snaip Публикувано 31 юли 2016 Сподели Публикувано 31 юли 2016 Здравейте, Повдигам така добре познатата тема за Mitsubishi Eclipse - ОЕМ подобряване на предните спирачки. След дълго, дълго четене (винаги недостатъчно) така и не разбрах взаимно заменяеми ли са двубуталните спирачни апарати, монтирани на повечето модели на Мицубиши през 90те години? Както е казано и доказано, предните еднобутални апарати съвсем не са достатъчни за Еклипс, за това прибягвам до тази стъпка в "развалянето" на колата ми.Разбира се най-лесно е да се ползват такива апарати, които се монтират директно, от турбо Eclipse/Talon 1ва генерация или Galant VR 4 (E38A/E39A доколкото разбрах). Или смяна на спирачни маркучи (поради различното им монтиране - чрез "банджо" болт) и апарати от Mitsubishi Eclipse GSX 2ра генерация. Също така и трети вариант - от атмосферно 3000GT/Stealth, само че не знам дали са идентични с тези от Eclipse GSX 2g. Разбира се е нужно закупуване на нови дискове и накладки, подходящи за новите апарати. Та въпроса ми е, след като разбира се е почти невъзможно в България да се намерят подобни апарати, могат ли да се използват такива алтернативни? - Mitsubishi FTO gpx Mivec- Mitsubishi Galant V6 - 8ма генерация (като смяната на спирачни диск е задължителна, защото галантите са 4х114,3) Говорим за апарати, които могат да се монтират директно, без никакви адапторни планки. Ако е нужна корекция на офсет-а може да се направи чрез шайби. Моля, някой ако има възможност или предишен опит, да сподели какъв е нужния размер между двата болта за монтаж на спирачни апарат на Еклипс и от там да се сравни с на другите модели.Мисля, че ще е доста полезно да има такава подробна тема на български, нищо че тези "модове" и въобще автомобили бяха на мода преди 10 години Помагайте господа инженери и състезатели! :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Karceto Публикувано 31 юли 2016 Сподели Публикувано 31 юли 2016 Эдравей колега!Измери болтовото разстояние на супортите и ще ти кажа дали стават от ФТО.Ти ли ме пита за супортите в OLX? от ФТО ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vasaci Публикувано 31 юли 2016 Сподели Публикувано 31 юли 2016 (редакция) Ами твоите сърбежи за двоен спирачен дву-банд ,ще ти излезе колкото туй.http://www.tradecarview.com/used_car/mitsubishi/eclipsespyder/18035852/знаеш ли колко струва. http://speedhunters-wp-production.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2010/09/AY0F4985.jpg Редактирано 31 юли 2016 от vasaci Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
snaip Публикувано 31 юли 2016 Автор Сподели Публикувано 31 юли 2016 (редакция) Не те разбирам с примерите, да не говорим, че на втората снимка си ми показал 4бутален апарат от сериозен клас. Един обикновен двубутален спирачен апарат струва до 50-70лв бр. в зависимост от състоянието му. Толкова е широко разпространен като технология, че няма на къде. Говорим за такъв, който е с две бутала от вътрешната страна и плъзгаща скоба посредством водачи (за да може да притиска външната накладка към спирачния диск). @ Karceto - Да, аз. Нямам възможност идната седмица, но след нея действам! :rolleyes: Редактирано 31 юли 2016 от snaip Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Karceto Публикувано 31 юли 2016 Сподели Публикувано 31 юли 2016 Tи си човека... Аз си сложих Брембо и съм много доволен.Ама и много пара ми седна цялата работа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vasaci Публикувано 31 юли 2016 Сподели Публикувано 31 юли 2016 Ей,...Шапи ,не мога да се съглася с мнението ти на обяснението ти,...че двубутален поставен само от вътрешната ,и въздействеито му на същите накладки,при същата подавателна сила ще бъде ефективен........ама ти пожелавам един ден да си купиш такъв,.....срещулежащи....той е ефективният! http://www.streettunedmotorsports.com/z/ricer2011/ricer9.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
snaip Публикувано 1 август 2016 Автор Сподели Публикувано 1 август 2016 Ами виж сега: Имам Mitsubishi Eclipse gs 2.0 150 к.с. От завода, те са оборудвани с нормални еднобутални предни спирачни апарати. По-високата версия Mitsubishi Eclipse gsx 2.0 turbo 195 к.с. от завода са оборудвани с двубутални предни спирачни апарати, вида който ти описах. Инжинерно е доказано е, че поради по голямата накладка, диск и от там площ на триене, ефективността им е с около 33% по-добра от еднобуталните. Има логика има и математика. Този вариант е далеч по практичен от др. тип апарати(със срещуположни бутала), защото не търся чак такава спирачна сила и да не забравяме , че заради габаритите ще трябва и джантите да се сменят. П.с. чете се снайп ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gotti Публикувано 11 август 2016 Сподели Публикувано 11 август 2016 (редакция) Не се занимавай с други спирачки, освен с четири бутални брембота от ЕВО 8/9. Ревизирай ги ако имаш възможеност и колата ще спира по-начин които не си подозирал. Аз така и направих. Смених и предните и задните и ги ревизирах. Смених гумичките на буталцата и са боядисани като нови. Освен, че изглежда добре и спира още по-добре. Колата е еклипс 3G. Но за целта ще ти трябвт и други джанти. 17" минимум. 8J ET38. Стокови от Ево 8/9 пасавт без проблем. Редактирано 11 август 2016 от Gotti Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
snaip Публикувано 11 август 2016 Автор Сподели Публикувано 11 август 2016 Така е приятелю, но за жалост хич не са ми по джоба за сега Утре ако не вали, ще премеря разстоянието между болтовете. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
snaip Публикувано 19 август 2016 Автор Сподели Публикувано 19 август 2016 Малко се забавиха нещата ама няма как... Измерих разстоянието и се оказа точно 130 мм, както и се надявах. Тези дни се надявам да се сдобия с двубуталните апарати, благодарение на един колега, но ще са ми нужни нови спирачни маркучи, защото апаратите са с "банджо" болт. Някакви препоръки към магазин или фирма, които могат да ми помогнат относно маркучи с метална обшивка ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kryndon Публикувано 23 август 2016 Сподели Публикувано 23 август 2016 Колега малко късно и аз, но един колега от Варна вече е правил такъв ъпгрейд (описан е в сайта ДСМтунерс). Имаш 2 опции: Двубутални апарати от турбо Еклипс и направо ги слагаш (по-трудно и скъпо), или отиваш до автоморгата или по интернет търсиш Мицубиши Аутлендър между 2004-2006 година. Направо му взимаш целия апарат със супортите и ще можеш да сложиш много по-голям диаметър диск (до 300мм, а турбо еклипсът е само до 286). Ако не можеш да намериш двубутални апарати, пиши ми, имам един авер от Англия който има и може да прати. А супортите съм ги гледал в един бг онлайн магазин за към 140 лева общо. Успех! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
snaip Публикувано 24 август 2016 Автор Сподели Публикувано 24 август 2016 Благодаря Kryndon, чел съм и знам какви са вариантите. Идеята беше двубутални от турбо Еклипс, за да пасне всичко с най-малко разправия и най-вече да мога да използвам оригиналните си 15ки :icon_thumbup: Купих си апарати от един отзивчив колега - Лъчезар ! Вчера ги сложих, за да проверя всичко дали пасва и всичко е ток :icon_rock: Надявам се и с нови накладки (напълно "отворен" апарат) да не опира в джантата. Уж ако джантата има над ET40 не би трябвало да се притеснявам. (оригиналните 15ки са с ET46)Новите дискове и накладки са поръчани. Да поправя колегата над мен - дисковете на турбо еклипс са 276 мм. Може би е имал в предвид максимални размер за тези апарати.Но за късмет ще трябва да си взема нови спирачни маркучи. Днес ще разузнавам за поръчкови. И без това мисля да преправя стоковата система от два маркуча и метална тръбичка към един цял маркуч с метална обшивка (много по просто е) Ето и снимки от теста: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
snaip Публикувано 25 септември 2016 Автор Сподели Публикувано 25 септември 2016 Все пак да приключа темата: всичко е монтирано, смазано и обезвъздушено. Спирачния педал се усеща доста мек и с прекалено голям ход, докато се задействат спирачките, но продължаваме тестовете... Mitsubishi Eclipse 1g two pistons by Martel Rachev, on Flickr Mitsubishi Eclipse 1g SS lines by Martel Rachev, on Flickr Mitsubishi Eclipse 1g by Martel Rachev, on Flickr Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gotti Публикувано 27 септември 2016 Сподели Публикувано 27 септември 2016 Браво, доста добре се е получило. Супер даже ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.