Премини към съдържание

zfa159

Потребители
  • От него общо

    15
  • Регистрация

  • Беше тук

  • Общо дни Първи

    2

zfa159 беше най-активен на 31 март 2012

zfa159 има най-харесвано съдържание!

За zfa159

  • Рожден ден 12/19/1986

Местоживеене

  • Град
    София

Информация за профила

  • Пол
    Мъж
  • Кара
    VW Passat B3

Интернет контакт

  • Skype
    stefan.gorchev

zfa159's Постижения

Присъстващ

Присъстващ (2/14)

  • Първа Публикация
  • Сътрудник
  • Първа Седмица
  • Един месец
  • Една Година

Спечелени Значки

6

Репутация

  1. Малко да побутна темата,че тя само от топъл сезон на топъл сезон е актуална Та,по случай затоплянето и предстоящия климатичен сезон 2013 имаме една скромна промоция към вас, по случай кризата.Тя се изразява в 20% отстъпка от цената за цялостно зареждане, профилактика (допълване) и труда по ремонта на климатичните системи (не се касае само за самите части, нужни за ремонта).Ето тук има повече информация по въпроса, както и 2-3 нови неща, свързани с автомобилните климатици : http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=44549
  2. Зависи какво показание дава системата.Принципно японските коли имат недостатъка да седят на около 2.5 бара ниско налягане в ниските обороти,което отговаря на около 7-8 градуса температура на фреона т.е. около 10 на духалката.Когато се вкара в обороти (не повече от 1500),налягането си става 2 бара,което е нормалната стойност на ниското налягане и отговаря на около 1 градус на фреона и 3-4 на духалката. За да има студ само във високите обороти,значи или компресора е износен и не вдига нужното налягане (съответно и не засмуква като хората,за да поддържа ниското налягане в норма) или има запушване по системата и не стига дебит на фреон или ТРВ не работи правилно (от него също зависи доста кога какво налягане ще има в системата).Само че за това вече трябва доста обстойна диагностика,която няма как да направя от разстояние Колегата по-горе е прав за компресорите,наистина е така. :drinks:
  3. Искам и тук да споделя една информация,която ще е полезна за колегите По случай затоплянето на времето и идването на пролетта и засилващия се интерес към ремонта и профилактиката на климатични системи, с колегата ми решихме да направим една пролетно-лятна промоция. Тя се изразява в 20% отстъпка от цената за профилактика (или обслужване,както още се нарича,по-надолу съм описал това какво значи) на климатична система.При повредена/празна система,отстъпката важи за цената на труда и за цената на зареждането (фреон,масло и оцветител), отстъпката не е в сила за частите и материалите за самия ремонт на системата (радиатори,компресори,каквото е повредено).Промоцията ще бъде валидна от 2-ри Април 2012г. (понеделник другата седмица),засега до края на Април (имам идея да остане активна и за Май, но ще видим дали ще имаме такава възможност и какъв ще бъде интереса към нашето предложение). Под "профилактика" на климатична система, се разбира технологичния процес по източване на съществуващия в системата фреон, източване на старото масло от системата,вакуумиране на системата и наливане на количеството фреон, предписано от производителя, наливане на ново масло и оцветител в системата. Благодарност за тази промоция, може да имате към вносителите на фреон в България, защото за последните 3 години,цената му нарасна с повече от 50% (на ръба бяхме да вдигаме и цените за зареждане миналата година, заради поскъпването на фреона), но тази година поевтиня, макар и не драстично, което ни даде възможност да направим такъв жест към колегите Понеже тук никъде не съм цитирал някакви цени,а хората ме питат,нещата седят така : -профилактика на система, която има до 300 грама липсващ фреон (разлика между източен и налят от системата) - струва фиксирано 30лв (съответно става 24лв в момента,заради отстъпката). -профилактика на система с липсващи над 300 грама фреон,заплаща се по 10лв на 100 грама (ако липсват 400 грама - всичко излиза 40лв).Отстъпката от 20% важи и тук. -зареждане на напълно празна система - по 10лв на 100 грама,колкото събира системата (примерно система за 700 грама - 70лв).Промоцията важи и за това. При всичките тези услуги, цените на маслото и оцветителя влизат в тези цени, друго допълнително не се заплаща (уточнявам го,понеже много мои колеги започват по схемата 10лв на 100 грама и след това дай сега 10лв за масло и 20лв за оцветител,примерно и т.н.).
  4. A,е,извинявам се тогава Понеже идва един същия,със същия проблем,на същото място и така и не успяхме да разберем какво се случва с него. Общо взето ако не уплътнява гумичката,значи има и друг проблем,освен самата гумичка,но пък казваш,че е гледано внимателно. Имал съм случай,когато отваря цепнатина,само когато се стегне,иначе нищо не се виждаше видимо дори с лупа :rolleyes:
  5. Този Гланат случайно не беше ли при нас в сервиза,където колегата си игра няколко часа за да се разбере за какво става дума? Понеже при нас имаше един същия,с точно такъв проблем. Общо взето по-качествени гуминетки от нашите е доста трудна работа да си намериш,при все,че за Митсубиши повечето са оригинални,понеже са много смотани размери и никой друг не ги прави Ако колата е същата,за което съм 99% убеден,продължавам да смятам,както и колегата,че самият фланец за навътре е цепнат и когато се стегнат тръбите,изпуска фреон,защото цепката отваря.Със същия успех може да е разцепен и конуса на тръбната,но това се случва по-рядко при вашата марка .Не е толкова сложно да се разглоби и да се извади фланеца,за да се огледа за цепнатина,няма да е и първия разцепен фланец с точно такъв проблем.А ако е това,определено ще ти спести доста пари за О-пръстени и време за решаване на проблема.За да се свали този фланец,трябва половин час разглобяване,след което всичко излиза навън и може да се огледа какъв точно е проблемът,за да изпуска,да се навият болтове без тръби и да се види дали и къде какво отваря. Не ми се вижда логично да оправиш теча на голямата тръба и да започне да тече от малката.Ти нямаш работа по едната,докато правиш другата,което много навежда на мисълта,че самия фланец има вътрешна пукнатина и при стягането на болтовете,тя се отваря.Да не говорим,че като вдигне налягането на фреона до 15-16 атмосфери, натиска на пукнатината става още по-сериозен и отваря още повече.Тези неща се цепят,защото от едната страна са на 0 или -10 градуса,а 2см по-натам темп. е 50-70 градуса и темп. разширения и свивания са доста сериозни ,пък и годинките си казват думата. Иначе колегата все оща чака да му звъннеш и да докараш колата,за да го свали,както сте се разбрали,но това явно няма да се случи
  6. Е, Милен се наоплака от Галант-и вчера и сега се бори с едно не знам и аз какво точно возило е Митсубиши е,някакво спортно,с десен волан,лимитед едишън някакъв,дето няма никакви части за него Разказва му се играта с тази кола,докато аз си правя Галант -ите с пълна пара Тези коли имат чудни климатици,само че много берат ядове с ТРВ и компресорите.Човека с Галант-а от снимката си смени компресора преди месец (стария беше много механично счупен).Намери си друг от морга някаква или пък от тук,нямам идея,донесе го и привидно всичко си беше наред,само че след месец се оказа,че новия компресор е започнал да тече от един датчик на корпуса му,който служи за термозащита и фреона липсваше почти напълно.Оказа се,че този датчик не може да се извади от там или поне не цял,понеже корпуса е много изгнил и датчика е здраво запечен.С експериментална цел се опитах от купчината със счупени компресори от Галант,да извадя този датчик - еми да ама не,нито един не излезе цял,което обезсмисли операцията,съответно ще се слага поредния компресор,който намери от някъде.Нов е маса пари (2000+ в Ратола),втора ръка крият такива рискове, за съжаление... :drinks:
  7. Така.В автомобилните се използват 46,100 и 150,много рядко и 56,както е написал и колегата.Общо взето съществува и 68,което може да мине и вместо 46,56,дори 100,понеже е среден вариант.Съответно тази година разработиха пуснаха на пазара едно универсално,което може да се използва напълно вместо другите,може и да се смесва с всички други,дори старите минерални за R12 фреона (който е забранен за употеба от 92-ра година).Това масло си се води "Universal" и странното е,че компресор за 46,който с 46 потраква,с новото работи много по-безшумно,същото наблюдавам и при компресори за 100 или 150 т.е. наистина е някакво универсално и не е само рекламен трик.Цената му е като на масовите - около 30-40 лв за литър според доставчика. Предимсвото му е,че то почти не се смесва с фреона и седи основно в компресора,без да се мърда по цялата система,както е старото.Дефакто само 3% от него обикалят заедно с фреона,за да поддържа гумичките и снадките на системата мазни и да ги пази от фреона (той е сух газ и ги изсушава,втвърдява и започват да текат после).Общо взето това масло е благодат за нас,понеже няма за какво да държиш 400 масла на склад и след всяка кола да сменяш типа масло,според следващата и да разнасяш насам-натам разни масла.Общо взето по-важно е да има някакво масло,от колкото дали е точното ISO,защото масово системите се зареждат с бутилки и без масло,а при всяко зареждане и вакуумиране,се губят поне 50-60мл от маслото вътре (около 100-тина за малка система).Съответно по-добре да има масло,макар и грешно ISO,от колкото да натрескат само фреон и компресора да търка на сухо,само с фреона. :drinks:
  8. Трябва и едно ново ТРВ на тази Каризма,ама за сега и така не работи особено зле.Малко си клати наляганията и пуска фреона на порции към изпарителя,а не постоянно,ама щом ти харесва,няма да я пипаме :drinks:
  9. възможно е,някои са с двузонови (не съм толкова навътре,за да знам със сигурност за вашите коли кои са и кои не са).Ако наистина има 2-ра зона отзад,би трябвало да събира повече фреон,да.Общо взето компресора е един,кондензатора и дехидратора са по един.Има просто разклонение на тръбите за високо и ниско налягане и съответно два изпарителя и две ТРВ-та,които си работят независимо едно от друго.При такива системи,коичеството фреон е повече,понеже има повече тръби и още 1 изпарител.Съответно ако системата я дават,че събира 1300 грама фреон R12,тогава следва да се зареди с 1000-1100 грама фреон 134,за да няма проблеми. Преди да се минава на друг фреон,не е зле колега с техника за стария,да го изпразни,за да се види колко е имало и да се знае дали проблема е бил,че е малко фреона или друг.След това вече може да се мине на новия,да се напълни и да се види как ще работи с него. Моята техника не може да работи с Фреон R12,понеже е доста нова (а той е забранен само от 20 години и никой не прави вече техника за него) и нямам как да видя колко е бил.Мога само да го изхвърля и да направя системата за новия,което не е удачно,защото ако си е доста,може да бъде събран при мой колега,който има по-стара техника. :drinks:
  10. Аз също съм на мнението,че този компресор е по-добър,най-малкото понеже буталния тръгва с доста голям удар на буталната група (представете си как един двигател си седи изгасен и го завъртите от раз на 1500 или 2000 оборота примерно...ударите по буталната група са сериозни и се разтропват и разтракват.Тези компресори поддържат по-добро налягане и сравнително постоянно,като за целта нямат 813 клапана и регулиращ клапан,както е при другите японкси или американските (Sanden и Harrison), който се слагат на немските,френските и т.н. коли и имат ядове с буталата и клапаните...техният + е,че се разглобяват напълно и ако механично е здрав,може да се оправи и да си работи още доста време.Тези компресори са си чудесни и елементарни като принцип на действие,лошото е,че счупи ли се (а той се чупи от раз,без никакви симптоми обикновено),следва смяна.Също така вземе ли да тече,се сменя с друг,понеже в България не знам да има човек,който да ги ремонтира и някой,който да предлага чаркове за тях...единствените сменяеми неща са по периферията им - бобина,шайба,лагер на шайбат и т.н. Хубавото при тях е,че не се чупят като буталните,защото при буталните излита някоя биела от вътре,пробива корпуса и фреона изфирясва,тук просто вътре всичко става на салата и нещата приключват без да изчезне фреона (ако не се рецакат гумичките и не изтече,както е при Галант-а,който ще боря днес). Основните причини да се счупи са свръх високо налягане на фреона,което се получава при запушване (дехидратор,ТРВ) или отказване на охлаждането на фреона (перките отпред).Съответно тогава компресора се натоварва много и защитите го спасяват ама до едно време,после се чупи механично и нещата приключват.Ако системата е препълнена,тогава фреона е много и компресора постоянно работи на много високи налягания,което също му разказва играта.Ако пък е малко,пак е кофти,понеже фреона охлажда не само вас,но и компресора,но тогава не е толкова фатално,защото не държи и високо налягане на изхода и съответно не се загрява толкова.Другата причина е,че масово колите в България се карат само с фреон,без масло,което дефакто смазва лагерите на компресора и поддържа гумичките на компресора и по системата мазни и свежи,за да не изпускат.Когато системата се напълни с бутилка,тогава малко хора добавят и масло и системата работи само с фреон,който е много сух и хем протича като лейка,хем не се смазва компресора и се износва.
  11. Ами принципно не е проблем.Последното масло,което излезе на пазара е напълно универсално и може да се смесва с всички други и не е необходимо да се източва старото,за да се използва колата с новия фреон.Причината да се източва старото преди беше,че едното е минерално,другото е синтетично и в системата става мазало и половина,в крайна сметка двете се пресичат и имаш боза,вместо масло.С новото няма проблеми,налива си се заедно със старото без проблем. т.е. ти трябват две адаптивни дюзи за новия фреон (старите са на резби,новите на бързи връзки с цел да се знае с какво е 100% вътре и да не стават грешки),фреон (метода за пресмятане е лесен - на всеки 500 грама от стария фреон,слагаш с 100 по-малко от новия,понеже работи на различни налягания).Съответно ако джип-а ти събира 800 грама,си с около 650-700 от новия,за да нямаш грижи (двата фреона държат различни налягания при равни условия,като 134 е с по-високо,заради което е малко по-малко в същата система).Дюзите са по 15лв парчето,като се навиват върху старите и си остават там.Трябват две - за високо и ниско налягане.Фреона си е стандартна цена - 10 камъка за 100 грама,тук е включена цената на маслото и оцветителя (всяка система си тръгв аот мен с оцветител,понеже това е улеснение за мен за в бъдеще и не струва повече на клиента).Също така надуването с цел гледане за течове (седи пълна с въздух,който се следи по налягане дали спада,за час-два примерно и същевременно с веро по всички снадки) си влиза в цената и го правя при система,която има малко фреон или никакъв,задлъжлително. дефакто имаш 2х15 + фреона,който е 910 грама стар (според Аутодата),т.е. около 750-800 от новия т.е. 75-80лв и за него. Правил съм едно единствено Паджеро и при него имаше разлика от 5-6 градуса нагоре в охладителната температура на изпарителя при фреон 12 и фреон 134,понеже ТРВ-то за 12 работи по друг начин и винаги предозира 134-ката.А ТРВ за тези джипове за новия фреон,се намира едвам едвам.Ако с 12-ката вече не вее добре и не можеш да си намериш такъв фреон,не пречи д го завъртиш на 134,но не е ясно твоето ТРВ в какво състояние е и какъв ефект ще има. Теоретично 134 е по-агресивен към гумените части и ги разяжда т.е. съкращаваш живота на оплътненият на компресора и на маркучите.За това е възможно с 12 да няма големи загуби,които да са по-големи при работа с 134.То така или иначе от маркучи и гумички на 20 години,няма какво да искаш,ама все пак съм длъжен да кажа,че така пише в дебелите книги.Заради старото масло,даваха да се сменя и дехидратора,защото той съдържа голяма част от маслото в системата и това налагаше да се сменя (няма как да се изкара на 100% от вътре).С новото масло няма такъв проблем и няма драма да си седи стария дехидратор и да си се ползва,докато си работи (смяната е гадна,понеже се късат резбите,а там са гайки и се вкарваш в едни 50-100лв за гайки,заварки,резби и глупости,които можеш да си спестиш без никакъв проблем). Това научно се казва retrofit.Правил съм го на много коли (основно VW и разни други) и винаги е ставало добре,обаче имам и лоша статистика ест. Опел Вектра А 90-та година.След ретрофита,компресора изкара 3 месеца и му се разпаднахе сегментите (те са гумени пръстени при някои,тефлонови при други,според компресора),понеже не са устойчиви на новия фреон.Човека си го знаеше,ама нямаше как иначе.Вероятно са били в лошо състояние още преди ретрофита,ама това няма как да е 100% сигурно.Случи се веднъж на поне 100 коли,ама съм длъжен да го кажа,за да е ясно. Паджерото - 1 от 1 - вее по-топло спрямо 12-ката,не осезаемо (с термометър се хваща),но 4-5 градуса отгоре,което не е малко по моите критерии...компресора си е добре,обаче теча,който имаше оттам,се изостри след смяната на фреона (течеше от осев оплътнител и с 12 изкараваше 2-3 месеца,с 134 - няма и 1). Пасат В3 90-та година...вее 15 градуса с новия фреон (след смяна на ТРВ-то с такова за 134,вее 3,5 обаче при равни условия) :icon_rock: :drinks:
  12. Ами на склад не държа нищо,понеже идват всякакви коли, винаги работя с предварителна уговорка и мога да си поръчам каквото ще ми трябва,преди да се е появила колата в сервиза и да е налично в началото на ремонта,стига да знам,че даденото нещо ще ми трябва (примерно ако човека знае,че му е запушен дехидратора и ми каже,ще си има нов,като дойде,ако идва за да видим какво се случва,няма да го чака никаква част и ще се разберем да се появи допълнително,за да направим и ремонта,когато частите му са при мен). Не е тайна кое от къде взимам - компресори,когато се налага смяна,взимам от Ауто Фрост Комфорт,които са един голям сервиз за климатици.Държат доста на склад,цената за мен често е каквато и за всеки друг - 250-300-350 според не знам и аз какво .Специално за вашите коли,нямам особен смисъл,понеже един компресор 2-ра ръка е 100-150лв тук (или поне трябва да е толкова),а онзи не е нищо повече (както споменах,така или иначе те не се ремонтират и няма какво да му се смени,за да стане от 150 на 300лв ). Филтри за купе мога да взимам всякакви,предимството е,че идват на място (не се разкарвам аз,както и вие,защото работя с фирма,доставчик на място).Доставчика ми ги взима от Евро07,където поне за филтри може да се вземе и евтин и хубав. Всички части,които са по фреоновата система - дехидратори,датчици,ТРВ-та и т.н.,пазарувам от Косер и са марка NRF (едно от най-добрите съотношения цена-качество за тези елементи,не само за вашата марка,а по принцип предлагано на пазара за всякакви коли).Практически за мен е все едно дали вие ще си вземете нещото или аз,само дето аз ходя там всеки ден по 10 пъти за какво ли не и няма да се занимавате вие.Ако не ползвате някаква отстъпка,цената при мен е 1:1 с тази за клиента в магазина.Също така има разминавки в каталозите и често ходя с мострата,което е голям проблем,ако частта не е свалена предварително,което пък става като се източи фреона и не е работа за 5 минути пред блока или в двора Радиатори (кондензатори) за Галант принципно няма никъде,освен в Евро07 едни за по 300лв,които ми се виждат малко съмнителни ама...нищо друго не съм успял да намеря,което да се предлага (вноса при NRF e 2 месеца след поръчката,евентуално ако е същия...). Ами май е това общо взето Използвам си мнението,за да дообясня за ТРВ-то,защото то е голяма гад и редовно проблем с него,води до грешна диагностика,от някой,който до вчера е правил домашни климатици и от днес има сервиз за автомобилни (освен,че се казват климатик и работят с фреон,нямат друго общо всъщност).Имам една хубава статия във VWclub.bg но се чете само с регистрация...та ТРВ или Expansion valve е основната мъка на вашите коли,понеже японците са малко старомодни и използват старите технологии дълго време,макар че има по-смислени...както и да е,така са го решили,така са го направили Идеята е простичка - компресора вдига налягане,фреона е течен и газообразен,смесен с много висока температура и високо налягане (примерно 40-50 градуса,15-тина атмосфери).Така пътува до кондензатора,където,както се подразбира,кондензира т.е. се втечнява напълно.Там работят и едни перки,които го охлаждат до ниска температура,като се запазва високото му налягане.От там отива през дехидратора,където се изсмуква влага,ако има и остават боклуците от системата (стружки от компресора,парченца гума от маркучите и О-пръстените).От там фреона постъпва на входа на въпросната гадинка.То представлява много малък отвор,който може да се стеснява или разширява според нуждите.От там фреона рязко си намалява налягането и попада изпарен (представете си го като дюза на двигател) в изпарителя,където при този процес,охлажда зверски (фреона е с темп. 0 градуса в този момент).Изпарителя се намира под таблото,след вентилатора и дефакто ви охлажда.Съответно на изхода на изпарителя ТРВ-то следи как излиза фреона - на базата на температурата му,то съди дали е пуснало достатъчно,за да се е изпарил добре и напълно и да е охладил добре.Само че при вас това не се случва,защото комуникацията между двете части на ТРВ-то стават по една тънка тръбичка,пълна с газ,който е температурно зависи и съответно мести механично входния клапан.Еми да де ама този газ с времето изфирясва,отделно клапана блокира частично или напълно заради шупли в материала (вътрешна корозия на системата,защото никой не пипа работещ климатик,а маслото вътре,смесено с влага,е силно корозионно за системата..то за това се и сменя на 2 години).При другите коли този проблем е решен хитро - корпуса на ТРВ е един общ и двете части са общи т.е. няма тръбичка и нещата са по-простички,при едната технология е една биметална пружина,която се охлажда от фреона и така измества клапана на входа.при другата е цилиндър с газ,който мести клапана,но понеже няма тръбички и т.н.,нещата работят много прецизно по-дълго време,което не е така при варианта с тръбичката,където след няколко години експлоатация,нещата стават доста зле.Когато ТРВ не работи добре,налягането на фреона може да изглежда по различен начин според ситуацията.Може ниското налягане да е много ниско,а високото много високо,както и обратното - високото да е много ниско,а ниското да е много високо.Погрешната диагностика обикновено води до смяна на дехидратор,без да е нужно и на компресор,който си е читав...обикновено вашите пускат по-малко фреон,от колкото трябва,което води до високо високо налягане и ниско ниско налягане. Я да видим дали ще кача и снимките,като хората (малко съм индианец с форумите ) Това на първата картинка е ТРВ от Галант (с тръбичката,за която говорих до преди малко) : http://images.wrenchead.com/smartpages/partinfo_resize/FSE/39068.jpg Това пък е по-читавата технология,където по-рядко има проблеми (немците ги слагат от 88-ма година нататък до ден днешен...и те са едни традиционалисти,ужас..ама то понеже Hella ги произвежда и ги взимат 5 за 1 Евро,сигурно ) : http://www.classiccarsandparts.net/catalog/4d58_1_1769_1.JPG Иначе пишете в Гугъл "expansion valve" и четете на воля и има и много картинки
  13. Ами да ама болтовете по сглобките на климатика са М6 и не са особено здрави.Съответно и постоянно се топлят и изстиват и се киснат във влага (тези по ниското налягане) и ефекта е много хубаво ръждясване и запичане,което води до съсване още на 1/4 оборот при развиването им За ТРВ-то - при вашите коли,то седи вътре при самият изпарител (вътрешния климатичен радиатор).До колкото съм разглобявал Галант,се сваля половината тяло на климатика вътре,след което може да се извади кожуха на изпарителя (точно на него седи и филтъра,даже ТРВ-то се вижда през дупката,едно Г-образно с една тънка медна тръбичка) и съответно да се разглоби и смени.Не съм сменял до сега,понеже имаше един Галант със запушено,но за съжаление колегата ви го удари,преди да дойде ред за смяната на ТРВ-то ... Иначе не се ремонтира,не се и почиства..сменя се.То работи така - следи ниското налягане на фреона като гледа температурата му,при излизане от изпарителя,като така вижда дали пуска много или малко фреон и регулира колко да пуска.Работи с един газ,затворен в една тръба и едно подвижно клапанче,което се мести според налягането на газа в тръбичката.С времето цялата тази екстра се скапва и започва да прави глупости и да не дозира добре фреона. Иначе дехидратора събира боклуците по системата и практически,ако дехидратора не се издъни,ТРВ-то няма как да се запуши.А запуши ли се все пак,се сменя с ново,понеже дори почистено,блокира в едно положение. :drinks:
  14. Здравейте , е аз съм Стефан всъщност Радвам се,че можем да сме ви полезни Всичко си е така,както е описано в началото на темата, само че М-тел - ският ми телефон вече не се използва и няма смисъл само да се набутвате с него (седи изключен,не е закрит все още и има досадна гласова поща,за която не мога да се преборя с М-тел да я махнат вече от 1 година). :drinks:
  15. Здравейте,аз съм Стефан,всъщност Ами фреона свърши,понеже по случай лятото,доставчиците решиха,че няма да продават фреон в Събота и си смениха работното време от Понеделник до Петък,което аз разбрах днес :rolleyes: Иначе Галанта в сервиза е за компресор.Лошото на вашите компресори е,че не се ремонтират.Първо счупи ли се,се изхвърля,понеже не е бутален,като повечето японски (които се монтират на VW примерно),а е на принципа на винтов компресор ама не точно...с времето си разбива лагерите и се чупи безвъзвратно...няма и клапани,които да се сменят...или работи или не.също така ако протече,никой в София не желае да ги ремонтира,защото за тях няма части пък и се разглобяват ужасно. В случая на това Митсубиши,компресора е здрав механично и вчера човека даже си имаше климатик,но при заставането на оста в едно конкретно положение (при гасене на двигателя примерно),изпуска целия фреон за няма и 2 минути :shock: ,което налага компресора да се смени с друг. Другия сериозен проблем на тези коли е стареенето на системите,не знам от каква сплав им се правят тръбите и радиаторите ама гният жестоко,както и се късат всички болтове,които човек се опита да развие (днес вкл. откъснах един болт на дехидратора на момчето,на което сменявах тръбата).Другия им проблем е така наричаното ТРВ,което е известно като Expansion valve,то регулира налягането на фреона.С течение на времето спира да работи добре и подава или малко или много фреон в изпарителя,при което студеното не е каквото трябва,както и има разни аномалии в наляганията.Гледах,че поне не се сменя,като се разглоби цялата кола Иначе когато климатика работи добре,няма равен в сравнение с която и да е Европейска кола и си личи,че като е мислен,е помислено доста над нещата. Към колегата със спрея,драсни някой ред по-натам дали този спрей върши някаква работа,понеже както ти обясних,пробвам различни,за да разбера кой се справя най-добре и да използвам само него...че то всяко лято се появяват нови и нови боклуци и не знам въобще вече кое става и кое не става,ако нямам обратна връзка след седмица,две,месец Аз съм малко нов тук и не се оправям никак добре (даже се регистрирах 15 минути,понеже не можах да се оправя от 1-вия път),така че се извинявам ако съм си праснал писанията,където не им е мястото Ами това е от мен,нямам представа къде и как да пиша,за да съм полезен на повече хора,така че ако някой иска да пита нещо,да пише в skype и ще помагам Успях да си омажа и настройките за личните съобщения и не ми се сърдете,ако някой пита нещо и не му отговоря,100% ще е,защото не знам как B) :spike:
×
×
  • Създаване...