Petarcho Публикувано 22 Май 2010 Сподели Публикувано 22 Май 2010 Мисля да си махна катализатора на Колта и да сложа спортно гърне крайно.Дали е добре или не дамахам катализатора? И малко ако може някой да обясни защо е добре или защо не е.Благодаря предварително Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Casper Публикувано 23 Май 2010 Сподели Публикувано 23 Май 2010 Ако катализатора не ти е запушен - не го махай!Все едно да си махнеш въздушния филтър.. Ето ти малко информация за функцията и действието на катализатора: Принцип на действие - вътрешната конструкция на катализатора представлява пчелна пита от финна решетка покрита с Платина, Паладий и Родий (Platinum PT, Palladium PD, Rhodium RH). И трите са считани за ценни метали. Оксидационните катализатори съдържат платина и паладий. Три посочните и три посочни + имат и родий! Изгорелите газове, богати на въглероден-моноксид, водород-въглерод и азотни оксиди преминават през керамичната пчелна пита в катализаторите като правят контак с ценните метали по покритието. Химичната реакция, която се образува позволява на връзките между молекулите да отслабнат и веществата се разбиват на по-малко отровни отпадъци. Оксидационните катализатори превръщат НС и СО във Н2О и СО2 и ги изхвърлят през ауспуха. Поради огромното количество топлина освободено при химичната реакция, газовете след катализатора са по-горещи от газовете идващи от двигателя. Три посочните катализатори работят на същия принци, но с добавен родий. Три посочните + катализатори имат обикновено допълнително засмукване на въздух. Родиума помага за разпада на азотни оксиди, но процеса най-добре се извършва при наличието на кислород. Оксидите се разпадат на N2 и кислород О2. Независимо от какво са направени, катализаторите не са вечни и след определен брой километри "умират". Когато прекалено богата смес навлезе във катализатора, температурата му се покачва много бързо и може да стигне точка на топене на пчелната пита вътре. Това се обозначава като термален отказ. Този отказ води до отказ на ценните метали да си вършат работата и в по-екстремни случаи може да запуши проходите! Термален шок се получава в следствие на студено сурово гориво преминаващо през прегрят катализатор или когато тялото е повлиано от резки температурни амплитуди (локви, сняг и тн.) Това води до цепнатини, пукнатини или тотално разрушаване на корпуса от вибрации по изпускателната система. Силикон протекъл от охладителната система или лубриканти също води до отказ на катализатора. Катализатора също може да претърпи физически повреди от удари по шасито. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vudu Публикувано 23 Май 2010 Сподели Публикувано 23 Май 2010 Аз съм без катализатор и всичко си беше ОК. Сега съм в сервиза но споко, няма нищо общо с тоя катализатор. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rosen-kipar Публикувано 23 Май 2010 Сподели Публикувано 23 Май 2010 b И аз да се обадя може да си махнеш катализатора аз съм без катализатор и се оттулва да върви повече колата но където съм аз тука в кипър големи проблеми защото тука е съвсем друго но във българия да ти е на оная работа за да разбереш имам 7 глоби за ауспух по 51.26 евро но да не те бърка и по хубав глас ще извади колата аз на селиката която имам се пренудих да сложа катализатор защото неможех да си изкарам прегледа и така но на митсубишито със тръба като на кенеф хаха Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pilota_koko Публикувано 25 Май 2010 Сподели Публикувано 25 Май 2010 (редакция) Без катализатор се променя издухването на двигателя, то е свързано и с гърнетата.При такава ситуация наистина се повишава шума от двигателя, обаче начина му на работа не е оптималния.Да когато на една кола гърнетата са изпърдяни на шофьора му се струва че върви повече, а това е заради шумът Редактирано 25 Май 2010 от pilota_koko Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ilia stoykov Публикувано 28 Май 2010 Сподели Публикувано 28 Май 2010 Няма такова нещо.Колкото е по-свободно излизането на газовете,толкова по-добре ускорява колата.Задно гърне е добре да се сложи заради резонанса,пък и заради шума(макар да не съм много сигурен дали пак няма да е голяма олелия).Иначе какъв е смисълът като правиш бегачка да и увеличаваш диаметъра на тръби и т.н.Махай спокойно катализатора ,ръгай едно спортно гърненце и се радвай на живота :icon_n_king: П.П. Само един съвет-запази си катализатора за всеки случай,че да не стане и тука с прегледите същия филм като навънка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.