Премини към съдържание

Каква е приликата и разликата


Препоръчано мнение

Доста се порових из форума но не намерих такава тема...

Та да попитам компетентните колеги каква е приликата и разликата на двигателите 6A13 и 6A13ТТ.

Коментари че единият е 2,5 а другия е на VR-4 и еното е с предно пък другото е 4х4 са излишни...

Моля за компетентни отговори.

Благодаря предварително

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ТТ /twin turbo/ тези две букви определят разликата и много други неща разбира се. :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доста се порових из форума но не намерих такава тема...

Та да попитам компетентните колеги каква е приликата и разликата на двигателите 6A13 и 6A13ТТ.

Коментари че единият е 2,5 а другия е на VR-4 и еното е с предно пък другото е 4х4 са излишни...

Моля за компетентни отговори.

Благодаря предварително

 

Като екс собственик на 6А13 и настоящ на 6А13Т мога да споделя моите бегли познания.

И двата мотора са с кубатура 2.5, но има доста разлики. Първата е ясна - eдиният е атмосферен другия е Twin Turbo. Две турбини, всяка от които обслужва три цилиндъра, затова не е Biturbo а Twin. Всички компоненти накичени по мотора като стартер, компресор климатих, хидравлична помпа, динамо, водна помпа, хидравличен обтегач на ангренажа са еднакви, паразитните ремъци и ролките им също са еднакви. От там почват разликите, скоростната кутия е различна, с различни предавателни числа и разбира се има място за раздатъчната кутия с карданния вал(нали е 4х4). После единият мотор е OHC (Over Head Cam), другият DOHC (Dual Over Head Cam) или на прост български, някой би казал единия е едновалка другия двувалка. На практика не е точно така, единият е двувалов, а другият е с 4 разпределителни вала (всичко е по-две заради двете глави на V6). Хидравличните повдигачи също са различни, на Vr-a са като на GDI. От там бутала, блок всичко е различно. Свещите и подаването на ток към тях също са различни, на VR-a не е с палец и капачка, а е с отделна бобина за всяка свещ. Е картера и щеката за маслото са еднакви :D

Разликата в мощността не я коментираме тя е ясна. В общи линии това е с което съм запознат, със сигурност има и друго и се извинявам, ако съм се изказал технически неграмотно някъде, но не съм професионалист в областта, само собственик и любител.

Редактирано от iskrenkrustev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първата е ясна - eдиният е атмосферен другия е Twin Turbo. Две турбини, всяка от които обслужва три цилиндъра, затова не е Biturbo а Twin.

Направо ми оправи настроението с това обяснение .:icon_thumbup:

Всяка от тях ползва за задвижване изгорелите газове от 3 цилиндъра е по правилно да се каже, иначе и двете обслужват всичките цилиндри .;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Направо ми оправи настроението с това обяснение .:icon_thumbup:

Всяка от тях ползва за задвижване изгорелите газове от 3 цилиндъра е по правилно да се каже, иначе и двете обслужват всичките цилиндри .;)

 

Бай Марине радвам се, че така съм ти въздействал. Сам си признах, че може да съм се изказал технически некоректно, но и аз това имах предвид. Да се задвижваш от нечии газове си е чисто обслужване :D Мисля, че ти си един от хората, който може да сподели най-много по темата за приликите и разликите, така че търпя критика във връзка с поста си и с удоволствие бих научил повече подробнодти ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...