Премини към съдържание

Втулки на ск. лост Outlander 2009 2.2 156кс


Препоръчано мнение

Здравейте,

От доста време (може би над 2 години) скоростите не влизат съвем плавно, особено на първа и по-малко от първа към втора винаги има леко съпротивление, което е доста досадно и уморително при каране в градско от светофар на светофар, особено в такъв автомобил с много кратка първа.

Тъй като всичко това явно е станало постепенно вече бях забравил усещането за нормално превключване, но този уикенд се качих и карах едно Пежо 4007 на мой приятел просто за сравнение и направо останах като ударен с чук - скоростите влизаха толкова плавно, мазно и късо, че все едно не е същият модел - направо забравено от мен удоволствие при каране. Отделно при мен лостът се клати яко във всяко положение, а при него не мърда повече от милиметър. Като се качих в моето Мицукоши после имах чувството, че съм седнал в автобус Чавдар... Кутията ми (от скоро над 200.000км) си е сервизирана съвсем нормално, маслото е сменяно вече 2 или 3 пъти (последно преди година и не усетих никаква разлика преди/след). Няма хрупане, вибрации и т.н. След скорошна смяна на съединител също няма промяна в поведението при вкарване на скоростите.

За съжаление въпросното Пежо е собственост на моя познат от края на мин. година и той не е пипал нищо по скорости или лост, затова не можа да ми каже повече за историята на автомобила, но днес говорих с друг приятел и според него втулките са ми износени и за смяна.

Звучи ли логично това и може ли толкова драстично да промени поведението при вкарване/смяна на скорости?
Какво ли би струвало това и сложно ли е за правене?

Май вече няма да се успокоя, докато и моят лост не започне да превключва така мазно предавките :D

 

Редактирано от Emil76
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Защо се се мъчил толкова време?

Очевидно, че смяната на масло не е подобрило нещата....

Както и да е - това е минало.

Трябва да се свали кутията и да се установи проблема.

Може да са лагери на скоростната кутия, синхронизатори и т.н.

Ремонта зависи от много неща.

От комерсиални майстори, които си изградиха палати лъжейки хората, до такива, които не са виждали Мицубиши през живота си.

Също така зависи какво точно трябва да се подмени, като части вътре в кутията.

При всички положения трябва да се намери почтен човек, за да ти каже честно и обективно какво се случва.

Цените а труд варират според зависи, но от опит мога да ти кажа, че започват от около 500 лева нагоре. И пак зависи от доста неща...

Лагерите не са скъпи - 50 -100 лева. Синхронизаторите за различните скорости варират 100 - 200 лева.

За да бъдем абсолютно точни трябва да се свали, да се отвори и тогава да се говори за частите.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами мъчението е субективно... малко като приказката, че не знаеш какво си имал докато не го изгубиш. Та тук нещата са се влошавали с времето, но някак си не съм обръщал внимание - чак при база за сравнение си дадох по-обективна оценка на ситуацията. 

Аз си мислих за синхронизатори, но при мен първа си влиза все толкова мъчно и при втори и трети път без отпускане на съединителя - ако беше синхронизатор не трябваше ли след първото мъчно влизане след това да влиза нормално преди отпускане на педала?

Отделно лостът играе страшно много, а този, с който сравнявах буквално беше като камък (но в добрия смисъл). 

Та затова питанката дали има смисъл да се провери и направи първо тази механика, преди кутията, защото със сигурност нея не бих свалял (няма хруптене, няма виене, няма тракане...), а почетни майстори не знам дали останаха - според мен не. Всички си измислят на момента каквото им е кеф и не мисля, че някой изобщо вече би се занимавал да сваля и правят кутия за по-малко от 1500, особено в София или Варна...

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Имах го преди години този проблем с Каризма. Тя беше с френски скорости и трябваше да правя регулиране на френската система с лостове.

Твоята каква е, че от толкова много Аулендъри не знам вече кой какъв е? :b

Майстор има в Пловдив.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Клатенето на лоста не е от кутията,но трудното включване не е добре.Аз така от трудно вкл.на 3та после въобще не искаше да влезе и накрая кутия втора ръка от англичанка,та се оправиха Нещата.Тоя мотор има голям ВМ и троши японската кутия,масово на колите за части кутията първа се купува.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе годинките си тежат, то е ясно... иначе кутията е Японска (мисял Aisin от групата на Тойота) - и на VAG 2.0, и на PSA 2.2 и на Японския 2.2 дизел са много сходни.


Така като гледам май първо ще направя профилактика на скоростния лост и жилата, пък след това ще видим...

Благодаря на всички за отговорите!

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
преди 4 часа, Emil76 написа:

Абе годинките си тежат, то е ясно... иначе кутията е Японска (мисял Aisin от групата на Тойота) - и на VAG 2.0, и на PSA 2.2 и на Японския 2.2 дизел са много сходни.


Така като гледам май първо ще направя профилактика на скоростния лост и жилата, пък след това ще видим...

Благодаря на всички за отговорите!

 

 

 Може ли VIN да ми пратиш на лично съобщение да проверя точно какъв е случая. Стана ми любопитно. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря!

Ако имаме преразказ в картинки, то за кой точно механизъм говорим?

https://postimg.cc/gallery/PqCMqBB

peugeot-4.jpg

peugeot-3.jpg

peugeot-2.jpg

peugeot-1.jpg

 

Редактирано от Emil76
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Подобен случай имах съвсем скоро.

Оказа се съединител.

Но както се вижда това е механизъм с жила.

Тук проблеми има изключително рядко. Все пак трябва да се прегледат първо механизма за превключване, след това помпи, съединител, скорости....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съединител смених наскоро (цял комплект с все маховика) и реално имаше нулева промяна при смяна на предавките/в лоста (смяната единствено усетих по новата височина на зацепване)...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

А да чуваш някакво ромолене на празен ход и да има промяна, когато натиснеш педала на съединителя?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поекспериментирах вчера на подходящи места и няма нищо такова - никакви по-особени звуци. По принцип имам доста изострено ухо за такива неща, защото ме дразнят, но в случая ми се струва, че наистина всичко е ОК в тази посока. 

Това, което установих е, че такава пауза/съпротивление има при всяка предавка, но най-отчетливо на първа и втора (реално и най-ползваните в градско). Но това е при спрял автомобил - в движение при вкарване на 3, 4, 5 и 6 не може да се усети. Проблемът наистина е, че изморява при каране в града... 

Също така самата пауза може да бъде преодоляна или с повече сила, или с повече изчакване (синхронизатор?)

Тъй като сега съм в едно планинско градче, сутринта беше 3 градуса и на студен двигател положението беше доста по-зле, така че на 99% проблемът май ще си е откъм кутията, щом температурата на маслото очевидно играе роля. Самото то е Motylgear 75W80.

Единственото друго, което ми направи впечатление е, че при високи обороти и рязка смяна 1>2, при съвсем леко отпуснат съединител има опция кутията да "изхрупти", но така като чета това си е често срещано при тези автомобили - в крайна сметка не са правени за надбягване между светофарите :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...