Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Преди .... да речем десетина години баш във вашия край ме спря един другарин с пукнато стъкло - има - няма 5 на 5 см. И ми писа акт. Попитах учтиво дали не е прекалено :-) , но го написа.

Законът тогава твърдеше, че трябва да платя 30 лв.

Прецених, че ще ми отнеме по-малко средства и нерви, и време, а и разправия с дряновските представители на закона и си ги платих.

 

Иначе, законът тогава твърдеше, че е техническа неизправност и дори колата подлежи на спиране от движение. В такива случаи е необходимо да се твърди пред органите на реда, че се е случило току-що, паднал е камък от един камион, аз неговата мама, а също така, че техническата неизправност не застрашава движението на МПС и се придвижваме към първия дилър на Мицубиши за смяна на стъклото. Ако се напинят да пишат акт, в което се съмнявам, напиши го като възражение. И преди да пишат акта - им кажи, че ще го напишеш като възражение. И те не могат да пишат бързо и ще се откажат.

 

Само да вметна, че жената още не беше завършила право тогава :-)

 

И още нещо - ASX отстъпва само на VR4 - по-добър е от другите галанти :-) И дано това да ти е последния кахър с него! Мой приятел кара вече няколко години такъв, от първите, нищо не е мръднало. Редовно му крада "ключа" - много удобен автомобил. И за града, все пак е с размерите на Ранър; и за каране - все пак стойката вътре е като на Ранър :-) Страхотен избор!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да...явно винетката ще го измислим някак си - едва ли ще я разлепят, пукнатината минава през нея, но това е малкият кахър. Проблема е, че докато чакам стъклото да дойде, трябва да обикалям родните пътища... То че стъклото няма да ми падне в краката няма, ама с полицаите ще имам ядове... Успях да говоря с едни приятели - полицаи - май наистина може да ме спрат от движение! :icon_doh: Ще трябва да говоря с дилъра на Мицубиши да ме прати някъде да го залепим или за някакъв документ, въпреки че то тръгнала ли е пукнатината...ако е само мястото на удара може и да залепне ама с пукнатина... и тези температурни разлики денем и нощем ... Май ще е най-добре ако ми дадат оборотна кола за това време а тази я спра ама... Утрото било по-мъдро от вечерта - дано е така. :mitsu-smiley:

Редактирано от sturm44
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бе ти прочети какво ти писах по-горе и не се кахъри. Научи го наизуст, по закон е. Нали при юрист спя :-)

 

Винетката нямаш проблем да ти я възстановят от АПИ - ако пазиш найлончето с бар-кода, от който си я отлепил - ти дават нова. Иначе - по съвет от един велик майстор - нагрях една със сешоар, отлепих я внимателно с тънка шпатола и си я залепих на другата кола - никакви проблеми. Ама то човек трябва да слуша само добрите майстори :-) И жените, само в тясно специализираната им професионална част :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От вчера - с ново стъкло. Вместо 14 дни доставката стана за 9 дни и монтаж на 10-ят.

 

Какво костваше това?

 

Първо, отиване до Пътна полиция. Там някой от пътните инспектори правят снимка на стъклото и винетката, сканират лична карта и малкия талон, правят протокол, плащат се 5 лв., от които 2,50 такса за банката :icon_censored: по някъкъв си параграф 4, пише се молба за новата винетка.

 

Прочетете внимателно документа, който попълват господата полицаи, че да не се налага да се връщате да оправят нещо - както стана в моят случай.

 

След смяна на стъклото с парче от него с винетката на него - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО е винетката да е със стъкло или част от него, ако е нарушена винетката не го приемат! - се отива в Пътно управление. Там отново се попълва една молба, сканира се малкият талон, оставя се втората част от винетката, ако автомобила е на фирма - копие от актуалното състояние, ако е лизингов - копие от документа от лизинговата компания, даващ правото на лицето Х да го управлява. И ти дават нова винетка.

 

Проблема е със стикера за прегледа - всички вдигат ръце, никой не казва какво се прави. В сервиза не са успели и да го разлепят - та сега си нося едно парче стъкло със въпросният стикер на него в багажника. :icon_angel:

 

Стикаре за застраховката се преиздава, но момчетата са успели да го разлепят та си е старият.

 

 

 

 

Радвам се че направих всичко това, защото се оказа че - цитирам "За първи път винетен стикер ни се опъва" - и не са успели дори и малко от него да разлепят.

 

 

Дано информацията е полезна. И ДАНО на никой не му се налага да прави всичко това.:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

И ето, още около 1 000 км и нова смяна на маслото. Преди около седмица, понеже антифиза бе намалял та го долях, реших да дръпна щеката на маслото. Гледам първо - на горната "резка", второ - доста черно. Много черно.

 

Попитах в сервиза нормално ли е да пълнят до горната "резка", от там казаха да. И второ - до сега дизел не съм карал/имал ама то много черно бе!!!

 

 

 

 

И не мога да преценя - във връзка с разхода на гориво, при дълги спускания /примерно Шипка/ дали е по-добре слизане на висока предавка без газ или на "свободна".

 

Май е едно и също, но съм чувал че при новите мотори за спестяване на гориво е по-добре слизане "на скорост" а не на "свободна....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И ето, още около 1 000 км и нова смяна на маслото. Преди около седмица, понеже антифиза бе намалял та го долях, реших да дръпна щеката на маслото. Гледам първо - на горната "резка", второ - доста черно. Много черно.

 

Попитах в сервиза нормално ли е да пълнят до горната "резка", от там казаха да. И второ - до сега дизел не съм карал/имал ама то много черно бе!!!

 

 

 

 

И не мога да преценя - във връзка с разхода на гориво, при дълги спускания /примерно Шипка/ дали е по-добре слизане на висока предавка без газ или на "свободна".

 

Май е едно и също, но съм чувал че при новите мотори за спестяване на гориво е по-добре слизане "на скорост" а не на "свободна....

не е едно и също поради две причини.....1. използваш мотора като моторна спирачка, и 2. когато си на скорост, оборотите са ти над 1000 и вакуума в колактора е доста повече и сервото има по добри параметри, а с това и спирачките......дори и при дизелите, които са с отделна вакуум помпа, там е същото - спирачките са по добри......разлика оба1че няма, когато спирачките са като на Паджеро 3 и 4 .....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

И ето, още около 1 000 км и нова смяна на маслото. Преди около седмица, понеже антифиза бе намалял та го долях, реших да дръпна щеката на маслото. Гледам първо - на горната "резка", второ - доста черно. Много черно.

 

Попитах в сервиза нормално ли е да пълнят до горната "резка", от там казаха да. И второ - до сега дизел не съм карал/имал ама то много черно бе!!!

 

И не мога да преценя - във връзка с разхода на гориво, при дълги спускания /примерно Шипка/ дали е по-добре слизане на висока предавка без газ или на "свободна".

 

Май е едно и също, но съм чувал че при новите мотори за спестяване на гориво е по-добре слизане "на скорост" а не на "свободна....

 

При дизелите е нормално маслото да е черно.

Най-добре при голям наклон да бъдеш на предавка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колеги. :icon_rock:

 

Това със сигурността при спускане по наклон на скорост - да, напълно съгласен.

Относно регенерация на DPF системата - предупредиха ме че при по-продължително градско каране ще се "появи" нещо подобно. За момента, ако се е случвало, не съм и разбрал. Моето каране е предимно извънградско и може би все още не се е налагало.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Явно са им слаби предните стъкла на ASX-a, и при мен само той беше пукнат след градушката в София. Не съм имал твоите перипитии обаче, в БалканСтар са успели всичко да отлепят и залепят наново, не съм се занимавал грам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...