DRM Публикувано 8 юли 2007 Сподели Публикувано 8 юли 2007 Здравейте, От няколко дни имам проблем с електрическата седалка на мястото на водача. Седалката не може да се движи напред и назад. Облекалката функционира нормално, движението нагоре-надолу също е наред. Бихте ли ме посъветвали как да локализирам проблема? Описание на колата:Mitsubishi Galant Elegance Combi2.5 V62001 година Предварително благодаря Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 8 юли 2007 Сподели Публикувано 8 юли 2007 Най лесно е като намериш електромотора за тези движения, той е стъпков или синхронен постояннотоков.........откачаш буксата му и замерваш дали на пиновете има напрежение, когато натискаш бутона, ако няма, значи провери предпазителите ( можеш и с това 1-во да започнеш) ако са здрави, то извади бутона и го разгледай, там трябва да са с 5 или 6 крака..........провери го с мултицет на верига дали надолу и нагоре на някой крак дава верига............това обаче е по трудно да се диагностицира, тъй като зависи от реализирането на схемата, има два начина........1-я е моторчето да инвертира посоката си на въртене през ключа..........., а другия е електрониката да инвертира посоката на въртене, в 1-ия случай на бутона май имаше 6 крака като единия е обю,т.е. 5 пина, крака......а в другия случай имаш 4 крака на бутона........при всички положения трябва да се провери дали причината е в ключа, ако не е, то тогава провери от ключа до моторчето дали идва верига, ( това е при вариант с ивертиране през ключа, а при вариант инвертиране през електроника - до блока ) , ако идва , провери моторчето дали върти, ако е стъпково е кофти, щото има повече клеми и не е ясно кое е + и кое е - и въобще кое се захранва, но поне можеш да му замериш съпротивлението и да прецениш дали е заминало, ако е с два пина ,то тогава лесно се проверява, просто + и - 12 волта без значение на кой пин е + и - , просто ще завърти в една от посоките и така ще установиш дали работи мотора............това са причините, но за да те светна повечко, трябва да ми кажеш как е реализирана схемата .........Това, което казах не е специално за :mitsu-smiley: , а за Хюндай Соната 2002 година, но технологично са еднакви ............. :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 8 юли 2007 Сподели Публикувано 8 юли 2007 Схема има тук http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...20Manual/90.pdf /8 МБ/ на стр. 164 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DRM Публикувано 9 юли 2007 Автор Сподели Публикувано 9 юли 2007 Как ли е съществувал света преди, когато не е имало Интернет, форуми и форумци, готови да помогнат?! Колеги, благодаря за бързите отговори. Схемата, която BAlexandrov ми изпрати, е доста полезна. Благодарение на нея елиминирах доста от вероятните причини за проблема, както и си съставих план за действие. Тези дни ще започна с измерванията и като локализирам проблема, ще пиша пак. Поздрави и успешна седмица Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DRM Публикувано 17 юни 2008 Автор Сподели Публикувано 17 юни 2008 Здравейте, Знам, че изваждам една доста стара тема, но тъй като форумът ни е база от знания, то помислих си, че би било интересно да се знае как се развиха нещата със седалката. Оказа се, че проблемът е в моторчето (може би го бях споменал някъде из форумите). Дълго търсих да си намеря ново моторче, но не успях. Опитвах да го заменя с моторче от други, по-често срещащи се автомобили – също безрезултатно. Най-накрая занесох моторчето на един майстор електротехник от старата генерация и той го поправи – едната четка се беше износила. Като причина за износването той посочи поставянето на седалката в някое от крайните й положения за продължително време. Дали това е така не мога да кажа, но сега внимавам да не я поставям в крайно положение. Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.