Премини към съдържание

Стягане на Colt IV


Препоръчано мнение

Здравейте готини хора,

 

От известно време следя форума и гледам, че не само много си обичате колите, но и давате ценни съвети..та и аз се престраших да се регистрирам и да ви шашна със едно старо, но вярно служещо Колтче :mitsu-smiley:

 

Става въпрос за Colt IV 1.3 GLi от 1993. По колата са пипани много неща от миналия собственик, като това което знам е, че няма ABS и ECU-то е горяло от вода. В момента колата има вкаран кабел в буксата за диагностика :icon_hmm: който отива обратно някъде вътре в таблото. Колата има много странни имобилайзер и аларма, заради които голяма част от кабелите са преправяни без никаква документация :icon_censored: и може този кабел да отива и на там.

 

За тези които още не са се отегчили от дългата ми овертюра, ето и самите ми питания:

 

1. Може ли да се закачи диагностичен кабел (успоредно на сегашния кабел с неизвестна цел), с които да се проверят неизправностИТЕ по двигателя 4G13 ,които са нестабилна работа на празни обороти, давене при ускорение, проблеми със синхронизатора на първа и втора предавка(не знам дали е свързано с двигателя, по скоро жила или съединител?).

 

2. Стъпковото моторче издава ужасен дерящ звук при всяко завъртане на контакт. Да пробвам ли първо с чистене и смазване или директно е за смяна?

 

3. Влизат листа и прах в купето от парното/вентилатора за въздух. На Colt CA като моя знаете ли от къде взима въздух за копето, понеже не ми стана ясно от сервизното ръководство. Сигурно има и филтър, който липсва или е за смяна?

 

4. Индикатора за ниво на бензина на таблото стои над максимума след зареждане и когато нивото падне чак до резервата и светне индикатора за резерва, чак тогава слиза до около 2/3 от скалата. Имате ли съвет как се настройва този аналогов индикатор или е за смяна?

 

5. От както я карам тази кола вентилатора на радиатора никога не се е пускал. Стрелката на таблото никога не се е приближавала до червената скала. За сметка на това страничното казанче за охалителна течност беше празно и с нещо като натрупана ръжда по дъното си. Сипах 1 литър дестилирана вода в него и около половината беше засмукана от охладителната система. Измих целия двигател за да гледам за течове - не се забелязват. Някакви съвети как да процедирам?

 

 

Пичове, много ще съм ви благодарен за всеки съвет и идея, които ми дадете. Всякакви насоки за майстор или диагностика са силно желани :P А ако някой мераклия исла да направи едно кръгче с колата и да ми посочи още какво не й е на ред, е също добре дошъл :drive: Колта гори 8.5 - 9 градско, което ме кара да вярвам, че има още живот в себе си! Стара и неподдържана кола е за съжаление, но е служила вярно през годините и искам да я стегна за родителите си, понеже заминавам на далечко скоро.

 

Поздрави,

Трифон

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, в раздел срещи, има тема за Варна. Следи я, и като се събираме ако искаш доведи япончето. Ще се опитаме да ти помогнем с каквото можем. По въпрос номер едно, мисля че на твоя колт ставаше да се прави диагностика със светодиод, нека Милен да подскаже. По въпрос две, сигурен ли си, че при подаване на контакт, не чуваш звука на бензиновата помпа? По въпрос 3, мисля че нямаш филтър, просто си изчисти въздух-отводите. По въпрос 4, май ще трябва да смениш таблото, търси от колт на части ;) По въпрос 5, това е мицубиши, ако всичко му е наред, стрелката трябва да закове по средата и да не мърда от там не зависимо от условията :) Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е термостата да е за смяна, но може и стрелката да не отчита вярно при положение, че после застава на едно и също място без да мърда и то не е по[/u] средата. При нормална работа трябва да стои по средата на скалата и не мърда. Ако влезне в червеното имаш сериозен проблем. За бензина най-вероятно е от таблото. Пробвал ли си да мръднеш стрелката в правилното положение? Не съм сигурен, дали ако се прави опит да се премести много няма да се повреди нещо. Не може ли да се мърда лесно или да се извади и премести не я напъвай. Стъпковото моторче, ако е от него има няколко теми за това. Едната е с доста снимки, ако имаш някакви намерения да го чистиш сам ги потърси. За жилата вероятно има едни планки с гума между двете части, там където се държи жилото при кутията. На края на жилата трябва да са с тампончета и да нямат луфт. Ако са повредени или неправилно нагласени може да е от тях, може и синхронизатор. Добре е наистина да отидеш на някоя от срещите - освен, че ще се запознаете колегите ще я видят и ще те насочат към подходящ майстор/сервиз във Варна. Останал с впечатление че там нямате много сервизи запознати със спецификата на :mitsu-smiley: работещи качествено.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

Може ли някаква насока към въпросната тема за разглобяване на стъпковия мотор, че не мога да я намеря във форума :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за линка, ще направя профлактика на всичко споменато в темата, но за съжаление пак не успях да намеря отговор на въпроса си - къде се намира стъпковото моторче? Всичко останало е много добре описано в сервизното ръководство, но колкото и да гледам не мога да намеря самия стъпков мотор къде е :icon_hmm: . Да не го търся с грешно име във форума и сервизното ръководство? Кажете ако не се казва стъпков мотор, а има собствено име при :mitsu-smiley:

 

P.S. Търсих и в Colt раздела и в целия форум, може би не търся правилното нещо :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сякаш имаше тема със снимки в раздела, но и аз не я намирам.. иначе ето още две такива :

 

Моят сайт

 

Моят сайт

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В раздела за галант има важна тема със снимки. Моторчето трябва да изглежда по подобен начин. Намира се на дроселовата клапа.

 

http://img198.imageshack.us/img198/9742/113550500158t.th.png

 

Това отдолу. Ако нямаш идея какво правиш по-добре не го барай. Не размествай и датчика на дроселовата клапа и болтовете ѝ за настройка.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...