Премини към съдържание

Еклипс - ъпгрейд предни спирачки


Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Повдигам така добре познатата тема за Mitsubishi Eclipse - ОЕМ подобряване на предните спирачки. След дълго, дълго четене (винаги недостатъчно) така и не разбрах взаимно заменяеми ли са двубуталните спирачни апарати, монтирани на повечето модели на Мицубиши през 90те години?

 

Както е казано и доказано, предните еднобутални апарати съвсем не са достатъчни за Еклипс, за това прибягвам до тази стъпка в "развалянето" на колата ми.

Разбира се най-лесно е да се ползват такива апарати, които се монтират директно, от турбо Eclipse/Talon 1ва генерация или Galant VR 4 (E38A/E39A доколкото разбрах). Или смяна на спирачни маркучи (поради различното им монтиране - чрез "банджо" болт) и апарати от Mitsubishi Eclipse GSX 2ра генерация. Също така и трети вариант - от атмосферно 3000GT/Stealth, само че не знам дали са идентични с тези от Eclipse GSX 2g.

 

Разбира се е нужно закупуване на нови дискове и накладки, подходящи за новите апарати.

 

Та въпроса ми е, след като разбира се е почти невъзможно в България да се намерят подобни апарати, могат ли да се използват такива алтернативни?

 

- Mitsubishi FTO gpx Mivec

- Mitsubishi Galant V6 - 8ма генерация (като смяната на спирачни диск е задължителна, защото галантите са 4х114,3)

 

Говорим за апарати, които могат да се монтират директно, без никакви адапторни планки. Ако е нужна корекция на офсет-а може да се направи чрез шайби.

 

Моля, някой ако има възможност или предишен опит, да сподели какъв е нужния размер между двата болта за монтаж на спирачни апарат на Еклипс и от там да се сравни с на другите модели.

Мисля, че ще е доста полезно да има такава подробна тема на български, нищо че тези "модове" и въобще автомобили бяха на мода преди 10 години :)

 

Помагайте господа инженери и състезатели! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Эдравей колега!

Измери болтовото разстояние на супортите и ще ти кажа дали стават от ФТО.

Ти ли ме пита за супортите в OLX? от ФТО ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами твоите сърбежи за двоен спирачен дву-банд ,ще ти излезе колкото туй.

http://www.tradecarview.com/used_car/mitsubishi/eclipsespyder/18035852/

знаеш ли колко струва.

http://speedhunters-wp-production.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2010/09/AY0F4985.jpg

Редактирано от vasaci
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не те разбирам с примерите, да не говорим, че на втората снимка си ми показал 4бутален апарат от сериозен клас.

 

Един обикновен двубутален спирачен апарат струва до 50-70лв бр. в зависимост от състоянието му. Толкова е широко разпространен като технология, че няма на къде. Говорим за такъв, който е с две бутала от вътрешната страна и плъзгаща скоба посредством водачи (за да може да притиска външната накладка към спирачния диск).

 

@ Karceto - Да, аз. Нямам възможност идната седмица, но след нея действам! :rolleyes:

Редактирано от snaip
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей,...Шапи ,не мога да се съглася с мнението ти на обяснението ти,...че двубутален поставен само от вътрешната ,и въздействеито му на същите накладки,при същата подавателна сила ще бъде ефективен........ама ти пожелавам един ден да си купиш такъв,.....срещулежащи....той е ефективният!

http://www.streettunedmotorsports.com/z/ricer2011/ricer9.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами виж сега:

 

Имам Mitsubishi Eclipse gs 2.0 150 к.с. От завода, те са оборудвани с нормални еднобутални предни спирачни апарати. По-високата версия Mitsubishi Eclipse gsx 2.0 turbo 195 к.с. от завода са оборудвани с двубутални предни спирачни апарати, вида който ти описах. Инжинерно е доказано е, че поради по голямата накладка, диск и от там площ на триене, ефективността им е с около 33% по-добра от еднобуталните. Има логика има и математика. Този вариант е далеч по практичен от др. тип апарати(със срещуположни бутала), защото не търся чак такава спирачна сила и да не забравяме , че заради габаритите ще трябва и джантите да се сменят.

 

П.с. чете се снайп ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Не се занимавай с други спирачки, освен с четири бутални брембота от ЕВО 8/9. Ревизирай ги ако имаш възможеност и колата ще спира по-начин които не си подозирал. Аз така и направих. Смених и предните и задните и ги ревизирах. Смених гумичките на буталцата и са боядисани като нови. Освен, че изглежда добре и спира още по-добре. Колата е еклипс 3G. Но за целта ще ти трябвт и други джанти. 17" минимум. 8J ET38. Стокови от Ево 8/9 пасавт без проблем.

Редактирано от Gotti
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко се забавиха нещата ама няма как...

 

Измерих разстоянието и се оказа точно 130 мм, както и се надявах. Тези дни се надявам да се сдобия с двубуталните апарати, благодарение на един колега, но ще са ми нужни нови спирачни маркучи, защото апаратите са с "банджо" болт. Някакви препоръки към магазин или фирма, които могат да ми помогнат относно маркучи с метална обшивка ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега малко късно и аз, но един колега от Варна вече е правил такъв ъпгрейд (описан е в сайта ДСМтунерс).

 

Имаш 2 опции: Двубутални апарати от турбо Еклипс и направо ги слагаш (по-трудно и скъпо), или отиваш до автоморгата или по интернет търсиш Мицубиши Аутлендър между 2004-2006 година. Направо му взимаш целия апарат със супортите и ще можеш да сложиш много по-голям диаметър диск (до 300мм, а турбо еклипсът е само до 286).

 

Ако не можеш да намериш двубутални апарати, пиши ми, имам един авер от Англия който има и може да прати. А супортите съм ги гледал в един бг онлайн магазин за към 140 лева общо.

 

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Kryndon, чел съм и знам какви са вариантите. Идеята беше двубутални от турбо Еклипс, за да пасне всичко с най-малко разправия и най-вече да мога да използвам оригиналните си 15ки :icon_thumbup:

 

Купих си апарати от един отзивчив колега - Лъчезар !

 

Вчера ги сложих, за да проверя всичко дали пасва и всичко е ток :icon_rock: Надявам се и с нови накладки (напълно "отворен" апарат) да не опира в джантата. Уж ако джантата има над ET40 не би трябвало да се притеснявам. (оригиналните 15ки са с ET46)

Новите дискове и накладки са поръчани. Да поправя колегата над мен - дисковете на турбо еклипс са 276 мм. Може би е имал в предвид максимални размер за тези апарати.

Но за късмет ще трябва да си взема нови спирачни маркучи. Днес ще разузнавам за поръчкови. И без това мисля да преправя стоковата система от два маркуча и метална тръбичка към един цял маркуч с метална обшивка (много по просто е)

 

Ето и снимки от теста:

 

28911222330_35f9827e0d_c.jpg

 

28576775604_48eca3ba03_c.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Все пак да приключа темата:

 

всичко е монтирано, смазано и обезвъздушено. Спирачния педал се усеща доста мек и с прекалено голям ход, докато се задействат спирачките, но продължаваме тестовете...

 

29926326395_5efc94da47_c.jpg

Mitsubishi Eclipse 1g two pistons by Martel Rachev, on Flickr

 

29298926794_53ee946cd9_c.jpg

Mitsubishi Eclipse 1g SS lines by Martel Rachev, on Flickr

 

29843033231_c6621df280_c.jpg

Mitsubishi Eclipse 1g by Martel Rachev, on Flickr

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...