Vladstone Публикувано 20 юли 2021 Сподели Публикувано 20 юли 2021 (редакция) Здравейте, Мин. есен смених пълен комплект съединител (беше си заминал), маховик (превантивно) и помпа, но един проблем продължи да ме тормози - при смяна на предавки съединителят зацепва с глух удар (туп) и хич не плавно (колата се лашва леко напред-назад) - все едно феродото се удря в диска като при някой новобранец на шофьорски курс. Особено отчетливо е при ниски скорости и шофиране в града - тръгване по светофари, на полу-съединител и т.н. Независимо колко плавно се опитвам да зацепвам и сменям предавки си е все същото - едва ли не се усеща като нарочно да отпускам по-рязко педала на амбреажа в края на хода му, а това не е така. При по-високи скорости (над 70, да кажем) вече почти не се усеща. Подобни симптоми има и при напълно зацепен съединител, когато по-рязко отпусна или натисна педала на газта в по-ниските предавки (1, 2, 3). Пак повтарям - проблемът си го имаше и преди, и след смяната на съединителя, без разлика. Тъй като на две места ми казаха, че това било нормално и да съм карал по-внимателно, реших да проверя дали не съм аз лудият и тази събота правих тест-драйв на сходен Аутлендър от една автокъща в Ямбол и както и си мислих - там нямаше такъв проблем. Сега се чудя дали са тампони, жила или нещо друго неукрепено по веригата (при положение, че съединителят/маховикът вече сме го изключили като вариант, както и моите шофьорски умения)... Редактирано 20 юли 2021 от Vladstone Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 20 юли 2021 Admin Сподели Публикувано 20 юли 2021 Тампоните проверихте ли ги? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vladstone Публикувано 20 юли 2021 Автор Сподели Публикувано 20 юли 2021 Когато сменяха съединителя бях помолил да ги проверят, но не са го били отбелязали/запомнили и не е свършено... но уж не им било направило впечатление да има проблем, ама така ми бяха казали други и за старата кола преди години, а като все пак ги сменихме си бяха скъсани и изсъхнали колкото искаш... (там, обаче, проблемът беше осезаеми вибрации, а такива тук по-скоро липсват). Правилно ли съм запомнил, че са 4 тампоните (на кръст) на френския дизел и дали има още такива зад скоростната кутия/съединителя? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 20 юли 2021 Admin Сподели Публикувано 20 юли 2021 Е какво излиза? Че сте сменяли съединителя напразно без това да е било проблема.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vladstone Публикувано 20 юли 2021 Автор Сподели Публикувано 20 юли 2021 Всъщност съединителят си беше заминал тотално и окончателно, така че смисъл имаше - аз отидох с този проблем горе и с по-издайническият, предполагащ смяна - приплъзване... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 20 юли 2021 Admin Сподели Публикувано 20 юли 2021 преди 3 часа, Vladstone написа: Пак повтарям - проблемът си го имаше и преди, и след смяната на съединителя, без разлика. Четох внимателно темата. Тук написа точно това. Как така го е имало преди проблема, пък след смяната няма никакво подобрение, ама бил заминал все пак.... Както и да е. Трябва да се разбере проблема какъв е: 1. Тампони на двигател, скоростна кутия и т.н. 2. Дефектен нов съединител (притискателен диск). 3. Неправилен монтаж. Тази кола не трябва да прави така! 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vladstone Публикувано 20 юли 2021 Автор Сподели Публикувано 20 юли 2021 Значи преди смяната описаният горе проблем си го имаше, но не му обръщах чак такова внимание (карах предимно извънградско Бургас - Ямбол - Бургас и там не се усещаше кой знае колко). Като започна пандемията ми се промени работния ритъм и вече бях доста повече в града. Тогава започнах да го усещам и да ме дразни повече, но реално инициативата да сменя съединителя дойде след като тръгна да приплъзва скоро след това. Мислех си, че като го сменя ще се оправи и другото, защото бях убеден, че и то като приплъзването е от съединителя, но уви - нямаше промяна. Иначе самото феродо беше износено до метал, а механиците ме посъветваха ако имам възможност да взимам направо и маховик (малко като смяна на водната помпа заедно с ремъка) и така и направих. След смяната обърнах внимание в сервиза, че пак прави същото, но те казаха да покарам известно време докато се напаснат частите (имаше и вибрация, която се оказа резонанс от една неукрепена тръба на интеркулера - вече изчезна). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Delyan.Dimitrov Публикувано 21 юли 2021 Сподели Публикувано 21 юли 2021 Понеже рядко ще попаднеш в сервиз, който да гледа за нещо встрани от заявката - отиваш и казваш да гледат тампоните на двигател/ скорости. При такива симптоми трябва да е видимо как двигателят мърда. Или остава да има странен проблем по трансмисията... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.