Премини към съдържание

Оригинален (фабричен) парктроник


Препоръчано мнение

За тези, които ще си го поръчат – номера е MZ380456EX. Той си има подробно указание за монтаж. За ентусиасти като мен, които биха го намерили втора употреба, е следващият материал. Може да се ползват детайли от Mitsubishi Lancer, Outlander, ASX, Peugeot 4007, Citroen C-crosser.

 

 

Необходими детайли:

 

1. Модул - MN141635

 

post-9651-052127200 1466149070_thumb.jpg

 

 

2. Стойка - 8637A003

 

3. Сензори - 8651A042HB сребрист; 8651A042XA черен; MR587688 сив. За седан са четири еднакви. За хечбек са два плоски и два скосени. Позволяват пребоядисване.

 

 

post-9651-060401100 1466149173_thumb.jpg

 

 

4. Окабеляване за сензорите - 8510C705. Препоръчвам закупуването му в комплект със сензорите.

 

post-9651-023294900 1466149212_thumb.jpg

 

 

5. Бутон за изключване - 8616A001. В него има две лампички. Хубаво е да светят.

 

post-9651-011978600 1466149242_thumb.jpg

 

 

 

 

 

Монтажа е сравнително лесен. Първо поставяте модула. Мястото му е от лявата страна на отоплителната система под таблото. В краката на водача.

 

post-9651-010861600 1466149393_thumb.jpg

 

 

На някои автомобили има малка кора под таблото, захваната с 3-4 клипса. Сваляте я, за да имате достъп до мястото. С три винта, но възможно по-къси (ако не сте с оригинални), че пробиват кожуха и пречат на движението на клапите, закрепвате блока заедно със стойката. Откривате буксата (бяла,захваната за някой сноп кабели) и я свързвате.

 

 

post-9651-080882300 1466149478_thumb.jpg

 

 

 

Поставянето на бутона също е лесно. На средната конзола, между скоростния лост и ръчната спирачка има или джоб, или място за три бутона. Издърпвате я нагоре. От долу има три букси. Едната е нашата. Няма как да я объркате. Сега може да направите тест. Включвате на задна и трябва да чуете писукане 4-5 пъти от към таблото. С натискането на бутона го изключвате.

 

Сензори. Тук е малко по-трудно. В общи линии препоръчват демонтаж на бронята. Но за мен е трудоемко. Възможно е да се изпочупят крепежи, да се прецакат букси на задните плафони. Прилагам схема за монтаж според производителя.

 

 

post-9651-083529800 1466149713_thumb.jpg

 

 

Но при мен вече бях монтирал друг парктроник и мястото им бе в една равнина. Важна подробност! Отвора не трябва да бъде кръгъл! А квадратен със заоблени ъгли. Сензорите имат задължително положение, за да работят коректно. Трябва да са настрани с буксите. Две двойки с букси една срещу друга. Улеснение е ползването на хартиено тиксо, за правилно позициониране и нивелиране. Пробивате максимално с 18мм. За улеснение си правите шаблон на желания отвор. И с пиличка оправяте ъглите. Това е! Монтирате сензорите, свързвате ги с кабелите и пробвате. post-9651-048615100 1466149872_thumb.jpg

 

post-9651-087995400 1466149892_thumb.jpg

 

post-9651-070578800 1466149907_thumb.jpg

 

post-9651-015236300 1466149921_thumb.jpg

 

 

 

Ако искате да има и визуална сигнализация на таблото (но само на ъгловите сензори), ще ви трябват малко повече умения. Накратко. Пускате два кабела между блока на парктроника и таблото с километража . Трябва да се разглобяват двете букси и да се поставят предварително подготвените кабели с кабелни обувки.

 

 

post-9651-042058300 1466150103_thumb.jpg

 

 

 

 

 

Редактирано от kesten
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...