Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Може би проблем с MAF?


Препоръчано мнение

Наскоро забелязох аномалия при живите данни на двигателя, която (поне засега) не се отразява на работата му.

Първоначално видях, че в определени ситуации моментният разход скача до 180-190 и нагоре литра/100. Започнах да търся закономерност и постепенно я открих.

Първо видях, че го прави само в диапазона 17-19% на отваряне на дроселната клапа, след което започнах да търся кое се променя в този случай... докато стигнах до показанията на дебитомера.

СкАлата е до 100 g/s. На празен ход показва 4 g/s (студен двигател), когато вляза в проблемният диапазон показанията за въздуха скачат на максимум, индикатора "vacuum/boost" изписва "no data" и моментният разход и той скача.

Някой да има идея за решаване на проблемът, без (на този етап) хвърляне на пари за нов дебитомер (а и дали изобщо проблема е в него?).

Колата е Пинин 1,8 MPI, a живите данни ги гледам с ELM 327 и програмката Torque

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро забелязох аномалия при живите данни на двигателя, която (поне засега) не се отразява на работата му.

Първоначално видях, че в определени ситуации моментният разход скача до 180-190 и нагоре литра/100. Започнах да търся закономерност и постепенно я открих.

Първо видях, че го прави само в диапазона 17-19% на отваряне на дроселната клапа, след което започнах да търся кое се променя в този случай... докато стигнах до показанията на дебитомера.

СкАлата е до 100 g/s. На празен ход показва 4 g/s (студен двигател), когато вляза в проблемният диапазон показанията за въздуха скачат на максимум, индикатора "vacuum/boost" изписва "no data" и моментният разход и той скача.

Някой да има идея за решаване на проблемът, без (на този етап) хвърляне на пари за нов дебитомер (а и дали изобщо проблема е в него?).

Колата е Пинин 1,8 MPI, a живите данни ги гледам с ELM 327 и програмката Torque

А преди в какъв диапазон беше въздуха?

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди не съм го следил, но отчитането трябва да си е било в нормите, защото и моментният разход си беше нормален, без пикове там, където трябва да показва малки стойности. Просто не гледах ТПС-а, МАФ-а и вакуумът. По принцип живите данни ми трябваха за настройка на газовият инжекцион и следях само краткосрочните тримове на горивото STFT 1. И лятото нямах никакви проблеми. Само че времето захладня и при падане и на налягането в бутилката започна да ми набива грешка Р-0170 и затова се загледах в живите данни, че да оправя температурните корекции и корекциите по налягане на газта.

Сега, когато се прибирах от работа (30 км път), нарочно карах в тези диапазони (скорост 60-70 км/ч) и закономерността бе следната:

На празен ход разходът на въздух е 2 до 2.2 гр/сек (при горещ двигател)

При ТПС 0%=> МАF 2 гр/сек и моментен разход 1.5-2 л/100 (движение по инерция)

При TPS 15% => MAF 7-8 гр/сек и моментен разход 6-7 л/100

При ТПС 16.5%=> МАF 50 гр/сек и моментен разход около 40 л/100

При ТПС 18.5%=> МАF 350 гр/сек и моментен разход около 140 л/100

При ТПС 19.3%=> МАF 580 гр/сек и моментен разход около 200 л/100

При ТПС 20.2%=> МАF 9-12 гр/сек и моментен разход около 7-9 л/100

Няма значение при натискане или отнемане на газта, цифрите бяха в този диапазон.

Цифрите не са точно, но порядъкът бе такъв

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стойностите които даваш не са логични. В действителност наблюдаваш ли повишен разход на гориво? Можеш ли да свалиш графиката и да ни я покажеш? Каква пеограма ползваш за диагностика?

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В реалният разход няма промяна, 10-11/100 на газ, а показанията за среден разход на дисплея на колата са си 8.5-9.5 л/100.

Но все пак тази аномалия е (поне засега) в много тесни граници и дори когато съзнателно се мъча да карам в този диапазон ми е трудно. На равен път с празна кола и при натискане на газта на 17-20%, скоростта пада и за поддържане на скорост от 80-90 км/ч отивам на 22-25% по TPS, a при спускане (пак за поддържане на такава скорост) TPS-а е под 15%. То затова и улових аномалията косвено, по моментният разход, при плавно натискане и плавно отпускане на педала. И стойностите се променяха за някакви части от секундата, преди да влезе пак в нормалните граници.

А програмката, която ползвам съм я написал в първия пост- "Torque pro", свързването е с ELM-327.

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тези стойности може да са грешка на торка. И аз го ползвам и мога да кажа че, много не му вярвам. Датчика за положение на дроселовата клапа съответства ли на положението на педала на гаста?, или ти си със жило.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Със жило съм.

Дано да е грешка на Торка, а не на МАФ-а.

В интерес на истината Торка го имам сложен на няколко устройства: Леново, два различни самсунга и на два таблета.

На Леново-то моментният разход не искаше да ми го отчете, стоеше си празно квадратчето.

Освен да пробвам как ще се държи със всички устройства.

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...