Премини към съдържание

Регулиране на клапани на Padjero


Препоръчано мнение

Здравейте приятели,наскоро моето "любимо" Паджеро( 2.8 дизел модел 94 година)запо4на да ми създава обичайните за модела проблеми със загряване и изхвърляне на водата от радиатора.Понеже го ползвах за работа потъркалях го още малко, докато положението стана доста сериозно и се наложи да свалям главата.И понеже сам си ентусиаст реших да спестя някой лев и си я свалих сам(което се оказа не толкова сложна работа).Занесох я на майстори дая я проверят дали не е спукана(за голям мой касмет се оказа здрава)след което,шлайфаха клапаните и главата.СЕГА ВЪПРОСИТЕ МИ СА:

1.Разбрах 4е след като сам шлайфал клапани сега трябва да ги регулирам което става с шлайфане на пуловете.КАКВО ТРЯБВА ДА БЪДЕ РАЗСТОЯНИЕТО НА СМУКАТЕЛНИТЕ И ИЗПУСКАТЕЛНИТЕ КЛАПАНИ.

2.КАК ТОЧНО СЕ ИЗВЪРШВА САМАТА РЕГУЛИРОВКА -ОТ КОЙ ЦИЛИНДАР СЕ ЗАПОЧВА,ИМА ЛИ НЯКАКВА ПОСЛЕДОВАТЕЛНОСТ И РЕД ДРУГИ ПОДРОБНОСТИ КОИТО МОГАТ ДА МИ БЪДАТ ПОЛЕЗНИ.

бЛАГОДАРЯ ВИ ПРЕДВАРИТЕЛНО.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,виждам, че има доста които са посетили темата ми но няма нито един отговор. Затова реших да споделя как се справих с тези "лоши" клапани, и ако може да бъда в полза занапред. Като казвам "справих" имам предвид, че майсторите се справиха.

На първият ми въпрос който се отнася за хлабините на клапаните: смукателен 0,20мм, изпускателен 0.30мм. Разстоянията се измерват със специални пластини, които са със съответните размери.

Регулирането се извършва по реда на работа на цилиндрите: 1-3-2-4. При центроването клапаните трябва да са свободни, т.е затворени. При това положение гърбицата на разпределителния вал не трябва да го натиска. Измерва се разстоянието между противоположната страна на гърбицата (петата), и чашката на клапана. В моя случай клапаните бяха натегнати защото бяха шлайфани и бяха потънали малко в главата. Затова отново върнах главата в сервиза, където я шлайфаха (понеже си я бях прибрал като мислех, че ще се справя сам) и там момчетата разглобиха клапаните и всеки пул (чашка ) го престъргаха на специална машина, т.е ги истаниха, но и това не беше достатъчно. Трябваше да се отнеме и от самите клапани защото чашките не могат да се истаняват много. Общо взето това беше цялата философия, която хич не беше проста за мене. Сега ще спомена и сервиза който е на топ ниво. Там може да си оставиш главата и да ти свършат цялата работа по нея, като почнеш от диагностициране за спукване, шлайфане на глава и клапани а също и на блокове и свършиш със самото регулиране на клапаните. Цената в моя случай беше 150 лв.Сервиза се намира в Пловдив името му е "ОТО -100" или по известен като "при Чарли".Надявам съм бил полезен.

Редактирано от HristoGB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Да така се прави с клапаните и пуловете за хлабините на клапаните. А ако сте от Варна търсете фирмите "Корди" или "кортех" те ще ви свършат работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...