Премини към съдържание

Какво масло за диференциали и раздатка на Mitsubishi Outlander 2009 год. 2.4 Mivec бензин 170 к.с.-ръчна скоростна кутия


Препоръчано мнение

Здравейте! От съвсем скоро съм собственик на такъв автомобил и се сблъсках с тази дилема, какво масло се налива в раздатката и диференциалите на тази кола? Предварително благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравейте! От съвсем скоро съм собственик на такъв автомобил и се сблъсках с тази дилема, какво масло се налива в раздатката и диференциалите на тази кола? Предварително благодаря!

 

Здравей колега, заповядай изисквания на Mitsubishi (ако това ти е автомобила):

 

Mitsubishi, Outlander CW0/CWB, Outlander2.4, 2007-

Manufacturer: Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Tokyo,Japan

Drive type: a.w.d. Cylinder capacity: 2360 cc Power output: 170 HP / 125 kW at 6000 RPM

 

Engine 4B12

Petrol, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 4 valves/cyl, liquid cooled Cylinder capacity: 2360 cc

Power output: 170 HP/125 kW at 6000 RPM

 

Transferbox

Capacity 0,49 liter

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

Change 80000 km

 

Use: Severe

Check 20000 km/12 months

Change 40000 km

 

OEM recommendation:

year-round API: GL-5 SAE 80W

------------------------------

Differential, rear

Capacity 0,5 liter

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

Change 80000 km

 

Use: Severe

Check 20000 km/12 months

Change 40000 km

 

OEM recommendation

year-round API: GL-5 SAE 80W

------------------------------

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Колега svetliof, маслото трябва ли да бъде хипоидно или пък за LSD диференциал? ОТ друг ваш отговор, в една друга тема виждам, че за раздатката пише маслото да е API: GL-5 SAE 90. Но там става въпрос за дизелов Outlander 2.0 DI-D, 2007-2010, та въпросът ми е дали има разлика между бензинов и дизелов Outlander?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Колега svetliof, маслото трябва ли да бъде хипоидно или пък за LSD диференциал? ОТ друг ваш отговор, в една друга тема виждам, че за раздатката пише маслото да е API: GL-5 SAE 90. Но там става въпрос за дизелов Outlander 2.0 DI-D, 2007-2010, та въпросът ми е дали има разлика между бензинов и дизелов Outlander?

 

Здравей колега,

информацията която подавам е от най-големият информационен масив. Той се казва Olyslager. Т.е. към тази компания производителите на техника (автомобили, транспорт, агро, самолети, може би подводници, совалки и т.н.) подават за всичките си възли, течността на какви стандарти да отговаря, сменя ли се, проверява ли се и т.н. Това е единият входящ поток към Olyslager. Втория е от Главният лаборант на фирмата за масло, искаща (тази печатница Olyslager) да състави каталог - на хартиен, CD, ел.носител/онлайн... Във фирмата Olyslager има робот/търсеща машина. Вижда препоръките на производителя и сравнява от гамата на марката масло има ли продукт отговарящ на тези критерии. Така се съставят каталозите на 99 % от фирмите за масла. Ако има грешка (например подадена от производителя на възела), робота ще дръпне грешно масло за всички каталози които ще направи. Добрата новина е че тази база данни през 3 месеца се обновява (и ако е онлайн каталог) последният бързо ще синхронизира и ще попълни ново масло, новите излезнали модели през 2016г и така.

Ако при двигателните масла може да се хване някаква концепция за типовете изискващи се масла, за останалите възли не може да се отсече.

За твоята кола - това са препоръките. Тук се изисква първият индекс да е SAE 80W, като втори не е упоменат. На по-предната кола спирачка е вторият индекс SAE 90. Общото между 2-те коли виждам само и единствено в смазочната норма API GL-5.

За твоя случай можеш да използваш комбинирано масло и така да избегнеш всякакви притеснения, а именно: API GL-5 LS SAE 80W-90. То ще става и в 2-та случая, просто цената му ще е по-скъпа спрямо обикновено масло API GL-5 SAE 80W-90.

Едно време когато започнах да се занимавам с материята на маслата си мислех че видиш ли всички двигатели на Ford изискват едно и също масло. Маздите и те и т.н. Но се оказа факта, че през годините производителите на възли (двигатели, трансмисии...) ги обменят и ги вграждат в чужди коли. Тогава ако не си профилиран майстор да знаеш тази кутия на какво друго се слага, не можеш да определиш типа маслото. Ето моя Мицку 1.3 идва с ръчка на Renault. Затова трябва да се гледа сервизната книжка на производителя, някой последващ бюлетин ако е издала, а защо не и връзка с дилъра по телефона? Друг и алтернативен начин е да се отвори някой онлайн каталог за масло и да се види типа масло на марката Х. Но там виждаш само и единствено аналога на тази марка. Аз от своя страна имам легален достъп директно до информационният масив Olyslager и мога да помогна директно с инфо какви стандарти изисква производителя за възела (примерно си си изгубил сервизната книжка). Те като се знаят на заден план, вече може да се избере продукти (къде по-скъпи, къде по-евтини) от няколко марки и всички те ще са правилни.

Предимството на информационният масив Olyslager е, че е събрал последните заводски препоръки. Примерно производителя е преценил че в сервизната книжка е подал непълна информация (а и тя вече е напечатана) и в следващото 3-месечие актуализира препоръката (в повечето случай я завишава/актуализира).

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега svetliof, Благодаря ти много за изчерпателните отговори! Може ли последно да ми кажеш на кое масло да заложа?

 

Castrol Syntrax Limited Slip 75W140 е напълно синтетично трансмисионно масло, предназначено за използване както в конвенционални, така и в диференциали с ограничено приплъзване.

Макар и да бъде подходящ за всички приложения, Castrol Syntrax Limited Slip 75W140 е специално разработен за употреба в диференциали с ограничено приплъзване, монтирани на японски автомобили изискващи SAE 75W-140.

Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 (преди SAF-XJ 75W-140) също е специално предназначен и за BMW диференциали включително и за Z3 Limited Slip диференциал.

 

Спецификации и одобрения:

 

API GL-5

MB-Approval 235.61

ZF TE-ML 05D, 12D, 16G, 21D

BMW Limited Slip Rear Axles

Recommended for Nissan GTR Limited Slip axles.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MOBILUBE SHC-LS 75W90 - Напълно синтетично трансмисионно масло за работа при големи температурни разлики. Подходящо за употреба в диференциали с ограничено приплъзване и крайни предавки на камиони, пътно-строителни коли и пътнически автомобили. API GL-5/GL-4/MT-1 Scania STO 1:0 ZF TE-ML 08.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LIQUI MOLY LS 75W140 - Напълно синтетично хипоидно масло с LS добавка за леки автомобили със самоблокиращ диференциал. За изключително високи експлоатационни изисквания и удължени интервали на смяна. Спецификации: API GL 5 LS LIQUI MOLY препоръчва и за: BMW Hinterachsgetriebeöl Ford WSL-M2C 192A Scania STO 1:0 VME ZF TE-ML 05D/ 12D/ 16G, 21D

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MOTUL Gear 300 LS 75W-90 е 100% синтетично масло на естерна основа за натоварени скоростни кутии и диференциали с блокаж.Устойчиво на високи температури.Подходящо за състезателни и високо натоварени автомобили.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LIQUI MOLY HYPOID-GETRIEBEOL GL5 LS 85W90 - Трансмисионно масло разработено за високо натоварени хипоидни предавки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега svetliof, Благодаря ти много за изчерпателните отговори! Може ли последно да ми кажеш на кое масло да заложа?

 

Castrol Syntrax Limited Slip 75W140 е напълно синтетично трансмисионно масло, предназначено за използване както в конвенционални, така и в диференциали с ограничено приплъзване.

Макар и да бъде подходящ за всички приложения, Castrol Syntrax Limited Slip 75W140 е специално разработен за употреба в диференциали с ограничено приплъзване, монтирани на японски автомобили изискващи SAE 75W-140.

Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 (преди SAF-XJ 75W-140) също е специално предназначен и за BMW диференциали включително и за Z3 Limited Slip диференциал.

 

Спецификации и одобрения:

 

API GL-5

MB-Approval 235.61

ZF TE-ML 05D, 12D, 16G, 21D

BMW Limited Slip Rear Axles

Recommended for Nissan GTR Limited Slip axles.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MOBILUBE SHC-LS 75W90 - Напълно синтетично трансмисионно масло за работа при големи температурни разлики. Подходящо за употреба в диференциали с ограничено приплъзване и крайни предавки на камиони, пътно-строителни коли и пътнически автомобили. API GL-5/GL-4/MT-1 Scania STO 1:0 ZF TE-ML 08.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LIQUI MOLY LS 75W140 - Напълно синтетично хипоидно масло с LS добавка за леки автомобили със самоблокиращ диференциал. За изключително високи експлоатационни изисквания и удължени интервали на смяна. Спецификации: API GL 5 LS LIQUI MOLY препоръчва и за: BMW Hinterachsgetriebeöl Ford WSL-M2C 192A Scania STO 1:0 VME ZF TE-ML 05D/ 12D/ 16G, 21D

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MOTUL Gear 300 LS 75W-90 е 100% синтетично масло на естерна основа за натоварени скоростни кутии и диференциали с блокаж.Устойчиво на високи температури.Подходящо за състезателни и високо натоварени автомобили.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LIQUI MOLY HYPOID-GETRIEBEOL GL5 LS 85W90 - Трансмисионно масло разработено за високо натоварени хипоидни предавки.

---------------------------------------------------

Valvoline DuraBlend GL-5 LS SAE 75W-90 - Valvoline DuraBlend GL-5 LS SAE 75W-90 е масло, предназначено за използване в диференциали с ограничено приплъзване, хипоидни и други видове зъбни предавки, където се изисква използването на API GL-5 съвместим лубрикант.

 

Специалните добавки намаляват шума в диференциалите и осигуряват защита срещу износване при всякакви условия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега @fudjup,

Намерих в Olyslager 3 автомобила, отговарящи на критериите Outlander 2.4 2009г. При 2 от тях мощността в к.с. съвпада. Според мен правилният подход е да се познае кой е автомобила по кода на двигателя, независимо от мощността. Понякога даденият двигател има няколко мощности през годините, но за всички останали възли препоръката е една, така че да няма разводняване, производителя е подал само 1 двигател. Така че предлагам да се ориентираш по кода на двигателя.

 

I Mitsubishi, Outlander (Sport) / Airtrek CU0W, Outlander (Sport) / Airtrek 2.4 16V, 2003-2009

Manufacturer: Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Tokyo, Japan

Drive type: a.w.d. Cylinder capacity: 2378 cc Power output: 160 HP / 118 kW at 6000 RPM

 

Engine 4G69

Petrol, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 4 valves/cyl, liquid cooled Cylinder capacity: 2378 cc

Power output: 160 HP/118 kW at 6000 RPM

 

Transferbox Capacity 0,55 liter

Use: Normal Check 15000 km/12 months

Change 45000 km/12 months

 

OEM recommendation

Above 10 API:GL-5 SAE 90

Below 10 API:GL-5 SAE 80W

 

Differential, rear

Capacity 0,55 liter

Use: Normal Check 15000 km/12 months

Change 90000 km/12 months

 

OEM recommendation

Above 10 API: GL-5 SAE 90

Below 10 API: GL-5 SAE 80W

 

Differential, rear, limited slip

Capacity 0,55 liter

Use: Normal

Check 15000 km/12 months

Change 45000 km/12 months

 

OEM recommendation

year-round API: GL-5 LS SAE 90

year-round API: GL-5 LS SAE 80W-90

 

Резюме за този раздел: Вижда се че при тази кола се намесва освен раздатка, заден диференциал, но и се оборудва заден диференциал с блокаж. Излишно е да се мъчат възлите с прекалено вискозно масло от рода на SAE 75W-140, а и е грешно, защото производителя е уточнил както зимният вискозитет SAE 80W, така и летният SAE 90. Брилянтно решение и измъкване е да се подбере API GL-5 LS SAE 75W-90 масло. Тогава няма да се чудиш и да се налага да звънкаш по VIN на дилъра има ли блокаж или не, защото тази комбинация API GL-5 LS SAE 75W-90 покрива всичко. Няма никакъв проблем да се използва масло почващо със SAE 75W, вместо с изискващото се SAE 80W (просто е по-скъпо първото)

Разгледах техническите документи на маслата и според параметрите им ги подреждам така по хубост:

1. Motul GEAR 300 LS 75W-90

2. Valvoline Gear Oil GL-5 LS SAE 75W-90

3. Mobilube SHC 75W-90 LS

----------------------------------------

 

II. Mitsubishi, Outlander CW0/CWB, Outlander2.4, 2007-

Mitsubishi, Outlander CW0/CWB, Outlander 2.4 ClearTec FFV, 2007-

 

Manufacturer: Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Tokyo,Japan

Drive type: a.w.d. Cylinder capacity: 2360 cc Power output: 170 HP / 125 kW at 6000 RPM

 

Engine 4B12

Engine 4B12 FFV

Petrol, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 4 valves/cyl, liquid cooled Cylinder capacity: 2360 cc

Power output: 170 HP/125 kW at 6000 RPM

 

Transferbox

Capacity 0,49 liter

Use: Normal Check 20000 km/12 months

Change 80000 km

 

Use: Severe

Check 20000 km/12 months

Change 40000 km

 

OEM recommendation

year-round API: GL-5 SAE 80W

 

Differential, rear

Capacity 0,5 liter

Use: Normal Check 20000 km/12 months

Change 80000 km

 

Use: Severe

Check 20000 km/12 months

Change 40000 km

 

OEM recommendation

year-round API: GL-5 SAE 80W

 

Резюме за този раздел: При тези модели с почти идентичен код на двигателя не се изисква LS масло (както при горният диференциал с блокаж). Тук също смятам че е излишно слагането на SAE 75W-140 и горната препоръка (Motul, Valvoline, Mobil) важи с пълна сила и тук.

----------------------------------------

Надявам се че съм бил полезен,

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много Ви благодаря за изчерпателните отговори! Моят двигател е с код: 4b12 ще сложа масло MOTUL GEAR 300 LS 75W-90 и както казахте смятам, че всичко ще е ok! Още веднъж Ви благодаря и се извинявам ако съм Ви поизнервил леко с некомпетентноста си! ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Здравейте отново! Сега питането ми е, какво е маслото в ръчната скоростната кутия на Mitsubishi Outlander 2009 год. 2.4 Mivec бензин 170 к.с., модел на двигателя 4b12? И дали ако сложа масло с индекс GL5, а не GL4 ще има проблем за синхронизаторите?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново! Сега питането ми е, какво е маслото в ръчната скоростната кутия на Mitsubishi Outlander 2009 год. 2.4 Mivec бензин 170 к.с., модел на двигателя 4b12? И дали ако сложа масло с индекс GL5, а не GL4 ще има проблем за синхронизаторите?

 

Здравей. Определено ще имаш проблем. Тук изискването е съвсем друго:

 

Transaxle, manual W5MBB

Manual

Capacity 2,5 liter

Gears forward: 5

Gears reverse: 1

 

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

Change 200000 km

 

Use: Severe

Check 20000 km/12 months

Change 100000 km

 

OEM recommendation

temperate climate API: GL-3 SAE 75W-80

 

OEM recommends: Dia Queen New Multi Gear Oil

 

 

API GL-3 е много стара категория. Тя може да се замени с API GL-4 SAE 75W-80 масло, но не и с API GL-5!

Имаше подобна тема за ASX 2010г, сега ще я изровя цък.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...