Може би неправилно съм се изразил, ще поясня... Когато се движа с около 100-110 км в час на пета ръчна и реша бързо да изпреваря, нарочно слизам предварително на четвърта, за да може да набере по-бързо. Колкото и да вдигна оборотите аз ще остана на четвърта, докато не реша, че вече мога да премина безопасно на пета скорост. Аз можех да изпреваря и на пета, но набирането ми щеше да бъде по-плавно. При аутомата е нещо аналогично... Смяната на предавката се извършва в зависимост от оборотите на двигателя. Значи в момента на изпреварване, при повишаване на оборотите при ОД включен аутомата ще мине на допълнителната четвърта предавка, което е свързано с леко забавяне. При ОД изключен, колкото и да се вдигнат оборотите кутията няма да премине на следваща предавка и няма да се получи това забавяне. ОД не намалява мощта на двигателя, а го облекчава, давайки още една предавка, която понижава оборотите при висока скорост. Така се намалява амортизацията и консумацията на гориво. За това и производителя препоръчва да се кара в този режим постоянно. Аз съм с ръчка и благородно ви завиждам!