Премини към съдържание

Check-a остава светнал


Препоръчано мнение

От месец - два ми прави номера - остава светнал. Първия път си помислих че причината да остане светнал е че при работа на газ свети поради грешка в инжекторите и си натрупал много пъти тази грешка и си остава светнал. Разкачих плюса и се оправи - викам ура.

Да ама не - след месец пак остана, отново разкачане и си угасна. Този пън не изкара и месец. Прочетох грешките - 11 за инжекторите и вече 41 за ламбдата.

Явно е заминала, по километраж е на 250 000км., едва ли е сменяна. Някой ако е сменял да сподели каква е поставил и за колко парички?

NGK/NTK е OZA502-E34, за 140лв. гледам се намира. Универсалните са наполвина като цена, може ли и дали си струва да се ползва такъв?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От месец - два ми прави номера - остава светнал. Първия път си помислих че причината да остане светнал е че при работа на газ свети поради грешка в инжекторите и си натрупал много пъти тази грешка и си остава светнал. Разкачих плюса и се оправи - викам ура.

Да ама не - след месец пак остана, отново разкачане и си угасна. Този пън не изкара и месец. Прочетох грешките - 11 за инжекторите и вече 41 за ламбдата.

Явно е заминала, по километраж е на 250 000км., едва ли е сменяна. Някой ако е сменял да сподели каква е поставил и за колко парички?

NGK/NTK е OZA502-E34, за 140лв. гледам се намира. Универсалните са наполвина като цена, може ли и дали си струва да се ползва такъв?

Колата е с АГУ, ако е така, не сменяй нищо, просто сондата ти е станала ленлива.......за инжекторите е ясно.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли да се отрази на разхода, нали все пак ГИ-то ползва времената на бензиновите инжектори?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли да се отрази на разхода, нали все пак ГИ-то ползва времената на бензиновите инжектори?

Ми не, защото това че имаш грешка в дюзите, не означава че имаш проблем с тях или управлението , а най вероятно не ти работи симулатора на дюзите като преминеш на газ............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Симулатора на инжекторите не работи като хората, в смисъл не емулира подходящото съпротивление. Има сервизен бюлетин на производителя - препоръчва за отстраняване на проблема замяна на модула за инжекторите с по стария вариант на устройството.

Въпроса ми беше за ленивата ламбда - указва ли сериозно влияние при работата на двигателя на газ тъй като се ползват времената на бензиновите инжектори? На бензин не ме вълнува ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Симулатора на инжекторите не работи като хората, в смисъл не емулира подходящото съпротивление. Има сервизен бюлетин на производителя - препоръчва за отстраняване на проблема замяна на модула за инжекторите с по стария вариант на устройството.

Въпроса ми беше за ленивата ламбда - указва ли сериозно влияние при работата на двигателя на газ тъй като се ползват времената на бензиновите инжектори? На бензин не ме вълнува ;)

Виж и тук... http://www.fobos-bg.com/index.php?option=com_ccboard&view=postlist&forum=7&topic=103&Itemid=146 , откакто съм го направил, чека не е светвал.

А колкото до грешките... 41 е за инжектори, а 11 за ламбда сондата. :icon_blush:

От месец съм си бучнал светодиодче и броя мигания, като за момента жизнерадостно си цъка нонстоп единички.

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не можах да разбера как си го направил от линка който си указал. Проблема е че при мен имам отделен модул който прекъсва инжекторите и формира сигнала от тях към ЕКУ-то на газовата. По големия е че този модул е залят с епоксидна смола,така че всякакви интервенции към него са изключени.

Иначе съм си мислил за включване на допълнителни резистори към минусовите изводи на бензиновите инжектори през реле/та управлявани примерно от сигнала към газовия клапан но не съм го пробвал първо защото не ми пречи и второ си мисля че има по елегантно решение.

За кода на грешките - наистина за кислородния датчик е 11 а 41 е за инжекторите, не съм догледал като писах...

По големия въпрос е - оказва ли влияние на разхода/вървенето ленивата ламбда?

http://img410.imageshack.us/img410/4488/snap1kt.jpg

Редактирано от milenjs
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Свързах ги в точките ,където е отрязан оригиналния кабел към инжекторите.

Но това е временно. При затопляне на времето ще отворя газовия комп и ще възстановя оригиналния емулатор.

А може като всяка временна работа да остане и за постоянно.

Колкото до разхода, ще се разбере при каране. Общо взето ситуациите са 3: нагоре, надолу и без изменение. Зависи от конкретните настройки и доколко е участвал сигнала от ламбда сондата при формиране на импулса.

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти добре си ги вързал така но нали се сещаш че бензиновите инжектори през този резистор пак ще се щтракат от ЕКУ-то на колата, съответно ще смесва газ и бензинче малко?

Аз си мислех изхода на ЕКУ-то на колата към инжекторите да го забия с 4-ри резистора към маса през релета (примерно 2 с по два контакта) управлявани от сигнала за работа на газ (примерно от газовия клапан). Ама пусти мързел...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти добре си ги вързал така но нали се сещаш че бензиновите инжектори през този резистор пак ще се щтракат от ЕКУ-то на колата, съответно ще смесва газ и бензинче малко?

Аз си мислех изхода на ЕКУ-то на колата към инжекторите да го забия с 4-ри резистора към маса през релета (примерно 2 с по два контакта) управлявани от сигнала за работа на газ (примерно от газовия клапан). Ама пусти мързел...

Не цъкат. :) Малко електротехника... С две думи не достига големина на тока за да придърпа плунжера на инжектора.

А и със забиване на резистори към маса няма да стане, по-скоро към +12V.

И аз така го замислях, обаче... в кой момент да се включи емулатора.

Ако е след преминаване на газ => отчитане на грешка. (В цитираната тема съм писал за опитите, които правих, или при който и да е инжектор превключа ли го да работи на газ и веднага светваше чека и даваше код 41) А в автоматичния режим преминаването става цилиндър по цилиндър.

Ако е преди преминаването... не знам какъв ще е ефекта. При мен има един преходен период от 2 сек. за напълване на системата с газ и 3 инжекторни цикъла на цилиндър при прехвърляне от бензин на газ, при които работят и бензинови и газови инжектори...

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ех колега...за някои неща си прав - изхода от транзистовите на ЕКУ-то трябва да се включат към плюс 12В през резистор наистина, не внимавах когато писах че се забиват към маса, все пак изпита по теоритична електротехника си го взех на 3-тя път и 15-на години все поради недоглеждане :)

Това с протичането на минимален ток през резисторите които си начертал и той да не достига за отваряне на инжектора наистина може да работи при някои двигатели но едва ли е съвсем здравословно за инжекторите.

Не знам какъв ти е двигателя но при мен чека светва и остава светнал на газ ако оборотите са под 900. При превключване на бензин веднага си угасва. Така че няма да има проблем да се ползва +са от газовия клапан за управлени на релето.

Ако се комутират резисторите преди да се прекъснат бензиновите инжектори пак не е много здравословно - при два пъти по голям ток през транзисторите поради паралелно включения на инжектора резистор не се знае дали няма да им стане дупка :)

Абе трябва да се пробва ама пустато липса на фрее време развалят добрите намерения.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А какъв е проблема да се сложат транзистори с по-голям ток?

Един 10А транзистор няма да усети 2х0,75А, нали?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А какъв е проблема да се сложат транзистори с по-голям ток?

Един 10А транзистор няма да усети 2х0,75А, нали?

Няма да се отпушват .......като гледам какви ги вършите ,направо..............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма да се отпушват .......като гледам какви ги вършите ,направо..............

И какви ги вършим? :) Транзистор отпушва по напрежение, а не по ток, иначе нямаше да работи в усилвателен режим, а само в ключов като тиристор, нали?

А 50 ом съпротивления сложих по съвет на производителя на ГИ, който имам.

И аз имах опасения, но върши работа. Защо трябва да откриваме топлата вода отново.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Адаша или DJ-я да кажат как е най-елегантното решение на проблема.

Че нещата не са така прости както си мисли колегата...транзисторите са управляват по ток (с изключение на mos) като по принцип тези с по голям допустим ток са с по малък коефицент на усилване по ток. Но това е само върха на айсберга. В доста от ЕКУ-та транзисторите са два, в противотактно стъпало с цел освен бързото отпушване да се запушват бързо.

Инжекторите са индуктивен товар, паралелното включване на активно съпротивление ще влоши комутацията им, дали практически ще се усети - незнам, може би при високи обороти.

Затова според мен най-добре е със включване на съпротивления по 10-на ома през реле към плюса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Що не си карате колите, не мога да ви разбера...... И моят чек светва, ако колата на газ падне на тихи обороти, ама за нищо на света няма да се занимавам с ей такива :tok: работи...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Адаша или DJ-я да кажат как е най-елегантното решение на проблема.

Че нещата не са така прости както си мисли колегата...транзисторите са управляват по ток (с изключение на mos) като по принцип тези с по голям допустим ток са с по малък коефицент на усилване по ток. Но това е само върха на айсберга. В доста от ЕКУ-та транзисторите са два, в противотактно стъпало с цел освен бързото отпушване да се запушват бързо.

Инжекторите са индуктивен товар, паралелното включване на активно съпротивление ще влоши комутацията им, дали практически ще се усети - незнам, може би при високи обороти.

Затова според мен най-добре е със включване на съпротивления по 10-на ома през реле към плюса.

A. Аз си я карам. :drive: Пък кое се отпушва по базисен ток; пък ако го умножим по бета; па го съберем с колекторния ток и т.н.

Аз дадох за временно, едно просто решение, а то какво стана и на къде се отплеснааме :D

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...