dpd Публикувано 14 ноември 2013 Сподели Публикувано 14 ноември 2013 Моля,някой от знаещите, да обясни за какво служи това реле и в коя схема са силовите контакти. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dpd Публикувано 2 декември 2013 Автор Сподели Публикувано 2 декември 2013 Явно,никой от знаещите нежелае да сподели. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bacard1 Публикувано 4 декември 2013 Сподели Публикувано 4 декември 2013 Явно,никой от знаещите нежелае да сподели.Явно става въпрос за вграденото реле-регулатор намиращо се на генератора.Същевременно е и четкодържател.При неизправност/напрежението трябва да е 13,8-14,4В./ акумулатора не може да се зареди и става проблем.Зарядния ток също се регулира от това реле.Не ми стана ясно за какви силови контакти питаш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 4 декември 2013 Сподели Публикувано 4 декември 2013 NOTEThe alternator relay functions as a back-up for theflow of electricity to the field coil if there is adisconnection or damaged wiring of the chargingwarning light. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dpd Публикувано 4 декември 2013 Автор Сподели Публикувано 4 декември 2013 NOTEThe alternator relay functions as a back-up for theflow of electricity to the field coil if there is adisconnection or damaged wiring of the chargingwarning light.С английския съм много зле.Това което разбрах е четова реле е алтернатива на лампата за заряд.Ако тя изгори да не остане акумулатора без заряд.На схемата се вижда,че използват бубината му и диод.Ако е обикновено реле не е ясно дали използватсиловите контати и за какво. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rata Публикувано 9 декември 2013 Сподели Публикувано 9 декември 2013 Малко със закъснение но прочети и ще разбереш за какво служи релето,,,Стойността на напрежението, което осигурява алтернаторът, зависи от честотата на въртене на вала на алтернатора. С нарастването и се увеличава честотата на пресичане на намотките на ротора от магнитното поле и напрежението се увеличава. За захранване на консуматорите от електрическата енергия е необходимо постоянно напрежение. Установено е, че ако напрежението се увеличи с повече от 10% от номиналното, трайността на акумулаторната батерия, лампите и полупроводниковите уреди намаляват многократно.За поддържане на постоянно напрежение в електрическата инсталация се използва уред, наречен регулатор на напрежението, който действа автоматично.При използване на алтернатор за постоянен ток е необходимо да се ограничи и големината на тока, за да се предпази алтернатора от претоварване. За тази цел се използва уред, наречен ограничител на тока.В постояннотоковите електрически инсталации от алтернатора се зарежда и акумулаторната батерия. Когато напрежението на алтернатора се понижи, връзката му с акумулаторната батерия трябва да се прекъсне, за да не повреди алтернаторът. При алтернаторите с променлив ток с полупроводникови токоизправители тази роля се изпълнява от полупроводниковите уреди. При алтернаторите за постоянен ток връзката с акумулаторната батерия се осъществява чрез реле за обратен ток. Обикновено посочените уреди са обединени в един общ уред, изпълняващ всички функции. Той се нарича реле регулатор. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dpd Публикувано 11 декември 2013 Автор Сподели Публикувано 11 декември 2013 Това реле(алтернатор реле)не е реле-регулатора на напрежениекойто е вграден в алтернатора.То се намира в кутията на предпазителите и релетата при двигателя.В руски сайт прочетох, че е съпротивление(около 50ом)и диод,свързани последователно(както е видно от схемата)Аз се заблудих,че е обикновено реле и затова питах засиловите му контакти. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 11 декември 2013 Сподели Публикувано 11 декември 2013 (редакция) ...При алтернаторите с променлив ток с полупроводникови токоизправители тази роля се изпълнява от полупроводниковите уреди. При алтернаторите за постоянен ток връзката с акумулаторната батерия се осъществява чрез реле за обратен ток. Обикновено посочените уреди са обединени в един общ уред, изпълняващ всички функции. Той се нарича реле регулатор... А сега да вземеш и да ни обясниш нашите генератори какви са - с полупроводникови токоизправители или с реле за обратен ток. Щото последните 30 години автомобил с генератор за постоянен ток не съм виждал. И какво общо има това с въпросното "реле", за което пита колегата. P.S. И алтернатор за постоянен ток НЯМА. Алтернатор = синхронна машина. Редактирано 11 декември 2013 от Peter G Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.