Здравейте готини хора, От известно време следя форума и гледам, че не само много си обичате колите, но и давате ценни съвети..та и аз се престраших да се регистрирам и да ви шашна със едно старо, но вярно служещо Колтче :mitsu-smiley: Става въпрос за Colt IV 1.3 GLi от 1993. По колата са пипани много неща от миналия собственик, като това което знам е, че няма ABS и ECU-то е горяло от вода. В момента колата има вкаран кабел в буксата за диагностика :icon_hmm: който отива обратно някъде вътре в таблото. Колата има много странни имобилайзер и аларма, заради които голяма част от кабелите са преправяни без никаква документация :icon_censored: и може този кабел да отива и на там. За тези които още не са се отегчили от дългата ми овертюра, ето и самите ми питания: 1. Може ли да се закачи диагностичен кабел (успоредно на сегашния кабел с неизвестна цел), с които да се проверят неизправностИТЕ по двигателя 4G13 ,които са нестабилна работа на празни обороти, давене при ускорение, проблеми със синхронизатора на първа и втора предавка(не знам дали е свързано с двигателя, по скоро жила или съединител?). 2. Стъпковото моторче издава ужасен дерящ звук при всяко завъртане на контакт. Да пробвам ли първо с чистене и смазване или директно е за смяна? 3. Влизат листа и прах в купето от парното/вентилатора за въздух. На Colt CA като моя знаете ли от къде взима въздух за копето, понеже не ми стана ясно от сервизното ръководство. Сигурно има и филтър, който липсва или е за смяна? 4. Индикатора за ниво на бензина на таблото стои над максимума след зареждане и когато нивото падне чак до резервата и светне индикатора за резерва, чак тогава слиза до около 2/3 от скалата. Имате ли съвет как се настройва този аналогов индикатор или е за смяна? 5. От както я карам тази кола вентилатора на радиатора никога не се е пускал. Стрелката на таблото никога не се е приближавала до червената скала. За сметка на това страничното казанче за охалителна течност беше празно и с нещо като натрупана ръжда по дъното си. Сипах 1 литър дестилирана вода в него и около половината беше засмукана от охладителната система. Измих целия двигател за да гледам за течове - не се забелязват. Някакви съвети как да процедирам? Пичове, много ще съм ви благодарен за всеки съвет и идея, които ми дадете. Всякакви насоки за майстор или диагностика са силно желани :P А ако някой мераклия исла да направи едно кръгче с колата и да ми посочи още какво не й е на ред, е също добре дошъл Колта гори 8.5 - 9 градско, което ме кара да вярвам, че има още живот в себе си! Стара и неподдържана кола е за съжаление, но е служила вярно през годините и искам да я стегна за родителите си, понеже заминавам на далечко скоро. Поздрави, Трифон