Премини към съдържание

Информация за масла и джанти


Препоръчано мнение

Здравейте,

 

бихте ли ми дали информация за маслата, които трябва да се сменят периодично(освен този на двигателя), също така и с какъв индекс са.

Автомобила е Mitsubishi Outlander II 2,2 DI-D 2012г. TC SST кутия.

Също така бих бил благодарен за пълните размери на джантите. Мисля за зимата да сложа гуми с размер 215/70/16 както е по каталог и да купя джанти за тях - дали алуминиеви или метални ще преценя според цената.

 

Благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

бихте ли ми дали информация за маслата, които трябва да се сменят периодично(освен този на двигателя), също така и с какъв индекс са.

Автомобила е Mitsubishi Outlander II 2,2 DI-D 2012г. TC SST кутия.

Също така бих бил благодарен за пълните размери на джантите. Мисля за зимата да сложа гуми с размер 215/70/16 както е по каталог и да купя джанти за тях - дали алуминиеви или метални ще преценя според цената.

 

Благодаря.

 

Ще мога да ти бъда максимално полезен колега, ако споделиш кода на двигателя си и мощноста в kW/к.с., също 4х2 или 4х4 е? Всички течности ще са ясни, когато знам точно за кой автомобил да извадя препоръките. Отделно, сервизна книжка на хартиен носител би била полезна, най-вече за TC SST автоматика (колко степпенна е кутията 6/1?), за да се крос-засече стандарта. На база информацията която ще ти предоставя, ще можеш да си намериш най-точно течностите за автомобила, като при желание от твоя страна и аз мога да помогна.

 

Предлагам да не бързаме и внимателно за 2-3 дни да се изясни всичко ;)

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Автомобила в 115kw/156hp и е 4х4. Кутията е 6 степенна.

Не знам само как да разбера кода на двигателя, къде го пише?

Сервизна книжка за съжаление нямам.

Редактирано от Guncheff
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Според Wikipedia цък, втората генерация на Mitsubishi Outlander е за периода 2006-2012г. В нея единственият дизел с кубатура 2.2 е с двигател на Peugeot/Citroen (PSA DW12 2.2 L HDI). В моя информационен масив, той отговаря абсолютно точно на посочената от теб мощност. В третата генерация двигателите 2.2 навярно са си на Mitsubishi и те са с различна мощност от 110 kW и 130 kW. Ето и интересуващата те информация възел по възел:

 

Mitsubishi (EU), Outlander CW0/CWB, Outlander 2.2 DI-D (115 kW) 4x4 TC SST, 2010-2013

Manufacturer: Mitsubishi Motors Corporation, Japan

Drive type: a.w.d.

Cylinder capacity: 2179 cc

Power output: 156 HP / 115 kW at 4000 RPM

 

Engine 4HK

Diesel, 4-stroke, 4 cylinder, Line, 4 valves/cyl, Turbo Intercooler, liquid cooled

Cylinder capacity: 2179 cc

Power output: 156 HP/115 kW at 4000 RPM

Capacity 5 liter

Filter capacity: 0.3 liter

 

Use: Normal

Change 15000 km/12 months

 

OEM recommendation

From -30 to 45 PSA B71 2290 / PSA B71 2288 SAE 5W-30

 

От горепосоченото наистина се потвърждава, че този двигател е на PSA, защото изисква такъв стандарт. Като цяло стандарта PSA B71 2290 е стъпнал върху ACEA C2, но със завишени изисквания на Peugeot/Citroen. Отделно виден е акцента, че след като се изисква нископеплно масло, то и двигателя е оборудван с FAP/DPF. И не на последно място маслото с понижено триене се изисква за да осигури икономия на гориво, нещо присъщо за концепцията на PSA...

 

Хубаво че двигателя има DPF филтър, но като MID SAPS масло неговият TBN е по-малък (но над 6). От сега те предупреждавам да сипваш възможно най-качественият дизел, да сменяш често бензиностанциите с цел да попаднеш по-рядко на лоша партида, да намалиш по възможност още интервала на смяна на по-разумните 10000 км/12 месеца и да не се подвеждаш никога да слагаш 2Т масло в нафтата. Следвайки горните препоръки двигателя ще бъде защитен и ще се удължи живота на филтъра за сажди....

 

Двигателя според моя информационен масив има код 4HK. Потърси същият ли е големият талон най-горе по средата.

------------------------------

 

Спод Wikipedia, автоматика е 6-speed twin-clutch transmission цък, разработен от Getrag за Mitsubishi Motors. В Информационният масив за тази мощност на двигателя има автоматик на Getrag:

 

Transaxle, semi-automatic 6DCT470 Getrag

DCT, semi-automatic

Capacity

7.6 liter

Oil cooler: 0.5 liter

Gears forward: 6

Gears reverse: 1

 

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

Change 100000 km

 

Use: Severe

Check 20000 km/12 months

Change 40000 km

 

OEM recommendation

Year-round Special gear oil, Dia Queen SSTF-1 -

 

Моля обърни внимание първо на пробега в нормални (100 000км) и тежки експлоатационни условия (40 000км). Страхувам се обаче, че ще може да се постигне това, когато целият обем масло от 7,6л се опресни. Защото ако се сменя без машина и се опреснят само 3-4литра, то и пробега трябва да се съкрати.

 

Второ и изключително важно условие е, маслото да отговаря на стандарта Dia Queen SSTF-1. Той ще присъства в масло за автоматични кутии, които са предвиден и за DCT (Dual Clutch Transmission) и DSG (Direct-Shift Gearbox). След като нямаш сервизна книжка на хартиен носител, въоръжен с номер на рама звънкаш в дилър на Mitsubishi да ти потвърдят за стандарта Dia Queen SSTF-1 . Иначе съм срещал и случай на прага на пасажерската врата да е изгравиран вида на автоматика (потърси нещо свързано с Getrag DCT)? Но не забравяй и мнението на дилъра!

------------------------------

 

Раздатката и задният диференциал изискват едни и същи стандарти API: GL-5 SAE 80W. Най-важното в тях е маслото да има стандарт по API GL-5 (gear lubricant ниво). Вискозитетния клас може да се доразгърне и да намериш пълна синтетика SAE 75W-90 което да отговаря и на API GL-5. Този вариант ще е по-добър от минерално масло GL-5 SAE 80W. Литрите за раздатката и задният диференциал се обединяват и с едно масло се обслужват и 2-та възела:

 

Transferbox

Capacity 0.6 liter

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

Change 80000 km

 

Use: Severe

Check 20000 km/12 months

Change 40000 km

 

OEM recommendation

Year-round API: GL-5 SAE 80W

 

Differential, rear

Capacity 0.5 liter

 

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

Change 80000 km

 

Use: Severe

Check 20000 km/12 months

Change 40000 km

 

OEM recommendation

Year-round API: GL-5 SAE 80W

 

Пак добре е да се съобразиш с интервалите на смяна... С риск да се повторя, ти трябва API GL-5. Пази се от масло което няма в себе си GL-5, а например само GL-4. Тогава е грешно. Но е позволена комбинация едно масло едновременно да е и по GL-5/GL-4 (много е вероятно да намериш такова в SAE 75W-90)

------------------------------

 

Hydraulic brake/clutch system

 

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

Change 40000 km/24 months

 

OEM recommendation

Year-round Brake fluid, DOT 3 -

Year-round Brake fluid, DOT 4 -

 

Тук ти препоръчвам да си спреш вниманието на DOT 5.1 течност. Абревиатура DOT идва от Department of Transport и това е американски стандарт. DOT 5.1 е съвместима с течност като DOT 4, DOT 3.

 

Внимание, DOT 5.1 е различна и несъвместима с DOT 5 !

 

Обема не е посочен, вече майстора ще прецени, но 1-1,5л би трябвало да стигнат...

------------------------------

 

Power steering

 

Use: Normal

 

OEM recommendation

temperate climate Dexron III -

temperate climate Dexron II -

 

Стандарта на GM Dexron, конкретно Dexron II е влезнал 1972г, а Dexron III - 1994г (минерални масла). За тази хидравлика препоръчвам синтетична формула покриваща Dexron III стандарта

------------------------------

 

Cooling system

Capacity

7.6 liter

Reserve tank: 0.62 liter

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

Change 120000 km/72 months

 

Use: First change only

Check 20000 km/12 months

Change 180000 km/108 months

 

OEM recommendation

Year-round Dia Queen Super Long Life Coolant -

 

Тук производителя препоръчва специфичен стандарт в червен антифриз по Organic Acid Technology (OAT). Такъв е и горният антифриз. Усмихвам се, защото проверявам изисквания за същият двигател вграден и в Peugeot 4007 и там изискването е за специфичен (син) антифриз по Peugeot/Citroen. Не е за първи път ситуацията за един и същ възел различните производители на автомобили (не на възела) да дават различни препоръки. Тука е казано OAT, червен, ок няма да спорим ;)

------------------------------

 

Airconditioning system

Capacity 480-520 grams

 

Use: Normal

 

OEM recommendation

temperate climate Special airco fluid, R-134a

 

Тука само евентуално дилър

------------------------------

 

Опитах се да ти бъда максимално полезен колега. Автомобила ти е прекалено нов, внимавай на какви масла като качество и стандарти се доверяваш.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Според Wikipedia цък, втората генерация на Mitsubishi Outlander е за периода 2006-2012г. В нея единственият дизел с кубатура 2.2 е с двигател на Peugeot/Citroen (PSA DW12 2.2 L HDI). В моя информационен масив, той отговаря абсолютно точно на посочената от теб мощност. В третата генерация двигателите 2.2 навярно са си на Mitsubishi и те са с различна мощност от 110 kW и 130 kW. Ето и интересуващата те информация възел по възел:

 

Mitsubishi (EU), Outlander CW0/CWB, Outlander 2.2 DI-D (115 kW) 4x4 TC SST, 2010-2013

Manufacturer: Mitsubishi Motors Corporation, Japan

Drive type: a.w.d.

Cylinder capacity: 2179 cc

Power output: 156 HP / 115 kW at 4000 RPM

 

Engine 4HK

Diesel, 4-stroke, 4 cylinder, Line, 4 valves/cyl, Turbo Intercooler, liquid cooled

Cylinder capacity: 2179 cc

Power output: 156 HP/115 kW at 4000 RPM

Capacity 5 liter

Filter capacity: 0.3 liter

 

Use: Normal

Change 15000 km/12 months

 

OEM recommendation

From -30 to 45 PSA B71 2290 / PSA B71 2288 SAE 5W-30

 

От горепосоченото наистина се потвърждава, че този двигател е на PSA, защото изисква такъв стандарт. Като цяло стандарта PSA B71 2290 е стъпнал върху ACEA C2, но със завишени изисквания на Peugeot/Citroen. Отделно виден е акцента, че след като се изисква нископеплно масло, то и двигателя е оборудван с FAP/DPF. И не на последно място маслото с понижено триене се изисква за да осигури икономия на гориво, нещо присъщо за концепцията на PSA...

 

Хубаво че двигателя има DPF филтър, но като MID SAPS масло неговият TBN е по-малък (но над 6). От сега те предупреждавам да сипваш възможно най-качественият дизел, да сменяш често бензиностанциите с цел да попаднеш по-рядко на лоша партида, да намалиш по възможност още интервала на смяна на по-разумните 10000 км/12 месеца и да не се подвеждаш никога да слагаш 2Т масло в нафтата. Следвайки горните препоръки двигателя ще бъде защитен и ще се удължи живота на филтъра за сажди....

 

Двигателя според моя информационен масив има код 4HK. Потърси същият ли е големият талон най-горе по средата.

------------------------------

 

Спод Wikipedia, автоматика е 6-speed twin-clutch transmission цък, разработен от Getrag за Mitsubishi Motors. В Информационният масив за тази мощност на двигателя има автоматик на Getrag:

 

Transaxle, semi-automatic 6DCT470 Getrag

DCT, semi-automatic

Capacity

7.6 liter

Oil cooler: 0.5 liter

Gears forward: 6

Gears reverse: 1

 

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

Change 100000 km

 

Use: Severe

Check 20000 km/12 months

Change 40000 km

 

OEM recommendation

Year-round Special gear oil, Dia Queen SSTF-1 -

 

Моля обърни внимание първо на пробега в нормални (100 000км) и тежки експлоатационни условия (40 000км). Страхувам се обаче, че ще може да се постигне това, когато целият обем масло от 7,6л се опресни. Защото ако се сменя без машина и се опреснят само 3-4литра, то и пробега трябва да се съкрати.

 

Второ и изключително важно условие е, маслото да отговаря на стандарта Dia Queen SSTF-1. Той ще присъства в масло за автоматични кутии, които са предвиден и за DCT (Dual Clutch Transmission) и DSG (Direct-Shift Gearbox). След като нямаш сервизна книжка на хартиен носител, въоръжен с номер на рама звънкаш в дилър на Mitsubishi да ти потвърдят за стандарта Dia Queen SSTF-1 . Иначе съм срещал и случай на прага на пасажерската врата да е изгравиран вида на автоматика (потърси нещо свързано с Getrag DCT)? Но не забравяй и мнението на дилъра!

------------------------------

 

Раздатката и задният диференциал изискват едни и същи стандарти API: GL-5 SAE 80W. Най-важното в тях е маслото да има стандарт по API GL-5 (gear lubricant ниво). Вискозитетния клас може да се доразгърне и да намериш пълна синтетика SAE 75W-90 което да отговаря и на API GL-5. Този вариант ще е по-добър от минерално масло GL-5 SAE 80W. Литрите за раздатката и задният диференциал се обединяват и с едно масло се обслужват и 2-та възела:

 

Transferbox

Capacity 0.6 liter

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

Change 80000 km

 

Use: Severe

Check 20000 km/12 months

Change 40000 km

 

OEM recommendation

Year-round API: GL-5 SAE 80W

 

Differential, rear

Capacity 0.5 liter

 

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

Change 80000 km

 

Use: Severe

Check 20000 km/12 months

Change 40000 km

 

OEM recommendation

Year-round API: GL-5 SAE 80W

 

Пак добре е да се съобразиш с интервалите на смяна... С риск да се повторя, ти трябва API GL-5. Пази се от масло което няма в себе си GL-5, а например само GL-4. Тогава е грешно. Но е позволена комбинация едно масло едновременно да е и по GL-5/GL-4 (много е вероятно да намериш такова в SAE 75W-90)

------------------------------

 

Hydraulic brake/clutch system

 

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

Change 40000 km/24 months

 

OEM recommendation

Year-round Brake fluid, DOT 3 -

Year-round Brake fluid, DOT 4 -

 

Тук ти препоръчвам да си спреш вниманието на DOT 5.1 течност. Абревиатура DOT идва от Department of Transport и това е американски стандарт. DOT 5.1 е съвместима с течност като DOT 4, DOT 3.

 

Внимание, DOT 5.1 е различна и несъвместима с DOT 5 !

 

Обема не е посочен, вече майстора ще прецени, но 1-1,5л би трябвало да стигнат...

------------------------------

 

Power steering

 

Use: Normal

 

OEM recommendation

temperate climate Dexron III -

temperate climate Dexron II -

 

Стандарта на GM Dexron, конкретно Dexron II е влезнал 1972г, а Dexron III - 1994г (минерални масла). За тази хидравлика препоръчвам синтетична формула покриваща Dexron III стандарта

------------------------------

 

Cooling system

Capacity

7.6 liter

Reserve tank: 0.62 liter

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

Change 120000 km/72 months

 

Use: First change only

Check 20000 km/12 months

Change 180000 km/108 months

 

OEM recommendation

Year-round Dia Queen Super Long Life Coolant -

 

Тук производителя препоръчва специфичен стандарт в червен антифриз по Organic Acid Technology (OAT). Такъв е и горният антифриз. Усмихвам се, защото проверявам изисквания за същият двигател вграден и в Peugeot 4007 и там изискването е за специфичен (син) антифриз по Peugeot/Citroen. Не е за първи път ситуацията за един и същ възел различните производители на автомобили (не на възела) да дават различни препоръки. Тука е казано OAT, червен, ок няма да спорим ;)

------------------------------

 

Airconditioning system

Capacity 480-520 grams

 

Use: Normal

 

OEM recommendation

temperate climate Special airco fluid, R-134a

 

Тука само евентуално дилър

------------------------------

 

Опитах се да ти бъда максимално полезен колега. Автомобила ти е прекалено нов, внимавай на какви масла като качество и стандарти се доверяваш.

Поздрави

 

 

Колега, искрени благодарности за изнесената лекция!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...