Премини към съдържание

Eclipse G1 проблем и решение


Препоръчано мнение

Коничиуа, колеги :)

 

(Искам да споделя с вас какъв проблем ме връхлетя и как го решихме. Отварям отделна тема защото не намерих тема с точно същия проблем, ако съм с грешка значи моята тема е за изтриване.)

 

Вчера както си карам по равно с 40 км/ч на трета предавка рекох да включа втора и двигателят угасна. Аз паля, той не пали, аз пак паля, той пак не пали. С 300 мъки запали, ужасен звук, колата едва върви на втора. Събрах техническата комисия, чудихме се какво може да е, ровихме се из форума и обмисляхме какви ли не варианти - свещи, кабели, бобини, стъпково двигателче, имобилайзер ... разкачаме кабелите за 1-ви и 4-ти цилиндър, двигателят пали и държи 300 оборота, значи работи само на 2-ри и 3-ти цилиндър. Разкачихме всички кабели, закачихме ги пак и двигателят си работи както преди, както се казва - мърка. Решението се оказа пределно просто :)

 

Сайонара :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хм, интересно

 

при мен имаше нещо подобно, както си я ръчкам колицата и изведнъж единия от цилиндрите спря да работи, спирам и гледам аз под капака, и какво да видя една от буксите на инжекторите се извадила – то по принцип има щипчици ама един от Бургаските тунери се беше погрижил за тях.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Решението освен просто се оказа и временно :D Проверихме свещите, кабелите и бобините и по всичко изглежда, че са изправни. Понякога заработва на 4 цилиндъра, работи няколко секунди и 1-ви и 4-ти спират. Стигнахме до извода, че проблемът е в подаването на ток към бобините, но въпросът е къде точно и как да се отстрани?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Решението освен просто се оказа и временно :D Проверихме свещите, кабелите и бобините и по всичко изглежда, че са изправни. Понякога заработва на 4 цилиндъра, работи няколко секунди и 1-ви и 4-ти спират. Стигнахме до извода, че проблемът е в подаването на ток към бобините, но въпросът е къде точно и как да се отстрани?

Първо проверете сигналите от комутатора към бобините.......не е лошо, предвид честия проблем с ЕКУ на колата, да се провери и него .......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Преди седмица смених съмнителния J722T с друг и всичко заработи както преди ... до вчера :D

Пак същата работа - карам си на прав и равен път с ниска скорост, превключвам предавка и двигателят угасва. Първия път запали веднага и си работи нормално. След няма и 5 минути ми угасна на кръстовище. Паля, запалва с мъка, оборотите плавно падат за 2-3 секунди и угасва. Паля, рекох да поддържам с газ - угасва. Паля, натискам газта докрай и угасва все едно изобщо не давам газ. Няколко пъти вадя ключа, слагам го, изключвам имобилайзера, опитвам се да паля, ту не пали, ту пали сякаш пак като на 2 цилиндъра. Отварям капака, не виждам нищо нередно. Разбутах кабелите, паля и запали нормално. Казах си "това е твоят шанс, човече", метнах се и към дома. Като я паркирах пробвах няколко пъти да паля и си пали без проблеми, но не смея да карам нанякъде, че ако ми угасне на средата на кръстовище в бесен трафик ...

Имам чувството, че имобилайзерът се опитва да угаси двигателя. ЕКУ-то също ме съмнява. Дори акумулаторът (преди месец си карам нормално, спирам, гася, след 5 минути рекох да запаля - не ще; меря го - уж има ток; че запалих с друг акумулатор; заредих го и оттогава си държи както трябва). Не се съмнявам само в двигателя за обороти на празен ход, защото гасне дори когато аз давам газ (иначе има известни колебания в оборотите на празен ход, падат до 500, дори и надолу, но за няколко секунди се стабилизират на 900, предполагам е по-скоро датчика за температурата). Дали пък газаджията да е разбутал някакви настройки, но двигателят винаги пали на бензин и обръща на газ автоматично.

Симптомите са същите, дори и по-зле, и докато преди се разминах със смяна на J722T (а тъй като навярно основният проблем е другаде, предполагам е прехвърлен на J722T, който от своя страна е действал временно като буфер и го е отнесъл и сега с друг се държи добре, до вчера де :D ), сега кой знае какво ще има да става.

За мене в случая най-странните неща са, че го прави когато си махна крака от газта и то когато си иска.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама пост ли написах :D

Откачих ЕКУ-то, отворих го - свети като ново. Измерих съпротивлението на стъпковия двигател - всичко в норма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре бе колега, провери си кабелите, щом като ги размърдаш и се оправя. Ако имаш възможност даже ги поогледай на тъмно. Така ще видиш ако имаш лош кабел и прехвърча нанякъде искра. Комутатор и бобини също са възможна причина, както каза колегата по-горе.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кабелите са чисто нови (както и свещите), комутаторът беше сдал багажа и го смених с изправен, бобините са тествани и са изправни.

Утре ще почистя дросела и пак ще тествам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...