SlowDead Публикувано 16 октомври 2009 Автор Сподели Публикувано 16 октомври 2009 (редакция) Поръчах си чисто нова бобина , днес пристигна 50 лв. струва бобината !Комутатора ми го свалиха от делко с счупена бобина и колата запали..Смених отново транзистора на стария комутатор и след теста колата пак не запали ... транзистора отново проби .. явно на мицубиши транзисторите са до по-високо напрежение.. BU931 не върши работа...Ето снимка на комутатора - http://www.spectromatic.eu/images/objects/object_2457.jpgЕто снимка на новата бобина - http://www.spectromatic.eu/images/objects/object_2325.jpg Редактирано 16 октомври 2009 от SlowDead Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 16 октомври 2009 Сподели Публикувано 16 октомври 2009 Не знам защо се увличате от това че транзисторите трябва да са с високо пробивно напрежение EC (или BC ;) ). В комутаторите се ползват ценер диоди и диоди за да се ограничи напрежението от самоиндукция върху транзистора. Има и доста други параметри които трябва да се гледат - бързодействие, коефицент на усилване. Макар че на колегата гори от раз... сигурен ли си в вързването на краката?Иначе за имане - има и транзистори с пробивно напрежение >1500В за без пари. Но едва ли е решение. Адаша може да ни осветли по въпроса, аз днес правих един комутаор на УАЗ, нов, хубава алуминиева кутия, голяма а като го отворих - шаш 5 елемента на кръст Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 16 октомври 2009 Сподели Публикувано 16 октомври 2009 Не знам защо се увличате от това че транзисторите трябва да са с високо пробивно напрежение EC (или BC ;) ). В комутаторите се ползват ценер диоди и диоди за да се ограничи напрежението от самоиндукция върху транзистора. Има и доста други параметри които трябва да се гледат - бързодействие, коефицент на усилване. Макар че на колегата гори от раз... сигурен ли си в вързването на краката?Иначе за имане - има и транзистори с пробивно напрежение >1500В за без пари. Но едва ли е решение. Адаша може да ни осветли по въпроса, аз днес правих един комутаор на УАЗ, нов, хубава алуминиева кутия, голяма а като го отворих - шаш 5 елемента на кръст Off Topic Не е 'увличане' колега, просто ключа трябва да издържа на напрежението индуцирано от колебателния процес на искрообразуването на вторичната страна. Ако се ограничи това напрежение се губи енергията на искрата. Ценерите пазят транзистора от изгаряне ако параметрите на искрата излязат от норма - пробив на кабели, свещи и т.н.А Уазката сигурно е с КТ809А, поне едно време бяха такива, ама и бобината е специална - с голямо предавателно отношение на намотките. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djon Публикувано 16 октомври 2009 Сподели Публикувано 16 октомври 2009 От къде поръча бобината :icon_hmm: добре че си решил проблема :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SlowDead Публикувано 16 октомври 2009 Автор Сподели Публикувано 16 октомври 2009 (редакция) Възможно ли е транзистора да не е точно транзистор ами нещо друго .. примерно някаква специализирана интеграла и т.н. .. но като меря краката на здравия комутатор излиза че си е чист транзистор.. и когато меря прехода база колектор ми показва стойност с 10-тина по-висока от тази на база-емитер.. това е обявнимо поради факта че между краката база-емитер има 10килоома резистор и уреда отчита пада ... по принцип база-емитер показва по-висока стойност от база-колектор...Ако сложа мощен мосфет ще се управлява ли правилно или трябва да е биполярен.. нямам осцилоскоп да погледна формата на управляващия сигнал и затова ще се допитам до вас.. върти ми се из главата нещо като irf640... транзистора е 200 волта 18 ампера с вграден диод... как мислите ?18A, 200V, 0.180 Ohm, N-Channel Power MOSFETshttp://www.datasheetcatalog.org/datasheet/...ronics/3007.pdfИ друго искам да попитам.. бобината е с 2 пина на първичната.. В единия пин влиза 12 волта и от другия пин отива в колектора на транзистора и от емитера в маса.. да обаче има и кабел на 2-рия пин.. интересува ме когато колата е на контакт към този кабел се подава маса ли .. за да се зареди директно бобината без да се отпушва транзистора за да не се подлага на многовременно отпушване под товар 1 ом .. което е доста греене.. интересно ми е кога разбира компа или там устройството което следи релето кога да се затвори за да даде искра... някои има ли представа ? Редактирано 16 октомври 2009 от SlowDead Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 17 октомври 2009 Сподели Публикувано 17 октомври 2009 Възможно ли е транзистора да не е точно транзистор ами нещо друго ... бобината е с 2 пина на първичната...Естествено, че е възможно. А също може да е IGBT напр. като GN4014. Ако не си сигурен какво точно заменяш и каква е схемата на свързване по-добре да спреш опитите, за да не гориш повече прибори. Някои запалителни системи имат обратен диод, някой нямат и ако ти сложиш транзистор с обратен диод какъвто е BU931, може и диoда да гори и да ти показва късо C-E. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 17 октомври 2009 Сподели Публикувано 17 октомври 2009 Е, не ме разбра правилно колега. Исках да кажа че няма нужда от транзистори с пробивно напрежение >800В, ако изгаря такъв не е проблема в него и смяната му с подобен но с по-високо напрежение няма да реши проблема. Гледал съм го напрежението на самоиндукция по неприятен повод - осцилограма сондата е 1:10, не се вижда хубаво тук края на импулса но е ~480В.В материалите на Божо има много хубави картинки как се тества бобина с осцилоскоп, за Вагон прегледайте това, за другите е същото - PWDE9104_ABCD_SPACE_RUNNER_SPACE_WAGON_WM_16.pdf Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.