milenjs Публикувано 23 януари 2011 Сподели Публикувано 23 януари 2011 От месец - два ми прави номера - остава светнал. Първия път си помислих че причината да остане светнал е че при работа на газ свети поради грешка в инжекторите и си натрупал много пъти тази грешка и си остава светнал. Разкачих плюса и се оправи - викам ура.Да ама не - след месец пак остана, отново разкачане и си угасна. Този пън не изкара и месец. Прочетох грешките - 11 за инжекторите и вече 41 за ламбдата.Явно е заминала, по километраж е на 250 000км., едва ли е сменяна. Някой ако е сменял да сподели каква е поставил и за колко парички?NGK/NTK е OZA502-E34, за 140лв. гледам се намира. Универсалните са наполвина като цена, може ли и дали си струва да се ползва такъв? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 23 януари 2011 Сподели Публикувано 23 януари 2011 От месец - два ми прави номера - остава светнал. Първия път си помислих че причината да остане светнал е че при работа на газ свети поради грешка в инжекторите и си натрупал много пъти тази грешка и си остава светнал. Разкачих плюса и се оправи - викам ура.Да ама не - след месец пак остана, отново разкачане и си угасна. Този пън не изкара и месец. Прочетох грешките - 11 за инжекторите и вече 41 за ламбдата.Явно е заминала, по километраж е на 250 000км., едва ли е сменяна. Някой ако е сменял да сподели каква е поставил и за колко парички?NGK/NTK е OZA502-E34, за 140лв. гледам се намира. Универсалните са наполвина като цена, може ли и дали си струва да се ползва такъв?Колата е с АГУ, ако е така, не сменяй нищо, просто сондата ти е станала ленлива.......за инжекторите е ясно....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 24 януари 2011 Автор Сподели Публикувано 24 януари 2011 Няма ли да се отрази на разхода, нали все пак ГИ-то ползва времената на бензиновите инжектори? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 24 януари 2011 Сподели Публикувано 24 януари 2011 Няма ли да се отрази на разхода, нали все пак ГИ-то ползва времената на бензиновите инжектори?Ми не, защото това че имаш грешка в дюзите, не означава че имаш проблем с тях или управлението , а най вероятно не ти работи симулатора на дюзите като преминеш на газ............ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 24 януари 2011 Автор Сподели Публикувано 24 януари 2011 Симулатора на инжекторите не работи като хората, в смисъл не емулира подходящото съпротивление. Има сервизен бюлетин на производителя - препоръчва за отстраняване на проблема замяна на модула за инжекторите с по стария вариант на устройството.Въпроса ми беше за ленивата ламбда - указва ли сериозно влияние при работата на двигателя на газ тъй като се ползват времената на бензиновите инжектори? На бензин не ме вълнува ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 24 януари 2011 Сподели Публикувано 24 януари 2011 (редакция) Симулатора на инжекторите не работи като хората, в смисъл не емулира подходящото съпротивление. Има сервизен бюлетин на производителя - препоръчва за отстраняване на проблема замяна на модула за инжекторите с по стария вариант на устройството.Въпроса ми беше за ленивата ламбда - указва ли сериозно влияние при работата на двигателя на газ тъй като се ползват времената на бензиновите инжектори? На бензин не ме вълнува ;)Виж и тук... http://www.fobos-bg.com/index.php?option=com_ccboard&view=postlist&forum=7&topic=103&Itemid=146 , откакто съм го направил, чека не е светвал. А колкото до грешките... 41 е за инжектори, а 11 за ламбда сондата. :icon_blush: От месец съм си бучнал светодиодче и броя мигания, като за момента жизнерадостно си цъка нонстоп единички. Редактирано 24 януари 2011 от krasipet Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 24 януари 2011 Автор Сподели Публикувано 24 януари 2011 (редакция) Не можах да разбера как си го направил от линка който си указал. Проблема е че при мен имам отделен модул който прекъсва инжекторите и формира сигнала от тях към ЕКУ-то на газовата. По големия е че този модул е залят с епоксидна смола,така че всякакви интервенции към него са изключени.Иначе съм си мислил за включване на допълнителни резистори към минусовите изводи на бензиновите инжектори през реле/та управлявани примерно от сигнала към газовия клапан но не съм го пробвал първо защото не ми пречи и второ си мисля че има по елегантно решение. За кода на грешките - наистина за кислородния датчик е 11 а 41 е за инжекторите, не съм догледал като писах...По големия въпрос е - оказва ли влияние на разхода/вървенето ленивата ламбда?http://img410.imageshack.us/img410/4488/snap1kt.jpg Редактирано 24 януари 2011 от milenjs Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 26 януари 2011 Сподели Публикувано 26 януари 2011 (редакция) Свързах ги в точките ,където е отрязан оригиналния кабел към инжекторите.Но това е временно. При затопляне на времето ще отворя газовия комп и ще възстановя оригиналния емулатор.А може като всяка временна работа да остане и за постоянно.Колкото до разхода, ще се разбере при каране. Общо взето ситуациите са 3: нагоре, надолу и без изменение. Зависи от конкретните настройки и доколко е участвал сигнала от ламбда сондата при формиране на импулса. Редактирано 26 януари 2011 от krasipet Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 26 януари 2011 Автор Сподели Публикувано 26 януари 2011 Ти добре си ги вързал така но нали се сещаш че бензиновите инжектори през този резистор пак ще се щтракат от ЕКУ-то на колата, съответно ще смесва газ и бензинче малко?Аз си мислех изхода на ЕКУ-то на колата към инжекторите да го забия с 4-ри резистора към маса през релета (примерно 2 с по два контакта) управлявани от сигнала за работа на газ (примерно от газовия клапан). Ама пусти мързел... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 26 януари 2011 Сподели Публикувано 26 януари 2011 (редакция) Ти добре си ги вързал така но нали се сещаш че бензиновите инжектори през този резистор пак ще се щтракат от ЕКУ-то на колата, съответно ще смесва газ и бензинче малко?Аз си мислех изхода на ЕКУ-то на колата към инжекторите да го забия с 4-ри резистора към маса през релета (примерно 2 с по два контакта) управлявани от сигнала за работа на газ (примерно от газовия клапан). Ама пусти мързел...Не цъкат. Малко електротехника... С две думи не достига големина на тока за да придърпа плунжера на инжектора. А и със забиване на резистори към маса няма да стане, по-скоро към +12V.И аз така го замислях, обаче... в кой момент да се включи емулатора. Ако е след преминаване на газ => отчитане на грешка. (В цитираната тема съм писал за опитите, които правих, или при който и да е инжектор превключа ли го да работи на газ и веднага светваше чека и даваше код 41) А в автоматичния режим преминаването става цилиндър по цилиндър. Ако е преди преминаването... не знам какъв ще е ефекта. При мен има един преходен период от 2 сек. за напълване на системата с газ и 3 инжекторни цикъла на цилиндър при прехвърляне от бензин на газ, при които работят и бензинови и газови инжектори... Редактирано 26 януари 2011 от krasipet Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 26 януари 2011 Автор Сподели Публикувано 26 януари 2011 Ех колега...за някои неща си прав - изхода от транзистовите на ЕКУ-то трябва да се включат към плюс 12В през резистор наистина, не внимавах когато писах че се забиват към маса, все пак изпита по теоритична електротехника си го взех на 3-тя път и 15-на години все поради недоглеждане Това с протичането на минимален ток през резисторите които си начертал и той да не достига за отваряне на инжектора наистина може да работи при някои двигатели но едва ли е съвсем здравословно за инжекторите.Не знам какъв ти е двигателя но при мен чека светва и остава светнал на газ ако оборотите са под 900. При превключване на бензин веднага си угасва. Така че няма да има проблем да се ползва +са от газовия клапан за управлени на релето. Ако се комутират резисторите преди да се прекъснат бензиновите инжектори пак не е много здравословно - при два пъти по голям ток през транзисторите поради паралелно включения на инжектора резистор не се знае дали няма да им стане дупка Абе трябва да се пробва ама пустато липса на фрее време развалят добрите намерения. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 26 януари 2011 Сподели Публикувано 26 януари 2011 А какъв е проблема да се сложат транзистори с по-голям ток?Един 10А транзистор няма да усети 2х0,75А, нали? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 26 януари 2011 Сподели Публикувано 26 януари 2011 А какъв е проблема да се сложат транзистори с по-голям ток?Един 10А транзистор няма да усети 2х0,75А, нали?Няма да се отпушват .......като гледам какви ги вършите ,направо.............. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 27 януари 2011 Сподели Публикувано 27 януари 2011 Няма да се отпушват .......като гледам какви ги вършите ,направо..............И какви ги вършим? Транзистор отпушва по напрежение, а не по ток, иначе нямаше да работи в усилвателен режим, а само в ключов като тиристор, нали?А 50 ом съпротивления сложих по съвет на производителя на ГИ, който имам. И аз имах опасения, но върши работа. Защо трябва да откриваме топлата вода отново. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 27 януари 2011 Автор Сподели Публикувано 27 януари 2011 Адаша или DJ-я да кажат как е най-елегантното решение на проблема.Че нещата не са така прости както си мисли колегата...транзисторите са управляват по ток (с изключение на mos) като по принцип тези с по голям допустим ток са с по малък коефицент на усилване по ток. Но това е само върха на айсберга. В доста от ЕКУ-та транзисторите са два, в противотактно стъпало с цел освен бързото отпушване да се запушват бързо.Инжекторите са индуктивен товар, паралелното включване на активно съпротивление ще влоши комутацията им, дали практически ще се усети - незнам, може би при високи обороти.Затова според мен най-добре е със включване на съпротивления по 10-на ома през реле към плюса. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 27 януари 2011 Сподели Публикувано 27 януари 2011 Що не си карате колите, не мога да ви разбера...... И моят чек светва, ако колата на газ падне на тихи обороти, ама за нищо на света няма да се занимавам с ей такива работи... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 27 януари 2011 Сподели Публикувано 27 януари 2011 (редакция) Адаша или DJ-я да кажат как е най-елегантното решение на проблема.Че нещата не са така прости както си мисли колегата...транзисторите са управляват по ток (с изключение на mos) като по принцип тези с по голям допустим ток са с по малък коефицент на усилване по ток. Но това е само върха на айсберга. В доста от ЕКУ-та транзисторите са два, в противотактно стъпало с цел освен бързото отпушване да се запушват бързо.Инжекторите са индуктивен товар, паралелното включване на активно съпротивление ще влоши комутацията им, дали практически ще се усети - незнам, може би при високи обороти.Затова според мен най-добре е със включване на съпротивления по 10-на ома през реле към плюса.A. Аз си я карам. Пък кое се отпушва по базисен ток; пък ако го умножим по бета; па го съберем с колекторния ток и т.н.Аз дадох за временно, едно просто решение, а то какво стана и на къде се отплеснааме :D Редактирано 27 януари 2011 от krasipet Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.