контрол по температура.Сработва при температура под +5 градуса и надолу до -20 ,което решава проблема с топлото време. Редактирано 14 декември 2012 от Hristo Редактиране на заглавие Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 14 декември 2012 Сподели Публикувано 14 декември 2012 Само не разбрах къде и кога искаш да погряваш???? У вас в гаража ,или навън на улицата/полето/гората......??Двете места са коренно различни......ако е в гаража, има ел. нагреватели за резервоара,има и за картера, има и за водната система без акумулатора да черпи ток, контакта черпи ток и то с каквато си поискаш консумация.......просто системата се вкл. към контакта и тя си знае какво да прави до следващата сутрин.........виждал съм такива на оффроад джипки......Но ако става ? за нагряване на полето или гората, т.е. акумулатора да е источника на ток, тогава най компромисно решение е горивен филтър с нагревател,следващия е на резервоара......Има и трето решение - печка, но е скъпо удоволствие както каза ти....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
carche Публикувано 13 март 2013 Сподели Публикувано 13 март 2013 Това с печката него препоръчвам че на доста хора изгоряха колите от тия прехвалени печки.Разбира се това е мое мнение Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
iansto Публикувано 14 март 2013 Сподели Публикувано 14 март 2013 Това не става ли при неправилен монтаж на самата печка ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
carche Публикувано 16 март 2013 Сподели Публикувано 16 март 2013 Ми колега не зная ще ти дам пример един познат ауди а6 2010 година фабрична печка настроена сутрин да пали в 7 часа че човека тръгва на работа в 7:15h в 7:30h от колата не остана нищо.Така че не зная мен ме изкушава идеята за печка но нещо ме е страх.Преди години бях на екскурзия с автобус ,чисто нов мерцедес изгоря пред очите по същите причини. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.