Премини към съдържание

Mitsubishi Space Star 2001 - SQ Car Audio System


Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Тук в тази тема постепенно ще споделя с вас всичко за изграждането на SQ озвучителна система в семейния ни автомобил Mitsubishi Space Star.

 

Системата е изградена със следните основни компоненти:

 

CD - Clarion DXZ928R

CD Changer - Clarion DCZ628

Говорители - Hybrid Audio Technologies Clarus C51-2

Усилвател за говорителите - Nakamichi PA-304

Subwoofer - Morel Ultimo SC124

Усилвател за Morel-a - KOLE AUDIO TRAX1-2000D Class D

Редактирано от TASSO
промяна на номер
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Тук в тази тема постепенно ще споделя с вас всичко за изграждането на SQ озвучителна система в семейния ни автомобил Mitsubishi Space Star.

 

Системата е изградена със следните основни компоненти:

 

CD - Clarion DXZ928R

CD Changer - Clarion DCZ628

Говорители - Hybrid Audio Technologies Clarus C61-2

Усилвател за говорителите - Nakamichi PA-304

Subwoofer - Morel Ultimo SC124

Усилвател за Morel-a - KOLE AUDIO TRAX1-2000D Class D

Респектиращи компоненти. Ще следя с интерес.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди време бях оборудвал семейното Пежо 605 с качествена музика. Но смених плеера, и старият го прехвърлих в Мицубишито, а Пежото се оборудва с един Clarion HX-D2.

 

Ето го и плеера.

 

http://imageshack.us/a/img193/8318/20120915mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img211/8318/20120915mitsubishispace.jpg

 

 

Стар модел от 2002 година, но който е запознат с марката, е нясно, че това е един от топ моделите на Clarion. Преди 10 години се спрях на него поради следните причини:

 

- чист звук

- ниски изкривявания при просвирване на дискове

- S/N >110dB

- времеви корекции на всички канали, вкючително и на изходите за централен говорител и/или събуфер

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Инсталирах плеера.....

 

Разбира се, че свирна, но нямаше нищо, ама нищо общо със звученето в Лъва ... НИЩО!!!!! Направо бях покъртен от драстичната разлика. Нещо дрънчеше от вратите и наподобяваше на музика.

 

За Лъвчето бях купил говорители на Hybrid Audio Technologies. Американска фирма, доста неизвестна, но печелеща все повече награди в САЩ, а вече и в Европа.

 

Моделът е Clarus C51-2 - 2-лентова компонентна система със 130mm среди.

 

http://imageshack.us/a/img839/2161/c512one.jpg

 

http://imageshack.us/a/img209/4923/c512four.jpg

 

http://imageshack.us/a/img26/915/c512three.jpg

 

http://imageshack.us/a/img72/2235/c512five.jpg

 

http://imageshack.us/a/img837/1170/c512six.jpg

 

 

Съжалявам, но не мога да намеря снимките от инсталирането на говорителите във вратите, но така и така все още не съм шумоизолирал врати и тапицерии (парите свършиха), та като сколасам да събера пари за изолация, ще направя снимки и на самите говорители и на фланците, които се наложи да изработя.

 

Срещнах трудности с инсталирането на пишялките, тъй като бях загубил някъде пръстените, чрез които пищялките можеха да се монтират във вратите. Наложи ми се да използвам такива от един комплект пищялки на Power Acoustik. Днес-утре ще снимам пищялките на корите, поне това да успея да покажа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преминах към прокарване на силовата инсталация.

 

Горкото Муци ... на мен ми стана жал какво му причинявам, но нямаше начин. Японците са си японци - за да прекараш нови кабели от двигателния отсек назад към купето, искаш не искаш, но демонтираш ... калника. Да де, ама да беше само калника ...

 

- калник

- подкалник

- броня

- фар

- мигач

 

Всичко беше свалено долу!!!

 

http://imageshack.us/a/img211/7756/20120616mitsubishispace.jpg

 

 

Тогава се откри заводска възможност, предвидена от производителя - гумен маншон, в който технологично беше заложен отвор, през който спокойно прекарах моите 16 кв.мм. многожилен меден кабел.

 

http://imageshack.us/a/img204/7756/20120616mitsubishispace.jpg

 

 

И се започна едно теглене ... Аз подавам, жената поема, аз подавам, жената поема ...

 

http://imageshack.us/a/img248/7756/20120616mitsubishispace.jpg

 

 

Прокарах кабела през гофрирана тръба, което подведох покрай съществуващата инсталация и укрепих с монтажни опашки.

 

http://imageshack.us/a/img59/7756/20120616mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img819/7756/20120616mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img12/7756/20120616mitsubishispace.jpg

 

 

И така кабелът стигна до акумулатора.

 

http://imageshack.us/a/img194/7756/20120616mitsubishispace.jpg

 

 

Укрепих го и него, прекарвайки го под акумулатора, за да е изведен удобно до място, на което да може да се инсталира предпазител.

 

http://imageshack.us/a/img21/7756/20120616mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img829/7756/20120616mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img717/7756/20120616mitsubishispace.jpg

 

 

И така, инсталацията за деня беше приключила, демонтираните детайли бяха върнати по местата си, а Парсчо се прибра в тухлената си къщичка.

 

http://imageshack.us/a/img694/7756/20120616mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img87/7756/20120616mitsubishispace.jpg

 

 

........... Но нека да не забравям най-отявления ми помощник при изпълнението на тази доста изтощителна дейност.

 

http://imageshack.us/a/img20/9350/16062012116.jpg

 

http://imageshack.us/a/img163/1879/16062012117.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След това пристъпих към монтирането на усилвателя за предните високоговорители под шофьорската седалка. Но, както казах, точно тези снимки или съм ги заврял някъде по папките на компютъра, или може би съм ги изтрил без да искам, което е по-вероятно ... нямам идея, но ще правя нови снимки. Така че засега етапът с Nakamichi-то го пропускаме.

 

 

Следващата стъпка беше изработването на бас каса.

 

Тъй като не възнамерявах да използвам целия багажник на колата за монтирането на бас каса (все пак колата е семейна, багажникът трябва да е свбоден), реших да се изработи пространството около десния подкалник за бас каса, а над левия подкалник да монтирам усилвателя за баса и чейнджъра за плеера.

 

Предид липсата на Morel-a, който ще монтирам надявам се към края на Октомври, началото на Ноември, монтирах един от наличните басове на Power Acoustik - хем да го раздвижа, хем да преслушаме кутията.

 

Добре, че си имам търпеливо приятелче, което ме изтрая през цялата тази седмица, през която го тормозех за изработката на кутията ... а тя беше една крива, крива ....

 

Нахвърлях някакъв чертеж, и бате Найден се зае с тежката задача да изработи кутията. Най-напред направихме челото на кутията, горната страница и страницата, която опира плътно по облегалката на задната седалка.

 

http://imageshack.us/a/img411/4818/30072012130.jpg

 

 

Тук вече настана голямото мислене, почесване и драпане там, където не ни сърбеше ... Защото аз хем искам да имам поне 20 литра, за да завра вътре Морела, хем искам да е възможно най-малко изненеса навътре кутията, хем отгоре да си ми остане щората, хем да мога да закрепя здраво и надеждно кутията ...

 

http://imageshack.us/a/img13/7237/20120730mitsubishispace.jpg

 

 

Както и да е, стигнахме до някакво междинно решение, и решихме да експериментираме ... материал поне имахме колкото искаме.

 

най-напред затворихме задната част.

 

http://imageshack.us/a/img856/9452/20120805mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img607/9452/20120805mitsubishispace.jpg

 

 

После затворихме дъното на кутията ... самото дъно на багажника е релефно, оребрено, та преценихме, че е по-добре да вдигнем дъното на самата кутия с около 2 см нагоре, за да не надига и да не криви кутията при монтажа.

 

http://imageshack.us/a/img651/9452/20120805mitsubishispace.jpg

 

 

После дойде ред на парчетата, които обикаляха подкалника ... е, овапцахме 1-2 парчета (при нас се получи нещо като 3 пъти режи, 1 път мери), но това бяха планирани загуби.

 

http://imageshack.us/a/img820/9452/20120805mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img696/9452/20120805mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img803/9452/20120805mitsubishispace.jpg

 

 

Макар и с грешки, поне добихме представа какво търсим, имахме така да се каже еталон, мостра, демонтирахме 3 плоскости, изработихме ги наново, и получихме ето този краен резултат.

 

http://imageshack.us/a/img221/9452/20120805mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img831/9452/20120805mitsubishispace.jpg

 

 

Сега оставаше само запечатим кутията, да я тапицираме, да се монтира свързващата клема, а към нея да се свърже баса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дойде времише за тапицерише ...

 

Все още на работната маса.

 

http://imageshack.us/a/img542/9394/20120822mitsubishispace.jpg

 

 

Касата малко преди да бъде навряна в купето.

 

http://imageshack.us/a/img16/9394/20120822mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img12/9394/20120822mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img641/9394/20120822mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img99/9394/20120822mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img404/9394/20120822mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img195/9394/20120822mitsubishispace.jpg

 

 

 

Стига толкова позиране, време е да влиза в колата.

 

http://imageshack.us/a/img193/9394/20120822mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img197/8569/20120828mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img152/9394/20120822mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img138/9394/20120822mitsubishispace.jpg

 

 

На помощ дойде и бай Фантаз, който ми изработи планки за укрепване на кутяита.

 

http://imageshack.us/a/img716/8569/20120828mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img87/8569/20120828mitsubishispace.jpg

 

 

Това закрепване обаче явно търпи леки модификации, защото въпреки всички има моменти, в които като удари по-силен и нисък бас, и нещо резонора ... И се ядосвам, защото не мога да локализирам откъде идва дрънченето ...

 

Е, поне констатирах още няколко неща ... колко лошо е закрепена задната броня, как закрпването на декоративната лайсна покрай бронята се държи много хилаво, че ми резонира десния стоп, да не говорим за декоративния капак за централния стоп на задната врата, който имам чувството, че ще изпадне при някой пореден удар на баса. Но отстраняването на тези последвали дефекти ще стане, когато шумоизолирам вратите и другите ламарини на купето, барабар с тапицериите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дойде време на чейндъра и на усилвателя за баса.

 

Както всичко останало, и тук започнахме с чертеж. Е, не че от него спазихме кой знае колко, но трябва да има основа, на която да се стъпи, а това в случая беше чертежът.

 

http://imageshack.us/a/img16/8318/20120915mitsubishispace.jpg

 

 

Идеята беше да се направи една конструкция, която да легна върху бомбето. Но малко пречеше тръбата за зареждане на горивото, та трябваше да я заобиколим.

 

http://imageshack.us/a/img10/8318/20120915mitsubishispace.jpg

 

 

На Найден по едно време му идваше да ми резне гръкляна.

 

http://imageshack.us/a/img248/8318/20120915mitsubishispace.jpg

 

 

Догодихме в крайна сметка някаква конструкция, която съобразихме със задната щора.

 

http://imageshack.us/a/img141/8318/20120915mitsubishispace.jpg

 

 

Първи проби след сглобяването.

 

http://imageshack.us/a/img411/8318/20120915mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img706/8318/20120915mitsubishispace.jpg

 

 

Нещата бяха ОК, преминахме към изработката на горната страна, в която трябваше да се монтира чейнджъра.

 

http://imageshack.us/a/img803/8318/20120915mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img705/8318/20120915mitsubishispace.jpg

 

 

Чейнджърът и усилвателят заспаха на местата си.

 

http://imageshack.us/a/img213/8318/20120915mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img163/8318/20120915mitsubishispace.jpg

 

 

Тапицирахме конструкцията (имам забележки, но ще ги отстранявам по-нататък) и я укрепихме към купето и кората на подкалника.

 

http://imageshack.us/a/img607/6764/20121003mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img829/6764/20121003mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img19/6764/20121003mitsubishispace.jpg

 

 

Свързах захранващите кабели .... Гризнах дървото с чинчовете за усилвателя, окъсяха ми с около 20-30 см ... яд ме хвана. Засега пуснах кабела малко косо, или ще ги подменя с по-дълги (6м), или ще си взема удължение. Като знам каква борба беше, докато прокарам чинчовете и кабела за чейнджъра по десните прагове, и ми се отщява да извършвам тази процедура повторно.

 

http://imageshack.us/a/img402/6764/20121003mitsubishispace.jpg

 

http://imageshack.us/a/img692/6764/20121003mitsubishispace.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересен проект, браво! Найцата ми е много добър приятел, стана ясно от снимките:-)

Найден е железен :first: . Соколчето се справя перфектно, и ми уйдисва на акъла ... :icon_thumbup: Как го бях измъчил с една огромна бас каза за едно Пежо 605, но я изработи като по книга! И в повечето случаи го карам да прави криви портове :D .
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...