Guncheff Публикувано 19 септември 2017 Сподели Публикувано 19 септември 2017 Здравейте, бихте ли ми дали информация за маслата, които трябва да се сменят периодично(освен този на двигателя), също така и с какъв индекс са. Автомобила е Mitsubishi Outlander II 2,2 DI-D 2012г. TC SST кутия.Също така бих бил благодарен за пълните размери на джантите. Мисля за зимата да сложа гуми с размер 215/70/16 както е по каталог и да купя джанти за тях - дали алуминиеви или метални ще преценя според цената. Благодаря. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 19 септември 2017 Сподели Публикувано 19 септември 2017 (редакция) Здравейте, бихте ли ми дали информация за маслата, които трябва да се сменят периодично(освен този на двигателя), също така и с какъв индекс са. Автомобила е Mitsubishi Outlander II 2,2 DI-D 2012г. TC SST кутия.Също така бих бил благодарен за пълните размери на джантите. Мисля за зимата да сложа гуми с размер 215/70/16 както е по каталог и да купя джанти за тях - дали алуминиеви или метални ще преценя според цената. Благодаря. Ще мога да ти бъда максимално полезен колега, ако споделиш кода на двигателя си и мощноста в kW/к.с., също 4х2 или 4х4 е? Всички течности ще са ясни, когато знам точно за кой автомобил да извадя препоръките. Отделно, сервизна книжка на хартиен носител би била полезна, най-вече за TC SST автоматика (колко степпенна е кутията 6/1?), за да се крос-засече стандарта. На база информацията която ще ти предоставя, ще можеш да си намериш най-точно течностите за автомобила, като при желание от твоя страна и аз мога да помогна. Предлагам да не бързаме и внимателно за 2-3 дни да се изясни всичко ;) Поздрави Редактирано 19 септември 2017 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guncheff Публикувано 20 септември 2017 Автор Сподели Публикувано 20 септември 2017 (редакция) Здравей, Автомобила в 115kw/156hp и е 4х4. Кутията е 6 степенна. Не знам само как да разбера кода на двигателя, къде го пише?Сервизна книжка за съжаление нямам. Редактирано 20 септември 2017 от Guncheff Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 20 септември 2017 Сподели Публикувано 20 септември 2017 (редакция) Здравей колега,Според Wikipedia цък, втората генерация на Mitsubishi Outlander е за периода 2006-2012г. В нея единственият дизел с кубатура 2.2 е с двигател на Peugeot/Citroen (PSA DW12 2.2 L HDI). В моя информационен масив, той отговаря абсолютно точно на посочената от теб мощност. В третата генерация двигателите 2.2 навярно са си на Mitsubishi и те са с различна мощност от 110 kW и 130 kW. Ето и интересуващата те информация възел по възел: Mitsubishi (EU), Outlander CW0/CWB, Outlander 2.2 DI-D (115 kW) 4x4 TC SST, 2010-2013Manufacturer: Mitsubishi Motors Corporation, JapanDrive type: a.w.d.Cylinder capacity: 2179 ccPower output: 156 HP / 115 kW at 4000 RPM Engine 4HKDiesel, 4-stroke, 4 cylinder, Line, 4 valves/cyl, Turbo Intercooler, liquid cooledCylinder capacity: 2179 ccPower output: 156 HP/115 kW at 4000 RPMCapacity 5 literFilter capacity: 0.3 liter Use: NormalChange 15000 km/12 months OEM recommendation From -30 to 45 PSA B71 2290 / PSA B71 2288 SAE 5W-30 От горепосоченото наистина се потвърждава, че този двигател е на PSA, защото изисква такъв стандарт. Като цяло стандарта PSA B71 2290 е стъпнал върху ACEA C2, но със завишени изисквания на Peugeot/Citroen. Отделно виден е акцента, че след като се изисква нископеплно масло, то и двигателя е оборудван с FAP/DPF. И не на последно място маслото с понижено триене се изисква за да осигури икономия на гориво, нещо присъщо за концепцията на PSA... Хубаво че двигателя има DPF филтър, но като MID SAPS масло неговият TBN е по-малък (но над 6). От сега те предупреждавам да сипваш възможно най-качественият дизел, да сменяш често бензиностанциите с цел да попаднеш по-рядко на лоша партида, да намалиш по възможност още интервала на смяна на по-разумните 10000 км/12 месеца и да не се подвеждаш никога да слагаш 2Т масло в нафтата. Следвайки горните препоръки двигателя ще бъде защитен и ще се удължи живота на филтъра за сажди.... Двигателя според моя информационен масив има код 4HK. Потърси същият ли е големият талон най-горе по средата.------------------------------ Спод Wikipedia, автоматика е 6-speed twin-clutch transmission цък, разработен от Getrag за Mitsubishi Motors. В Информационният масив за тази мощност на двигателя има автоматик на Getrag: Transaxle, semi-automatic 6DCT470 GetragDCT, semi-automaticCapacity 7.6 liter Oil cooler: 0.5 literGears forward: 6Gears reverse: 1 Use: NormalCheck 20000 km/12 monthsChange 100000 km Use: SevereCheck 20000 km/12 monthsChange 40000 km OEM recommendation Year-round Special gear oil, Dia Queen SSTF-1 - Моля обърни внимание първо на пробега в нормални (100 000км) и тежки експлоатационни условия (40 000км). Страхувам се обаче, че ще може да се постигне това, когато целият обем масло от 7,6л се опресни. Защото ако се сменя без машина и се опреснят само 3-4литра, то и пробега трябва да се съкрати. Второ и изключително важно условие е, маслото да отговаря на стандарта Dia Queen SSTF-1. Той ще присъства в масло за автоматични кутии, които са предвиден и за DCT (Dual Clutch Transmission) и DSG (Direct-Shift Gearbox). След като нямаш сервизна книжка на хартиен носител, въоръжен с номер на рама звънкаш в дилър на Mitsubishi да ти потвърдят за стандарта Dia Queen SSTF-1 . Иначе съм срещал и случай на прага на пасажерската врата да е изгравиран вида на автоматика (потърси нещо свързано с Getrag DCT)? Но не забравяй и мнението на дилъра!------------------------------ Раздатката и задният диференциал изискват едни и същи стандарти API: GL-5 SAE 80W. Най-важното в тях е маслото да има стандарт по API GL-5 (gear lubricant ниво). Вискозитетния клас може да се доразгърне и да намериш пълна синтетика SAE 75W-90 което да отговаря и на API GL-5. Този вариант ще е по-добър от минерално масло GL-5 SAE 80W. Литрите за раздатката и задният диференциал се обединяват и с едно масло се обслужват и 2-та възела: TransferboxCapacity 0.6 literUse: NormalCheck 20000 km/12 monthsChange 80000 km Use: SevereCheck 20000 km/12 monthsChange 40000 km OEM recommendation Year-round API: GL-5 SAE 80W Differential, rearCapacity 0.5 liter Use: NormalCheck 20000 km/12 monthsChange 80000 km Use: SevereCheck 20000 km/12 monthsChange 40000 km OEM recommendation Year-round API: GL-5 SAE 80W Пак добре е да се съобразиш с интервалите на смяна... С риск да се повторя, ти трябва API GL-5. Пази се от масло което няма в себе си GL-5, а например само GL-4. Тогава е грешно. Но е позволена комбинация едно масло едновременно да е и по GL-5/GL-4 (много е вероятно да намериш такова в SAE 75W-90)------------------------------ Hydraulic brake/clutch system Use: NormalCheck 20000 km/12 monthsChange 40000 km/24 months OEM recommendation Year-round Brake fluid, DOT 3 - Year-round Brake fluid, DOT 4 - Тук ти препоръчвам да си спреш вниманието на DOT 5.1 течност. Абревиатура DOT идва от Department of Transport и това е американски стандарт. DOT 5.1 е съвместима с течност като DOT 4, DOT 3. Внимание, DOT 5.1 е различна и несъвместима с DOT 5 ! Обема не е посочен, вече майстора ще прецени, но 1-1,5л би трябвало да стигнат...------------------------------ Power steering Use: Normal OEM recommendation temperate climate Dexron III - temperate climate Dexron II - Стандарта на GM Dexron, конкретно Dexron II е влезнал 1972г, а Dexron III - 1994г (минерални масла). За тази хидравлика препоръчвам синтетична формула покриваща Dexron III стандарта------------------------------ Cooling systemCapacity 7.6 liter Reserve tank: 0.62 literUse: NormalCheck 20000 km/12 monthsChange 120000 km/72 months Use: First change onlyCheck 20000 km/12 monthsChange 180000 km/108 months OEM recommendation Year-round Dia Queen Super Long Life Coolant - Тук производителя препоръчва специфичен стандарт в червен антифриз по Organic Acid Technology (OAT). Такъв е и горният антифриз. Усмихвам се, защото проверявам изисквания за същият двигател вграден и в Peugeot 4007 и там изискването е за специфичен (син) антифриз по Peugeot/Citroen. Не е за първи път ситуацията за един и същ възел различните производители на автомобили (не на възела) да дават различни препоръки. Тука е казано OAT, червен, ок няма да спорим ;)------------------------------ Airconditioning systemCapacity 480-520 grams Use: Normal OEM recommendation temperate climate Special airco fluid, R-134a Тука само евентуално дилър------------------------------ Опитах се да ти бъда максимално полезен колега. Автомобила ти е прекалено нов, внимавай на какви масла като качество и стандарти се доверяваш.Поздрави Редактирано 20 септември 2017 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guncheff Публикувано 20 септември 2017 Автор Сподели Публикувано 20 септември 2017 Здравей колега,Според Wikipedia цък, втората генерация на Mitsubishi Outlander е за периода 2006-2012г. В нея единственият дизел с кубатура 2.2 е с двигател на Peugeot/Citroen (PSA DW12 2.2 L HDI). В моя информационен масив, той отговаря абсолютно точно на посочената от теб мощност. В третата генерация двигателите 2.2 навярно са си на Mitsubishi и те са с различна мощност от 110 kW и 130 kW. Ето и интересуващата те информация възел по възел: Mitsubishi (EU), Outlander CW0/CWB, Outlander 2.2 DI-D (115 kW) 4x4 TC SST, 2010-2013Manufacturer: Mitsubishi Motors Corporation, JapanDrive type: a.w.d.Cylinder capacity: 2179 ccPower output: 156 HP / 115 kW at 4000 RPM Engine 4HKDiesel, 4-stroke, 4 cylinder, Line, 4 valves/cyl, Turbo Intercooler, liquid cooledCylinder capacity: 2179 ccPower output: 156 HP/115 kW at 4000 RPMCapacity 5 literFilter capacity: 0.3 liter Use: NormalChange 15000 km/12 months OEM recommendation From -30 to 45 PSA B71 2290 / PSA B71 2288 SAE 5W-30 От горепосоченото наистина се потвърждава, че този двигател е на PSA, защото изисква такъв стандарт. Като цяло стандарта PSA B71 2290 е стъпнал върху ACEA C2, но със завишени изисквания на Peugeot/Citroen. Отделно виден е акцента, че след като се изисква нископеплно масло, то и двигателя е оборудван с FAP/DPF. И не на последно място маслото с понижено триене се изисква за да осигури икономия на гориво, нещо присъщо за концепцията на PSA... Хубаво че двигателя има DPF филтър, но като MID SAPS масло неговият TBN е по-малък (но над 6). От сега те предупреждавам да сипваш възможно най-качественият дизел, да сменяш често бензиностанциите с цел да попаднеш по-рядко на лоша партида, да намалиш по възможност още интервала на смяна на по-разумните 10000 км/12 месеца и да не се подвеждаш никога да слагаш 2Т масло в нафтата. Следвайки горните препоръки двигателя ще бъде защитен и ще се удължи живота на филтъра за сажди.... Двигателя според моя информационен масив има код 4HK. Потърси същият ли е големият талон най-горе по средата.------------------------------ Спод Wikipedia, автоматика е 6-speed twin-clutch transmission цък, разработен от Getrag за Mitsubishi Motors. В Информационният масив за тази мощност на двигателя има автоматик на Getrag: Transaxle, semi-automatic 6DCT470 GetragDCT, semi-automaticCapacity 7.6 liter Oil cooler: 0.5 literGears forward: 6Gears reverse: 1 Use: NormalCheck 20000 km/12 monthsChange 100000 km Use: SevereCheck 20000 km/12 monthsChange 40000 km OEM recommendation Year-round Special gear oil, Dia Queen SSTF-1 - Моля обърни внимание първо на пробега в нормални (100 000км) и тежки експлоатационни условия (40 000км). Страхувам се обаче, че ще може да се постигне това, когато целият обем масло от 7,6л се опресни. Защото ако се сменя без машина и се опреснят само 3-4литра, то и пробега трябва да се съкрати. Второ и изключително важно условие е, маслото да отговаря на стандарта Dia Queen SSTF-1. Той ще присъства в масло за автоматични кутии, които са предвиден и за DCT (Dual Clutch Transmission) и DSG (Direct-Shift Gearbox). След като нямаш сервизна книжка на хартиен носител, въоръжен с номер на рама звънкаш в дилър на Mitsubishi да ти потвърдят за стандарта Dia Queen SSTF-1 . Иначе съм срещал и случай на прага на пасажерската врата да е изгравиран вида на автоматика (потърси нещо свързано с Getrag DCT)? Но не забравяй и мнението на дилъра!------------------------------ Раздатката и задният диференциал изискват едни и същи стандарти API: GL-5 SAE 80W. Най-важното в тях е маслото да има стандарт по API GL-5 (gear lubricant ниво). Вискозитетния клас може да се доразгърне и да намериш пълна синтетика SAE 75W-90 което да отговаря и на API GL-5. Този вариант ще е по-добър от минерално масло GL-5 SAE 80W. Литрите за раздатката и задният диференциал се обединяват и с едно масло се обслужват и 2-та възела: TransferboxCapacity 0.6 literUse: NormalCheck 20000 km/12 monthsChange 80000 km Use: SevereCheck 20000 km/12 monthsChange 40000 km OEM recommendation Year-round API: GL-5 SAE 80W Differential, rearCapacity 0.5 liter Use: NormalCheck 20000 km/12 monthsChange 80000 km Use: SevereCheck 20000 km/12 monthsChange 40000 km OEM recommendation Year-round API: GL-5 SAE 80W Пак добре е да се съобразиш с интервалите на смяна... С риск да се повторя, ти трябва API GL-5. Пази се от масло което няма в себе си GL-5, а например само GL-4. Тогава е грешно. Но е позволена комбинация едно масло едновременно да е и по GL-5/GL-4 (много е вероятно да намериш такова в SAE 75W-90)------------------------------ Hydraulic brake/clutch system Use: NormalCheck 20000 km/12 monthsChange 40000 km/24 months OEM recommendation Year-round Brake fluid, DOT 3 - Year-round Brake fluid, DOT 4 - Тук ти препоръчвам да си спреш вниманието на DOT 5.1 течност. Абревиатура DOT идва от Department of Transport и това е американски стандарт. DOT 5.1 е съвместима с течност като DOT 4, DOT 3. Внимание, DOT 5.1 е различна и несъвместима с DOT 5 ! Обема не е посочен, вече майстора ще прецени, но 1-1,5л би трябвало да стигнат...------------------------------ Power steering Use: Normal OEM recommendation temperate climate Dexron III - temperate climate Dexron II - Стандарта на GM Dexron, конкретно Dexron II е влезнал 1972г, а Dexron III - 1994г (минерални масла). За тази хидравлика препоръчвам синтетична формула покриваща Dexron III стандарта------------------------------ Cooling systemCapacity 7.6 liter Reserve tank: 0.62 literUse: NormalCheck 20000 km/12 monthsChange 120000 km/72 months Use: First change onlyCheck 20000 km/12 monthsChange 180000 km/108 months OEM recommendation Year-round Dia Queen Super Long Life Coolant - Тук производителя препоръчва специфичен стандарт в червен антифриз по Organic Acid Technology (OAT). Такъв е и горният антифриз. Усмихвам се, защото проверявам изисквания за същият двигател вграден и в Peugeot 4007 и там изискването е за специфичен (син) антифриз по Peugeot/Citroen. Не е за първи път ситуацията за един и същ възел различните производители на автомобили (не на възела) да дават различни препоръки. Тука е казано OAT, червен, ок няма да спорим ;)------------------------------ Airconditioning systemCapacity 480-520 grams Use: Normal OEM recommendation temperate climate Special airco fluid, R-134a Тука само евентуално дилър------------------------------ Опитах се да ти бъда максимално полезен колега. Автомобила ти е прекалено нов, внимавай на какви масла като качество и стандарти се доверяваш.Поздрави Колега, искрени благодарности за изнесената лекция! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.