DJ Tymbi Публикувано 23 февруари 2011 Сподели Публикувано 23 февруари 2011 То тогава по-добре колегата да си купи друга кола :DШшштт, тихо бре............... :D :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dino355 Публикувано 22 март 2011 Сподели Публикувано 22 март 2011 Проблемът не е механичен, а изцяло се дължи на неправилна работа на т.нар. TPS сензор, или наречен още потенциометър на дроселовата клапа. При някои модели автомобили, TPS сензора е в общ блок със стъпковото моторче. Но проблемът се дължи не на него, а на споменатия вече потенциометър на клапата. Представлява най-общо казано повърхност, върху която е маркирана в кръг от специален материал писта с различна дебелина по протежението й. Върху нея се движи нещо като писец, който, съвсем нормално, с течение на времето износва въпросната писта, като изтрива материала от който е съставена. В резултат - оборотите на автомобила не могат да се стабилизират на празен ход, защото дебелината на пистата в тази част - 700 - 900 оборота, е нарушена и не съответства на фабричните настройки. Това се дължи на нормално износване и не подлежи на ремонт. Трябва да се смени. Ако имаш късмет, ще излезе така, че при твоя мотор, който доколкото разбрах е 1,6 литров, стъпковото моторче и TPS сензора, са отделно. В този случай е много вероятно цената на новия сензор да е поносима, например около и дори под 100 лева. Ако е в общ блок с моторчето, може и до 400 лева да стигне. Но това са изцяло предположения, нямам представа от цените на тази част при Мицубишитата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.