Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Pinin - проблем с "вървенето", профилактика на ходова част и трансмисия


Препоръчано мнение

Здравейте,

 

 

От скоро притежавам Мицубиши Паджеро Пинин, 2000г, 1.8GDI, автоматик, Супер Селект, 95000км. Направих му добра, според мен, профилактика (имам списък, ако възникнат въпроси), но ми остана да свърша две неща, за които имам нужда от помощ:

 

1. Не-"вървене": чувствам колата мудна за мощността си, а двигателя -- необичащ работа под 4000об/м (след 4000 оборота става ракета). Колата посети официалния сервиз на Балканстар в София по повод други проблеми, където ми казаха, измежду другата свършена работа, че датчика на това колко гориво се подава към двигателя, показва винаги една и съща стойност, и това може да е знак за проблем в подаването на гориво, което се изразява в мудност и неравномерна работа на двигателя. Аз имам точно тези симптоми, а средният разход на гориво според компютъра след 5-6 измервания за 5000км (пълниш резервоар, нулиране на брояча, после на следващия резервоар -- пак нулираш) не мърда от 11.5л/100км. Питах тогава в Балканстар колко ще струва ремонта, те казаха "около 500лв", което и беше причината да не задълбая в проблема тогава (скъпо, особено на фона на изразходените към момента средства за профилактика). Сега, обаче, искам да разреша проблема. Въпросът: някой от вас сблъсквал ли се е с подобен проблем, и как го е разрешил (и като извод, аз какво да направя)? Само да уточня, че колата не е OBDII-съвместима, а е MUT-2 или MUT-3 (ако стане въпрос за диагностика)...

 

2. Профилактика, "част 2": на 90000км трябва да се направи профилактика на скоростната кутия. Нямам представа какво включва тя, но си преставям от смяна на масло, до отваряне, инспекция и поправка/замяна на износени части. Искам да се възползвам от момента и да направя профилактика (или поне преглед и смяна на масла) също на всички диференциали и раздатъчната кутия. Попълних уеб форма за връзка, писах електронна поща и звънях по телефона на "Джемини" в гр. София, на телефона или затварят, или не вдигат, на пощата не са ми отговорили... Въпросът: къде мога да направя такава профилактика, и какво бихте посъветвали да включва тя?

 

Благодаря предварително и приятен ден!

 

П.С. Първоначално писах в офроуд форума (Офроуд България), оттам ме посъветваха да пиша тук :). Съфорумник там уточни, че според него датчик като описания от мен не съществува, а има такъв за налягането на горивото; аз не съм специалист, напълно е възможно да не съм запомнил съвсем точно това, което ми е било обяснено...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Върви при DJ Tymbi или пък направо при Milen_z, ако имаш път към Пловдив. Не се занимавай с глупости и не си късай нервите излишно.

 

Трябва да се направи профилактика на скоростната кутия. Нямам представа какво включва тя, но си преставям от смяна на масло, до отваряне, инспекция и поправка/замяна на износени части.
Това ми звучи като поне едни 1000лв. оставени в БС, ако поискаш такова нещо да отварят кутията. Профилактиката се изразява в това да се свали и изчисти смукателния колектор и надолу към клапаните. Може и инжекторите. В кутията, щом е автоматик трябва да има още един филтър, който се сменя при ремонта, т.е ако е станал някакъв проблем. Особено препоръчително е в кутията да се сипва правилното масло на :mitsu-smiley:, същото важи и за двигателя - не е желателно да го караш с 10W40 например. Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

 

От скоро притежавам Мицубиши Паджеро Пинин, 2000г, 1.8GDI, автоматик, Супер Селект, 95000км. Направих му добра, според мен, профилактика (имам списък, ако възникнат въпроси), но ми остана да свърша две неща, за които имам нужда от помощ:

 

1. Не-"вървене": чувствам колата мудна за мощността си, а двигателя -- необичащ работа под 4000об/м (след 4000 оборота става ракета). Колата посети официалния сервиз на Балканстар в София по повод други проблеми, където ми казаха, измежду другата свършена работа, че датчика на това колко гориво се подава към двигателя, показва винаги една и съща стойност, и това може да е знак за проблем в подаването на гориво, което се изразява в мудност и неравномерна работа на двигателя. Аз имам точно тези симптоми, а средният разход на гориво според компютъра след 5-6 измервания за 5000км (пълниш резервоар, нулиране на брояча, после на следващия резервоар -- пак нулираш) не мърда от 11.5л/100км. Питах тогава в Балканстар колко ще струва ремонта, те казаха "около 500лв", което и беше причината да не задълбая в проблема тогава (скъпо, особено на фона на изразходените към момента средства за профилактика). Сега, обаче, искам да разреша проблема. Въпросът: някой от вас сблъсквал ли се е с подобен проблем, и как го е разрешил (и като извод, аз какво да направя)? Само да уточня, че колата не е OBDII-съвместима, а е MUT-2 или MUT-3 (ако стане въпрос за диагностика)...

 

2. Профилактика, "част 2": на 90000км трябва да се направи профилактика на скоростната кутия. Нямам представа какво включва тя, но си преставям от смяна на масло, до отваряне, инспекция и поправка/замяна на износени части. Искам да се възползвам от момента и да направя профилактика (или поне преглед и смяна на масла) също на всички диференциали и раздатъчната кутия. Попълних уеб форма за връзка, писах електронна поща и звънях по телефона на "Джемини" в гр. София, на телефона или затварят, или не вдигат, на пощата не са ми отговорили... Въпросът: къде мога да направя такава профилактика, и какво бихте посъветвали да включва тя?

 

Благодаря предварително и приятен ден!

 

П.С. Първоначално писах в офроуд форума (Офроуд България), оттам ме посъветваха да пиша тук :). Съфорумник там уточни, че според него датчик като описания от мен не съществува, а има такъв за налягането на горивото; аз не съм специалист, напълно е възможно да не съм запомнил съвсем точно това, което ми е било обяснено...

Колега, датчик има и той трябва да показва точно 5МРа, ( или от 4.9 до 5.1МРа) и това е нормалното поведение на тези мотори,така че не търсете там проблема.......

Ако е мудна колата ,твърде вероятно е да има много нагар по дросела,колекторите,клапаните и буталата,.......в този случай е по добре да се пусне една диагностика и там има 1-2 параметъра, които трябва да се видят и тогава да се говори за такъв проблем........

Проблем може да има и ако някой е бъзикал TPSа и APS-овете и от там , крива работа на мотора.......

По отношение на маслата на трансисията, има масло в задния диф, който е 1.6л. а предния е 1.2л........ск. кутия ако е ръчна е 2.4 л. GL4..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Здравейте отново,

 

DJ Tymbi помогна :)... Закачи откачения (не знам дали "откачилия се" или "забравения след първия ремонт") датчик за налягането и донастрои подаването на гориво. Също, смени маслата на диференциалите и скоростната и раздатъчна кутии. Като резултат, поведението на колата осезаемо се подобри -- малко по-добра динамика, осезаемо по-тиха работа, по-незабележимо и по-навременно сменяне на предавки. Неспокойната работа на двигателя в спряло състояние не изчезна съвсем, но ще изчакам да застуди, и ако проблемът се задълбочи, тогава ще му обръщам внимание.

 

Последният "наследен" проблем е необичайна вибрация на волана (само на волана, колата не се тресе), която се появява м/у 90 и 110 км/ч, и то не винаги (бих казал "само при ускорение и само при изкачване", но не ми е останало време да я карам само за да изследвам как се държи точно, така че ще правяоще опити). Автомобилът мина регулиране на сходимостта на преден и заден мост след "основната профилактика", също направих баланс на гумите, но това не помогна. DJ Tymbi прегледа ходовата част, но не откри нещо не в ред. Ако някой има идея каква може да е причината, бих бил благодарен да я сподели...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Последният "наследен" проблем е необичайна вибрация на волана (само на волана, колата не се тресе), която се появява м/у 90 и 110 км/ч, и то не винаги (бих казал "само при ускорение и само при изкачване", но не ми е останало време да я карам само за да изследвам как се държи точно, така че ще правяоще опити). Автомобилът мина регулиране на сходимостта на преден и заден мост след "основната профилактика", също направих баланс на гумите, но това не помогна. DJ Tymbi прегледа ходовата част, но не откри нещо не в ред. Ако някой има идея каква може да е причината, бих бил благодарен да я сподели...

 

Здравей колега ,

 

Щом вибрациите се усещат само на волана то това в повечето случай означава нередности в гумите или джантите .

Щом вече си ги балансирал то или машината не е била в ред или гумите ти са за смяна . Колко стари и колко износени са те ?

Ако имаш време и възможност размени предните гуми с задните и покарай , кажи ако има промяна в поведението .

 

поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Здравей колега ,

 

Щом вибрациите се усещат само на волана то това в повечето случай означава нередности в гумите или джантите .

Щом вече си ги балансирал то или машината не е била в ред или гумите ти са за смяна . Колко стари и колко износени са те ?

Ако имаш време и възможност размени предните гуми с задните и покарай , кажи ако има промяна в поведението .

 

поздрави

 

Привет,

 

Съжалявам, че се забавих с писането, но не му се падна на Пинина да се разходи извънградско до сега... Та, направих пак баланс на четирите гуми и размених гумите -- предните отзад, задните отпред. Никаква промяна -- тресе си по абсолютно същия начин, и все още не мога да намеря закономерност (ускоряване/спиране, наклон нагоре/надолу, определена предавка).

 

Гумите ще ги сменям със сигурност, защото в момента успявам да завъртя и четирите на сух асвалт при по-рязко потегляне. Дано от това се оправи...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..

Гумите ще ги сменям със сигурност, защото в момента успявам да завъртя и четирите на сух асвалт при по-рязко потегляне. Дано от това се оправи...

 

Здравей колега ,

 

Най - вероятно настоящите ти стари гуми са се деформирали в следствие на факторът възраст . Между другото с какъв ДОТ - са ?

Пиши след като сложиш нови гуми дали има промяна или проблема остава .

 

п.п. Имаш ли нужда от съвети за нови гуми ?

 

поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност ще пиша.

 

Гумите са друга "драма". Искам да сложа 15мм фланци (налични са ми) и по-големи гуми (текущите гуми са 215/65/16, искам да сложа 225/70/16). За съжаление, "чашата" на предните амортисьори, която държи пружината, е много ниско над гумата (разстоянието е от 15мм до 25мм, гумата се "подпъхва" под "чашата" около 50мм). Мислих си, че има на Каяба амортисьори с "чаша", която стои по-високо. Оказа се, че няма (в смисъл, амортисьорите са същите като оригиналните на Мицубиши), а и да има, се вкарвам в леко приключение с повдигане на окачването (по-висока чаша на амортисьора => по-натегната пружина => щръкнала предница => изравняване на височината на задницата => корекция на задната стабилизираща щанга). Та, в тоя смисъл, едно нещо което търся, е начин да премахна проблема с малкото разстояние м/у гумата и чашата на предните амортисьори. Следващото нещо, което ще проуча, е възможността за инсталиране на coil-over, макар че там цената сигурно ще е висока, а и не съм сигурен дали има точен по размер заместител (а и искам да се въздържа от други модификации по окачването).

 

Що се отнася до вида на гумите, мислех си за някакви all-terrain, all-season (колата е втора в семейството и се кара градско и по черни пътища). Бих се радвал на съвети за такива гуми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей ,

Предполагам щом искаш да го повдигаш Пинина трябва да е дълга база ? Не знам до колко идеята за повдигане все пак ще бъде удачна . Ако се отнася до половин - един сантиметър то не би трябвало да има проблеми . Това разбира се с фланците и запазване на широчината 215 . Все пак трябва да вземеш предвид евентуалния контакт на гумата с подкалниците и калниците при монтирането на фланците и промяната на височината .

Относно гумите АТ изборът се свежда главно до Дженреал грабер АТ2 и БФГ АТ . Поне аз лично не намерих други възможни варианти . Вероятно и Тойо могат да имат АТ с въпросния размер но тях не съм ги проверявал . За алл уедър гумите не мога да изкажа мнение .

Моят съвет ако се спреш на АТ е да проучиш наличните варианти . Грабера и Тойто си имат официални вносители за разлика от БФГ и мога да предположа , че при тях ще имаш шанс да намериш налични . Също така преди да ги закупиш се убеди , че са с пресен ДОТ и имат щампа " снежинка в планина " което ти гарантира , че са пригодни за зимни условия .

И все пак имай в предвид , че гума която се държи едновременно добре лято и зима не съществува . Или два комплекта гуми или много внимателно шофиране .

 

поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност ще пиша.

 

Гумите са друга "драма". Искам да сложа 15мм фланци (налични са ми) и по-големи гуми (текущите гуми са 215/65/16, искам да сложа 225/70/16). За съжаление, "чашата" на предните амортисьори, която държи пружината, е много ниско над гумата (разстоянието е от 15мм до 25мм, гумата се "подпъхва" под "чашата" около 50мм). Мислих си, че има на Каяба амортисьори с "чаша", която стои по-високо. Оказа се, че няма (в смисъл, амортисьорите са същите като оригиналните на Мицубиши), а и да има, се вкарвам в леко приключение с повдигане на окачването (по-висока чаша на амортисьора => по-натегната пружина => щръкнала предница => изравняване на височината на задницата => корекция на задната стабилизираща щанга). Та, в тоя смисъл, едно нещо което търся, е начин да премахна проблема с малкото разстояние м/у гумата и чашата на предните амортисьори. Следващото нещо, което ще проуча, е възможността за инсталиране на coil-over, макар че там цената сигурно ще е висока, а и не съм сигурен дали има точен по размер заместител (а и искам да се въздържа от други модификации по окачването).

 

Що се отнася до вида на гумите, мислех си за някакви all-terrain, all-season (колата е втора в семейството и се кара градско и по черни пътища). Бих се радвал на съвети за такива гуми.

Има чаша, но ти си ги беше сменил преди това.........има и други варианти за повдигане на купето, но моя съвет е повече от 40мм да не го вдигаш, тъй като ще се изгуби сходимостта и геометрията,а за да се избегнат тези работи, ще трябва да подходиш към значитело по скъп вариант......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 месеца ...

Последният "наследен" проблем е необичайна вибрация на волана (само на волана, колата не се тресе), която се появява м/у 90 и 110 км/ч, и то не винаги (бих казал "само при ускорение и само при изкачване", но не ми е останало време да я карам само за да изследвам как се държи точно, така че ще правяоще опити). Автомобилът мина регулиране на сходимостта на преден и заден мост след "основната профилактика", също направих баланс на гумите, но това не помогна. DJ Tymbi прегледа ходовата част, но не откри нещо не в ред. Ако някой има идея каква може да е причината, бих бил благодарен да я сподели...

Привет и от мен.

И аз имах този проблем с вибрацията и тресенето,закарах Пинина-а на майстора вчера и се установи че 2-та шарнира за са смяна,раздробени почти,1-я от които пред скъсване.Също така нова биалетка на стабилизиращата щанга.Днес ми ги смениха и покарах от сервиза до работа 5-6 км.-привидно са изчезнали вибрациите и тресенето.

Оказа се че ми била за смяна и помпата на съединителя,не ми препоръча ремонта а направо нов комплект.50 кинта ми иска,реална ли е цената според вас ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...