valboss Публикувано 18 април 2016 Сподели Публикувано 18 април 2016 (редакция) Единият Колт се кара на газ.Инжекциона е полски, минати са около 80 000 км.Кара се ежедневно, по душмански маниер, шофьора е студент и не знае що е пазене.Разхода извънградско е между 5 и 5.5л/100км.До тук - добре.Но от известно време почна да изчезва по кило бензин и нагоре на 100 км.При диагностиката се оказа, че единият цилиндър работи на бензин, другите три - на газ.Има и известна нестабилност на двигателя, предвид странната съвместна работа с горивата.Проверени са дюзите, рейката, изпарителя, а компа направо го сменихме.Проблема си остана.В сервиза се оформи мнение, че проблема е от мапа.Моят мап е с пет пина, в сервиза извадиха подобен, но с четири пина.Остана да търся пет-пинов мап и да продължим в сървиза до отстраняването на проблема.Сега въпроса - при замерване на пиновете знаете ли какви трябва да са показанията?Щото ми се струва, че в сервиза не са много наясно откъде се е появил проблема с мешането на горивото....И искам да замеря този на автомобила, който е нарочен за подмяна.Иначе Колта е 75 к.с, 1.3, 97 година.На бензин си върви безпроблемно, разхода му е 5/100 извън града.Това е мапа: http://newversion.ipgas.bg/app/templates/default/images/sensors/gasitaly_sensors/GI_F5_PT_map-sensor.jpg Редактирано 18 април 2016 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 18 април 2016 Сподели Публикувано 18 април 2016 Единият Колт се кара на газ.Инжекциона е полски, минати са около 80 000 км.Кара се ежедневно, по душмански маниер, шофьора е студент и не знае що е пазене.Разхода извънградско е между 5 и 5.5л/100км.До тук - добре.Но от известно време почна да изчезва по кило бензин и нагоре на 100 км.При диагностиката се оказа, че единият цилиндър работи на бензин, другите три - на газ.Има и известна нестабилност на двигателя, предвид странната съвместна работа с горивата.Проверени са дюзите, рейката, изпарителя, а компа направо го сменихме.Проблема си остана.В сервиза се оформи мнение, че проблема е от мапа.Моят мап е с пет пина, в сервиза извадиха подобен, но с четири пина.Остана да търся пет-пинов мап и да продължим в сървиза до отстраняването на проблема.Сега въпроса - при замерване на пиновете знаете ли какви трябва да са показанията?Щото ми се струва, че в сервиза не са много наясно откъде се е появил проблема с мешането на горивото....И искам да замеря този на автомобила, който е нарочен за подмяна.Иначе Колта е 75 к.с, 1.3, 97 година.На бензин си върви безпроблемно, разхода му е 5/100 извън града.Това е мапа: http://newversion.ipgas.bg/app/templates/default/images/sensors/gasitaly_sensors/GI_F5_PT_map-sensor.jpg Няма никаква логика, ако сензорът за налягането в колектора дава грешни данни на бензиновото ЕКУ, това да довежда до работа на бензин на един от 4-те цилиндъра. Не мога да помогна със стойностите на пиновете. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 18 април 2016 Автор Сподели Публикувано 18 април 2016 Благодаря.И моите мисли бяха в такава посока........При зададен от мен въпрос, подобен на твоето питане, газаджията рече, че поради неправилно отчитане на налягане и/или температура и т.н, мапа подава грешни сведения към газовото ЕКУ, което отчита недостиг и спира само три бензинови дюзи, пуска само през три газови дюзи газ, а четвъртия цилиндър си остава на бензин......................На всяка бензинова дюза има поставено някакво съпротивление, което усилва сигнала към бензиновото ЕКУ, лъжейки го че работят коректно. Един вид емулатор, за да не свети чека, когато се кара на газ.Дали пък едното съпротивление не се е прецакало? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 18 април 2016 Сподели Публикувано 18 април 2016 Един колега имаше същия проблем, оказа се газовия компютър, смениха му го и всичко си дойде на мястото. Питай и други газаджии за мнение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 19 април 2016 Сподели Публикувано 19 април 2016 Благодаря.И моите мисли бяха в такава посока........При зададен от мен въпрос, подобен на твоето питане, газаджията рече, че поради неправилно отчитане на налягане и/или температура и т.н, мапа подава грешни сведения към газовото ЕКУ, което отчита недостиг и спира само три бензинови дюзи, пуска само през три газови дюзи газ, а четвъртия цилиндър си остава на бензин......................На всяка бензинова дюза има поставено някакво съпротивление, което усилва сигнала към бензиновото ЕКУ, лъжейки го че работят коректно. Един вид емулатор, за да не свети чека, когато се кара на газ.Дали пък едното съпротивление не се е прецакало? Ако налягането и температурата бъркат ЕКУ-то, би трябвало над определени обороти да прехвърля на газ всички цилиндри. Не е изключено да има проблем на точно тази дюза или в газовия компютър, да. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.