dreadx Публикувано 2 февруари 2014 Сподели Публикувано 2 февруари 2014 Галант E52A 1.8 SOHC - Колата е на 260000 км. и аз лично не съм я виждал с работеща ламбда-сонда, но доколкото знам се е прецакала към стандартните си километри за ламбда-сонда (200 хил.) и явно после е карана така със светещ "Check Engine" за едни 60-70 хил. км. Вчера ми хрумна да сменя ламбда-сондата - имах такава от Форд-Фиеста (Bosch). Изключих акумулатора за няколко мин, запалих и изчаках колата да загрее. ЕКУ-то бъзгаше оборотите и го оставих да се настройва (даже два пъти), докато установи стабилен празен ход. След това покарах колата и ми направи впечатление, че при рязко подаване на газ двигателят за един кратък момент прекъсва, след това тръгва да се развърта. При отпускане на педала оборотите падат под средната стойност и след това се нормализират. Ефектът го няма при студен двигател - но тогава работи на по-високи обороти празен ход, а и сместа сигурно е обогатена. Преди да сменя ламбда-сондата, двигателят работеше с откровено богата смес и може би проблемът не беше ясно изразен. Четох из форума, че след откачане на акумулатора, може да се наложи колата да се покара, за да се адаптира ЕКУ-то (въпреки, че ми се струваше да няма общо с този проблем) и днес изминах 15-тина км, но подобрение няма. Оборотите на празен ход са около 650-700 об./мин. - за моя двигател не трябва ли да са 800? След това се насочих към TPS - измерих 830 ома (от 4.7k) в нулево положение на дросел-клапата, а датчикът в TPS за нулева позиция не дава никаква връзка. Огледах най-внимателно дали винтовете на TPS са отвивани, но не можах да преценя със сигурност дали някой го е въртял. (Все пак може би са разместени TPS и дросела, едното спрямо другото - прекалено ниски обороти, а липса на сигнал за нулевата позиция). После погледнах и винта за празен ход (опорния винт на дросела) - по него има доста следи от "настройки". Дали пък не са решили, след като работят без ламбда-сонда, да настроят оборотите на празен ход на най-ниските стабилни, а после да са наместили TPS-а на ОкО, че да не са го и съвсем уцелили? -- в крайна сметка ще си направя всичките настройки (+ почистване на механиката) - ама не ми се занимава сега, в тоя студ и вятър на улицата.. Предвид въртяния винт, някой може ли да ми каже - при нормално износване на частите и тези километри на колата, има ли някаква вероятност да се е налагала донастройка на нулевата позиция на дросел-клапата? И дали да наместя на първо време само TPS-а, за да видя как ще е, или тези 650 оборота на празен ход не са достатъчни и пак ще има проблеми при тръгване? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 3 февруари 2014 Автор Сподели Публикувано 3 февруари 2014 Точно заради богатата смес и липсата на ламбда-сонда е било. Настроих го по заводските предписания и си работи нормално. Някой беше отвил опорния винт на дросел-клапата до съвсем затворено положение, а и TPS-а беше разместен спрямо нея. Най-много време изгубих докато развия долния винт на TPS-a, понеже е на завряно място.. След половин час опити с отвертка, с гедоре и т.н., вече се бях отказал. Тъкмо затворих капака и ми хрумна: защо ли не взема да пробвам с най-обикновено гаечно ключе 8-ца.. ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 3 февруари 2014 Сподели Публикувано 3 февруари 2014 Точно заради богатата смес и липсата на ламбда-сонда е било. Настроих го по заводските предписания и си работи нормално. Някой беше отвил опорния винт на дросел-клапата до съвсем затворено положение, а и TPS-а беше разместен спрямо нея. Най-много време изгубих докато развия долния винт на TPS-a, понеже е на завряно място.. След половин час опити с отвертка, с гедоре и т.н., вече се бях отказал. Тъкмо затворих капака и ми хрумна: защо ли не взема да пробвам с най-обикновено гаечно ключе 8-ца.. ;) Браво, колега! Радвам се, че не само си разрешил проблема, но си и описал причината и решението. Така трябва, за да бъдем полезни един на друг. Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 3 февруари 2014 Сподели Публикувано 3 февруари 2014 Пък,ако има и работеща ламбда сонда как ще мърка .... И как ще гори ...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.