EVIL4O Публикувано 5 юни 2016 Сподели Публикувано 5 юни 2016 Доста се порових из форума но не намерих такава тема...Та да попитам компетентните колеги каква е приликата и разликата на двигателите 6A13 и 6A13ТТ.Коментари че единият е 2,5 а другия е на VR-4 и еното е с предно пък другото е 4х4 са излишни...Моля за компетентни отговори.Благодаря предварително Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lesko Публикувано 5 юни 2016 Сподели Публикувано 5 юни 2016 ТТ /twin turbo/ тези две букви определят разликата и много други неща разбира се. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
iskrenkrustev Публикувано 5 юни 2016 Сподели Публикувано 5 юни 2016 (редакция) Доста се порових из форума но не намерих такава тема...Та да попитам компетентните колеги каква е приликата и разликата на двигателите 6A13 и 6A13ТТ.Коментари че единият е 2,5 а другия е на VR-4 и еното е с предно пък другото е 4х4 са излишни...Моля за компетентни отговори.Благодаря предварително Като екс собственик на 6А13 и настоящ на 6А13Т мога да споделя моите бегли познания. И двата мотора са с кубатура 2.5, но има доста разлики. Първата е ясна - eдиният е атмосферен другия е Twin Turbo. Две турбини, всяка от които обслужва три цилиндъра, затова не е Biturbo а Twin. Всички компоненти накичени по мотора като стартер, компресор климатих, хидравлична помпа, динамо, водна помпа, хидравличен обтегач на ангренажа са еднакви, паразитните ремъци и ролките им също са еднакви. От там почват разликите, скоростната кутия е различна, с различни предавателни числа и разбира се има място за раздатъчната кутия с карданния вал(нали е 4х4). После единият мотор е OHC (Over Head Cam), другият DOHC (Dual Over Head Cam) или на прост български, някой би казал единия е едновалка другия двувалка. На практика не е точно така, единият е двувалов, а другият е с 4 разпределителни вала (всичко е по-две заради двете глави на V6). Хидравличните повдигачи също са различни, на Vr-a са като на GDI. От там бутала, блок всичко е различно. Свещите и подаването на ток към тях също са различни, на VR-a не е с палец и капачка, а е с отделна бобина за всяка свещ. Е картера и щеката за маслото са еднакви :DРазликата в мощността не я коментираме тя е ясна. В общи линии това е с което съм запознат, със сигурност има и друго и се извинявам, ако съм се изказал технически неграмотно някъде, но не съм професионалист в областта, само собственик и любител. Редактирано 5 юни 2016 от iskrenkrustev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 6 юни 2016 Сподели Публикувано 6 юни 2016 Първата е ясна - eдиният е атмосферен другия е Twin Turbo. Две турбини, всяка от които обслужва три цилиндъра, затова не е Biturbo а Twin. Направо ми оправи настроението с това обяснение .:icon_thumbup:Всяка от тях ползва за задвижване изгорелите газове от 3 цилиндъра е по правилно да се каже, иначе и двете обслужват всичките цилиндри .;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
iskrenkrustev Публикувано 6 юни 2016 Сподели Публикувано 6 юни 2016 Направо ми оправи настроението с това обяснение .:icon_thumbup:Всяка от тях ползва за задвижване изгорелите газове от 3 цилиндъра е по правилно да се каже, иначе и двете обслужват всичките цилиндри .;) Бай Марине радвам се, че така съм ти въздействал. Сам си признах, че може да съм се изказал технически некоректно, но и аз това имах предвид. Да се задвижваш от нечии газове си е чисто обслужване :D Мисля, че ти си един от хората, който може да сподели най-много по темата за приликите и разликите, така че търпя критика във връзка с поста си и с удоволствие бих научил повече подробнодти ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.