Rangel Simov Публикувано 16 юли 2012 Сподели Публикувано 16 юли 2012 (редакция) След много ходене по мъките, след много чудене, какво да направя, след една дълга тема, която разисквахме тук с колегите, най-накрая имам успешно премахнат ФИЛТЪР ЗА ТВЪРДИ ЧАСТИЦИ. Ще напиша само процедурата, без излишни думи. Да вметна само, че до сега не съм открил друг такъв Лансър, с махнат DPF. Ако някой има възможност да преведе поста на Английски, би било много добре и полезно на колеги от други държави. 1. Първата стъпка е да намерим кой успешно да ни изключи филтъра софтуерно, защото като го махнем физически и софтуера не е променен, колата намира грешки, влиза в аварийни режими и т.н.Важното тук е да се знае, че трябва да се спре функцията на ДИФЕРЕНЦИАЛНИЯ ДАТЧИК. На самия филтър има закачена и ЛАМБДА СОНДА - нея не я правим нищо. Има също и два температурни датчика. Та къде оправяме софтуера - http://www.adler-auto.bg/ тел.: 0888931886, инж. Богомил Богомилов ( след процедурата си получавате оригиналния софтуер на колата на флашка, мейл или каквото се разберете ). Изключително интелигентно и способно момче. 2. След като оправим софтуера, имаме няколко варианта или по-скоро два. Единия е, филтъра се разпорва, вади му се всичко от вътре и пак се "зашива" и всички датчици, всичко си седи по него, връщаме го на място и си караме, аз обаче, предпочетох да запазя филтъра здрав, защото не се знаеше, какъв ще е резултата и ако имаше проблем, нямаше как да дам 3000-4000лв за нов. Та какво направихме, оставих си колата в сервиза, в който по принцип ми я правят, свалихме филтъра, видяхме какви неща са накачулени по него и го занесоха в http://www.extreme-tuning.bg/. Там изработиха същата форма като на филтъра, но само тръба от неръждавейка, тоест да паснат само ъглите на захващане, като сложиха всички датчици на нея, освен ДИФЕРЕНЦИАЛНИЯ, от него нямаме със сигурност нужда. От оригиналния филтър, се отрязват само елементите за захващане, защото единия е малко специфичен и се слагат на въпросната тръба. 3. Сглобяваме колата с новата тръба, закачаме всички датчици и ламбда сондата и сме готови . Колата работи и нищо не светва, освен това върви една идея по-добре. За разхода, все още нищо не мога да кажа. Удоволствието ми струва 680лв. ( 400лв промяна на софтуера, 220лв новата тръба и 60лв труд ) Ето и няколко снимки: Тук се вижда ЛАМБДА СОНДАТА: http://img6.imageshack.us/img6/6344/img0982aq.jpg самия филтър: http://img705.imageshack.us/img705/9881/img0981f.jpghttp://img221.imageshack.us/img221/6373/img0980r.jpg А ето как изглежда закачена новата тръба: http://img692.imageshack.us/img692/3017/photo2ch.jpghttp://img151.imageshack.us/img151/2108/photo1omk.jpg Редактирано 16 юли 2012 от Hristo Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 16 юли 2012 Сподели Публикувано 16 юли 2012 (редакция) След уточнение с автора, закачам темата като важна. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/good.gifМоля коментарите - в другата тема - http://www.mitsubish...opic=23189&st=0..............За да не се разводнява тази, временно я заключвам.Ако някой се престраши да преведе точно, първият пост - да ми пише на ЛС за да кача превода. Редактирано 16 юли 2012 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ti-C Публикувано 15 август 2012 Сподели Публикувано 15 август 2012 Преведох поста на Рангел, модератора може да ъпдейтне линковете към снимките. After nightmares I had, after wondering what should I do, after a long discussion here with other members, at last I have successfully removed my DPF filter. I will only write a step by step guide, without going into deeper details. Just to mention that I haven’t found any other Lancer with removed DPF filter like mine. 1. First we have to find someone who can do the software part. Because if we physically remove the DPF and leave the software untouched, a CEL will light up and the car will enter limp mode. The important thing to know here is that we have to eliminate the functionality of Differential Pressure sensor. On the DPF filter body we have O2 sensor – we are leaving it as it is. Also we have 2 Temperature sensors. Software job could be done by http://www.adler-auto.bg, tel. 0888931886, engineer Bogomil Bogomilov (after the procedure you will receive the original ECM ROM of your car copied to flash memory, send by email or whatever other way you want). The guy looks very knowledgeable and really knows what have to be done. 2. After we fixed the software we can take 2 routes from here. The first one – the DPF is cut, everything inside is cut out and after that we welded back. All sensors remain on the same position, just install DPF back and we car start driving. I decided to leave the DPF untouched, because I didn’t knew whether the removal will be successful and if it didn’t I would have to pay 3000-4000 leva for a new one. So I took the second route. I left the car in the service shop in which I usually maintain the car. We removed the DPF, saw what sensors are attached to it and we bring the DPF to http://www.extreme-tuning.bg. There the guys in the shop fabricated a stainless steel pipe with the same mounting positions as the DPF with all sensors attached to it, except the Differential Pressure sensor, which we definitely don’t need it anymore. All mounting hangers are cut off from the DPF and welded to the new pipe. 3. Now it’s time to install the new pipe, we connect back all sensors and we are done. The car is running great, no CEL on the dash. I can feel that it’s a little more powerful now. The whole procedure costs me 680 leva (400 leva for the software fix, 220 leva for the pipe and 60 leva for labour). Here we have some pics. Here you can see O2 sensor: Pic1 The DPF filter: Pic2Pic3 And this is how the new pipe looks installed: Pic4 Pic5 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.