Премини към съдържание

Outlander 2.2 DPF чистене и Eolys пълнене


Препоръчано мнение

Здравейте,

 

По книжка Аутлендърите след 2007 с френски дизел 2.2 трябва да сменят Eolys течността за катализатора горе-долу на 120 хиляди км, а самият той да се свали и изчисти "професионално" на 180 хиляди (или ако е много зле - да се замени). На самият Eolys резервоар/банка имало и магнитен брояч, който не можело тука-така да се занули след смяна на банката/доливане на Eolys течност, а трябва M.U.T.-III или еквивалентните системи на Пежо/Ситроен. Някой минавал ли е през тази процедура вече (че аз съм на 140 хиляди). Интересува ме чисто ценово дали така вървят нещата - нова банка от три литра с течност при официалните дистрибутори за около 600-700 лева (MN982372 / 9678027980), а само туба с течност за допълване за около 300-450 лева за 3 литра?

EOLYS 176 като оригинална течност вече не се произвеждала и трябвало да се ползва INFINEUM F7995 за допълване или Eolys Powerflex след хубаво чистене на банката и филтъра, но пък Bardahl предлагат FAP/DPF 176, BAR-1053, което трябва да е еквивалент на EOLYS 176 и 3 литра са 450 лева. Т.е. дали е по-добре и има ли изобщо значение оригиналното ли ще е, Infineum или Powerflex...

И като цяло не намирам инфо дали нещо ще светне ако е време за смяна... знам, че при всяко пълнене се инжектира няколко милилитра течност, но дали чете колко литра са сипани или се случва при всяко отваряне на капачката на резервоара като на други френски автомобили това не знам...

 

Карам предимно градско кратки разстояние, HDi дизелите са известни именно с това, че много по-малко се запушват при такава експлоатация точно заради системата с добавките, затова и засега хич не искам сваляне и разпробиване на филтъра като на Горубляне или софтуерно байпасиране. Пък и има вероятност да продавам автомобила на приятел и той също би желал тези неща да са "по книжка".

 

 

Мерси!

Редактирано от Celeborn
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като се изчерпа ще светне сигнализация. Също така с MUT-III може да видиш и какво количество от течността ти остава. Не мога да кажа тези течности дали стават за доливане - трябва да се гледат сертификатите, които покриват и ако покриват изискването на Мицубиши не е проблем да бъдат доляти. Задължително след това обаче трябва това да се укаже че е направено с MUT-III.

 

Благодаря! Днес сутринта говорих и с Пламен, понеже бях на обслужване. Та с две думи, за да я има информацията тук, понеже сигурно ще е полезна за доста хора - пропуснал съм момента от книжката, че на 120k е трябвало да сменя/долея или поне проверя течността, има грешка P0420 за леко прекомерно ниво на сажди във филтъра и перманентна P2408 (Additive tank cork fault) за някакъв проблем с магнитния датчик на капачката на резервоара за гориво - т.е. или проблем с магнитите в самата капачка, или самия датчик, окабеляването му или директно е сдухал компютъра на Eolys системата (но не ми се вярва, защото регенериращият цикъл си се пуска периодично, последно преди 100-ина км). За съжаление въпросният датчик май е доста скъп (MN982374 или 1504EL от Ситроен), така че се надявам проблемът да е в капачката... макар че нямам идея как точно да процедирам с диагностиката на това. Дали след евентуалната смяна на този датчик трябва да се зададе през MUT, че е сменен? В сервизното упътване на Outlander има страшно малко информация конкретно за това, а до тези на 4007 и С-Кросър нямам достъп. И дали при записването на такива грешки се съхранява информация кога е възникнала (например на кой километър?) Защото не съм наясно ако Eolys ECU-то не получава данни за отваряне/затваряне на капачката дали може само с данните за налятото гориво, които получава от ETACS, да продължи да впръсква течност... или просто си регенерира на "сухо"...

Понеже подозирам, че при едно скорошно пълнене бензинджията не беше завъртял капачката и съм карал така до следващото... но грешката си стои. Чудя се дали с няколко запалвания/изгасвания с развиване и завиване на капачката няма да "захапе" и да се самоизчисти.

 

Иначе наистина точно видях, че всъщност има DPF лампи за Check (запушване) и Service Required (течност на привършване). Не бях наясно с всички специфики на системата, но в сервизната документация е описано, макар и на скришно място. Само да допълня, че при смяна на банката или допълването ѝ задължително през MUT-III май трябва да се пусне еднократно помпата за течността, за да се обезвъздуши.

 

Но така или иначе на 140.000км си е време да го мисля - доколкото разбирам опциите ми са или сваляне и чистене на DPF и маркучите на деф. датчик; доливане, обезвъздушаване и зануляване на Eolys с MUT + зануляване на броя регенериращи цикли и зануляване на брояча за натрупания церий във филтъра (от Eolys) и по живо-по-здраво ИЛИ същата, но малко по-евтина процедура, но не с чистене, а с разпробиване на DPF-а и с доливане на друга течност (примерно нафта с някаква добавка против замръзване)... а със софтуерно препрограмиране като чуят, че става дума за Мицубиши с френския мотор и всички бягат, пък и там рисковете при пипане май са по-големи > може би си заслужава само при откраднат DPF...

Редактирано от Celeborn
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А как разбираш ,че се регенерира?Щото един колега с Волво ми разправя,че негова мине не мине и почвали едни пушецш ...но той кара предимно на дълго.

Моята вече над два месеца я карам предимно градско и на късо и не съм забелязал нещо различно от обикновеното а и ауспуха е абсолютно чист отвътре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А как разбираш ,че се регенерира?Щото един колега с Волво ми разправя,че негова мине не мине и почвали едни пушецш ...но той кара предимно на дълго.

Моята вече над два месеца я карам предимно градско и на късо и не съм забелязал нещо различно от обикновеното а и ауспуха е абсолютно чист отвътре.

 

Ами включват се перките на радиатора на макс, отчетливо се променя звука на двигателя (започва да шуми доста повече особено в обороти) и така. Пушеци никога не съм виждал, за разлика от VAG мотора - очевидно системата е по-различна...

 

Иначе намерих това за миксирането на различните течности:

 

post-1051-069823900 1531750971_thumb.png

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора.За сега нямам наблюдения за такива признаци.

Подметнах на моя майстор за ремап(понеже ми беше споменал,че тоя мотор полудявал),но той ми каза щом е добре колата да не я пипаме.

А може ли да споделиш какъв разход ти дава на градско като караш на къси разстояния?

При мен в Русе се движи между 9 и 10/100

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Градско в София 10-14, но аз съм сложил електронен контрол на педала на газта (понеже ме дразнеше турбо дупката), който е настроен на максимална чувствителност и реално пада голямо "газене". Ако го сложа на еко режим рядко скача над 11, освен може би зимата... но реално и в София през 80% от времето само вися по светофарите

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като се прибирам от дневно от работа в 17 часа в трафика ми дава към 15,а сутрин като отивам в 6 часа и няма никой по улиците-под 9.

Много се влияе от висенето в задръстванията.

На касетофона може ли да се изкара буса за флашка?

Редактирано от Даниел Цветков
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като се прибирам от дневно от работа в 17 часа в трафика ми дава към 15,а сутрин като отивам в 6 часа и няма никой по улиците-под 9.

Много се влияе от висенето в задръстванията.

На касетофона може ли да се изкара буса за флашка?

 

Уви не - това е голямо разочарование. Но ако си с вграден касетофон (а не навигация) аз бих сменил всичко с нова система по избор - продават се рамки и ще е в пъти по-комфортно според мен

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...