Премини към съдържание

Проблем с Галант


jolly_roger

Препоръчано мнение

Здравейте,

От вчера вече съм "угрижен" собственик на един чудесен Галант Е32А. :( Не знам дали по законите на Мърфи или или по някакви други подобни закони този колата не се държи по-същият начин, както се държеше преди да я купя. Правихме й 3 огледа, три пъти ни я даваше човека да я покараме и тя работеше и вървеше прекрасно. Вчера ми я прехвърлиха и веднага се започнаха проблемите!!! Галанта е карбуратор и има газова уредба. По време на пътуването ми от Враца към София един път изтрещя нещо в ауспуха. Но само еднократно. След това вечерта врътнах стотина километра из София и тук вече по-често се чуваха тези гърмежи(все едно недоизгорели газове или по-обогатена смес). Тази сутрин от Младост до Борово изтрещя 3 пъти. Вчера я засякох и показа някакви огромни стойности - 13 извънградско и 15 градско(при условие че собственика твърдеше че отива до София, върши си работа там и се връща във Враца с гориво за 16 лева при цена от около 80 стотинки). Говоря за Газ, а не за бензин. Възможно ли е да са свързани тези проблеми? И друго неприятно нещо забелязах - когато запаля колата(независимо дали е топла или студена) или стоя на светофар, и мотора е на ниски обороти (650-750) то той не работи равномерно а се получават много неприятни трептения. Така се държи и на газ и на бензин. Ако и подам малко газчица до около 1000-1100 оборота те изчезват. И при по-големи обороти ги няма също. Много ме е яд защото тези проблеми ги нямаше и 3-те пъти докато оглеждахме колата. Предишният собственик бе сменил ангренажните ремъци и затова при огледите внимателно следях за такива трептения но нямаше подобно нещо (DJ-я подробно е описвал преди това какво става при смяна на ремъци от квартален майстор). Дайте някакъв съвет какво трябва да направя, докато нещата не са станали по-сериозни :help: . Забравих да кажа че лампичката "Check Engine" не свети изобщо преди запалване и ще трябва да я сменя. Предполагам че това няма нищо-общо с горе споменатите проблеми. Дано достатъчно подробно да съм ги описал. Иначе въпреки тези проблеми колата върви добре и се чувствам супер комфортно и удобно вътре :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 91
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Колега провери въздушния филтър или най-добре го смени и оттам право при някой газаджия.А може и от кабелите да е или пък от свещите. Виж тук. Айде успех :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще съм доволен ако само с това се размина....

Аз си бях намислил да ходя при газаджията, защото е време уредбата да мине на преглед...сега ще имам още една причина. До два дни ще свърша тази работа. Ще ме извинявате за сигурно смешния въпрос, но от кой точно магазин е най-добре да си купя въздушен филтър?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще ме извинявате за сигурно смешния въпрос, но от кой точно магазин е най-добре да си купя въздушен филтър?

8367[/snapback]

 

Вземи си го от Автогарант тук

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Взех си филтър от там и си го смених. Това изобщо не помогна, въпреки че наистина старият си беше за смяна. Забелязах и други проблеми - явно пишман майстори са пипали под предният капак, но за тези проблеми ще питам утре вечер след като мина на стенд във Вили Кар.... :( май си натресох сериозни проблеми, дано да не се окаже нещо по мотора....в което за съжаление все повече започвам да вярвам :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато е в покой двигателя държи 500-550 оборота а не 650-700 както бях писал по-горе. Ниски ли са тези обороти или е нормално да е така? :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Здравей :)

"Гърмeжите" които чуваш идват от газовата инсталация. Причините може да са от различен характер, защото незнаеш кой, кога и преди колко време е монтирана? Качествена ли е тя или не?

Първо внимание трябвая да обърнеш на електрическата част за да вървиш към отстраняване на проблема поетапно. Прегледай добре свещите, които задължително трябва да бъдат за твоята кола NGK или Denso, отговарящи по номер, но преди това ги свали и ми кажи какво пише на тях и огледай как са работили. Другата последваща причина е високоволтовите кабели огледай ги и задължително почисти лулите от вътрешната страна с парцал, напоен с бензин, или друг разтворител, както и прилягащата й порцеланова част на запалителната свещ (ако ще поставяш старата свещ и тя се окаже добра). Натрупващите се по тези места прах и нечистотии в определени режими могат да станат токопроводящи и тогава искрата прескача по външния край на порцелановия изолатор, вследствие на което двигателят да прекъсва. Но аз мисля, че най-добре е да смениш свещите с чисто нови.

Другият фактор на който трябва да обърнеш внимание е изправността на изпускателната система, и най-вече съпротивлението, което тя създава на отработените газове. "Гърмежите" във всмукателния колектор са провокирани от невъзможността на изгорелите газове бързо и своевременно да освободят надбуталното пространство на прясната горивна смес. Освен опасността от "гърмежи", запушеният изпускателен тракт (ауспуха) повишава разхода на гориво и температурния режим - двигателят е склонен към прегряване, влошава общата динамика, понижава максималната скорост и създава условия за детонация. Ако в хода на експлоатацията на газ възникне някакъв проблем, например с празния ход, провери как работи двигателят на бензин! При положение, че на бензин всичко е нoрмално, значи причината е в газовата уредба и трябва да отидеш на газова диагностика.

При смяната на въздушния филтър трябва да се направи отново диагностика за да се регулира, защото може да е имало неправилна центровка преди това и се получва обедняване или преобогатяване на горивната смес.

Именно заради това оборотите са ти ниски, защото някой не си е свършил добре работата.

Казваш, че според теб нещо е пипано по двигателя. Може ли да обясниш по-подробно какво ти прави впечатление, че друго на пръв поглед не е наред?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Благодаря за съветите. Утре до към 18:30 трябва да съм минал на диагностика през Вили кар и се надявам там да ме светнат за проблемите по колата. Ако не - стъпка по стъпка ще последвам инструкциите ти. Газовата уредба е Ловато и има паспорт - там пише че всяка година е минавала на годишен технически преглед - от 2001 до сега. За пипането на двигателя съдя по това че кутията на карбуратора по-принцип се закрапва на две шпилки за мотора и там липсват винтчетата които го притягат за шпилките и са сложени 2 парчета от някакви маркучета. Докато сменях филтъра човека от магазина забеляза следи от силикон по две винтчена отгоре на мотора. Има си и гумени уплътнения, но заедно с тях и малко червен сух материал, който би трябвало да е изсъхнал силикон. Преди да си тръгна вчера от Враца имаше антифриз на минимума, който е почти на дъното на преливника. Като пристигнах тук забравих да проверя какво е състоянието му и чак днес се сетих и познайте какво - нито капчица нямаше. Не личеше обаче да е капало отнякъде. Сипах антифриз до максимума и след като се прибрах у нас - той беше спаднал точно до средата между мах и min. Отново огледах и отново не личеше да е капало някъде. Може да е поело по трацето някакво количество. Утре сутрин ше установа със сигурност дали се губи тази течност :mitsu-smiley: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи тази сутрин преди да тръгна за работа отново проверих антифриза и той беше малко под минимума(колкото да покрие дъното). Огледах и отново не видях да е капало отнякъде и затова не го допълних. Когато пристигнах на работа и отворих капака - нивото му се беше вдигнало до нормалното, както го оставих снощи като се прибрах. Така ли трябва да бъде или в преливника трябва да има необходимото количество дори когато не е карана? От вчера след като смених въздушния филтър гърмежите спряха. Но двигателят продължава да работи неустойчиво на 500-550 оборота. А докато е студен дори и гасне. Като позагря след 10 минути работа спря да гасне. И на бензин и на газ не работи добре на ниски обороти. Затова си мисля че проблемът може да не е само в газовата уредба. Нямах време тази сутрин да сваля свещите и затова само разкачих и огледах кабелите. Не бяха най-чисти лулите им но не бяха и много замърсени. Довечера ще видя какви са свещите и ще пиша пак.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Вчера минах през Виликар и се оказа че трябва да ми се сменят свещите. Сложиха ми Шампионки за 21лв. Казаха ми че са еквивалентен заместител на NGK и ги слагали на хюндаите и работели безпроблемно, когато попитах защо са толкова евтини и казаха че нямало да има проблем с моята кола. Биг Бос-а реагира доста бурно като разбра какви са ми сложили :icon_box: , Старите си бяха NGK и забравих да му кажа че наистина бяха за смяна - два пъти по-голяма амплитуда на напрежението даваха на стенда. Както и да е, ясно е че скоро ще ми се наложи да си сложа пак NGK. Замериха ми и кабелите - бяха ОК, въпреки че единият е пробил и е изолиран с изолирбанд, което е малко несериозно. Вдигнаха ми малко оборотите, завъртяха малко и делкото. Оказа се че и сместа е била по-обеднена. Оправиха го и това. Колата започна да работи по-добре. Но вибрациите на двигателя не изчезнаха изцяло. До момента в който не се намеси вездесъщият Биг Бос :icon_dance: . Пипна я на 2-3 места човека и колата в момента мърка като котенце. С изключение на това че трябва да си сменя ангренажния ремък(въпреки че този в момента е под 10000 км.), но вече си записах час в Ратола за вторник и този сериозен проблем също ще бъде фиксиран. Явно обаче имам и проблем с автоматичния смукач защото тази сутрин колата отново гаснеше докато е студена и ще трябва и това да се оправи. Като се има в предвид с какви притеснения започна денят ми вчера, защото бях почнал да си мисля че са ме працакали с тази кола, и като се има в предвид в какво насторение бях в края на деня искам да изкажа хиляди благодарности на Боса за отзивчивоста и за това че ме вкара отново в "психическо здраве". Но да не си мисли че ще се размине само с благодарности :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей, големи перипетий. Ма хубаво,че сте оправили нещата с Боса. За смукача нека погледнат стъпковото моторче като отидеш в Ратола. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Смукача ще ми го оправят във Вили Кар защото още от миналата седмица съм се разбрал с Пешо да му оставя колата тази сряда за да я погледне в четвъртък докато е студена. При посещението ми в Ратола днес се оказа че ремъкът с който съм в момента е много читав и хубав и че доста още мога да карам с него. Просто е бил пренатегнат и затова се е чувал този шум. Отделно че от преди 2 дни започна да ми капе масълце от там някъде и се оказа че е заминал един семеринг на по-долният от 2-та балансиращи вала. Смениха ми го :icon_thumbup: и сега колата е на мушица. До няколко дни ще стане ясно и дали разхода ми на газ ще падне(в което по принцип не се съмнявам). 19 лева струваше семеринга + 40 лева за работа = 59 лева и един много доволен и щастлив собственик на Галант :mitsu-smiley:

Ето го и него:

http://jolly-roger.hit.bg/MG1.jpg

:mitsu-smiley:

http://jolly-roger.hit.bg/MG2.jpg

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Яя, .......мммм, не съм доволен.......плагиатствате май :D всичко от мен гледа аааа ма ха..... :D Абе да ти е здрава колата, няма проблеми да имаш.........освен некой идиот ако я е карал преди това или да се е подържала от кварталните майсторчета , тогава може да имаш проблем.......... :icon_hmm: Кога ще ги снимаме двете една до друга........... :D :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: не плагиатстваме а черпим опит от по-опитните и по-разбиращите :first: . Да знете че съществуването на този форум изигра огромна роля да си купя точно тази кола. Вие сте :first: . Иначе щях да карам опел астра...представяте ли си...Колата е била поддържана добре, така че не мисля да имам сериозни проблеми. Ще снимаме тези красавици в неделя ако тогава се определи срещата :drinks: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Много е хубава колата. Изключително запазена. Най-добрата според мен от тези генерация в клуба :first:

В неделя на срещата ще се видиме и ще направиме общи снимки :photo:

Можеш да я качиш в тази галерия :first:

Колко е разхода на газ в момента и как работи мотора след корекциите?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Ще кача снимките в тази галерия. Двигателят сега работи перфектно. Като мушица е :) Днес на на идване към работата минах стотния километър и утре ще я засеча. До неделя ще я засеча още един път - ще е по-чист експеримента че до днес бая време е работила на празен ход по сервизите и т.н.. Приятна вечер на всички фенове! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много е хубава колата. Изключително запазена. Най-добрата според мен от тези генерация в клуба  :first:

В неделя на срещата ще се видиме и ще направиме общи снимки  :photo:

Можеш да я качиш в тази галерия   :first:

Колко е разхода на газ в момента и как работи мотора след корекциите?

8484[/snapback]

ААааааа, не съм съгласен..........моята си е :first: ....... :D неговата е номер 2.........хихихи.... :D :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

:icon_doh: верно, верно как не се сетих :D

и двете коли са :first:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_doh: верно, верно как не се сетих  :D

и двете коли са  :first:

8489[/snapback]

момчета, разбирам, че в неделя 18.09.05г ще има среща на клуба... къде ще бъде и мога ли да дойда :drinks: !!!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
момчета, разбирам, че в неделя 18.09.05г ще има среща на клуба... къде ще бъде и мога ли да дойда :drinks:  !!!!!

8665[/snapback]

 

Заповядай. Темата за срещата е качена най-горе в галерията "За Mitsubishi" като Важна тема :good:

 

виж тук

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
Jolly......как е волана сега..... :D

8685[/snapback]

 

Вие пак нещо май сте се разбирали шушу-мушу :secret: :D

Волана му беше сложен малко накриво с шлиците? За какво са го вадили така и неразбрах? Оправихте ли го в крайна сметка :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оправихте ли го в крайна сметка  :D

8687[/snapback]

Е ти съмняваш ли се в моите способности...... :D :D :D

Точно за 3 мин. става.............само че не му харесвам спирачките..... :icon_hmm: :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Волана сега си е както трябва. DJ Tymbi го оправи наистина за нула време и сега е перфектен. Хиляди благодарности за което. А спирачките ще ги правя след като се върна от почивните дни. На първо време трябва да видя какво ставя с гърнетата защото колата в момента ручи като трактор. А в понеделник трябва да мина през КАТ да си сменя свидетелството за регистрация и там ще ме върнат още като я чуят как се е разтракала. Нещо се е случило вчера с предното гърне защото ручи точно около шофьорската седалка. Утре през деня ще се опитам да го оправя. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...