VALE Публикувано 10 октомври 2008 Сподели Публикувано 10 октомври 2008 Здравейте колеги,в неделя бях на лов.Голям дъжд ме валя и буря.Като си тръгвах се окопах в един царевичак като дива свиня.Въпросът ми е,кога се използва този овър драйв и в каква комбинация с останалите копчета и ръчки.Благодаря предварително.М/у другото,една Уазка ме направи смешен а беше още с летните гуми,а аз с Kobra Malatesta :icon_doh: . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dr.Jend Публикувано 13 октомври 2008 Сподели Публикувано 13 октомври 2008 Сори за случката, Вале! :spoko: Режим Овърдрайв (май нещо бъркаш) не знам дали въобще имаш, но така или иначе той няма нищо общо с проходимостта, а с карането по магистрала. Сигурно за режимите на раздатката (малката ръчка) и бутона за блокаж на задния диф имаш предвид. Дай малко повече инфо в какъв режим бе като закъса (сигурно си бил само на задно 2Н), ръчка ли е или Аутомат е Шогуна ти? В тежка, дълбока кал е добре да караш (най-добре е да я избягваш) в режим 4HLc или 4LLc, като за десерт можеш да добавиш и R/D lock (блокаж на задния диф), ако имаш тази екстра. С УАЗ-ките не се мери, че пак ще станеш за смях. Стандартното Паджеро (без тунинг) не може да се конкурира с УАЗ, защото не е правен за това. Имаш нужда от някой твой познат да те научи как да извличаш максимума от машината си. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VALE Публикувано 14 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 14 октомври 2008 Сори за случката, Вале! :spoko: Режим Овърдрайв (май нещо бъркаш) не знам дали въобще имаш, но така или иначе той няма нищо общо с проходимостта, а с карането по магистрала. Сигурно за режимите на раздатката (малката ръчка) и бутона за блокаж на задния диф имаш предвид. Дай малко повече инфо в какъв режим бе като закъса (сигурно си бил само на задно 2Н), ръчка ли е или Аутомат е Шогуна ти? В тежка, дълбока кал е добре да караш (най-добре е да я избягваш) в режим 4HLc или 4LLc, като за десерт можеш да добавиш и R/D lock (блокаж на задния диф), ако имаш тази екстра. С УАЗ-ките не се мери, че пак ще станеш за смях. Стандартното Паджеро (без тунинг) не може да се конкурира с УАЗ, защото не е правен за това. Имаш нужда от някой твой познат да те научи как да извличаш максимума от машината си.Шогуна е автомат,овър драйва е на скоростния лост,едно малко копче.Иначе в оня неделен ден бях на 4HLCC,а после включих и блокажа на задния диференциал.Много си прав,че ми трябва някой приятел,който да ми помогне да се науча,но нямам такъв.Затова,който смята че е ценз по въпроса.............аз съм насреща. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dr.Jend Публикувано 15 октомври 2008 Сподели Публикувано 15 октомври 2008 Предполагах, че си аутомат... По принцип Over Drive е за облекчаване на двигателя и трансмисията, при движение с висока скорост, защото добавя още една предавка. Все едно аз да имам шеста скорост, като си перкам по магистралата със 140. :icon_dance: Намалява оборотите и води до икономия и разни други хубави неща за шофьора и околната среда. :rolleyes: Аз бих си карал постоянно с включен такъв режим, такива са и препоръките от производителя. Но има специфични обстоятелства, при които е по-добре да е изключен, например при изпреварване. Там ще ти трябва цялата мощ и баш тогава кутията ще реши да мине в облекчения режим за икономия и ще загубиш тяга... Не дай си Боже да идва някой ТИР насреща тогава... :help: Значи за икономия и спокойно каране - OD включен.При нужда от високи обороти, бързо набиране, резки маневри (спортно каране) - OD изключен. Най-добре е да го поизпробваш малко, за да го усетиш. Грехота е да имаш такива екстри и да не ги ползваш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaPTeR Публикувано 15 октомври 2008 Сподели Публикувано 15 октомври 2008 Мерси на колегата за позлезната информация, че и аз щях да пускам тема точно за ОД... Попринцип сега го карам, мойто Паджеро на вкл. ОД и бях чел някъде в английски форум това за допълнителната предавка, но не съм обеден до колко намалява моща на колата като е включен или поне аз не съм усетил! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dr.Jend Публикувано 16 октомври 2008 Сподели Публикувано 16 октомври 2008 Мерси на колегата за позлезната информация, че и аз щях да пускам тема точно за ОД... Попринцип сега го карам, мойто Паджеро на вкл. ОД и бях чел някъде в английски форум това за допълнителната предавка, но не съм обеден до колко намалява моща на колата като е включен или поне аз не съм усетил! Може би неправилно съм се изразил, ще поясня... Когато се движа с около 100-110 км в час на пета ръчна и реша бързо да изпреваря, нарочно слизам предварително на четвърта, за да може да набере по-бързо. Колкото и да вдигна оборотите аз ще остана на четвърта, докато не реша, че вече мога да премина безопасно на пета скорост. Аз можех да изпреваря и на пета, но набирането ми щеше да бъде по-плавно. При аутомата е нещо аналогично... Смяната на предавката се извършва в зависимост от оборотите на двигателя. Значи в момента на изпреварване, при повишаване на оборотите при ОД включен аутомата ще мине на допълнителната четвърта предавка, което е свързано с леко забавяне. При ОД изключен, колкото и да се вдигнат оборотите кутията няма да премине на следваща предавка и няма да се получи това забавяне. ОД не намалява мощта на двигателя, а го облекчава, давайки още една предавка, която понижава оборотите при висока скорост. Така се намалява амортизацията и консумацията на гориво. За това и производителя препоръчва да се кара в този режим постоянно. Аз съм с ръчка и благородно ви завиждам! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaPTeR Публикувано 16 октомври 2008 Сподели Публикувано 16 октомври 2008 Явно аз не съм разбрал добре :D! Все пак мерси за отговора, беше ми много полезен EDIT: А да попитам в движение позволено ли е да се вкл. и изкл. ОД? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dr.Jend Публикувано 17 октомври 2008 Сподели Публикувано 17 октомври 2008 ...EDIT: А да попитам в движение позволено ли е да се вкл. и изкл. ОД? Може да се вкл. и изкл. в движение, но повече подробности не знам. :dntknw: Дано някой, който е карал и е наясно с аутомата да сподели повече, че и на мен ще ми интересно... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VALE Публикувано 19 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 19 октомври 2008 Няма никакъв проблем да се включи или излючи в движение.Но DJ,аз имам и един бутон под педала на газта,който при натискане до дупка сваля веднага с една предавка и вдига оборотите.И това е при включен OD.Ще пробвам при изключен какъв е ефектът. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IVAN VR4x4 Публикувано 19 октомври 2008 Сподели Публикувано 19 октомври 2008 Незнам защо, но при мен е точно обратното! Карам, натискам O.D., светва ми една оранжева лампа на таблото и в същото време автомата сваля предавка надолу! Колата върви със скорости до трета! Това е много полезно при изпреварване, чуквам копчето и се изтрелвам, това е полезно и при градско каране- щадяло тампоните на двигателя! Незнам кое е вярно, но със сигурност като изпреварвам и го включа е уникално! А сега се обърквам и пак загубих яснота какво става и кога O.D. е включено!? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.