asen76 Публикувано 24 януари 2012 Сподели Публикувано 24 януари 2012 Здравейте приятели,наскоро моето "любимо" Паджеро( 2.8 дизел модел 94 година)запо4на да ми създава обичайните за модела проблеми със загряване и изхвърляне на водата от радиатора.Понеже го ползвах за работа потъркалях го още малко, докато положението стана доста сериозно и се наложи да свалям главата.И понеже сам си ентусиаст реших да спестя някой лев и си я свалих сам(което се оказа не толкова сложна работа).Занесох я на майстори дая я проверят дали не е спукана(за голям мой касмет се оказа здрава)след което,шлайфаха клапаните и главата.СЕГА ВЪПРОСИТЕ МИ СА:1.Разбрах 4е след като сам шлайфал клапани сега трябва да ги регулирам което става с шлайфане на пуловете.КАКВО ТРЯБВА ДА БЪДЕ РАЗСТОЯНИЕТО НА СМУКАТЕЛНИТЕ И ИЗПУСКАТЕЛНИТЕ КЛАПАНИ.2.КАК ТОЧНО СЕ ИЗВЪРШВА САМАТА РЕГУЛИРОВКА -ОТ КОЙ ЦИЛИНДАР СЕ ЗАПОЧВА,ИМА ЛИ НЯКАКВА ПОСЛЕДОВАТЕЛНОСТ И РЕД ДРУГИ ПОДРОБНОСТИ КОИТО МОГАТ ДА МИ БЪДАТ ПОЛЕЗНИ.бЛАГОДАРЯ ВИ ПРЕДВАРИТЕЛНО. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
asen76 Публикувано 28 януари 2012 Автор Сподели Публикувано 28 януари 2012 (редакция) Здравейте отново,виждам, че има доста които са посетили темата ми но няма нито един отговор. Затова реших да споделя как се справих с тези "лоши" клапани, и ако може да бъда в полза занапред. Като казвам "справих" имам предвид, че майсторите се справиха.На първият ми въпрос който се отнася за хлабините на клапаните: смукателен 0,20мм, изпускателен 0.30мм. Разстоянията се измерват със специални пластини, които са със съответните размери.Регулирането се извършва по реда на работа на цилиндрите: 1-3-2-4. При центроването клапаните трябва да са свободни, т.е затворени. При това положение гърбицата на разпределителния вал не трябва да го натиска. Измерва се разстоянието между противоположната страна на гърбицата (петата), и чашката на клапана. В моя случай клапаните бяха натегнати защото бяха шлайфани и бяха потънали малко в главата. Затова отново върнах главата в сервиза, където я шлайфаха (понеже си я бях прибрал като мислех, че ще се справя сам) и там момчетата разглобиха клапаните и всеки пул (чашка ) го престъргаха на специална машина, т.е ги истаниха, но и това не беше достатъчно. Трябваше да се отнеме и от самите клапани защото чашките не могат да се истаняват много. Общо взето това беше цялата философия, която хич не беше проста за мене. Сега ще спомена и сервиза който е на топ ниво. Там може да си оставиш главата и да ти свършат цялата работа по нея, като почнеш от диагностициране за спукване, шлайфане на глава и клапани а също и на блокове и свършиш със самото регулиране на клапаните. Цената в моя случай беше 150 лв.Сервиза се намира в Пловдив името му е "ОТО -100" или по известен като "при Чарли".Надявам съм бил полезен. Редактирано 28 януари 2012 от HristoGB Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kracme Публикувано 10 февруари 2012 Сподели Публикувано 10 февруари 2012 Да така се прави с клапаните и пуловете за хлабините на клапаните. А ако сте от Варна търсете фирмите "Корди" или "кортех" те ще ви свършат работа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.