fudjup Публикувано 15 февруари 2016 Сподели Публикувано 15 февруари 2016 Здравейте! От съвсем скоро съм собственик на такъв автомобил и се сблъсках с тази дилема, какво масло се налива в раздатката и диференциалите на тази кола? Предварително благодаря! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
plamen7905 Публикувано 23 февруари 2016 Сподели Публикувано 23 февруари 2016 Дават 75W90 GL-5 мисля.http://ew5test.earlweb.com/recommendations.php?modelyear=2009&vehicle=54599&site=251®ion=375&language=18&brand=208 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 23 февруари 2016 Сподели Публикувано 23 февруари 2016 (редакция) Здравейте! От съвсем скоро съм собственик на такъв автомобил и се сблъсках с тази дилема, какво масло се налива в раздатката и диференциалите на тази кола? Предварително благодаря! Здравей колега, заповядай изисквания на Mitsubishi (ако това ти е автомобила): Mitsubishi, Outlander CW0/CWB, Outlander2.4, 2007- Manufacturer: Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Tokyo,Japan Drive type: a.w.d. Cylinder capacity: 2360 cc Power output: 170 HP / 125 kW at 6000 RPM Engine 4B12 Petrol, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 4 valves/cyl, liquid cooled Cylinder capacity: 2360 cc Power output: 170 HP/125 kW at 6000 RPM Transferbox Capacity 0,49 liter Use: Normal Check 20000 km/12 months Change 80000 km Use: Severe Check 20000 km/12 months Change 40000 km OEM recommendation:year-round API: GL-5 SAE 80W ------------------------------Differential, rear Capacity 0,5 liter Use: Normal Check 20000 km/12 months Change 80000 km Use: Severe Check 20000 km/12 months Change 40000 km OEM recommendation year-round API: GL-5 SAE 80W ------------------------------Поздрави Редактирано 23 февруари 2016 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fudjup Публикувано 24 февруари 2016 Автор Сподели Публикувано 24 февруари 2016 Благодаря! Колега svetliof, маслото трябва ли да бъде хипоидно или пък за LSD диференциал? ОТ друг ваш отговор, в една друга тема виждам, че за раздатката пише маслото да е API: GL-5 SAE 90. Но там става въпрос за дизелов Outlander 2.0 DI-D, 2007-2010, та въпросът ми е дали има разлика между бензинов и дизелов Outlander? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 24 февруари 2016 Сподели Публикувано 24 февруари 2016 (редакция) Благодаря! Колега svetliof, маслото трябва ли да бъде хипоидно или пък за LSD диференциал? ОТ друг ваш отговор, в една друга тема виждам, че за раздатката пише маслото да е API: GL-5 SAE 90. Но там става въпрос за дизелов Outlander 2.0 DI-D, 2007-2010, та въпросът ми е дали има разлика между бензинов и дизелов Outlander? Здравей колега,информацията която подавам е от най-големият информационен масив. Той се казва Olyslager. Т.е. към тази компания производителите на техника (автомобили, транспорт, агро, самолети, може би подводници, совалки и т.н.) подават за всичките си възли, течността на какви стандарти да отговаря, сменя ли се, проверява ли се и т.н. Това е единият входящ поток към Olyslager. Втория е от Главният лаборант на фирмата за масло, искаща (тази печатница Olyslager) да състави каталог - на хартиен, CD, ел.носител/онлайн... Във фирмата Olyslager има робот/търсеща машина. Вижда препоръките на производителя и сравнява от гамата на марката масло има ли продукт отговарящ на тези критерии. Така се съставят каталозите на 99 % от фирмите за масла. Ако има грешка (например подадена от производителя на възела), робота ще дръпне грешно масло за всички каталози които ще направи. Добрата новина е че тази база данни през 3 месеца се обновява (и ако е онлайн каталог) последният бързо ще синхронизира и ще попълни ново масло, новите излезнали модели през 2016г и така.Ако при двигателните масла може да се хване някаква концепция за типовете изискващи се масла, за останалите възли не може да се отсече. За твоята кола - това са препоръките. Тук се изисква първият индекс да е SAE 80W, като втори не е упоменат. На по-предната кола спирачка е вторият индекс SAE 90. Общото между 2-те коли виждам само и единствено в смазочната норма API GL-5.За твоя случай можеш да използваш комбинирано масло и така да избегнеш всякакви притеснения, а именно: API GL-5 LS SAE 80W-90. То ще става и в 2-та случая, просто цената му ще е по-скъпа спрямо обикновено масло API GL-5 SAE 80W-90.Едно време когато започнах да се занимавам с материята на маслата си мислех че видиш ли всички двигатели на Ford изискват едно и също масло. Маздите и те и т.н. Но се оказа факта, че през годините производителите на възли (двигатели, трансмисии...) ги обменят и ги вграждат в чужди коли. Тогава ако не си профилиран майстор да знаеш тази кутия на какво друго се слага, не можеш да определиш типа маслото. Ето моя Мицку 1.3 идва с ръчка на Renault. Затова трябва да се гледа сервизната книжка на производителя, някой последващ бюлетин ако е издала, а защо не и връзка с дилъра по телефона? Друг и алтернативен начин е да се отвори някой онлайн каталог за масло и да се види типа масло на марката Х. Но там виждаш само и единствено аналога на тази марка. Аз от своя страна имам легален достъп директно до информационният масив Olyslager и мога да помогна директно с инфо какви стандарти изисква производителя за възела (примерно си си изгубил сервизната книжка). Те като се знаят на заден план, вече може да се избере продукти (къде по-скъпи, къде по-евтини) от няколко марки и всички те ще са правилни.Предимството на информационният масив Olyslager е, че е събрал последните заводски препоръки. Примерно производителя е преценил че в сервизната книжка е подал непълна информация (а и тя вече е напечатана) и в следващото 3-месечие актуализира препоръката (в повечето случай я завишава/актуализира).Поздрави Редактирано 24 февруари 2016 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fudjup Публикувано 25 февруари 2016 Автор Сподели Публикувано 25 февруари 2016 Колега svetliof, Благодаря ти много за изчерпателните отговори! Може ли последно да ми кажеш на кое масло да заложа? Castrol Syntrax Limited Slip 75W140 е напълно синтетично трансмисионно масло, предназначено за използване както в конвенционални, така и в диференциали с ограничено приплъзване.Макар и да бъде подходящ за всички приложения, Castrol Syntrax Limited Slip 75W140 е специално разработен за употреба в диференциали с ограничено приплъзване, монтирани на японски автомобили изискващи SAE 75W-140.Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 (преди SAF-XJ 75W-140) също е специално предназначен и за BMW диференциали включително и за Z3 Limited Slip диференциал. Спецификации и одобрения: API GL-5 MB-Approval 235.61 ZF TE-ML 05D, 12D, 16G, 21D BMW Limited Slip Rear Axles Recommended for Nissan GTR Limited Slip axles.-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------MOBILUBE SHC-LS 75W90 - Напълно синтетично трансмисионно масло за работа при големи температурни разлики. Подходящо за употреба в диференциали с ограничено приплъзване и крайни предавки на камиони, пътно-строителни коли и пътнически автомобили. API GL-5/GL-4/MT-1 Scania STO 1:0 ZF TE-ML 08.-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------LIQUI MOLY LS 75W140 - Напълно синтетично хипоидно масло с LS добавка за леки автомобили със самоблокиращ диференциал. За изключително високи експлоатационни изисквания и удължени интервали на смяна. Спецификации: API GL 5 LS LIQUI MOLY препоръчва и за: BMW Hinterachsgetriebeöl Ford WSL-M2C 192A Scania STO 1:0 VME ZF TE-ML 05D/ 12D/ 16G, 21D-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------MOTUL Gear 300 LS 75W-90 е 100% синтетично масло на естерна основа за натоварени скоростни кутии и диференциали с блокаж.Устойчиво на високи температури.Подходящо за състезателни и високо натоварени автомобили.-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------LIQUI MOLY HYPOID-GETRIEBEOL GL5 LS 85W90 - Трансмисионно масло разработено за високо натоварени хипоидни предавки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fudjup Публикувано 25 февруари 2016 Автор Сподели Публикувано 25 февруари 2016 Колега svetliof, Благодаря ти много за изчерпателните отговори! Може ли последно да ми кажеш на кое масло да заложа? Castrol Syntrax Limited Slip 75W140 е напълно синтетично трансмисионно масло, предназначено за използване както в конвенционални, така и в диференциали с ограничено приплъзване.Макар и да бъде подходящ за всички приложения, Castrol Syntrax Limited Slip 75W140 е специално разработен за употреба в диференциали с ограничено приплъзване, монтирани на японски автомобили изискващи SAE 75W-140.Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 (преди SAF-XJ 75W-140) също е специално предназначен и за BMW диференциали включително и за Z3 Limited Slip диференциал. Спецификации и одобрения: API GL-5 MB-Approval 235.61 ZF TE-ML 05D, 12D, 16G, 21D BMW Limited Slip Rear Axles Recommended for Nissan GTR Limited Slip axles.-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------MOBILUBE SHC-LS 75W90 - Напълно синтетично трансмисионно масло за работа при големи температурни разлики. Подходящо за употреба в диференциали с ограничено приплъзване и крайни предавки на камиони, пътно-строителни коли и пътнически автомобили. API GL-5/GL-4/MT-1 Scania STO 1:0 ZF TE-ML 08.-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------LIQUI MOLY LS 75W140 - Напълно синтетично хипоидно масло с LS добавка за леки автомобили със самоблокиращ диференциал. За изключително високи експлоатационни изисквания и удължени интервали на смяна. Спецификации: API GL 5 LS LIQUI MOLY препоръчва и за: BMW Hinterachsgetriebeöl Ford WSL-M2C 192A Scania STO 1:0 VME ZF TE-ML 05D/ 12D/ 16G, 21D-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------MOTUL Gear 300 LS 75W-90 е 100% синтетично масло на естерна основа за натоварени скоростни кутии и диференциали с блокаж.Устойчиво на високи температури.Подходящо за състезателни и високо натоварени автомобили.-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------LIQUI MOLY HYPOID-GETRIEBEOL GL5 LS 85W90 - Трансмисионно масло разработено за високо натоварени хипоидни предавки.---------------------------------------------------Valvoline DuraBlend GL-5 LS SAE 75W-90 - Valvoline DuraBlend GL-5 LS SAE 75W-90 е масло, предназначено за използване в диференциали с ограничено приплъзване, хипоидни и други видове зъбни предавки, където се изисква използването на API GL-5 съвместим лубрикант. Специалните добавки намаляват шума в диференциалите и осигуряват защита срещу износване при всякакви условия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 25 февруари 2016 Сподели Публикувано 25 февруари 2016 (редакция) Здравей колега @fudjup,Намерих в Olyslager 3 автомобила, отговарящи на критериите Outlander 2.4 2009г. При 2 от тях мощността в к.с. съвпада. Според мен правилният подход е да се познае кой е автомобила по кода на двигателя, независимо от мощността. Понякога даденият двигател има няколко мощности през годините, но за всички останали възли препоръката е една, така че да няма разводняване, производителя е подал само 1 двигател. Така че предлагам да се ориентираш по кода на двигателя. I Mitsubishi, Outlander (Sport) / Airtrek CU0W, Outlander (Sport) / Airtrek 2.4 16V, 2003-2009 Manufacturer: Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Tokyo, Japan Drive type: a.w.d. Cylinder capacity: 2378 cc Power output: 160 HP / 118 kW at 6000 RPM Engine 4G69 Petrol, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 4 valves/cyl, liquid cooled Cylinder capacity: 2378 cc Power output: 160 HP/118 kW at 6000 RPM Transferbox Capacity 0,55 liter Use: Normal Check 15000 km/12 months Change 45000 km/12 months OEM recommendation Above 10 API:GL-5 SAE 90 Below 10 API:GL-5 SAE 80W Differential, rear Capacity 0,55 liter Use: Normal Check 15000 km/12 months Change 90000 km/12 months OEM recommendation Above 10 API: GL-5 SAE 90 Below 10 API: GL-5 SAE 80W Differential, rear, limited slip Capacity 0,55 liter Use: Normal Check 15000 km/12 months Change 45000 km/12 months OEM recommendation year-round API: GL-5 LS SAE 90 year-round API: GL-5 LS SAE 80W-90 Резюме за този раздел: Вижда се че при тази кола се намесва освен раздатка, заден диференциал, но и се оборудва заден диференциал с блокаж. Излишно е да се мъчат възлите с прекалено вискозно масло от рода на SAE 75W-140, а и е грешно, защото производителя е уточнил както зимният вискозитет SAE 80W, така и летният SAE 90. Брилянтно решение и измъкване е да се подбере API GL-5 LS SAE 75W-90 масло. Тогава няма да се чудиш и да се налага да звънкаш по VIN на дилъра има ли блокаж или не, защото тази комбинация API GL-5 LS SAE 75W-90 покрива всичко. Няма никакъв проблем да се използва масло почващо със SAE 75W, вместо с изискващото се SAE 80W (просто е по-скъпо първото)Разгледах техническите документи на маслата и според параметрите им ги подреждам така по хубост:1. Motul GEAR 300 LS 75W-90 2. Valvoline Gear Oil GL-5 LS SAE 75W-903. Mobilube SHC 75W-90 LS---------------------------------------- II. Mitsubishi, Outlander CW0/CWB, Outlander2.4, 2007- Mitsubishi, Outlander CW0/CWB, Outlander 2.4 ClearTec FFV, 2007- Manufacturer: Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Tokyo,Japan Drive type: a.w.d. Cylinder capacity: 2360 cc Power output: 170 HP / 125 kW at 6000 RPM Engine 4B12 Engine 4B12 FFV Petrol, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 4 valves/cyl, liquid cooled Cylinder capacity: 2360 cc Power output: 170 HP/125 kW at 6000 RPM Transferbox Capacity 0,49 liter Use: Normal Check 20000 km/12 months Change 80000 km Use: Severe Check 20000 km/12 months Change 40000 km OEM recommendation year-round API: GL-5 SAE 80W Differential, rear Capacity 0,5 liter Use: Normal Check 20000 km/12 months Change 80000 km Use: Severe Check 20000 km/12 months Change 40000 km OEM recommendation year-round API: GL-5 SAE 80W Резюме за този раздел: При тези модели с почти идентичен код на двигателя не се изисква LS масло (както при горният диференциал с блокаж). Тук също смятам че е излишно слагането на SAE 75W-140 и горната препоръка (Motul, Valvoline, Mobil) важи с пълна сила и тук.----------------------------------------Надявам се че съм бил полезен,Поздрави Редактирано 25 февруари 2016 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fudjup Публикувано 25 февруари 2016 Автор Сподели Публикувано 25 февруари 2016 Много Ви благодаря за изчерпателните отговори! Моят двигател е с код: 4b12 ще сложа масло MOTUL GEAR 300 LS 75W-90 и както казахте смятам, че всичко ще е ok! Още веднъж Ви благодаря и се извинявам ако съм Ви поизнервил леко с некомпетентноста си! ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fudjup Публикувано 6 Май 2018 Автор Сподели Публикувано 6 Май 2018 Здравейте отново! Сега питането ми е, какво е маслото в ръчната скоростната кутия на Mitsubishi Outlander 2009 год. 2.4 Mivec бензин 170 к.с., модел на двигателя 4b12? И дали ако сложа масло с индекс GL5, а не GL4 ще има проблем за синхронизаторите? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 6 Май 2018 Сподели Публикувано 6 Май 2018 (редакция) Здравейте отново! Сега питането ми е, какво е маслото в ръчната скоростната кутия на Mitsubishi Outlander 2009 год. 2.4 Mivec бензин 170 к.с., модел на двигателя 4b12? И дали ако сложа масло с индекс GL5, а не GL4 ще има проблем за синхронизаторите? Здравей. Определено ще имаш проблем. Тук изискването е съвсем друго: Transaxle, manual W5MBBManualCapacity 2,5 literGears forward: 5Gears reverse: 1 Use: NormalCheck 20000 km/12 monthsChange 200000 km Use: SevereCheck 20000 km/12 monthsChange 100000 km OEM recommendation temperate climate API: GL-3 SAE 75W-80 OEM recommends: Dia Queen New Multi Gear Oil API GL-3 е много стара категория. Тя може да се замени с API GL-4 SAE 75W-80 масло, но не и с API GL-5!Имаше подобна тема за ASX 2010г, сега ще я изровя цък.Поздрави Редактирано 6 Май 2018 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fudjup Публикувано 6 Май 2018 Автор Сподели Публикувано 6 Май 2018 Много благодаря за бързия отговор колега svetliof! Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.