Премини към съдържание

Придърпване, загуба на мощност и ток


xpower

Препоръчано мнение

Здравейте, колеги. От скоро съм част от клуба с моя Colt. От както го имам обаче се натъквам на странен проблем.

 

Колата е 1.3i и е чист бензин. Никога не е карана на газ. Още когато я взех забелязах, че в ниските обороти колата придърпва и сякаш губи мощност. Сега ще го обясня. Качвам се паля колата. Странното е, че колата на пали на около 500 до 600 оборота и си ги държи, не играе стрелката. Странно ми е, защото всички коли, които съм имал (VW) са палели на около 1000 (лете) и като загреят смъкват на 900. А колта прави обратното - като загрее вдига оборотите на нормалните за мен на празен ход 900 оборота. И така... запалвам колата, изчаквам малко да се разсъни и включвам първа. При натискане на газта и плавно ускорение се усеща как колата прекъсва, по-точно го усещам точно като много ама много заминал съединител, който буксува (но не е съединител, защото пък понякога като го няма прекъсването набира и върти гуми и теста с 5-та скорост и ръчната е положителен, пък и колата ми е на малко километри, че да замине съединителя). При последвало качване на скоростите 2-ра, 3-та и т.н това прекъсване започва да намалява. Прекъсването е само в ниски обороти, защото качи ли над 2000 и няма нищо. Пробвах със скорост около 50км в час да включа 5-та (както беше писано в друга тема) и попринцип колата трябва да ускори бавно, тя прекъсва и забива муцуна и като вдигна обороти се оправя. Когато пробвам да я "ръшна" първа и доста газ да ускоря прекъсването е съвсем леко и не се усеща. Като вдигне оборотите се оправя. Понякога пък дори и във високите обороти като я натисна пък сякаш някой ми е дръпнал леко ръчната (така се усеща) и след това изведнъж сякаш я пуска и колата "полита"... Не мога да я разбера тази кола. Това е частта относно прекъсването и загубата на мощност. От консултации с "доктори" и изчетеното от многото теми за прекъсващи муцита стигам до следното заключение:

 

1. Отиди на елкон - свързвана е, не показва никакви проблеми освен лек проблем в моторчето за празен ход - но това ли да е проблем, не знам...

2. Погледни маслото - преди няколко дена сменях гарнитура, шлайфа се главата и се сменяха и вложки, че бяха тръгнали. Колата беше прегряла, затова правих това упражнение. Ефект никакъв.

3. Кабели и свещи - когато я свързвахме на елкон майстора каза, че свещите са добре. Кабелите и свещите са нови, както и капачката, сменяни са преди има няма 5000 км от стария собственик. Старите свещи, кабели и капачката са при мен даже.

4. Недобре зацепен ангренажен ремък - не знам, няма как и да проверя, не ми стигат знанията до там. Ако наистина може да е това, ще отида да го погледнат.

5. Махни спортния филтър и сложи панелния - добре, направих го ама няма разлика - никаква.

6. Сложи повече гориво, затова прекъсва - добре, сложих 30 литра и няма разлика, освен, че и аз започнах да прекъсвам, защото ми се изпразни портфейла.

7. Изпържи я едно хубаво на магитралата да издуха утайките - Изпържих я прекалено добре на Аспарухов мост и пак същото.

8. Смени си акумулатора, този е много слаб и затова става така - Че аз да не карам електромобил. До колкото знам, тази джаджа ми трябваше само да запаля колата...

9. Не зареждаш хубав бензин - старите ми и тази кола също така зареждам от Еко и старите не са ми прекъсвали до сега така, тъй че надали е това. Пробвах и с бензин на ОМВ и същата работа.

 

Моля ви за съвет за това какво да го правя моето муци, че вече ми вдига нервите.

 

Имам и още един проблем, който си нямам на идея дали има нещо общо с горе описаното. Когато си взех колата нямах CD и си купих. Свързах го, но тогава се получи нещо странно и до ден днешен е така. Когато се кача в колата часовника ми не работи, плафона също, индикацията за отворена врата (лампичката на таблото не свети), зумера за фаровете ако ги включа и той не работи. Странното идва тогава, когато си включа аудиото- плафона светва, зумера започва да пищи (само ако не съм извадил ключа, което не знам дали всъщност трябва да е така). Индикацията за отворена врата, както и тази за това, че не съм сложил колана обаче не работят. Забелязах и друго. Когато дам на полуконтакт и пусна радиото (само тогава се включва и много ме дразни) ми светва съвсем леко таблото и стоповете (нещо май масата се бъзика с мене). Когато съм в колата и съм си пуснал музика било то в движение или не ми се случва радиото да изгасва и след малко пак да се включва. И това може да го прави 50 пъти през няколко секунди. И най-гадното е, че каквито и настройки да съм му направил, която и песен последно да съм слушал, когато извадя ключа и го сложа отново и дам на контакт, радиото започва да се чува как сякаш нещо върти вътре за няколко секунди и като го включа - пълна амнезия. Все едно го включвам за първи път.

 

Искам да благодаря на всеки, който ми е прочел фермана и на всеки, който ще ми помогне предварително. Дано да съм обяснил максимално ясно. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За втората част от фермана/тоците/ - то е ясно.....

Радиото не е подвързано както трябва и кой знае от къде е взето захранването.

А за другите болежки, свържи се с ТОЗИ колега - той ще те насочи, на местна почва, къде да идеш....

Като допълнително инфо - Колта ти 1.3 ли е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За втората част от фермана/тоците/ - то е ясно.....

Радиото не е подвързано както трябва и кой знае от къде е взето захранването.

А за другите болежки, свържи се с ТОЗИ колега - той ще те насочи, на местна почва, къде да идеш....

Като допълнително инфо - Колта ти 1.3 ли е?

 

Да колега, 1.3 е. Днес моя майстор ми даде сякаш най-точно обяснение и диагноза и тя е непознатата за мен част до сега - TPS. Не знам, сякаш ще я сменя и ще видим какво ще стане, защото забелязах, че започна да ми харчи малко повече от това прекъсване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да колега, 1.3 е. Днес моя майстор ми даде сякаш най-точно обяснение и диагноза и тя е непознатата за мен част до сега - TPS. Не знам, сякаш ще я сменя и ще видим какво ще стане, защото забелязах, че започна да ми харчи малко повече от това прекъсване.

 

 

Вземи закарай колата при Ицо, има го в темата за сервизи във Варна. Имай в предвид, че ТПС-а се центрова като колата е закачена на комп.

Редактирано от Емил Димитров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вземи закарай колата при Ицо, има го в темата за сервизи във Варна. Имай в предвид, че ТПС-а се центрова като колата е закачена на комп.

 

Писах ти на ЛС, ще видим какво ще стане. Ще пиша после да се знае за следващите потърпевши. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пиши проблема, че и аз имам някакво сънение.

 

Така. Колта е готов да чукна на дърво. Днес реших преди да отида на елкон да мина през моя майстор да смени термостата, защото съмнението беше, че не отваря на време. Паркирах и... водите на колта изтекоха :D. Отворихме капака и се видя, че подлизва вода яко от някъде. Разглоби мястото където се намира термостата, където влизат тръбите от радиатора и се оказа, че един от O пръстените е сдал яко багажа и ми изтича водата от там когато колата загрее. Това кара двигателя да прегрява и започва да прекъсва. Нещо общо с датчика ми обясни, че става. Решението се оказа смяна на О пръстените и връщане всичко по местата. Напълнихме радиатора с вода и колата тръгна по мед и масло. Вече няма загуба на вода и прекъсване. Също така и не загрява вече.

 

Остава сега само ел. инсталацията на радиото да се оправи и ще тичам тези дни да ми го монтират като хората.

:mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:

Редактирано от xpower
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Относно втория проблем:

Свързах правилно CD-то с малко повече нерви и часовникарска работа. Смених един изгорял предпазител за плафона. Сега всичко е ок. Централното се оправи заключва всичко като врътна ключа, Cd-to помни настройки и всичко, Зумера работи.

 

Допълнение към първия проблем. След като се реши проблема се наложи да мина през елкон, че насройките се бяха разбутали.

 

Имам един последен въпрос да не отварям нова тема. Когато е отворена врата не ми свети на таблото лампата за индикация за отворена врата и също така не ми свети лампата за колана. Проверих крушките здрави са. На мястото за крушка за лампата за колана обаче няма нищо, трябва ли да сложа? Къде може да е проблема. Отворих микроключетата на двете врати и са добре, не са мръсни и т.н, но пак не иска. Иначе като се отвори врата и плафона светва, така че си работят пинчетата. Само това ми остана. Дайте съвет. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...