Башев Публикувано 9 юни 2019 Сподели Публикувано 9 юни 2019 Здравейте, Колеги! Има Mitsubishi Outlander 2.0 turbo 2005 година (4G63T).Наскоро му направих ремонт на двигателя.Причината беше висок разход на масло. Подменени са :основни +биелни лагери на коляновия вал (вала е шлаифан). Комплект сигменти. Главата е цялостно рециклирана. Премахнати са балансиращите валове. Подменени са всички гарнитури и семеринги. Проблема е след това-под 1500 оборота свети лампата за масло! Първо сложих 5w40 после пробвах с по гъсто 10w40, същата работа. Друг маслен филтър - пак така. Смених датчика за налягането на маслото - същото. Почнах да меря налягането с манометър. Първо го замерих на корпуса на масления филтър (има тапа 3/8)-там налягането е 3 бара при 30 градуса на маслото и 1200 оборота. Като загря двигателя показанията бяха 1.75 бара при 90 градуса на маслото при 850 оборота. До тука добре но... Замерих на мястото на датчика които е в края на главната маслена магистрала в блока там обаче беше 0.35 бара. Замерих и от към изхода на главата към турбината - и там е 0.4 бара. А ся кажете ми какво се случва? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bati joro Публикувано 9 юни 2019 Сподели Публикувано 9 юни 2019 Здравей,къде извършиха толкова отговорен ремонта,възможно са некомпетентни и непознават мазителната система.Повечето от днешните механници неса учили това което правят,а работят на проба грешка, самообразовайки се на гърба на доверчивия изпаднал в нужда шофьор.Явно има нещо което е сбъркано,като лошо шлайфан вал,неподходящи лагери а балансиращите валове нямат ли мзане,да неби от там да е проблема.http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Башев Публикувано 9 юни 2019 Автор Сподели Публикувано 9 юни 2019 Ремонта е правен лично от мен. Имам малък сервиз и това не ми е първия сериозен ремонт. Плюс това колата си е моя и съм я право с 10 пъти повече внимание. Всеки един елемент е замерен и е в допуските съобразни с сервизния мануал за мотора. Луфтовете на маслената помпа са в граници. Балансиращите валове съм ги затапил правилно така че да не испускат налягане на маслото. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Башев Публикувано 9 юни 2019 Автор Сподели Публикувано 9 юни 2019 Възможно ли е от клапана за високо налягане където е на масления корпус да растоварва налягането към картера. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 юни 2019 Сподели Публикувано 10 юни 2019 Здравейте, Колеги! Има Mitsubishi Outlander 2.0 turbo 2005 година (4G63T).Наскоро му направих ремонт на двигателя.Причината беше висок разход на масло. Подменени са :основни +биелни лагери на коляновия вал (вала е шлаифан). Комплект сигменти. Главата е цялостно рециклирана. Премахнати са балансиращите валове. Подменени са всички гарнитури и семеринги. Проблема е след това-под 1500 оборота свети лампата за масло! Първо сложих 5w40 после пробвах с по гъсто 10w40, същата работа. Друг маслен филтър - пак така. Смених датчика за налягането на маслото - същото. Почнах да меря налягането с манометър. Първо го замерих на корпуса на масления филтър (има тапа 3/8)-там налягането е 3 бара при 30 градуса на маслото и 1200 оборота. Като загря двигателя показанията бяха 1.75 бара при 90 градуса на маслото при 850 оборота. До тука добре но... Замерих на мястото на датчика които е в края на главната маслена магистрала в блока там обаче беше 0.35 бара. Замерих и от към изхода на главата към турбината - и там е 0.4 бара. А ся кажете ми какво се случва?....нещо не сте направили както трябва.....обърнете внимание на премахването на бал. валовете и най вече този , който върти маслената помпа.....как сте го премахнали?Питам, защото м/у агренажното колело и бал. вал е маслената помпа....правилното премахване е чрез отрязване на вала след маслената помпа( това е евтиното решение ,иначе си има китове за тази работа )и затапване на масл. магистрала във вала,най често чрез заварка....Но щом вие сте мерили налягането и при масл. филтър е 3 б. а при датчика е 0.35 бара,значи сте пропуснали в тунела на бал. вал да затапите и задния отвор на масл.. магистрала.....там, където лагерува вала в черупковия лагер ,подобно на осн. или биелните лагери....той представлява ето така:http://tomson.com.pl//eng_pl_Mitsubishi-MD040598-OEM-balance-shaft-bearing-Mitsubishi-Lancer-Evo-VII-VIII-IX-3719_1.jpg Както виждате, това са черупкови лагери и има отвор на тях,именно от този отвор вероятно ви изпуска налягането ,тъй като вече там няма вал ....в такъв случай черупката се вади от леглото на блока й, и се завърта на 180 градуса....поне така аз правя като имам такива случай.....идеята е, отворите на блока и лагера да НЕ съвпадат вече .....проверете и за това.....но според мен това е ,зашото вие сте мерили налягането при филтъра, там е добре, но при датчика вече не е добре..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Башев Публикувано 10 юни 2019 Автор Сподели Публикувано 10 юни 2019 Мерси за идеята Колега! Значи от към маслената помпа отряза вала и нарязах резба М8, след което с лепило за резби завих болт с дефтунга. Като си мисля че щом има отвор по целия балансиращ вал смазването тръгва от маслената помпа и подава масло на лагеруващата втулка, и от там идва мазането. Не съм завъртя втулката от към маслената помпа на балансиращи вал. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Башев Публикувано 13 юни 2019 Автор Сподели Публикувано 13 юни 2019 Още един път благодарство на колегата Dj Tymbi!!! От това е било,днес си поиграх доста и завъртях двете втулки на балансиращия вал. Вече всичко е в норми!!! Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.