Премини към съдържание

Особености при смяна на накладки


Препоръчано мнение

Има ли нещо специфично в спирачните апарати при новите модели на колт (от 2004)?

Какво трябва да се съблюдава при смяна на предни накладки?!

Какво представлява датчика за износване на накладките?

Сменя ли се със смяната на накладките?

 

Някакви препоръки?

 

Благодаря предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега преди 1 седмица си смених накладките. Но моята кола е Colt 95 г. и незнам дали ти върши работа. Значи за 1 час си ги смених сам и е много елементарно. Има последователност на смяна. Значи първо махаш старите и второ слагаш новите ;) това е. Но при твоят Colt е по нов и не съм сигурен дали е така. Успех !!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега преди 1 седмица си смених накладките. Но моята кола е Colt 95 г. и незнам дали ти върши работа. Значи за 1 час си ги смених сам и е много елементарно. Има последователност на смяна. Значи първо махаш старите и второ слагаш новите ;) това е. Но при твоят Colt е по нов и не съм сигурен дали е така. Успех !!!

 

 

Благодаря за мнението колега.

 

По-скоро ме интересуваше дали има тънкости при датчика за износване на накладките..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

........ Има последователност на смяна. Значи първо махаш старите и второ слагаш новите ;) това е. Но при твоят Colt е по нов и не съм сигурен дали е така. Успех !!!

:hysterical: :hysterical: Бах ти отговора...............

1. вдигаш колата на криг като преди това си разхлабил болтовете на джантата и дръпнал ръчната..........

2. махаш гумата........

3. взимаш ключ 14 или 17 ( не помня вече при този Колт колко беше) най добре е поне лула или от гедоре.........

4. като огледаш спир. апарат от вътрешната му страна ще видиш на него два болта с въпросните размери, развиваш долния болт и го вадиш.....

5.хващаш спир. апарат и го дърпаш нагоре, той ще тръгне по горния болт , ак ое клеасал, го раздвижи като движиш спир. апарат нагоре- надолу няколко пъти...

6. когато вдигнеш спир. апарат нагоре - избутай го за да излезе и горния болт от шината на сп. апарат.

7. сваляш старите накладки,на шината ще видиш две пластини, тях ги сваляш и ги почистваш с четка и нафта/бензин или спец. шпрей за това........

8. проверяваш прахоуловителите на спир. апарат дали са здрави, те са общо 3 , 1 голям и се намира на цилиндъра , и 2 които се намират на водачите на сп. апарат( болтовете ,които си развил) - ако има скъсани - кофти ,трябва ти рем. комплект за този апарат и ремонт по сложен ...

9. трябва да свиеш буталото на сп. апарат до края ,т.е. да го върнеш до края така че като сложиш новите накладки да не опре в тях, за тази цел аз използвам скоба специална ,но можеш с щанга да го прибереш......

10. слагаш почистените пластини, след тях и новите накладки, ако накладките имат пластинка за износено феродо , тогава тази плочка/ накладка трябва да е от вътр. страна на апарата( т.е. от към буталото ) и пластината да е нагоре ..........

11. почистваш с парцал двете шпилки/водачи (болтовете които си развил) хубаво, след това и с отверка и парцал и леглата на шпилките се почистват добре,използвай и нафта/ шпрей за тази цел............

12. след това шпилките ги намазваш със спец. грес ( може и обикновенна ,но тогава ще се спече вътре и после няма да можеш да извадиш шпилките при следваща смяна на накладките) високотемпературна..........и монтираш спир. апарат на мястото му.......

после по обратния ред слагаш гумата стягаш я и пускаш крика .........след това дозатягаш гайките добре/.......

после по същия начин и на другата гума ............

Трябва да се отвори казанчето на спир. помпа преди га почнеш тази операция , и да провериш нивото на спир. течност..............ако е на макс. а накладките са ти заминали, то при връщане на буталата на спир. апарат спир. течност ще прелее, затова е хубаво малко да източиш от нея............със спринцовка.......

другото е след като пуснеш колата на земята и си приключил със смяната им, спед това провери спир. течност дали е малко..............ако е , долей ДОТ 3 или 4 до макс. След това натисни и напомпай спир. педал няколко пъти до края и пак провери нивото й, ако е необходимо - долей я до макс. и затвори казанччето.............

При тази операция на смяна се гледат и други работи като спир. диск за износване, накладките дали лягат както трябва на шините , често от боята по тях те трудно влизат в леглата им и се налага леко пилване ..........

Ми това е в най общия случай...............

Внимавай като караш колата първите 30-50 км. че трудно спира , това се получава защото накладката още не е улегнала спрямо диска...............

Ай действай сега......... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро ме интересуваше дали има тънкости при датчика за износване на накладките..

Ами при теб най вероятно ако е дадчик, то този се намира вътре в феродото залят...........тогава от накладката ще видиш да стърчи един проводник, който има куплунг..............просто гледаш сттарата накладка как е и така слагаш новата ( от тази страна, ако проводника влиза в шлаух пак го монтираш там и т.н. )

Ако дадчика е мет. пластина, стърчаща от едната накладка ( то трябва да има две накладки с тях) тогава в предишния пост съм описал случая какъв е.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами при теб най вероятно ако е дадчик, то този се намира вътре в феродото залят...........тогава от накладката ще видиш да стърчи един проводник, който има куплунг..............просто гледаш сттарата накладка как е и така слагаш новата ( от тази страна, ако проводника влиза в шлаух пак го монтираш там и т.н. )

Ако дадчика е мет. пластина, стърчаща от едната накладка ( то трябва да има две накладки с тях) тогава в предишния пост съм описал случая какъв е.....

 

 

Мерси за подробностите...

 

като сменя ще почерпя DJ! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...