Премини към съдържание

Проблем с 5-скоростна кутия


ArSey

Препоръчано мнение

Здравейте!

Имам Спейс Вагон `89. Кутията е 5-степенна, но нямам пета предавка. Превключването към пета не е механично , а електро-пневматично. Нещо по веригата не функционира,но не мога да разбера какво е. В нета няма информация за тая "екстра". Никой не може да ми каже нищо. Надявам се някой от форума да се е сблъсквал с тоя проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този проблем се проверява освен по стандартния начин( търсите спукан маркуч, помпичка дали работи и т.н.) но и по следния начин: откачате маркуча от към кривката металната която влиза вече в кутията и с помпа или компресорче надувате леко, хубаво е да има манометър и пистолет ,така че да регулирате налягането ............на около 05 до 1 атм. трябва да изщрака нещо, тогава друг човек трябва вече да е седнал на шоф. място и да е запали л мотора, като щракне, той да се опита да потегли, ако се усети съпротивление и мотора почне да се затормозява , значи вътре в кутията всичко е ок и трябва да насочите усилията си с намирането на проблема по трасето отвън..............ако лли не, лошо , тъй като трябва да се отваря кутията.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не разбрах... Тази 5-та предавка с вакуум ли се управлява или с налягане? Понеже компресор не съм видял да има във колата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не разбрах... Тази 5-та предавка с вакуум ли се управлява или с налягане? Понеже компресор не съм видял да има във колата.

Пардон, с вакуум помпичка, не с компресор, компресора и питолета ги използвам да продухвам системата,че може евентуално да се е запушила...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вакуумните балони работят. Електрическия клапан,който командва вакуумите също работи. Електрическия прекъсвач на корпуса на кутията е със странна конструкция. Не съм наясно как се превключва той. Като проследих кабелите, намерих под таблото отляво електронно блокче, което явно контролира/управлява тая верига. Не мога да изясня. Добре ще е да се намери някой,който да е наясно кой вакуум кога и накъде се превключва,дали клапана е постоянно отворен или постоянно затворен, прекъсвача дали е постоянно включен или постоянно изключен,дали вакуума управлява тоците или обратно и тем подобни... Къде може да се е получил дефект?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вакуумните балони работят. Електрическия клапан,който командва вакуумите също работи. Електрическия прекъсвач на корпуса на кутията е със странна конструкция. Не съм наясно как се превключва той. Като проследих кабелите, намерих под таблото отляво електронно блокче, което явно контролира/управлява тая верига. Не мога да изясня. Добре ще е да се намери някой,който да е наясно кой вакуум кога и накъде се превключва,дали клапана е постоянно отворен или постоянно затворен, прекъсвача дали е постоянно включен или постоянно изключен,дали вакуума управлява тоците или обратно и тем подобни... Къде може да се е получил дефект?

А, чакай сега - вакуума от къде го взима? от помпа или от смук. колектор?

клапаните на тези системи са обикновенно постоянно затворени.......като натиснеш бутона и той се отваря,но преди това прекъсвача е изключен и се включва.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вакуума е от колектора, минава през един голям съд и от там отива в електромагнитния клапан. От клапана излизат два други маркуча и заминават за вакуумния "включвател" на 5-а предавка (не ми идва наум как да го нарека) - единия маркуч влиза пред мембраната, другия зад нея. Електромагнитния клапан е свързан с кабели с прекъсвача на корпуса на кутията и с една джаджа, приличаща на електронен блок ( отворих го и вътре намерих една малка електронна платчица). Най-вероятно сигнала от прекъсвача зависи от положението на контактния ключ, може би от оборотите на ДВГ... знам ли! Със сигурност тая малка електронна кутийка решава дали да отвори път на вакуума или не.

Ако някой има схема точно на тия връзки и реши да ги сподели в тая темичка, ще е направо велико. Започвам да се замислям над усещането за нежелана уникалност на возилото...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, някъде трябва да има ключ/бутон/ може би на скоростия лост. Иначе как ще "разбере" кога искаме 5-та предавка?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, някъде трябва да има ключ/бутон/ може би на скоростия лост. Иначе как ще "разбере" кога искаме 5-та предавка?

 

Нали точно за това служи въпросния прекъсвач. От скоростния лост в кутията влиза една щанга,която мести вилките за превключване на предавките. Когато лоста е в положение "5 предавка", щангата натиска отвътре тоя прекъсвач и затваря електрическата верига.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес оправихме проблема! Най-накрая! Дойде Димчо и в рамките на 2 часа решихме въпроса. Сега имам не само 5-та, но и 4 бавни и 4 бързи предавки. Направо като самосвал съм,.. искам-карам товарна кола, искам-карам лека кола! Днес свършихме голямо нещо. Благодаря на всички за мненията.

Темата може да се заключи.

Редактирано от ArSey
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Eeee...браво!

А сега кажи как го оправихте, та ако се наложи и на мен или други колеги да си блъскаме по-малко главите

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Всъщност се изясни,че електрическия прекъсвач,който е монтиран на корпуса на кутията, не може да се включи по належащия ред през механизма в кутията. Иначе си е исправен. Откачихме го от електрическата верига и към буксата, вързахме едно бутонче, което закрепихме под топката на скоростния лост. Готиното в случая е, че японците са конструирали пета предавка като ускорителна муфа на четвъртата, която фабрично сработва само ако лоста ти е на положение за пета предавка. Така ,както го направихме сега вече тая ускорителна муфа се включва принудително,когато си риши шофьора на която и да предавка. На практика имам 4 нормални предавки и (като вкл. бутона) 4 ускорени + 2 задни(бавна и ускорена). Това е! Като съм натоварен изключвам муфата и колата е по-бавна,но пък влачи. Като съм само с пътници, включвам ускорените предавки и колата си тръгва като аеромобил-лети! :aero: :icon_n_lol_2:

 

Сега вече мога да помагам по тоя въпрос без проблем. Ако някой има аналогични главоболия, аз съм насреща!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Всъщност се изясни,че електрическия прекъсвач,който е монтиран на корпуса на кутията, не може да се включи по належащия ред през механизма в кутията. Иначе си е исправен. Откачихме го от електрическата верига и към буксата, вързахме едно бутонче, което закрепихме под топката на скоростния лост. Готиното в случая е, че японците са конструирали пета предавка като ускорителна муфа на четвъртата, която фабрично сработва само ако лоста ти е на положение за пета предавка. Така ,както го направихме сега вече тая ускорителна муфа се включва принудително,когато си риши шофьора на която и да предавка. На практика имам 4 нормални предавки и (като вкл. бутона) 4 ускорени + 2 задни(бавна и ускорена). Това е! Като съм натоварен изключвам муфата и колата е по-бавна,но пък влачи. Като съм само с пътници, включвам ускорените предавки и колата си тръгва като аеромобил-лети! :aero: :icon_n_lol_2:

 

Сега вече мога да помагам по тоя въпрос без проблем. Ако някой има аналогични главоболия, аз съм насреща!

Абе Илика голям спец стана, да не забравиш за онези чертежи. Кадето щахме да правим оная джаджа. :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...