bonevsy Публикувано 2 юли 2007 Сподели Публикувано 2 юли 2007 Знам че за моя Галант трябва масло за двигателя 10W-40 синтетика.Много се е писало за това каква марка трябва да е ама аз все още не съм убеден на кое да заложа.И защо Германците си карат количките по 15 000 км. преди да сменят маслото?Аз си мисля че това са малко много км.,но искам да чуя и други мнения.Скърцането и почукването отзад съм вече 99 % сигурен че са накладките.Така че и за тях искам да питам от кой производител да взема като ги сменям. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
netizen Публикувано 3 юли 2007 Сподели Публикувано 3 юли 2007 А с кой мотор ти е Галанта? За 10W40 не са ли много 15к км ? дори и с немско масло Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bonevsy Публикувано 3 юли 2007 Автор Сподели Публикувано 3 юли 2007 Двигателя ми е 6А13- 2.5 V6Ами и на мен ми се виждат много 15 000 км ама така пише на сервизната бележка!А мисля че в официален сервиз на Митсубиши ще знаят какво да правят. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Viper Публикувано 3 юли 2007 Сподели Публикувано 3 юли 2007 На мен ми казаха при 10 000 км е смяната. Със същия двигател съм. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 4 юли 2007 Сподели Публикувано 4 юли 2007 Нека поясня нещо - моторното масло се сменя на различен пробег и време.Този пробег зависи от експоатацията на мотора и автомобила..........ако палиш сутрин и минеш от вас до работата само 5 км. и после цял ден седи колата пред работата и вечерта обратно по същия ред, то тогава маслото се сменя на по малко км. пробег.......в този случай е по правилно да се сменя на време,което е 6 месеца, а за тия 6 месеца вие ще минете примерно 5-6 хил. км. Обаче ако сутрин палите колата и тръгнете за работа, която е на 50 км. от вас, то това значи че ще минете по 100 км. на ден...........или пък работите с колата и минавате 100- 200 км. на ден................тогава маслото се сменя на 10000 км. Това важи в случаите ,когато тези 200км. на ден ги минавате в града примерно, където мотора работи на празен ход доста често, с променлив режим на работа, обороти, скорости и т.н. Но ако минавате по 200км. на ден извън града или ивънградско ,то тогава маслото може да се сменя и на 15 000 км. пробег.............. :D Това се дължи преди всичко на качествата на маслото и неговите характеристики.................в градско и по малък пробег ,маслото старее много повече ,от колкото ако автомобила го карате всеки ден по 200км. извънградско........това е така ,защото при изтиването на мотора и неговото повторно загряване, в маслото се отделят окисляващи елементи, които вредят на мотора вкл. и вода.......освен това за мотора е вредно честото палене , тъй като маслото се стича в картера ,и при повторно палене, то пак се качва по рисковите звена на мотора, а до тогава той работи на сухо,колкото е по студен климата и мотора, толкова по лошо е за мотора студения старт..............точно това е и причината маслото да се захабява и да губи своите смазочни характеристики по бързо..........В западна Европа е нормално да минеш 100км за да стигнеш до работата си, или пък е нормално да минаваш по 40 000 км. на година, в такъв случай маслото се запазва повече , от колкото за същото време да минеш 5 000 км. примерно..........за това няма точен критерии по който да се определи на колко хил. се сменя маслото ,а зависи от индивидуалните потребности на всеки шофьор и как той експоатира автомобила си...................Има и други фактори за стареене на маслото и налагащи неговата смяна - това са климата, в БГ е доста прашно, колкото и да се сменят филтрите, пак минават микрочастици.........те се отлагат по стените на цилиндрите, и маслото е единственото ,което ги отмива............Другия фактор е качеството на бензина............колкото е по качествен , толкова по добре ще е за маслото ,защото в него няма да има отлагания .............аз карам на газ и маслото ми е бистричко, а е на вече 5 000 км. а маслото на Хондите ми са вече чернички , въпреки че са на по малко км. пробег............ И за това аз ви съветвам .....ако карате колата си по 1000 км. на месец в градско , сменяйте маслото на 10 000 км. Ако обаче навъртате по 1000 км . за 10дни извънградско , то тогава може и на 15 000 км. да го сменяте.......Има и още един фактор ,и той е качеството на маслото , в днешно време почти всички масла покриват изискванията на вашите автомобили, обаче се появиха и много ментета, е това е мн. опасно ........ :mad: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bonevsy Публикувано 4 юли 2007 Автор Сподели Публикувано 4 юли 2007 Нека поясня нещо - моторното масло се сменя на различен пробег и време.Този пробег зависи от експоатацията на мотора и автомобила..........ако палиш сутрин и минеш от вас до работата само 5 км. и после цял ден седи колата пред работата и вечерта обратно по същия ред, то тогава маслото се сменя на по малко км. пробег.......в този случай е по правилно да се сменя на време,което е 6 месеца, а за тия 6 месеца вие ще минете примерно 5-6 хил. км. Обаче ако сутрин палите колата и тръгнете за работа, която е на 50 км. от вас, то това значи че ще минете по 100 км. на ден...........или пък работите с колата и минавате 100- 200 км. на ден................тогава маслото се сменя на 10000 км. Това важи в случаите ,когато тези 200км. на ден ги минавате в града примерно, където мотора работи на празен ход доста често, с променлив режим на работа, обороти, скорости и т.н. Но ако минавате по 200км. на ден извън града или ивънградско ,то тогава маслото може да се сменя и на 15 000 км. пробег.............. :D Т ........ :mad:И все пак не спомена от коя марка масло за Галант-а си наи доволен или от кои по точно защото сигурно си ползвал повече от една!Вярно е и че има ментета на почтивсички марки ,новсе пак. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lubenti Публикувано 4 юли 2007 Сподели Публикувано 4 юли 2007 Вземи си Мотул 10w-40 модела е 6100 :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lubenti Публикувано 4 юли 2007 Сподели Публикувано 4 юли 2007 http://www.prospeed.bg/motul_product_more....1752&p=3697 Ако го вземеш от тук със сигурност няма да е менте :icon_thumbup: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 4 юли 2007 Сподели Публикувано 4 юли 2007 Мотул -а е добър вариант, 6100 техносинтетика ...........другия вариант е Мобил..............аз карам в момента с мобил, но е внос от Щатите и за това мисля че няма да имам проблеми.............въпрос на предпочитание е ........ :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lubenti Публикувано 4 юли 2007 Сподели Публикувано 4 юли 2007 Пламка а на скоростите какво масло им слагаш? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 4 юли 2007 Сподели Публикувано 4 юли 2007 Мобил пак..........75/90 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bonevsy Публикувано 4 юли 2007 Автор Сподели Публикувано 4 юли 2007 Имам възможност да си поръчам масло IPON с гаранция че е истинско, с тази подробност че е предназначено за най-новите модификации на пистови мотоциклети.Най-висок клас е по API спецификация.Само едно нещо ме спира да си сложа такова на Галант-а,че маслата за мотоциклети са с добавка за съединител.Тази добавка спомага намалянето на триенето на корка на съединителя да не се износва бързо.Мисля че няма да окаже никакво влияние ако го сложа на :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.